Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    Originally posted by MikkoJII View Post
    Nyt alkaa jo mennä ihmetyksen puolelle nimittäin audioitten kans.

    Auton kun sain kasaan projektin päätteksi ja pistin mankan päälle, musiikkia kuului ihan normaalisti about 5min ja sen jälkeen puski sähkönkäry. Noh siinä mankkaa tutkiessani huomasin hajun tulevan mankasta. Motonetistä uus mankka (evolution) ja uusilla johdotuksilla kiinni ja tarkistelin vielä johdotukset netistä löytyneestä johtokaaviosta -> Ei kuulu mitään.

    Noh seuraavaksi ostinkin sitten uuden käytetyn orkkis vahvarin ebaystä. Äsken kytkin kiinni -> Ei kuulu mitään

    Radio näyttää saavan signaalia (radio) ja koittaa jotain lähettääkin vilkkuvista valoista päätellen vahvarille. Ei mitään pörinöitä tai muutakaan tule kajareista läpi. Ainoa mikä mulle tulee mieleen on vahvarin heräte, mutta sekin tuli mitattua ja sinne tuli virtaa. Pitää varmaan käydä uudestaan nuo johdot läpi

    Ehdotuksia? :think

    EDIT:
    Kaikki muut sähkölaitteet pelaa paitsi hanskalokeron valo ja tuo audio homma. Sulake siltikin?
    Jotta tästä jotain apua vois olla jollekin niin vika löytyi soittimesta. Sähköantennin piuha sökö soittimesta ja näyttää tuossa uudessa soittimessa olevan muutenki vikaa. Vahvari heräsi eloon kun kytkin sen valkoisen piuhan virtalukolta tulevaan piuhaan (Nyt kuuluu vinkuminen läpi kierrosten mukaan ainakin jonkin aikaa) Uus blaukkarin soitin tilattu mikä pitäs tulla tänään niin saa nakata tuon Motonetin Evolutionin mäkeen.

    Samalla tuli pengottua miksi radio ei oo koskaan pelannut tuossa autossa. Vika löytyi antenninjohdon soittimen pään liittimestä. Sieltä oli tinaukset hajonnut. Muutaman kerran koitin tuota tinailla, mutta ei vaan kestä, orkkis liitin sen verran rokattu, että vääntää langan poikki hetken päästä. Tänään tulevan soittimen mukana pitäis tulla myös uus tinattava liitin radiolle.

    EDIT:
    Aion tehdä soittimen johdotukset vielä paremmin ja mietein näitä tässä hommassa:


    Ilmeisesti ensin sulatella päistä kuumailmapuhaltimella ja sen jälkeen näyttää vähä kolvia tuossa keskellä?
    Last edited by MikkoJII; 08-07-2015, 09:34.
    E32 750i 11/89

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 888
      • Iisalmi

      Miksi automaatissa ei ole taka-apurungossa sitä värinänvaimenninta ja manuaalissa on? Kysyn koska saksanpoika on tehnyt auto-manu konversion ja sitä ei nyt ole paikallaan. Olisiko syytä laittaa?

      Osa numero 9:



      Mihin tuo toinen pää tulee kiinni?
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16418
        • Asikkala

        Originally posted by Playpig View Post
        Miksi automaatissa ei ole taka-apurungossa sitä värinänvaimenninta ja manuaalissa on? Kysyn koska saksanpoika on tehnyt auto-manu konversion ja sitä ei nyt ole paikallaan. Olisiko syytä laittaa?

        Osa numero 9:


        Mihin tuo toinen pää tulee kiinni?
        Jätä pois, en minäkään sitä takaisin laittanut. Vai eikö sitä ollutkaan mutta nyt ei ainakaan ole enkä ole huomannut mitään ongelmia.

        Comment

        • Playpig
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 888
          • Iisalmi

          Originally posted by jr66 View Post
          Jätä pois, en minäkään sitä takaisin laittanut. Vai eikö sitä ollutkaan mutta nyt ei ainakaan ole enkä ole huomannut mitään ongelmia.
          Ei ole minun aikaan koskaan ollutkaan. Eli eipä tarvitse siis nyt laittaakaan.
          Nyt: E39 530DA Touring -98

          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            Onkos kenelläkään hajua, mistä päin saisi hankittua E36:een vakio kardaanin tukilaakeria jykevämpää tekelettä tilalle? Tai entäpä rättinivelen vahvistettua versiota, tai vaihelaatikon tukikumeja? Revshiftissä oli jotain rättiniveltä, mutta hinta on suhteellisen suolanen (130USD).. :think Samoin Strongflexin moottorin tukikumit on 50e kpl.. Mietin, että jos ei laittaiskaan enää vakio palikoita tuonne..

            Mitkä olisi hinta-laatu suhteeltaan parhaat alatukivarret eteen? Näihin on tulossa M3 eccentric puslat joka tapauksessa, mutta lähinnä pallojen osalta? Meyle HD:t ollu tähän saakka paikallaan ja on toimineet kivasti, mutta voiko olla vielä parempi versio, jossa hinta pysyy järkevissä summissa? :think Entäpä raidetangot?
            Last edited by kmn; 08-07-2015, 20:54.

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • ak90
              Bimmer Rookie
              • Dec 2014
              • 29
              • Savo

              Käytin bemmiä 4-pyöräsuuntauksessa kun sai tällin toisesta autosta oikeaan takapyörään.
              Asentajan mukaan tuennasta ei ollut mennyt mitään tai vääntynyt. Totesi sen sillä että riitti säätövara. Renkaasta meni venttiili, vanne ok. Muilta saanut kommenttia ja pistää tuo omaanki silmään, ni onko normaalia että takarenkaat auraa noin paljon? Yhestä kuvasta näkyy naarmut jotka tuli tällänneestä autosta. Ratti ei pysy koko aikaa suorassa kun ajaa.

              Laitan kuvan myös suuntausraportista, jossa näkyy että kulkukulma on ainaki paperilla huomattavasti paremman näkönen.





              ///

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16418
                • Asikkala

                Originally posted by ak90 View Post
                Käytin bemmiä 4-pyöräsuuntauksessa kun sai tällin toisesta autosta oikeaan takapyörään.
                Asentajan mukaan tuennasta ei ollut mennyt mitään tai vääntynyt. Totesi sen sillä että riitti säätövara. Renkaasta meni venttiili, vanne ok. Muilta saanut kommenttia ja pistää tuo omaanki silmään, ni onko normaalia että takarenkaat auraa noin paljon? Yhestä kuvasta näkyy naarmut jotka tuli tällänneestä autosta. Ratti ei pysy koko aikaa suorassa kun ajaa.

                Laitan kuvan myös suuntausraportista, jossa näkyy että kulkukulma on ainaki paperilla huomattavasti paremman näkönen.





                http://s29.postimg.org/aglshlqzb/DSC_0739.jpg
                Miten noista kuvista voi päätellä että auraa paljon ? Jonkin verran olen säädellyt e36:n kulmia ja voin kertoa että se miltä näyttää ei ole totuus kuten suuntausraportti kertoo.

                Comment

                • conna
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 324

                  Originally posted by ak90 View Post
                  Käytin bemmiä 4-pyöräsuuntauksessa kun sai tällin toisesta autosta oikeaan takapyörään.
                  Asentajan mukaan tuennasta ei ollut mennyt mitään tai vääntynyt. Totesi sen sillä että riitti säätövara. Ratti ei pysy koko aikaa suorassa kun ajaa.

                  Laitan kuvan myös suuntausraportista, jossa näkyy että kulkukulma on ainaki paperilla huomattavasti paremman näkönen.

                  Oliks sul ratti suoras ku säätö alotettiin? Tai säädön jälkeen onko suorassa.

                  Noi etupään auraus & camber kulmat näyttää hiuka oudoilta. (Kyl takapään aurauskin ennen säätöä (vasen?)
                  paljonko on madallettu?



                  kait sul jossain siel löysää on jos auto ei koko aika suoraa kulje.
                  Last edited by conna; 09-07-2015, 09:29.
                  %

                  Comment

                  • Spiddu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 3565
                    • Nla

                    Edit ei mitään
                    BMW E90 330dA 2007
                    BMW F30 330e 2017

                    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                    Comment

                    • ak90
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2014
                      • 29
                      • Savo

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Miten noista kuvista voi päätellä että auraa paljon ? Jonkin verran olen säädellyt e36:n kulmia ja voin kertoa että se miltä näyttää ei ole totuus kuten suuntausraportti kertoo.
                      Kuvien perusteella siksi koska takapyörä näyttää parkissa ollessa siltä että auraa paljon. Muistelen ettei ennen osumaa aurannut noin ja pyörä oli "suoremmassa".

                      Originally posted by conna View Post
                      Oliks sul ratti suoras ku säätö alotettiin? Tai säädön jälkeen onko suorassa.

                      Noi etupään auraus & camber kulmat näyttää hiuka oudoilta. (Kyl takapään aurauskin ennen säätöä (vasen?)
                      paljonko on madallettu?



                      kait sul jossain siel löysää on jos auto ei koko aika suoraa kulje.
                      En tiedä oliko suorassa alottessa kun en siinä sinne sisälle kerennyt nähdä. Siellähän selvis että oikealla edessä on väljää ja sanoi sen olevan hammastangon sisäpää. Varmasti vaikuttaa ohjaukseen mutta alunperin ratti pysyi ajettaessa suoremmassa kun sieltä lähtiessä.

                      Katoin samaa. Oiskohan mahdollista että sieltä takaa ois mennyt esim joku pusla mitä ei huomaa pyörää kokeilemalla?
                      Säädettävä jomin alusta ja otteen mukaan edessä 300mm ja takana 310mm, itse en ole säätöä tehnyt ni en osaa tarkemmin sanoa, mutta onhan tuo matala.
                      ///

                      Comment

                      • Joutti
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 305
                        • Ummeljoki

                        Autona M3 -96 ja vaivana ABS-valo.
                        Valo palaa siis nyt koko ajan. Parilla viimeisellä ajoreissulla (syksyllä) myös satunnaisesti syttyi, mutta sammui itsestään.

                        Inpa kertoo
                        177 power supply abs-aggregate.

                        abs-control not active
                        brake lights switch not actuated
                        low power supply detected.

                        Akkua latailtu ja akunkenkiä irroteltu eikä auta. Mistähän lähtisi vikaa etsimään?
                        E36 M3 & E39 530d

                        Comment

                        • zäk
                          Newbiemmer
                          • Apr 2013
                          • 11
                          • suomi

                          autona 325 -94.
                          Mystinen vika omassa autossa, kun sammuilee välillä eikä enää lupaakaan käyntiin, mutta odottaa noin 30min. lähtee aivan normaalisti ja sitte taas saattaa päivän tai pari ajella ilman ongelmia. Autoon vaihettu bensapumppu, kampiakselin asentoanturi, puola

                          Aukasin moottorinohjausboxin ja siellä piirilevy oli aivan valkoisena ja vähän ruosteessakin yhdestä nurkasta, koitin sitä puhistella mutta ei vaikutusta. Voisko tuo aiheuttaa tommosia vikoja?

                          Miten onnistuu moottorinohjausboxin vaihto toiseen? Eli passaako suoraan vai pitääkö koodata tms?

                          leviää kuula näitten kans.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16418
                            • Asikkala

                            Originally posted by zäk View Post
                            Aukasin moottorinohjausboxin ja siellä piirilevy oli aivan valkoisena ja vähän ruosteessakin yhdestä nurkasta, koitin sitä puhistella mutta ei vaikutusta. Voisko tuo aiheuttaa tommosia vikoja?

                            Miten onnistuu moottorinohjausboxin vaihto toiseen? Eli passaako suoraan vai pitääkö koodata tms?

                            leviää kuula näitten kans.
                            Voi aiheuttaa.

                            Ei tarvi koodata, kunhan on samanl. koneesta niin toimii.

                            Niin tekee.

                            Comment

                            • aplari
                              Newbiemmer
                              • Sep 2012
                              • 25
                              • lieksa

                              Sedanissa ei takaiskarin yläpäät kestä 50km pitempään, ensimmäinen uusi yläpää kesti 5metriä jonka jälkeen korkkasi, no ostin uuden bilsteinin tekeleen joka kesti jopa 50km, joka antautui sitten montussa, iskari ei ole mitenkään jumissa liikku hyvin, onko jotain vinkkejä vai onko vain noissa niin huono laatu? :think

                              E: prikat löytyy sitten, toiselle puolelle tuli kerran vaihettua ja se kesti vallan hyvin...
                              E34 535 M-Technic
                              shadowline


                              E39 528 M-sport shadowline

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by aplari View Post
                                Sedanissa ei takaiskarin yläpäät kestä 50km pitempään, ensimmäinen uusi yläpää kesti 5metriä jonka jälkeen korkkasi, no ostin uuden bilsteinin tekeleen joka kesti jopa 50km, joka antautui sitten montussa, iskari ei ole mitenkään jumissa liikku hyvin, onko jotain vinkkejä vai onko vain noissa niin huono laatu? :think

                                E: prikat löytyy sitten, toiselle puolelle tuli kerran vaihettua ja se kesti vallan hyvin...
                                Ja onko ne prikat oikein päin?
                                Nuo yläpäät kannattaa ostaa merkkiliikkeestä alkuperäiset.

                                E:
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎