Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MGUarto
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 192
    • Vantaa-Nissas

    Alkuperäinen. On tullut harvinaisen selväksi kokemuksen kautta, että kaikki osat jossa kulkee sähköä - ei yksinkertaisesti tarvikkeina toimi.

    Comment

    • MGUarto
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 192
      • Vantaa-Nissas

      Originally posted by Cell View Post
      Kyllä ne nollasta lähtee liikkeelle jos kaikki on kunnossa, meneekö lambdasäätö yleensä päälle edes?
      No minä en ole ajossa niitä testaillut/katsonut koska lähes mahdotonta ajella konepelti auki.
      Lambadasäätö ja sen kytkeytyminen... öö mistäs vois kattoa?

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Pistää konepellin kiinni
        Katso mieluummin lambdojen jännitteitä kun korjausarvoja näin aluksi.
        Jännitteet pitäisi lähteä vaihtelemaan 0-1 voltin välillä. Jos jököttävät paikallaan ei anturit ole tarpeeksi lämpimät tai seos on todella pahasti poskellaan.

        Sitten vasta kun lambdat heräilevät alkaa korjausarvot muuttumaan hiljalleen.
        Eli kierrätä ensin paikallaan jossain 2000-3000 paikkeilla jotta lämpeävät ja katso tapahtuuko mitään.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          No niin toverit.

          Auto ei lähde käyntiin, starttaa kyllä mutta ei edes lupaa. Kiiruskin olisi satamaan, jotta kerkiäisi laivaan. Osaako joku heittää mahdollista vikaa?

          Auto 328i '96.
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by Jasu View Post
            No niin toverit.

            Auto ei lähde käyntiin, starttaa kyllä mutta ei edes lupaa. Kiiruskin olisi satamaan, jotta kerkiäisi laivaan. Osaako joku heittää mahdollista vikaa?

            Auto 328i '96.
            Häiriö ajonestossa tms. Ovet uudelleen lukkoon, odota hetki, avaa ovet ja starttaa uudelleen.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Kävikö se perinteinen?
              Jos edes bensa haisee =kampuran tunnistin ei kuollut, niin armotonta starttausta vaan.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by JJT View Post
                Kävikö se perinteinen?
                Jos edes bensa haisee =kampuran tunnistin ei kuollut, niin armotonta starttausta vaan.
                Juuri näin. Yli vartin sai yhteensä starttailla. Kerkes kumminkin laivalle.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11102
                  • Oulu

                  Originally posted by Jasu View Post
                  Juuri näin. Yli vartin sai yhteensä starttailla. Kerkes kumminkin laivalle.
                  Toivottavasti et polttanu kattia. Mulla meni aika reilusti bensaa putkeen ja käryistä päätellen palo sit katissa. Vähän meinas tiukkaa tehdä päästöissä

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Electroid
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 992
                    • Jyväskylä

                    Yllättäen tuli hylsy konttorilla päästöistä:

                    Kierroksilla ok: pienimmillään näytti käyvän HC 49 lämmittelyjen jälkeen.
                    Tyhjäkäynnillä: HC 129 lämmittelyjen jälkeen.

                    Ennen konttorille menoa ajoin 20km ja annoin olla käynnissä konttorin pihassa. Mittauksen aikana näytti lämpö nousevan keskeltä lähemmäksi 3/4 asteikkoa. Visko ei tarraa kiinni ja sähköflekti on kaput.

                    Inpalla joskus tuota tutkinu ku samaa vikaa on ollu jo parina vuotena. 1 pytyn rougness arvo on jossain 800-1000 tienoilla (asteikko 8000 saakka). Parissa muussa pytyssä hieman koholla maks. 300-400 (2 & 6). Lamdat toimii omasta mielestä ihan normaalisti. Load arvo mg/stroke menee yli asteikon (samoin kuin alla oleva ilmamäärä tms. kg/h arvo).

                    Myös oireilee joskus maantieajon jälkeen tultaessa liikennevaloihin. Rupeaa ilmeisesti käymään vajailla ja kierrokset tippuu välillä alle 500.

                    Voisko puolassa tai suuttimessa olla vikaa, joka oireilis noin vai onko parempia ideoita (katti tms). Vikakoodeja ei ole eikä tule.

                    Viime vuonna olivat saaneet korjaamolla reilun 15min hankaamisen jälkeen arvot rajojen sisään. Kai vähempikin pitäs riittää...
                    - E36 328iA Touring 4/97 -
                    Myynissä:
                    - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                    Comment

                    • tikkku
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 146
                      • Pieksämäki

                      itellä on niin omituinen vika että ei ymmärrrrä.. kierroksen rajoitin tipahtaa ajoittain alas, tai "tavallaan" putoaa eli kone ei kierrä loppuun asti, sitä ennen vetää niinkuin pitääkin, jos esim ajat "rajoittajalle" ja vaihdat vaihdetta niin auto "nyykähtää" ja lähtee menemään. tätä ei tapahdu jos et kierrätä rajoittajalle asti tyhmäkäynti on ok, ei nyi eikä ryskä ajossa.. ja rajoittaja ei ole se perinteinen vaan kuulostaa vähänku rajottajalla mutta "puutuu" ja sit alottaa uudelleen saman.. vikakoodia anto jostain valvonnasta.. vika poistui viikoksi viat nollaamalla.. eli n.400km..
                      Edit: ja moottorina m50b25 vänös
                      -Ville

                      Comment

                      • anzu39
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 37

                        V8 -koneseen liittyen, voisitko "Cell" katsoa PM-meilisi ja ottaa yhteyksiä. Kiitos.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16445
                          • Asikkala

                          Mikähän nyt on kun m50b25 vanos 11/93 päästöt tämmöiset:

                          Tyhjäk.
                          Co 0,005
                          HC 10

                          Kierroksilla max. 2500
                          Co 0,005
                          HC 11

                          O2 alle 0,3 ja lambda-arvo ok. Boksissa lastu missä lukee eurochip 98 E, tankissa 98 E, ajettu ennen mittausta n. 20 km 2500 - 4000 rpm, sen jälk. tyhjäk. n. 2 min. testipaikan pihassa jonka jälkeen testerin letku putken päähän ja tauluun em. lukemat

                          Vakiota puskureiden välissä kaikki muu paitsi tuo lastu, suuttimet pesty uä-pesurilla ja ajettu bosch testiohjelma marraskuussa, tulpat vaihdettu joskus.

                          E: kone siis toimii loistavasti, laittaa vaan epäilemään että voiko co edes olla noin pieni vai onko testerissä jokin häikkä ?

                          Comment

                          • bmw harrastelija
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 757
                            • -

                            Mistäköhän vehkeestä tämmöset kupit on alunperin pois? http://www.rsr-performance.de/Motors...oessel-le.html
                            thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                            Alex von Falkenhausen

                            Comment

                            • [Snowboarder]
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 2187
                              • Karstula

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Mikähän nyt on kun m50b25 vanos 11/93 päästöt tämmöiset:

                              Tyhjäk.
                              Co 0,005
                              HC 10

                              Kierroksilla max. 2500
                              Co 0,005
                              HC 11

                              O2 alle 0,3 ja lambda-arvo ok. Boksissa lastu missä lukee eurochip 98 E, tankissa 98 E, ajettu ennen mittausta n. 20 km 2500 - 4000 rpm, sen jälk. tyhjäk. n. 2 min. testipaikan pihassa jonka jälkeen testerin letku putken päähän ja tauluun em. lukemat

                              Vakiota puskureiden välissä kaikki muu paitsi tuo lastu, suuttimet pesty uä-pesurilla ja ajettu bosch testiohjelma marraskuussa, tulpat vaihdettu joskus.

                              E: kone siis toimii loistavasti, laittaa vaan epäilemään että voiko co edes olla noin pieni vai onko testerissä jokin häikkä ?
                              Jos auto toimii normaalisti ja konttorilla hyväksytään lappu niin mikä on varsinainen ongelma(raja 0,2):think Toki vaikuttaa melko pieneltä lukemalta ja epäilisin, että vika mahdollisesti testerissä..
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16445
                                • Asikkala

                                Originally posted by [Snowboarder] View Post
                                Jos auto toimii normaalisti ja konttorilla hyväksytään lappu niin mikä on varsinainen ongelma(raja 0,2):think Toki vaikuttaa melko pieneltä lukemalta ja epäilisin, että vika mahdollisesti testerissä..
                                Ongelma on juuri tuo Co 0,005. Voiko se edes olla noin pieni, tai siis voi koska ruudussa tuo näkyi mutta...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎