Itellä on e36 m52b25 98/8 161tkm ja käynnistyksessä sekä kylmänä että lämpimänä starttaa pitkään ja lähtee hieman yskähtäen lopulta käymään. Kylmemmällä tilanne on vielä vaikeampi. Foorumia oon selaillut ja inpalla lukasin vikakoodit ja kampiakselin asentotunnistinta herjas. Paikallaan oli Hellan osa, ja tilalle ostin VDO:n tunnistimen eikä tilanne muuttunu miksikään.
IMM kunnossa, haitariputki ok. Hieman kyllä rohisevaa ääntä kuultavissa kun kone käy ja nostaa öljytikkua eli ilmeisesti huohottimen voisi uusia.
Mutta voiko tuohon kampiakselin asentotunnistin herjaan olla muuta mikä sen aiheuttaa vai onko niin paska säkä ettei uus tunnistin toimi? Antaa siis samaa vikakoodia uudellakin osalla. Kokeilin huvikseni varmuudella ehjää nokka-akselintunnistintakin vaihtaa mutta ei vaikuttanu mitään joten vaihdoin alkuperäsen paikolleen. Imusarjan alla olevaan liittimeen tulee kampiakselinasentotunnistimen liitin mutta mihin kaapeli siitä jatkaa matkaa? Moottorinohjaukselle? Voikohan sillä välillä olla häikkää?
Muuten käy ja kukkuu vimpan päälle. Ei aaltoile kierrokset ja vedotkin tuntuu olevan perstuntumalla ainaki sillä tasolla mitä kuuluukin.
IMM kunnossa, haitariputki ok. Hieman kyllä rohisevaa ääntä kuultavissa kun kone käy ja nostaa öljytikkua eli ilmeisesti huohottimen voisi uusia.
Mutta voiko tuohon kampiakselin asentotunnistin herjaan olla muuta mikä sen aiheuttaa vai onko niin paska säkä ettei uus tunnistin toimi? Antaa siis samaa vikakoodia uudellakin osalla. Kokeilin huvikseni varmuudella ehjää nokka-akselintunnistintakin vaihtaa mutta ei vaikuttanu mitään joten vaihdoin alkuperäsen paikolleen. Imusarjan alla olevaan liittimeen tulee kampiakselinasentotunnistimen liitin mutta mihin kaapeli siitä jatkaa matkaa? Moottorinohjaukselle? Voikohan sillä välillä olla häikkää?
Muuten käy ja kukkuu vimpan päälle. Ei aaltoile kierrokset ja vedotkin tuntuu olevan perstuntumalla ainaki sillä tasolla mitä kuuluukin.
Comment