Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    Originally posted by pheno View Post
    Kyllä, olet oikeassa. Jos ihan pilkun tarkkaan puhutaan, niin kun vuotokohdasta menee polttoainetta, lambda alkaa näyttämään rikasta, (lambda ei itsessään säädä mitään, vaan ecu), ja rikkaaseen seokseen ecu reagoi vähentämällä ruiskutusaikaa
    No mahtu se näköjään näinkin yksinkertaiseen asiaan lapsus eli rikkaalle toki
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • jönsse22
      BTCF Member
      • Feb 2013
      • 403
      • kouvola

      Nyt on painittu päästöjenkaa oikee urakalla
      Perkele kaikki letkut on vaihdettu eli ei ole imuvuoto.
      Alkuperäis osana vaihdettu imm sekä lampda.
      Vanoksen mäntäkin katottu ettei ole jumissa.
      Ja 2kpl paremmin virtaavia katteja.
      Eli muuten olis päästöt kohallaa mutta tyhjäkäynnin hc 200 ja kierroksilla 114 niin eikai vain vika vain nyt ole noissa kateissa koska autohan pelaa siis niinkuin pitääkin.
      Kone siis m50b25vanos
      E28 520i "keke"
      E30 "325" turbo
      E38 käyttiksen romu
      R50 mini cooper🤣

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by jönsse22 View Post
        Nyt on painittu päästöjen kanssa oikein urakalla. Perkele, kaikki letkut on vaihdettu, eli kyseessä ei ole imuvuoto. Alkuperäisosana vaihdettu imm sekä lambda. Vanoksen mäntäkin katsottu, ettei ole jumissa ja asennettu 2kpl paremmin virtaavia katteja.
        Eli muuten olisi päästöt kohdallaan, mutta koska tyhjäkäynnin hc on 200 ja kierroksilla 114, niin ei kai vika vain nyt ole noissa kateissa? Autohan pelaa niin, kuin pitääkin.
        Kone on siis M50B25 vanos
        Mulla oli joskus M50B20 vanos moottorisessa HC samaa luokkaa. Imuvuotoja ei ollut ja lambda oli kunnossa. Loppujen lopuksi vian aiheuttajaksi selvisi kolme osittain tukkeutunutta suutinta, jolloin niiden suihku ei ollut enää hienoa sumua. Ultraäänipesussa suuttimien suihku korjaantui ja auto meni päästöistäkin läpi.

        Mutta onko sulla siis autossasi kaksi katalysaattoria?
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • MikkoÄr
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 170
          • Nokia

          Originally posted by jönsse22 View Post
          Nyt on painittu päästöjenkaa oikee urakalla
          Perkele kaikki letkut on vaihdettu eli ei ole imuvuoto.
          Alkuperäis osana vaihdettu imm sekä lampda.
          Vanoksen mäntäkin katottu ettei ole jumissa.
          Ja 2kpl paremmin virtaavia katteja.
          Eli muuten olis päästöt kohallaa mutta tyhjäkäynnin hc 200 ja kierroksilla 114 niin eikai vain vika vain nyt ole noissa kateissa koska autohan pelaa siis niinkuin pitääkin.
          Kone siis m50b25vanos
          Luultavasti turha kysyä, mutta kysynpä silti. Eli onhan katit olleet lämpimät mitataessa? Eli reipasta huudatusta kovemmilla kierroksilla joskus vaatineet ainakin muutamissa omissa juuri ennen mittausta (varsinkin jos katalysaattori/t tarvike-mallit), eli ei riitä vaikka on auto normilämpöinen suoraan ajosta. Nimittäin juuri tuon suuntaisia hc-arvoja vähän huonosti lämpeävillä/lämmenneillä kateilla ollut. Pienen huudatuksen jälkeen tyhjäkäynnilläkin oikein hyvät arvot.
          2ZR-FXE

          Comment

          • jönsse22
            BTCF Member
            • Feb 2013
            • 403
            • kouvola

            Kyllä olen käynnyt aina ennen mittausta kunnolla happea antamassa niin on kyllä katit lämmenneet kunnolla.
            2 kattiahan siellä on kun on kahdella putkella.
            E28 520i "keke"
            E30 "325" turbo
            E38 käyttiksen romu
            R50 mini cooper🤣

            Comment

            • jönsse22
              BTCF Member
              • Feb 2013
              • 403
              • kouvola

              Eilen kävin mittailees taas päästöi ja oli edellee kohol. Sit kokeiltii avaa öljyn täyttö korkki nii hc laski sallittuihin. Viittaako johkuu huohotuksen tukkeeseen vai mites?
              E28 520i "keke"
              E30 "325" turbo
              E38 käyttiksen romu
              R50 mini cooper🤣

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                Originally posted by jönsse22 View Post
                Eilen kävin mittailees taas päästöi ja oli edellee kohol. Sit kokeiltii avaa öljyn täyttö korkki nii hc laski sallittuihin. Viittaako johkuu huohotuksen tukkeeseen vai mites?
                Eli normaalitilanteessa moottori saa liikaa bensaa suhteessa ilmamäärään. Vuotavat suuttimet sopisi vian aiheuttajaksi...
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • jönsse22
                  BTCF Member
                  • Feb 2013
                  • 403
                  • kouvola

                  Niin kaikkihan tossa alkaa kohta olee käyty läpi niin samaan syssyy tsekkaa sit nekin
                  E28 520i "keke"
                  E30 "325" turbo
                  E38 käyttiksen romu
                  R50 mini cooper🤣

                  Comment

                  • vilu36
                    Newbiemmer
                    • Feb 2013
                    • 18
                    • pyhäjoki

                    elikkäs autona m50b25 nonvanos

                    kylmänä nykii todella terävästi pää tuulilasiin tyylillä, joskus halealla koneella vakea saada käyntiin, ja sillon tällöin saattaa yhtäkkiä hyytyä ja sammua vauhdista. toisinaan auto toimii taas moitteetta..

                    vikakoodeja ei ollu

                    vaihdettu
                    -kampiakselin asentotunnistin
                    -bensapumppu
                    -tulpat
                    -IMM johto käytetty irti nyki silloinkin
                    -tyhjäkäyntimoottori siivottu

                    kenelläkään kokemusta vastaavasta?

                    -ville

                    Comment

                    • 0se
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 113
                      • .

                      Oma M52B28 on alkanut humppaamaan tyhjäkäynnillä ja haisee hieman rikkaalta. Antaa vikakoodit 202 lambda bank 1 ja 203 lambda bank 2. Molempien lambdojen jännitteet pysyy 4.8V eikä heittele kuten niiden kuuluisi.

                      Ideoita? Imuvuodot on katsottu läpi irrottamalla kaikki imusarjaa lukuunottamatta.

                      Livedataa:

                      Comment

                      • Pmak
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 178
                        • Lahti

                        Vaihtelin tuossa keväämmällä kesävehkeeseen separaattorin sekä imuputkia aikamoisen kasan. Samallakertaa meni vaihtoon myös tulpat ja ne tulppien hatut. Separaattorissa reikä ja samoin yhdessä putkessa.

                        Tästä seurasi mielestäni mielenkiintoinen ongelma. Kulutus nousi reilun tankillisen ajaksi vajaaseen 9litraan nätissä maantie ajossa. Ennen remonttia kuitenkin kulutus vastaavassa ajossa ollut siinä 7l hujakoilla. Myöskin vääntö tuntui karanneen. Purin välillä kaikki pois ja tarkastin mahdolliset imuvuodot, muttei mitään löytynyt.

                        Reilun 1000km jälkeen kuitenkin kulutus tasaantui, kulutusmittarin heiluminenkin rauhoittui ja vääntöä tuli takasin. Viime tankilla kulutus siis tuossa 7l pinnassa.

                        Liekkö siellä kuitenkin joku piilevä imuvuoto, vai jotkin mystiset adaptioarvot hakevat paikkaansa?


                        Livedatan mukaan lamdat vaihtelee normaalisti, mutta mites sitä vanosta voi testata`? Eikös Inpalla voi jotenkin pakko-ohjata sitä?

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11102
                          • Oulu

                          Originally posted by 0se View Post
                          Oma M52B28 on alkanut humppaamaan tyhjäkäynnillä ja haisee hieman rikkaalta. Antaa vikakoodit 202 lambda bank 1 ja 203 lambda bank 2. Molempien lambdojen jännitteet pysyy 4.8V eikä heittele kuten niiden kuuluisi.

                          Ideoita? Imuvuodot on katsottu läpi irrottamalla kaikki imusarjaa lukuunottamatta.

                          Livedataa:
                          http://share.pho.to/5qpZs
                          Kyllä kuulostaa vahvasti imuvuodolta. Ne nyt on maailman helpoin testata päkäsemällä vaikka pyörän sisuskumista venttiilin kohdalta n. 10cm pätkä, joka vielä halkastaan, että sulla on semmonen levy jossa venttiili keskellä. Sitten nykäsee maffin irti ilmanputsearista ja klemmarilla ko. kuminpala maffin putkeen. Sit ilmaa sisään joku 0,5 -1 bar ja katotaan katoaako paineet. n. minuutin verran pitäs ainakin pysyä painetta imusarjassa jos ei pysy, niin imuvuoto. Sitä voi sit tässä vaiheessa vaikka saippuavettä ruiskimalla ruveta ettimään, jos ei kuule ja katella mistä kuplii.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • 0se
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 113
                            • .

                            Joo imuvuoto se tietenkin oli. Separaattorista kalvo rikki. Huomasi kun teki helvetinmoisen imun öljykorkkiin. En vaan osannut epäillä sitä kun avasin ja putsasin separaattorin juuri talvella.

                            Comment

                            • RiZ3*
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 353
                              • Helsinki

                              M50b25 ilman vanosta, kylmänä käy kaikilla tyhjäkäyntiä mutta kun yrittää lähteä ajamaan niin rupeaa käymään vajailla, ja lämpösenä ei käy tyhjää edes kaikilla,. Puolat vaihdettu ja kampuran asentotunnistin uusittu, ei imuvuotoja, icv putsattu, uudet tulpat. Kylmällä koneella kun ottaa ecun lämpötila anturan irti niin tyhjäkäynti tippuu ja lämpösellä ei mitään vaikutusta, voiko se aiheuttaa vajailla käynnin?
                              The will to do - the soul to dare

                              E93 M3

                              Comment

                              • Pmak
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2006
                                • 178
                                • Lahti

                                Originally posted by Pmak View Post
                                Vaihtelin tuossa keväämmällä kesävehkeeseen separaattorin sekä imuputkia aikamoisen kasan. Samallakertaa meni vaihtoon myös tulpat ja ne tulppien hatut. Separaattorissa reikä ja samoin yhdessä putkessa.

                                Tästä seurasi mielestäni mielenkiintoinen ongelma. Kulutus nousi reilun tankillisen ajaksi vajaaseen 9litraan nätissä maantie ajossa. Ennen remonttia kuitenkin kulutus vastaavassa ajossa ollut siinä 7l hujakoilla. Myöskin vääntö tuntui karanneen. Purin välillä kaikki pois ja tarkastin mahdolliset imuvuodot, muttei mitään löytynyt.

                                Reilun 1000km jälkeen kuitenkin kulutus tasaantui, kulutusmittarin heiluminenkin rauhoittui ja vääntöä tuli takasin. Viime tankilla kulutus siis tuossa 7l pinnassa.

                                Liekkö siellä kuitenkin joku piilevä imuvuoto, vai jotkin mystiset adaptioarvot hakevat paikkaansa?


                                Livedatan mukaan lamdat vaihtelee normaalisti, mutta mites sitä vanosta voi testata`? Eikös Inpalla voi jotenkin pakko-ohjata sitä?

                                Jatkeetas yksikseen.

                                Eli auto pelannut tuon keväisen episodin jälkeen hienosti. Kulutus ja kulku molemmat OK. Mikälie vanhusta silloin vaivannut :think

                                Mutta muutama viikko sitten alkoi harvakseen nykiä pitemmän moottorijarrun jälkeen. Aluksin todella harvoin, kerran tai ei kertaakaan päivässä. Ihmttelin aikani, kunnes oireet alkoivat tihentyä. INPA:lla tsekkasin koodit ja sytysongelmaa ykköspytyssä. Vaihdoin tulpat ja puolat ykkös ja kakkospyttyjen välillä ja oireet hävisivät pariksiviikoksi, kunnes alkovat eilen illalla uudelleen.

                                Katsoin aamulla vikakoodit, muttei löytynyt mitään(!?). Vaihdan vielä tulpat tänään ja nollaan adaptioarvot. Kokeillaan auttaako

                                Imuvuodolta kuulostaa, mutten tuon keväisen tarinan perusteella jaksa oikein uskoa. Muutenkin moottori toimii hienosti, moottorijarru vetää nollaan, jne.. Jossakin jo aikasemmin kyselin, mutta aiheuttaakos kampi- tai nokka-akselinasentotunnistin mitään tälläistä? Hajoaako niitä edes M52:sista? Startissa ei mitään outoa, joskus saattaa sahuuttaa sekunnin tai kaksi sen "heti" startin sijaan.

                                Hyviä arvauksia ja veikkauksia toivotaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎