Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    Originally posted by Hela View Post
    Nyt alkaa olen neuvot loppu ja siltikään auto ei mee päästöistä läpi. HC on 200 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja muuksi ei muutu. Vikakoodeja ei ole. Eniten ihmetyttää, et livedataa ei pääse lukemaan lambdoista vaan inpalla tulee herjaa. Kokeiltu lukea myös dissillä ja silläkään ei pääse lamdoihin kiinni. kaikki muut livedatat toimii. Jos ottaa lambdojen johdot irti käynti ei muutu mihinkään ja mitkään livedatan arvot ei muutu mihinkään. Vikakoodeja ei tule siltikään vaikka ottaa lambdat irti. Autohan on E39 M52 -97. Oisko jollain heittää vinkkiä?
    Mittaa lambdat skoopilla. Mites muut pakokaasuarvot?
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Hela
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 397
      • Turku

      Originally posted by Slazha View Post
      Mittaa lambdat skoopilla. Mites muut pakokaasuarvot?
      Joo skooppia aattelin seuraavaksi käyttää mutta aattelin ensin kysäistä täältä Muut arvot olivat muistaakseni ok.
      Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
      M47/M57/n/tu
      N43, N47

      Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

      Osia:
      https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

      Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
      MB AMG C32 -01
      Alpina B3 -94
      120d -09
      520ia -81
      535d -11
      535d -12
      750il -92
      750il -00

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        Originally posted by Hela View Post
        Joo skooppia aattelin seuraavaksi käyttää mutta aattelin ensin kysäistä täältä Muut arvot olivat muistaakseni ok.
        Muista että m52 on titaani lambdat joten mittaus poikkeea zirconi lambdasta
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • Soininen
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 1295
          • Kajaani

          Kysästäänhän vielä täältäkin, eli ongelmana on 91vm 320i jossa tyhjäkäynti ollut vähän epätasaista jo pidempään. Joskus kylmänä kun lähtee ajamaan jättää kierrokset noin 1000rpm. No tuossa vesipumpun ja termarin vaihdon yhteydessä vaihettiin kaikki tiivisteet imupuolelle, letkut tarkastettiin ja vaihdettiin kaikki yhtään rikkinäiset. Ei muutosta tyhjäkäyntiin. Kylmällä moottorilla käy suhteellisen tasaisesti.

          Nyt sitten viime viikon aikana auto tehnyt sellaista että veto loppuu aivan kokonaa, juuri jaksaa pysyä tyhjäkäyntiä, röpöttää ja paukuttaa putkessa ja myös imusarjassa... viimeksi kun näin kävi pääsi autolla ajamaan suht normaalisti kun otti imm:n piuhan irti. Auto tomii taas kun seisonut vaikka yön yli...

          Osia on testattu mm. imm, ecu, puolat, kaasuläpän asento tunnistin, johtosarjaakin tutkittu... ei mitään vaikutusta millään. Luettu myös vikakoodit eikä herjannut sielläkään mitään... voiko lambda herjata nuin pahasti? päästöjä ei vielä ole mitattu... :think
          E28 "525i" M52 -84
          F11 520d xDrive -16

          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1278
            • Kokkola

            Originally posted by Soininen View Post
            Kysästäänhän vielä täältäkin, eli ongelmana on 91vm 320i jossa tyhjäkäynti ollut vähän epätasaista jo pidempään. Joskus kylmänä kun lähtee ajamaan jättää kierrokset noin 1000rpm. No tuossa vesipumpun ja termarin vaihdon yhteydessä vaihettiin kaikki tiivisteet imupuolelle, letkut tarkastettiin ja vaihdettiin kaikki yhtään rikkinäiset. Ei muutosta tyhjäkäyntiin. Kylmällä moottorilla käy suhteellisen tasaisesti.

            Nyt sitten viime viikon aikana auto tehnyt sellaista että veto loppuu aivan kokonaa, juuri jaksaa pysyä tyhjäkäyntiä, röpöttää ja paukuttaa putkessa ja myös imusarjassa... viimeksi kun näin kävi pääsi autolla ajamaan suht normaalisti kun otti imm:n piuhan irti. Auto tomii taas kun seisonut vaikka yön yli...

            Osia on testattu mm. imm, ecu, puolat, kaasuläpän asento tunnistin, johtosarjaakin tutkittu... ei mitään vaikutusta millään. Luettu myös vikakoodit eikä herjannut sielläkään mitään... voiko lambda herjata nuin pahasti? päästöjä ei vielä ole mitattu... :think
            Tyhjäkäyntiluisti/säädin ja bensapumppu?

            Comment

            • Harry1
              Newbiemmer
              • Mar 2015
              • 1
              • London

              Well, in that the water pump and Termar changing the suction side of the steps were all seals, hoses checked and exchanged all any broken.













              bmw service








              bmw service

              Comment

              • bemmi89
                Bimmer Rookie
                • Jul 2012
                • 34
                • Finland

                320i vanos -94

                Alkaa keinot loppua..ei mee päästöistä läpi.. ainaki hc ja co ovat korkella..

                Tulpat, puolat, imm, katti ja lambda vaihdettu..

                Imuvuodot katseltu ja letkuja käsissä pyöritelty eikä niissä vikaa näyttänyt olevan.
                Minulle tullessaan autossa ei ollut lambdaa ollenkaan eikä edes pakoputkessa paikkaa..

                Muuten auto pelaa hyvin, ajoittain ihan pientä tyhjäkäynnin heijjaamista.

                Olenko ymmärtänyt väärin vai onko näissä 2lambdaa, muistelisin vain näin jostain lukeneeni?
                Autoa käytetty vikakoodin luvussa eikä sieltäkään mitää löytynyt.

                Mitä tulisi arvonraatilaisille mieleen?

                Comment

                • Korker0
                  BTCF Member
                  • May 2014
                  • 113
                  • Oulu roksiti

                  Ei nyt oo ihan kutoskoneinen, mutta nelonen.
                  318iS -94 eli m42b18 kone.
                  Vaikuttaako imuvuoto CO pitoisuuteen kierroksilla?
                  Oli öljytikku irronnut päästömittauksessa, tyhjäkäynnillä kuulosti kuin olisi käynyt 3 pytyllä..
                  Jos ei se, niin mitähän seuraavaksi..
                  E93 325i , E36 Cabriolet 325i

                  Comment

                  • Playpig
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 888
                    • Iisalmi

                    Käynti muuttui 10 min seisomisen aikana hyvästä surkeaksi.



                    Ajoin auton parkkiin, tasaisella alustalla ei pohjakosketuksia tai muutakaan outoa. Käyn kotona syömässä ja lähden takaisin. Heti startattua huomaan, että joku ei nyt ole kunnossa. Käynti on kovin epätasainen ja kuulostaa kuin putki vuotaisi, mutta kun se ei mihinkään ole ottanut kiinni. Keli oli kuiva ja mitään normaalista poikkeavaa ei tapahtunut. Voiko joku anturi kuolla yhen äkin ja aiheuttaa tällaisen

                    Villejä arvauksia viasta? Aikaisintaan perjantain saatan päästä tutkimaan altapäin ja lukemaa koodeja.
                    Nyt: E39 530DA Touring -98

                    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                    Comment

                    • Cuuca
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2013
                      • 94
                      • Espoo/Laurinlahti

                      Originally posted by Playpig View Post
                      Käynti muuttui 10 min seisomisen aikana hyvästä surkeaksi.



                      Ajoin auton parkkiin, tasaisella alustalla ei pohjakosketuksia tai muutakaan outoa. Käyn kotona syömässä ja lähden takaisin. Heti startattua huomaan, että joku ei nyt ole kunnossa. Käynti on kovin epätasainen ja kuulostaa kuin putki vuotaisi, mutta kun se ei mihinkään ole ottanut kiinni. Keli oli kuiva ja mitään normaalista poikkeavaa ei tapahtunut. Voiko joku anturi kuolla yhen äkin ja aiheuttaa tällaisen

                      Villejä arvauksia viasta? Aikaisintaan perjantain saatan päästä tutkimaan altapäin ja lukemaa koodeja.
                      Hep! Mulla oli omassa 36 sama ongelma. Katoppas huvikses tulpat! Itellä oli menny tulppa mäsäksi. Myös kampiakselin asentotunnistin anturi aiheutti samanlaista oiretta itselläni.
                      BMW 328 Ci -01

                      Comment

                      • Busch
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 271
                        • Seinäjoki/Lapua

                        Originally posted by bemmi89 View Post
                        Alkaa keinot loppua..ei mee päästöistä läpi.. ainaki hc ja co ovat korkella..

                        Tulpat, puolat, imm, katti ja lambda vaihdettu..

                        Imuvuodot katseltu ja letkuja käsissä pyöritelty eikä niissä vikaa näyttänyt olevan.
                        Minulle tullessaan autossa ei ollut lambdaa ollenkaan eikä edes pakoputkessa paikkaa..

                        Muuten auto pelaa hyvin, ajoittain ihan pientä tyhjäkäynnin heijjaamista.

                        Olenko ymmärtänyt väärin vai onko näissä 2lambdaa, muistelisin vain näin jostain lukeneeni?
                        Autoa käytetty vikakoodin luvussa eikä sieltäkään mitää löytynyt.

                        Mitä tulisi arvonraatilaisille mieleen?
                        Moottorin ohivuodot tai suuttimet vuotaa :think. Itse tarkistaisin noi seuraavaksi...

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          Sanooko nämä arvot suoraan kenellekkään mitään? M50b20 1991 e36

                          Laitoin ystävättärelleni tuon etusivun listan ja alkavat käymään läpi mutta kysyn tässä samalla.
                          Samoin laitoin vikakoodinluku topickkiin jos joku pystyisi koodeja lukemaan.

                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • Bemssi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 872
                            • Kerkkoo

                            e30 m50b25 NV

                            Otsikon mukainen auto oirelee näin:
                            kylmänä kaasu jää hieman päälle kun ajaa, lämpysenä ei katkaise syöttöä heti(näkee kulutusmittarista), kylmänä kun lähtee ajamaan niin parin kilometrin päästä tavallaan "korjaa" jotenkin, kun veto paranee pintakakaasulla. Sekä tyhjäkäyntii seilaa 600-700 ja auto hieman huojuu. Olisko ideoita? lambda vaihdettu, imm kokeiltu ehjää, imuvuodot tarkistettu..

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16445
                              • Asikkala

                              Originally posted by Bemssi View Post
                              Otsikon mukainen auto oirelee näin:
                              kylmänä kaasu jää hieman päälle kun ajaa, lämpysenä ei katkaise syöttöä heti(näkee kulutusmittarista), kylmänä kun lähtee ajamaan niin parin kilometrin päästä tavallaan "korjaa" jotenkin, kun veto paranee pintakakaasulla. Sekä tyhjäkäyntii seilaa 600-700 ja auto hieman huojuu. Olisko ideoita? lambda vaihdettu, imm kokeiltu ehjää, imuvuodot tarkistettu..
                              Tuo vedon korjaantuminern tuntuu olevan noin joka kolmannessa, varsinkin 318 is-malleissa ja oma 325i vanos sama juttu. Onko kaasuläpän as. tunnistin säädetty oikein/kunnossa ?

                              Comment

                              • Make H.
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1278
                                • Kokkola

                                Originally posted by peltone View Post
                                Sanooko nämä arvot suoraan kenellekkään mitään? M50b20 1991 e36

                                Laitoin ystävättärelleni tuon etusivun listan ja alkavat käymään läpi mutta kysyn tässä samalla.
                                Samoin laitoin vikakoodinluku topickkiin jos joku pystyisi koodeja lukemaan.
                                Vanha katti, jota pitää lämmittää kunnolla? Eli kierrokset +4000rpm päästötestissä +2min tai niin kauan että lämpee kunnolla niin pitäis lähtee laskeen HC:n, sitte ku rupee laskeen niin kaasu pois ja lukemat ylös...omassaki e34 520i m50 taitaa olla HC:t jotain 200-300 luokkaa mutta tuolla konstilla ne asettuu alle satasen...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎