Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///JATKE
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2013
    • 377
    • Nokia

    Originally posted by BMW36 View Post
    Elikkäs bemari rupesi oikkuilemaan. Aluksi rupesi lähtee huonosti käymään kylmänä ja lämpimä, mutta kun sai käyntiin toimi normaalisti. No ny kun saa käynttiin niin jos kaasun lyö pohjaan nopeasti aivastelee/paukkuu vtsti. Aluksi tuo ei vaikuttanut ajamiseen mitenkään kun kiersi normaalisti ja vedot oli tallella._. nyt kuitenkin tuntuu että vedotkin alkas hävitä. Auto siis 2.0 e36 coupé -93. Eihän kellään samaa vikaa ollu?
    Kampiakselin asentotunnistin aiheutti kahdessa autossa samaa vikaa. Vikakoodia ei antanut. Ja oireili aina silloin tällöin, loppua kohden tiuhemmin. Ei tarviketta tilalle, sekin on kokeiltu.


    Oma kyssäri, coupen takaluukun kannen leveys ja sedamim takaluulun kannen leveys? Compactissa n.122cm ja spoileriaihiota etsikelen.
    E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
    Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

    Comment

    • MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

      Originally posted by MikkoJII View Post
      Päivitystä: DME boksin vaihdolla ei ollu koodien lukuun mitään merkitystä eli sisään ei pääse edelleenkään.

      Ohjeita? Vinkkejä?

      EDIT:
      ETM kaivettu esille.
      Tänään tuli sitten vähän mittailtua.

      ABS-boksin päästä mitattuna wheel speed sensor arvo kaikissa muissa 1.2v paitsi vasen etupyörä 4.9v. Näyttää tuon saman arvon vaikka ottaa anturin irti pyöränkotelossa. Rikki siis?

      ABS boksista toinen kysymys. Kun irroittaa molemmat ABS-releet (kokeiltiin myös, että toinen vain on kiinni) niin onko mahdollista, että nuo em. arvot pysyvät muuttumattomina? Äkkiseltään ajateltuna virta katkeaisi kun irroittaa boksin releen, mutta mittari näyttää samoja arvoja edelleen (1.2v ja 4.9v) Nuo arvot eivät myöskään muuttuneet rengasta pyöritettäessä kummassakaan etupään renkaassa (auto ei ollut käynnissä) Ajatuksia? :think
      Last edited by MikkoJII; 05-12-2015, 19:29.
      E32 750i 11/89

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Nelisylintereisissä compacteissa sama mittaristo kuin "normaali" 4 sylintereisissä kolmekutosissa?

        Comment

        • Lainetti
          BTCF Member
          • Jul 2013
          • 55
          • Koski tl

          Entäs mites näissä muissa nää mittaristot? Voinko vaihtaa 320 esim 325 mittariston?

          Comment

          • khor
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2010
            • 572
            • Oulu

            Originally posted by jukkae View Post
            Nelisylintereisissä compacteissa sama mittaristo kuin "normaali" 4 sylintereisissä kolmekutosissa?
            Ei ole realoem:n mukaan.

            Originally posted by Lainetti View Post
            Entäs mites näissä muissa nää mittaristot? Voinko vaihtaa 320 esim 325 mittariston?
            Sama mittaristohan noissa näyttäs olevan poislukien vompatti, 316i ja M3. En tiiä sitten vaatiiko kulutusmittari jotain kalibrointia jos vaihtaa eri moottorilliseen?



            Edit: näyttää vielä vuosimallien välilläkin olevan eroja sopivuuksissa
            Last edited by khor; 06-12-2015, 08:17. Reason: korjailua
            E36 328i Cabriolet M-Sport -96
            E39 530iA M-Sport -01
            E36 318i Touring -96

            Comment

            • Busch
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 271
              • Seinäjoki/Lapua

              Originally posted by Miikka40 View Post
              https://www.youtube.com/watch?v=-fzLJYDpbIY

              Nonii, tossa ois omasta autosta ääntelyä josta en oo varma että oisko jakoketju vai vanos. Osaisko joku sanoa kummasta se todennäkösimmin kuuluisi?
              E: vielä lisäystä että tyhjäkäynnillä raksuttaa enemmän kun on ajanut jonkinaikaa eli kone lämmin. Tossa kone käynyt sen 5-10 min tyhjäkäyntiä + kaasuttelua.
              Sanoisin kyllä että vanos ääntää! Se olis myös paljo todennäköisempikin vika.
              Purkamalla tuokin selviäisi...

              Originally posted by Lainetti View Post
              Entäs mites näissä muissa nää mittaristot? Voinko vaihtaa 320 esim 325 mittariston?
              Muistaakseni pitäis pystyä aivan ristiin vaihdella mittaristoja mallista riippumatta. Tietysti itse mittaristoissa on jotain eroja. Esim. M3 on kulutusmittarin tilalla öljynlämpötila.

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                Joo, tuli just mieleen ettei compactissa ole edes kulutusmittaria.

                Comment

                • Busch
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 271
                  • Seinäjoki/Lapua

                  Originally posted by jukkae View Post
                  Joo, tuli just mieleen ettei compactissa ole edes kulutusmittaria.
                  Eihän z3 olisi samaa mittaristoa? Omassa z3 ei nimittäin ole myöskään kulutusmittaria ja m42 koneella... :think

                  Comment

                  • ak90
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2014
                    • 29
                    • Savo

                    vaihoin uudet hankookit leveemmillä vanteilla alle ja nyt ottaa sit etukaariin kiinni. Eilen otin sit auton sisälle jos säätäis muutaman sentin keulaa ylemmäs mut säätökiekot on ihan jumissa. Crc ja leka oli apuna ja vaikka lukituskiekon sai auki ni säätökiekko on melko jumissa ni saa pelätä että halkee ku sitä naputtaa.
                    Onkohan tuossa nyt mitä vaihtoehtoja kun ei oikein viitsisi tolppia kokonaan irrottaa kun ei pääse heti kulmia säätämään. Onko niihin mitään konstia miten saa parhaiten pyörimään? Mites pystyykö etukaaria mankeloimaan jollain putkella ilman vahinkoo? Bemmimuija nyt vähän pulassa
                    Alusta on Jomin coilover ja ei oo alunperin mun laittama. Ei oo sit minkäänlaisia rasvoja lyöty ni ois ehkä jälkikäteen helpompi säätää...
                    ///

                    Comment

                    • Tuimasika
                      BTCF Member
                      • Jul 2015
                      • 102
                      • Helsinki

                      318 -94 sedan
                      Sivuhelmat vaalean harmaat ja epätasaiset väriltään.
                      Luo ikävästi pappamaista lookkia.

                      Mikä olisi halvin tapa saada korinväriin / tummaksi (auto hyvin tumma vihreä)?
                      Ei ole tallia eikä työkaluja.

                      Auto 1000€ hintainen.
                      Pääkaupunkiseudulla.

                      -Jussi
                      I3 94Ah REX -16
                      F31 316d -13
                      Ex E90 318d -06
                      Ex E46 320iA Touring - 00
                      Ex E36 320 Coupé -93
                      Ex E36 318 Sedan -94
                      Ex E46 316 Sedan -00
                      Ex E36 325 Coupé -94
                      Ex E39 520 Touring -98
                      Ex E46 316 Compact -03

                      Comment

                      • Miikka40
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2015
                        • 67
                        • Loimaa

                        Sanoisin kyllä että vanos ääntää! Se olis myös paljo todennäköisempikin vika.
                        Tarvii kesällä vaihtaa ne m52 jousilevyt ja ketjunkiristin jos vaikka auttais
                        Bmw e46 320d Touring
                        [EX]Bmw e36 325 coupe "Feeniks Lintu”

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16371
                          • Asikkala

                          Originally posted by Tuimasika View Post
                          318 -94 sedan
                          Sivuhelmat vaalean harmaat ja epätasaiset väriltään.
                          Luo ikävästi pappamaista lookkia.

                          Mikä olisi halvin tapa saada korinväriin / tummaksi (auto hyvin tumma vihreä)?
                          Ei ole tallia eikä työkaluja.

                          Auto 1000€ hintainen.
                          Pääkaupunkiseudulla.

                          -Jussi
                          Mustaa kiveniskusprayta, halpa ja nopea konsti.

                          Comment

                          • Tuimasika
                            BTCF Member
                            • Jul 2015
                            • 102
                            • Helsinki

                            Tuleeko suunnilleen minkänäköinen kuivuttuaan?
                            Tarvitseeko tehdä pohjatöitä vai koettaa vaan saada helmat kuiviksi, vähän teippiä muille pinnoille suojaksi ja ruiskimaan joitain kerroksia parin minuutin välein?

                            -Jussi
                            I3 94Ah REX -16
                            F31 316d -13
                            Ex E90 318d -06
                            Ex E46 320iA Touring - 00
                            Ex E36 320 Coupé -93
                            Ex E36 318 Sedan -94
                            Ex E46 316 Sedan -00
                            Ex E36 325 Coupé -94
                            Ex E39 520 Touring -98
                            Ex E46 316 Compact -03

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16371
                              • Asikkala

                              Originally posted by Tuimasika View Post
                              Tuleeko suunnilleen minkänäköinen kuivuttuaan?
                              Tarvitseeko tehdä pohjatöitä vai koettaa vaan saada helmat kuiviksi, vähän teippiä muille pinnoille suojaksi ja ruiskimaan joitain kerroksia parin minuutin välein?

                              -Jussi
                              Kuiva ja puhdas tietenkin, paperilla karkeus x voi vähän hioa jos haluaa mutta auton hinnan ollessa tuo niin :think Tosin jos helmapelti on kova niin miksei tekisi kunnolla.

                              Comment

                              • ///JATKE
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2013
                                • 377
                                • Nokia

                                Motonetistä saa värikoodi sprayta 10€/pullo ja lakka vitosen. Euron 400p paperi. Vartin työtä ja satakertaa siistimpi ku kiveniskutöhöstely.
                                E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                                Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎