Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -jm-
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 70
    • Seinäjoki

    Originally posted by -jm- View Post
    Airbag ja abs valot palaa niin eikös tuo aika selevä peli oo että motronic poksi on entinen kun autoon ei saa yhteyttä mitenkään?? Kokeiltu on monella laitteella ja varmasti oikeilla piuhoilla 2 eri liikkeessä yms... -92 325 on auto
    Tämäkin homma ratkes. Kuskinpuolen abs etuanturi oli sökönä (kaveri totes mittaamaalla) joten vaihoin sen, samantien hävis abs valo. Ja tänään vikakoodien luku bmw merkkihuollosa ja nollattiin airbagin valo pois.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16371
      • Asikkala

      Originally posted by halder1 View Post
      Osaako joku sanoa että mitäeroa on m50b25NV e34 ja e36 korissa. Öljyoumppu ainaki on tiedossa niin riittääkö jalan vaihto vai koko pumppu pois?
      Pumppu pois ?? Hä ?

      Comment

      • QUASIMODO
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2540
        • Pirkkala

        Saako sedanin takalasin tiivisteen vaihdettua ilman, että lasi irrotetaan? Eli tiiviste joka kiertää lasin sivu- ja yläosat...
        sigpic

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          Originally posted by Hiittos View Post
          Onko normaalia, että kun bendixi on lopussa ja lyö startatessa tyhjää, että kuuluu kolahdus kun rattaat ottaa yhteen, silloin kun päästää avaimesta ja startti on pysähtymässä? Vai viittaako tuo johonkin muuhun?
          Mulla teki tuota samaa, bendix vissiin oli jumissa, mulle vaihdettiin koko startti kun ei muka löytyny varaosia.
          E32 750i 11/89

          Comment

          • MikkoJII
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 1807
            • Lapua

            Originally posted by jvsvmvsv View Post
            Sanokaahan joku fiksumpi että mistä johtuu kun pysähtyy valoihin niin kiekat jää tonniin n. 5sekunniks jonka jälkeen vasta laskee ~800 eli normaaliin? Joku imuvuoto mutta riittääkö esim. Että imuilman haitariputki on revenny ja joku tehny jesarilla amispatentin? Sigun toukka kyseessä.
            Jos lähetään siitä liikkeelle, että riittää.
            E32 750i 11/89

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11047
              • Oulu

              Originally posted by Hiittos View Post
              Onko normaalia, että kun bendixi on lopussa ja lyö startatessa tyhjää, että kuuluu kolahdus kun rattaat ottaa yhteen, silloin kun päästää avaimesta ja startti on pysähtymässä? Vai viittaako tuo johonkin muuhun?
              Jos haluaa köyhäillä, niin sen startin voi purkaa, putsata ja rasvata, niin rupeaa todennäköisesti taas pelaamaan.


              Originally posted by QUASIMODO View Post
              Saako sedanin takalasin tiivisteen vaihdettua ilman, että lasi irrotetaan? Eli tiiviste joka kiertää lasin sivu- ja yläosat...
              Saa vaihdettua. Saippuavettä kaveriksi, niin menee helposti.
              Last edited by Pazi88; 14-12-2015, 19:58.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Paha Arkkitehti
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 836
                • World

                Originally posted by QUASIMODO View Post
                Saako sedanin takalasin tiivisteen vaihdettua ilman, että lasi irrotetaan? Eli tiiviste joka kiertää lasin sivu- ja yläosat...
                Osanumerot: 51311977277 ja 51318119281.

                Ensimmäinen on yläpuolinen/sivuilta kulkeva tiiviste, jälkimmäinen lasin alaosan tiiviste. Vaihdetaan lasi paikallaan, tilasin tuon juuri smidiltä ~40EUR hintaan.

                Comment

                • Vicious_e36
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2015
                  • 838
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by MikkoJII View Post
                  Jos lähetään siitä liikkeelle, että riittää.
                  No pysytään siinä sitte toistaseks niin kauan kunnes oon vaihtanu uuden letkun kiitos
                  e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                  ex:
                  e36 328i ’95 Touring,
                  e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                  e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                  e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                  e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                  e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                  e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                  e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                  e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                  Comment

                  • duunari76
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2005
                    • 292

                    Originally posted by duunari76 View Post
                    Mitenkä, kun mulla oli vanhoissa iskareissa tuo koiranluun korvakko, mutta näissä uusissa ei ole, niin noitahan ei varmaan saa sitten mitenkäån paikoilleen?
                    Originally posted by JJT View Post
                    Vakaajan kiinnityksen vaihtamalla tukivarteen. Vaihtoon menee tietääkseni vakaaja ja tietenkin koiranluut.
                    Originally posted by duunari76 View Post
                    Joo, tämä selvisikin jo tuolta realoemista. Ilmeisesti tuolla mun kiinnityssysteemillä on tehty vain osa -91 vuosimallin autoista, ja sitten huomattu, että tuo on jotenkin parempi. Onkohan alustassa muuta eroa uudempiin?
                    Originally posted by jr66 View Post
                    On eroa eli nimenomaan etuvakaajan kiinnityskorvakon paikka runkoaisoissa muuttuu ajankohtana x jolloin myös vakaaja muuttuu, tietenkin tämä korvakon muutos oli käsittääkseni eri aikaan kuin vakaajan pään kiinnityksen muutos iskarista tukivarteen = jonkun aikaisemman om. tekemä muutos kohtaan x sekoittaa seur. om/asentajan pään kun sopivan pituista vakaajaa ei tahdo löytyä mistään, muutama tapaus näitä on foorumilla vuosien saatossa ollut.
                    Muuten alusta on läpi vuosien samanlainen.
                    Eli tällainen tilannehan siellä nyt sitten on. Ostin romuttamolta uudemman mallin iskarit, vakaajan ja koiranluut, mutta eihän ne menny sinne, vaan vakaajan kiinnitys oli liian edessä. Ilmeisesti oikeanmittaista vakaajaa ei ole olemassa tällaiseen, vaan pitää siirtää korissa olevat kiinnikkeet, jos haluaa uudemman mallin iskareita käyttää?

                    EDIT: Multi-Quote
                    Last edited by duunari76; 14-12-2015, 21:34.

                    Comment

                    • biimerrrrville
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 296
                      • Suomi

                      Originally posted by duunari76 View Post
                      Eli tällainen tilannehan siellä nyt sitten on. Ostin romuttamolta uudemman mallin iskarit, vakaajan ja koiranluut, mutta eihän ne menny sinne, vaan vakaajan kiinnitys oli liian edessä. Ilmeisesti oikeanmittaista vakaajaa ei ole olemassa tällaiseen, vaan pitää siirtää korissa olevat kiinnikkeet, jos haluaa uudemman mallin iskareita käyttää?

                      EDIT: Multi-Quote
                      sama tilanne täällä. monessa paikassa lukee että tuo vakaaja täytyy vaihtaa vaan kukaan ei kerro että mistäs mallista sen oikean vakaajan sinne löytää kun se uudempihan sinne ei käy. varmaan helpoin vaihtoehto lyhentää tuota vanhaa ?

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11047
                        • Oulu

                        Originally posted by duunari76 View Post
                        Eli tällainen tilannehan siellä nyt sitten on. Ostin romuttamolta uudemman mallin iskarit, vakaajan ja koiranluut, mutta eihän ne menny sinne, vaan vakaajan kiinnitys oli liian edessä. Ilmeisesti oikeanmittaista vakaajaa ei ole olemassa tällaiseen, vaan pitää siirtää korissa olevat kiinnikkeet, jos haluaa uudemman mallin iskareita käyttää?

                        EDIT: Multi-Quote
                        Originally posted by biimerrrrville View Post
                        sama tilanne täällä. monessa paikassa lukee että tuo vakaaja täytyy vaihtaa vaan kukaan ei kerro että mistäs mallista sen oikean vakaajan sinne löytää kun se uudempihan sinne ei käy. varmaan helpoin vaihtoehto lyhentää tuota vanhaa ?
                        Minulla ei ikinää ole ollu tollaista e36:sta missä on vanhan mallin vakaajan kiinnitys. Mutta jos esim. tätäkin kuvaa kattoo, niin tuon perusteella pitäs mennä kun vain vaihtaa uuden mallisen koiranluun ja sen pidikkeen tukivarteen:


                        Toki se koiranluu saattaa mennä vähän outoon kulmaan, mutta mulla omassakin se on aivan vinksallaan ja silti pelaa

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Jari11
                          BTCF Member
                          • Feb 2010
                          • 225
                          • Imatra

                          M50b25 konehuoneesta löytyi kansirempan yhteydessä tuomonen "alipaineventtiili?" tjsp. Eli siitä lähtee kaksi letkua, toinen menee kaasuläpän ja aktiivihiilisäiliön välissä kulkevaan letkuut t-haaralla. Toinen letku menee imusarjaan, ilmeisesti jälkiasennettuun lämpöanturiin, ja sitä edelleen b-paineensäätimen ja imusarjan väliseen letkuut t-haralla. Lämpimänä tuo imusarjassa oleva anturi menee kiinni, eikä päästä painetta läpi, kylmänä siintä kulkee ilma läpi.

                          Eli mitähän tuo kyseinen mötikkä tekee tuolla? Joku jälkiasennus päästöihin liittyen ilmeisesti saksassa laitettu.
                          Last edited by Jari11; 15-12-2015, 09:39. Reason: kirjoitusvirhe

                          Comment

                          • VeeCasi
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2013
                            • 327
                            • Paska kaupunni

                            Originally posted by Jari11 View Post
                            M50b25 konehuoneesta löytyi kansirempan yhteydessä tuomonen "alipaineventtiili?" tjsp. Eli siitä lähtee kaksi letkua, toinen menee kaasuläpän ja aktiivihiilisäiliön välissä kulkevaan letkuut t-haaralla. Toinen letku menee imusarjaan, ilmeisesti jälkiasennettuun lämpöanturiin, ja sitä edelleen b-paineensäätimen ja imusarjan väliseen letkuut t-haralla. Lämpimänä tuo imusarjassa oleva anturi menee kiinni, eikä päästä painetta läpi, kylmänä siintä kulkee ilma läpi.

                            Eli mitähän tuo kyseinen mötikkä tekee tuolla? Joku jälkiasennus päästöihin liittyen ilmeisesti saksassa laitettu.
                            KBA 16841 numerolla löyty ebaysta tälläinen : http://www.ebay.com/itm/BMW-3er-E36-320i-325i-Kaltlaufregler-Twin-Tec-KLR-BM01-TS-KBA-16841-Euro-2-/171596731581

                            Joku päästöihin liittyvä osa tuo on .Koitin googletella,mutta ei oma kielitaito riitä

                            Saksassa ne on noita laitellut . Ilmeisesti muuttaa päästöluokan ? .Korjatkaa joku jos puhun täyttä paskaa
                            Last edited by VeeCasi; 15-12-2015, 10:00.

                            Comment

                            • LordHamwich
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 436
                              • Kuopio-Kuhmo

                              Ilmeisesti joku morkula joka vähentää päästöjä kylmäkäynnistyksessä.
                              1997 E39 523i Cosmosschwartz
                              sigpic

                              Gone with the wind:
                              1994 VW Passat 2.0
                              1995 E36 323i

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11047
                                • Oulu

                                Originally posted by VeeCasi View Post
                                KBA 16841 numerolla löyty ebaysta tälläinen

                                Joku päästöihin liittyvä osa tuo on .Koitin googletella,mutta ei oma kielitaito riitä

                                Saksassa ne on noita laitellut . Ilmeisesti muuttaa päästöluokan ? .Korjatkaa joku jos puhun täyttä paskaa
                                Joka tapauksessa voit tuon tempasta sieltä pois. Pistä letkuihin vaan jatkot ilma t-haaraa tai ehkä ennemmin uudet letkut.

                                EDIT tuossa juttua: https://translate.google.com/transla...Kaltlaufregler

                                Suomeksi siis laihentaa kylmäkäynnistyksen seoksia, jolla auto saadaan euro 1 päästöluokasta euro 2 päästöluokkaan. Tällä saadaan saksassa veroihin helpotusta.
                                Last edited by Pazi88; 15-12-2015, 11:34.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎