Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • katiska
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 102
    • Kemi

    Käykö m50b20 startti m52b28 moottoriin? Itellä startti vetelee b28:ssa viimisiä ja nurkissa pyöris ehyt b20 startti. :think
    Nyt:
    -Bmw e46 320ci -00

    Ex:
    -Bmw e36 328 -95
    -Bmw e30 316 -88

    Comment

    • kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6020
      • Sipoo

      Originally posted by >bemari< View Post
      Paljon on e36 2.8 nesteen käyntilämpötila? Ja pitikö sähköflektin ohjaus anturi laittaa ylävesi letkuun?
      Vakio anturin paikka on syylärin kyljessä apparin puolella - ainakin ilmastoitujen mallien syyläreissä.

      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11047
        • Oulu

        Originally posted by katiska View Post
        Käykö m50b20 startti m52b28 moottoriin? Itellä startti vetelee b28:ssa viimisiä ja nurkissa pyöris ehyt b20 startti. :think
        Passaa. Realoemista näitä voi tarkistella vertaamalla osanumeroita.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • >bemari<
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 239
          • P-karjala

          Originally posted by kmn View Post
          Vakio anturin paikka on syylärin kyljessä apparin puolella - ainakin ilmastoitujen mallien syyläreissä.
          Eli ohjauksen saisi siitä otettua? Laitan kyllä lämpömittarille varmaan anturin samalla niin jos sen yläletkuun laittaa vois samalla sen ohjaus anturin

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11047
            • Oulu

            Originally posted by >bemari< View Post
            Eli ohjauksen saisi siitä otettua? Laitan kyllä lämpömittarille varmaan anturin samalla niin jos sen yläletkuun laittaa vois samalla sen ohjaus anturin
            Ylävesiletku on väärä paikka molemmille. Lämpömittarin anturi pitää saada koneen vesikiertoon, eli yleensä kanteen. Muuten lämpömittari ei näytä mitään kuin vasta sitten kun neste alkaa kiertään syylärille. Siellä imusarjan alla on kyllä ylimääränen kierre kannessa jonne saa anturin kiinni. Flektin ohjaukseen ylävesiletku on väärä, koska silloin flekti pyörii aina kun kone lämpiää normaalilämpötilaan. Flektin ohjaukselle on tosiaan paikka siellä syylärin kyljessä tai voi sen sinne alavesiletkuunkin pistää. Jäähdytinnesteen lämpötila on siinä 90-100 astetta.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3700
              • Kouvola

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Ylävesiletku on väärä paikka molemmille. Lämpömittarin anturi pitää saada koneen vesikiertoon, eli yleensä kanteen. Muuten lämpömittari ei näytä mitään kuin vasta sitten kun neste alkaa kiertään syylärille. Siellä imusarjan alla on kyllä ylimääränen kierre kannessa jonne saa anturin kiinni. Flektin ohjaukseen ylävesiletku on väärä, koska silloin flekti pyörii aina kun kone lämpiää normaalilämpötilaan. Flektin ohjaukselle on tosiaan paikka siellä syylärin kyljessä tai voi sen sinne alavesiletkuunkin pistää. Jäähdytinnesteen lämpötila on siinä 90-100 astetta.
              Ei ole välttämättä ylimääräistä kierrettä. Bmw vaihto jossaan välissä kannen tekotapaa todennäköisesti koska oma m52 oli ilman jälkimmäisen vesianturin kierrettä/paikkaa. Kone 3/97 tehty
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11047
                • Oulu

                Originally posted by Matuh View Post
                Ei ole välttämättä ylimääräistä kierrettä. Bmw vaihto jossaan välissä kannen tekotapaa todennäköisesti koska oma m52 oli ilman jälkimmäisen vesianturin kierrettä/paikkaa. Kone 3/97 tehty
                Joo ei tosiaan kaikissa ole.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16371
                  • Asikkala

                  Originally posted by >bemari< View Post
                  Eli ohjauksen saisi siitä otettua? Laitan kyllä lämpömittarille varmaan anturin samalla niin jos sen yläletkuun laittaa vois samalla sen ohjaus anturin
                  Perusteet tällaiselle anturin paikalle ? Vaikka se jo onkin kerrottu että ei noin.

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6693
                    • .......

                    318is m42 moottorin johtosarjan osanumero vaihtuu 9/94. Mitähän eroa noilla on, lähinnä käykö tuota vanhemmat ecut m42 95vm ecun tilalle? Ts. onko liitin ja pinnijärjestys samat?
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • rasssi
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2015
                      • 88
                      • Helsinki

                      Kellään hajua passaako tehostettu hammastanko dieselistä bensavehkeeseen? Osanumerot nyt on ainakin eri, eikä netistäkään tuntunut löytävän tietoa.

                      Comment

                      • >bemari<
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2011
                        • 239
                        • P-karjala

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Perusteet tällaiselle anturin paikalle ? Vaikka se jo onkin kerrottu että ei noin.
                        Peruste lainattu muista topikeista kun tuostakin kahta juttua... ja varmaan sekoitin viellä kun aiemmassa sx:ssä oli ohjaus yläletkussa.

                        Comment

                        • truibeli
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 188
                          • btcf

                          Originally posted by rasssi View Post
                          Kellään hajua passaako tehostettu hammastanko dieselistä bensavehkeeseen? Osanumerot nyt on ainakin eri, eikä netistäkään tuntunut löytävän tietoa.
                          Mää muutoskatsastin alkuperäsen tds kopan m42 bensakoneelle enkä vaihtanu hammastankoa bensakorista,että ainaki omasta mielestä ois samanlaisia.Mitähän eroa niissä vois olla jos on? :think
                          Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Ei kellään sattuis olemaan -92 -vuotisen käyttöohjekirjaa? kielellä ei niin väliä, tarviin vaan joko sen kirjan tai sitten kopsut teknisistä tiedoista.

                            Tai, jos jollain olisi mahdollisuutta ottaa -92 325ia coupen tyyppikilvestä kuva ja laittaa tulemaan?

                            tarviin siis massatiedot.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • katiska
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2012
                              • 102
                              • Kemi

                              Oisko jollain nakata mittoja e36 328 vaihdekepin telineen laatikon puolen puslasta? Keppi kun soppakauha ja tarkotus ois sorvauttaa sinne eteen kovapusla sen vakion tilalle. En nyt pääse auton tykö ite mittaileen niitä puslan mittoja
                              Nyt:
                              -Bmw e46 320ci -00

                              Ex:
                              -Bmw e36 328 -95
                              -Bmw e30 316 -88

                              Comment

                              • Att1Tude
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 152
                                • Joensuu

                                Originally posted by Att1Tude View Post
                                Otin ja puristukset mittasin, siinä samalla vaihoin syylärin ja painekorkin. Ilmattuani Melkein hemin tekniikalla(ylämäkeä ei löytynyt siihen hätään) homma alkoi skulaamaan(mittari alko näyttämään oikein, alussa vähän omaa elämää ja lämmintä puhaltaa kierroksilla) mutta aamulla oli kumma homma. Letkut oli lytyssä alipaineen takia. Mistä se nyt siis kielii, siitä että siellä on ilmaa vaiko siitä että siellä nimenomaan ei ole ilmaa? Jotainhan siellä on tapahtunut. Nestepinta normaalitasossa.

                                EDIT: Oma mielipide tehtaan ohje eli ei mutta tuo pullohomma kuulostaa paremmalta näihin 300k+km ajettuihin koneisiin, virtaukset ei ole varmasti enää mitä sillon vuonna 85
                                Nyt 300km ajaneena paine pysyy,nesteet ei häviä ja lämmintä tulee. Tosin lämpömittari tekee aina saman tempun joka aamu. Mittari pysyy sinisen yläpuolella tovin, käy seuraavan viisarivälin ylempänä, kyykkää takaisin siniselle ja alkaa nousta normaaliin moottorin lämpötilaan. Välillä tyhjäkäynnillä tahi ajossa mittari pitää pientä elämää muttei kyykkäile enää viisarin välejä. Tekeekö muilla m50b20 koneisien autojen omistajilla samaa? Tähän mennessä joka auto mitä oon ajanu nostaa mittaria vaan tasaisesti ylöspäin.

                                Ajatuksia mikä tämän voisi aiheuttaa:
                                Ilmakupla kannessa(ei oo ylämäkeä vieläkään täydellistä hemin taktiikkaa varten ja nyt en saa sitä vitun pulloa pysymään syylärissä mitenkään )

                                Jumitettu visko, pyörii aina, ja siipiä ei ole oikein mainittavaksi asti. Joka siivessä on jotain paskana, silti koneen lämmöt ei nouse yli keskialueen(perse ei kestä viskoa ja siipiä just nyt) PS.Privaa jos jollain JNS-alueella joutilas visko ja siipiratas Käytetty Toimiva.
                                ex.E30 316i'90
                                ex.E36 320i'91
                                Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎