Originally posted by katiska
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Lämpömittari seilaa sinisen ja normilämmön väliä... eli joko mittaristossa häikkää vai/tai lämpöanturi vikaa :think. Välillä näyttää oikein.
Meneekö saman anturin perästä myös eculle? Ei oo läppäriä mukana niin ei voi tarkistaa. Kalajoelle tullessa tuntui kuin ois tehoja kateissa...
Täytyy huomenna ihmetellä lisää, kun saa läppäriä kiinni.
Sigun m52 kyseessä.- E36 328iA Touring 4/97 -
Myynissä:
- Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
Comment
-
-
Mitä maadoittaa??
Auto ei käynnisty..
Tämä johto kahdessa osassa konepellin välissä. Toinen pää pellissä kii ja toinen tuulilasin muovilistan vieressä.
Mitä on tarkoitus maadoittaa??
Nykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Originally posted by e30_M-tech1 View PostAuto ei käynnisty..
Tämä johto kahdessa osassa konepellin välissä. Toinen pää pellissä kii ja toinen tuulilasin muovilistan vieressä.
Mitä on tarkoitus maadoittaa??
http://www.btcf.fi/forum/picture.php...ictureid=14802
Koska on viimeksi käynnistynyt ? Onko tehty jotakin remonttia ym. konehuoneessa sen jälkeen ?
Comment
-
-
Okei kiitos!
Originally posted by jr66 View PostEi ainakaan starttia eikä ecua... Eli ei vaikuta käynnistykseen, työvalon maadoitus, ehkä myös kusijussin suuttimien lämmitys mutta niihin menee 2 piuhaa joista toinen taitaa olla maa, en muista väriä mutta maa on ruskea.
Koska on viimeksi käynnistynyt ? Onko tehty jotakin remonttia ym. konehuoneessa sen jälkeen ?
Käynnistyi eilen muutamaksi sekunniksi polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen (siis ensmäistäkertaa vuoteen!!)...josta mahollisesti kasteli tulpat, eikä uudestaan hörähtänyt, edes yön yli seistyä. Otin tänään tulpat pois ja rapsisin ne puhtaaksi karstasta, (tulpat uudehkot, sillon vuos sitten vaihettu.) Ne oli bensassa, joten bensaa saa.. Huomenna tulpat takas ja uutta yritystä käyntiin. Starttikin jaksoi enää muutaman kierroksen pyörähtää, johtukohan märistä tulpista.. Kaikki neuvot ja poppakonstit mitä tohon vois keksiä kuuntelen! Itellä alkaa konstit loppumaan
No niin.. kuivat tulpat tökätty paikalle ja starttaili terhakammin kuin märillä, mutta ei käyntiin. Eilen virrat päällä kuului sekunnin välein NAKS! tuulilasin lähettyviltä...en tiedä tarkemmin mistä..
Polttoainepumppu ei surise missään kohtaa, ja startatessa mitattu 10 amppeeria pumpulle,
Voikohan vikaa olla edelleen pumpussa?? ei sieltä ainakaan pihaustakaan kuulu! Käytettynä hankittu bosch, startatessa mitattuna tulee 10 amppeeria pumpulle.
Tulppien kastelu saatto johtua pitkistä starteista ja kaasunpumppauksesta, jos pumppu kuitenkin laiskasti bensaa työntää, mut mitenkä se on noin hiljanen?Nykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Originally posted by MTDMan View PostSopiiko e36 touringissa ollut kyynärnojallinen keskikonsoli e36 coupeen? Nykyisessä coupessa ei ole kyynärnojaa
Comment
-
-
Cabrion etuiskarit taitavat pikkuhiljaa lähestyä elinkaarensa loppupäätä.
Mitkä iskarit tilalle? Jouset voisi vaihtaa samalla. Yhtään ei kärsi kyllä keulan nousta ylemmäksi, muutenkin on tuolla vakioalustalla keulivaisen näköinen. Päinvastoin, ei haittaa vaikka vähän laskisi. Toisaalta kun kyseessä on cabrio, niin ei ole mitään järkeä mitään jäykempää jousitustakaan laittaa. Madaltavia jousia/iskareita löytyy, mutta poikkeuksetta nämä ovat myös jäykempiä.
Eli, mitä tilalle, jos haussa on yhtä pehmeä etupää kuin vakiona mutta mieluummin vähän matalampi?
Takapää tuntuu ja näyttää ok:lta.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostCabrion etuiskarit taitavat pikkuhiljaa lähestyä elinkaarensa loppupäätä.
Mitkä iskarit tilalle? Jouset voisi vaihtaa samalla. Yhtään ei kärsi kyllä keulan nousta ylemmäksi, muutenkin on tuolla vakioalustalla keulivaisen näköinen. Päinvastoin, ei haittaa vaikka vähän laskisi. Toisaalta kun kyseessä on cabrio, niin ei ole mitään järkeä mitään jäykempää jousitustakaan laittaa. Madaltavia jousia/iskareita löytyy, mutta poikkeuksetta nämä ovat myös jäykempiä.
Eli, mitä tilalle, jos haussa on yhtä pehmeä etupää kuin vakiona mutta mieluummin vähän matalampi?
Takapää tuntuu ja näyttää ok:lta.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Miten pa-pumppu testataan?
Originally posted by e30_M-tech1 View PostSeissyt vuoden käynnitymättä. Jonka aikana vaihdettuja osia konehuoneessa ja muuallakin: öljynsuodattimen jalan tiiviste, polttoainepumpun rele, kampiakselintunnistin, polttoainepumppu, ja vikakoodit luettu inpalla.
Käynnistyi eilen muutamaksi sekunniksi polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen (siis ensmäistäkertaa vuoteen!!)...josta mahollisesti kasteli tulpat, eikä uudestaan hörähtänyt, edes yön yli seistyä. Otin tänään tulpat pois ja rapsisin ne puhtaaksi karstasta, (tulpat uudehkot, sillon vuos sitten vaihettu.) Ne oli bensassa, joten bensaa saa.. Huomenna tulpat takas ja uutta yritystä käyntiin. Starttikin jaksoi enää muutaman kierroksen pyörähtää, johtukohan märistä tulpista.. Kaikki neuvot ja poppakonstit mitä tohon vois keksiä kuuntelen! Itellä alkaa konstit loppumaan
No niin.. kuivat tulpat tökätty paikalle ja starttaili terhakammin kuin märillä, mutta ei käyntiin. Eilen virrat päällä kuului sekunnin välein NAKS! tuulilasin lähettyviltä...en tiedä tarkemmin mistä..
Polttoainepumppu ei surise missään kohtaa, ja startatessa mitattu 10 amppeeria pumpulle,
Voikohan vikaa olla edelleen pumpussa?? ei sieltä ainakaan pihaustakaan kuulu! Käytettynä hankittu bosch, startatessa mitattuna tulee 10 amppeeria pumpulle.
Tulppien kastelu saatto johtua pitkistä starteista ja kaasunpumppauksesta, jos pumppu kuitenkin laiskasti bensaa työntää, mut mitenkä se on noin hiljanen?
Mihin vedetään johdot?akulta plus plussaan ja mistä maa, suoraan akulta miinus miinukseen? vai maadotetaanko lisäks jonnekkin, niin ku autolle lisävirtaa annettaessa? Neuvoja pösilölleNykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Originally posted by e30_M-tech1 View PostMiten annetaan virtaa akulta suoraan pa-pumpulle, jotta näkee pyöriikö se?
Mihin vedetään johdot?akulta plus plussaan ja mistä maa, suoraan akulta miinus miinukseen? vai maadotetaanko lisäks jonnekkin, niin ku autolle lisävirtaa annettaessa? Neuvoja pösilölle
Comment
-
-
Originally posted by e30_M-tech1 View PostMiten annetaan virtaa akulta suoraan pa-pumpulle, jotta näkee pyöriikö se?
Mihin vedetään johdot?akulta plus plussaan ja mistä maa, suoraan akulta miinus miinukseen? vai maadotetaanko lisäks jonnekkin, niin ku autolle lisävirtaa annettaessa? Neuvoja pösilölle
Tuo muutama kierros minkä startti jaksaa pyörähtää mahtaa olla tyhjän akun syytä, samoten releiden naksuminen. Joissain autoissa releet surisee virran vähyyden vuoksi
EDIT: Korjatkaa jos olen väärässä, itse en näe syytä miksei voisi maadoittaa runkoon suoralla virralla ohjatessa.ex.E30 316i'90
ex.E36 320i'91
Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.
Comment
-
-
Listat sileällä vai ryppy pinnalla
Sattuukos joku muistamaan miten näissä meni listojen pinta.
Toukassa itsellä on muut ryppypinnalla paitsi etupuskurin listat ja haluaisin vaihtaa nekin samalle pinnalle. Tietäisi vaan oikeat varaosanumerotBMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
Comment