Originally posted by QUASIMODO
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
elikkä oisin tilaamassa kansiremppaan hilut niin näyttäs olevan tiivisteitä 2 paksuutta 1.75mm ja 2.05mm joten kumpi lie tuossa m52b28 -95vm? ja sit kannenpultteja myös kahta mittaa 96mm ja 110mm mut noista varmaan tuo 110 taitaa olla. Ja sit nuo venavarren kumit et mitkä on alkuperästen mitat? kumejakin näyttää useata eri kokoa
Comment
-
-
Originally posted by >bemari< View Postelikkä oisin tilaamassa kansiremppaan hilut niin näyttäs olevan tiivisteitä 2 paksuutta 1.75mm ja 2.05mm joten kumpi lie tuossa m52b28 -95vm? ja sit kannenpultteja myös kahta mittaa 96mm ja 110mm mut noista varmaan tuo 110 taitaa olla. Ja sit nuo venavarren kumit et mitkä on alkuperästen mitat? kumejakin näyttää useata eri kokoa
Alumiinilohkoon 110mm pitkät pultit.
6mm varrelle vv kumit, mistä noita katot jos kerran eri vaihtoehtoja antaa? Noita voi katella esim. realoem:sta auton vinillä niin ei tarvitse arpoa.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostOhuempi tiiviste lie alunperin, ja paksumpi jos kannesta on jouduttu plaanaamaan enemmän kuin 0,3mm?
Alumiinilohkoon 110mm pitkät pultit.
6mm varrelle vv kumit, mistä noita katot jos kerran eri vaihtoehtoja antaa? Noita voi katella esim. realoem:sta auton vinillä niin ei tarvitse arpoa.
Comment
-
-
Nonniin sigun 328 automaatti syö kampiakselinasentotunnistimia.. Ensin meni tarvikeanturi joka toimi vuoden, sitten ostin schmiedmannilta hellan tekeleen ja se toimi 1-2kk.. Oliko hellan anturi paskalaatuinen vai onko jollain ideaa mistä lähteä tutkimaan miksi syö niitä? Hellan anturin ajattelin lähettää takaisin schmiidille tutkittavaksi.
-AleksiNykyinen:
BMW e36 323i Touring :think
Ex:
BMW e36 328ia coupe
BMW e36 320i sedan
Originally posted by MiltzuJoku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.
Comment
-
-
Kävin tuossa lukemassa 328 vm. 1995:stä abs vikakoodit ja herjasi tuollaista:
-Pyörintänopeusanturi, etu oikea - katkos
-Magneettiventtiilin käyttöjännite - liian alhainen
Abs valo palaa siitä hetkestä lähtien, kun virrat laittaa päälle, eikä abs toimi lainkaan. Edestä vaihdettu molemmat anturit (vasemmalta 3kk, 5tkm takaperin). Oikealta koodin lukemisen jälkeen, tänään vasemmalta takaa ja valo palaa vieläkin. Abs pumpulta mitattu vastukset, näyttäisi olevan ok. Samoin kaikki anturit (1,1kOhm). Jarrupolkimen asentoanturilta en saanut mitään ulos boxin liittimestä, tiedä sitten oliko oikeat pinnit (16 &41). En kyllä löytänyt koko anturia jarrutehostajan juuresta, onko edes kaikissa malleissa?
Mistäs tuon magneettiventtiilin saisi mittailtua? :thinkLast edited by Yazer; 10-09-2016, 20:38.
Comment
-
-
Voihan...Oisko kellään hyviä ideoita tämmöseen mystiseen keissiin???????.. Auto on -92 M50B25. Tehnyt pitemmän aikaa jo semmosta että kylmänä ekalla starttauksella lähtenyt (usein pitkä startti) tai jos seissyt tarpeeksi tai jos pikasesti esim kaupassa käy niin lähtenyt ekalla mutta välillä kyllä silti vaatinut 2 pitkää starttia. Tämmöstä häröilyä ja nämä tosiaan vaihdellut melkosesti.. Sitten eilen lähti tosi huonosti käyntiin kun kaupoissa kävin vaati 4 starttia että käynnisty vasta. Olin tallille menossa öljyjä vaihtaan sitte ku hommat tehty niin normaali toisella lähti sitten sammutin auton ja sen jälkeen ei enää lähtenyt vaikka kuin koitti sahata. Ilosesti auto sahaa ja meinaa käynnistyä mutta ei. Koitettiin toisellakin kampi-anturilla mutta lähti käyntiin sen takia kun oli seissyt sen jonkin aikaa mutta ei lähtenyt sitten enää lämpimällä koneella käyntiin.. Bensaa tuntuu auto saavan. Ja eilen kaverin kans pähkäiltiin ja tutkittiin yömyöhään tallilla tätä asiaaMuutenkin tuohon on paljon osaa uusittu ja huollettu kun omistanut jo tuon vuosia.. Viimeisimmät bensansuodatin ja nokka-akselin anturi..
Comment
-
-
Originally posted by Yazer View PostKävin tuossa lukemassa 328 vm. 1995:stä abs vikakoodit ja herjasi tuollaista:
-Pyörintänopeusanturi, etu oikea - katkos
-Magneettiventtiilin käyttöjännite - liian alhainen
Abs valo palaa siitä hetkestä lähtien, kun virrat laittaa päälle, eikä abs toimi lainkaan. Edestä vaihdettu molemmat anturit (vasemmalta 3kk, 5tkm takaperin). Oikealta koodin lukemisen jälkeen, tänään vasemmalta takaa ja valo palaa vieläkin. Abs pumpulta mitattu vastukset, näyttäisi olevan ok. Samoin kaikki anturit (1,1kOhm). Jarrupolkimen asentoanturilta en saanut mitään ulos boxin liittimestä, tiedä sitten oliko oikeat pinnit (16 &41). En kyllä löytänyt koko anturia jarrutehostajan juuresta, onko edes kaikissa malleissa?
Mistäs tuon magneettiventtiilin saisi mittailtua? :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by -jm- View PostVoihan...Oisko kellään hyviä ideoita tämmöseen mystiseen keissiin???????.. Auto on -92 M50B25. Tehnyt pitemmän aikaa jo semmosta että kylmänä ekalla starttauksella lähtenyt (usein pitkä startti) tai jos seissyt tarpeeksi tai jos pikasesti esim kaupassa käy niin lähtenyt ekalla mutta välillä kyllä silti vaatinut 2 pitkää starttia. Tämmöstä häröilyä ja nämä tosiaan vaihdellut melkosesti.. Sitten eilen lähti tosi huonosti käyntiin kun kaupoissa kävin vaati 4 starttia että käynnisty vasta. Olin tallille menossa öljyjä vaihtaan sitte ku hommat tehty niin normaali toisella lähti sitten sammutin auton ja sen jälkeen ei enää lähtenyt vaikka kuin koitti sahata. Ilosesti auto sahaa ja meinaa käynnistyä mutta ei. Koitettiin toisellakin kampi-anturilla mutta lähti käyntiin sen takia kun oli seissyt sen jonkin aikaa mutta ei lähtenyt sitten enää lämpimällä koneella käyntiin.. Bensaa tuntuu auto saavan. Ja eilen kaverin kans pähkäiltiin ja tutkittiin yömyöhään tallilla tätä asiaaMuutenkin tuohon on paljon osaa uusittu ja huollettu kun omistanut jo tuon vuosia.. Viimeisimmät bensansuodatin ja nokka-akselin anturi..
- Bensapumppu hurisee ja pyörii -> Bensanpaineita ei vielä mitattu
- Polttoainesuodatin vaihdettu
- Koitettu toisella moottorinohjausboksilla -> Ei mitään vaikutusta
- Koitettu toisella ilmamäärämittarilla -> Ei mitään vaikutusta
- Uudet tulpat -> Ei mitään vaikutusta
- Imuvuotoja tarkisteltu -> Ei ole
- Kaasuläpän asentotunnistin mitattu -> Todettu toimivaksi
Tosiaan uusi nokka-akselin anturi vaihdettu ja koitettu käytetyllä kampiakselin anturilla ja näillä ei mitään vaikutusta asiaan. Auto ei vaan käynnisty lämpimänä, ideat alkaa olla aika vähissä.
Tällä hetkellä arpomislistalla seuraavat: Lisäilmaluisti, lämpöanturi? bensapumpun rele, päärele, suuttimet vuotaa, lambada anturi, virtalukon pohja? :thinkLast edited by MikkoJII; 11-09-2016, 11:23.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostLisätään vielä, että:
- Bensapumppu hurisee ja pyörii -> Bensanpaineita ei vielä mitattu
- Polttoainesuodatin vaihdettu
- Koitettu toisella moottorinohjausboksilla -> Ei mitään vaikutusta
- Koitettu toisella ilmamäärämittarilla -> Ei mitään vaikutusta
- Uudet tulpat -> Ei mitään vaikutusta
- Imuvuotoja tarkisteltu -> Ei ole
- Kaasuläpän asentotunnistin mitattu -> Todettu toimivaksi
Tosiaan uusi nokka-akselin anturi vaihdettu ja koitettu käytetyllä kampiakselin anturilla ja näillä ei mitään vaikutusta asiaan. Auto ei vaan käynnisty lämpimänä, ideat alkaa olla aika vähissä.
Tällä hetkellä arpomislistalla seuraavat: Lisäilmaluisti, bensapumpun rele, päärele, suuttimet vuotaa, lambada anturi, virtalukon pohja? :think
Comment
-
-
Originally posted by -jm- View PostJa vielä bensanpaineensäädin? Sen verran vielä että kylmällä koneella vaikkapa töitten jäläkeen niin on jonku aikaa ihme jurnuttamista, tukkosen tuntosta, vähä jopa niinku nykis. Kestää tosiaan sen aikaa kun siniseltä lämpömittari noussut, sitten " normaaliksi" menee
Comment
-
-
E36 täristää jarruttaessa yli 80 kmh vauhdissa pari sekuntia ja sitten loppuu, mistä mahtais johtua, juuri vaihdettu uudet levyt/palat, etusatulat ja liu'ut niihin. Alapallonivelet caihdettu myös alle vuosi sitten.
Ideoita että mistä johtuis tai miten selvittää mistä johtuu?Last edited by Miroreijo; 12-09-2016, 08:42.e36 325i coupe -92
E46 320d touring -04
E30 316 2d sedan -87
E83 X3 3.0D Alpinweiss -05
Comment
-
Comment