Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11122
    • Oulu

    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Kiitoksia vastauksesta.
    Tarvitseeko ovi kohdistaa uudelleen irroituksen jälkeen?
    Kyllä. Ainahan noita korinosia joutuu tähtäämään uudestaan kohdilleen, kun niitä käyttää irti. Mut eipä se hankala homma ole kun vain yhden osan käyttää irti.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • >bemari<
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 239
      • P-karjala

      elikkä oisin tilaamassa kansiremppaan hilut niin näyttäs olevan tiivisteitä 2 paksuutta 1.75mm ja 2.05mm joten kumpi lie tuossa m52b28 -95vm? ja sit kannenpultteja myös kahta mittaa 96mm ja 110mm mut noista varmaan tuo 110 taitaa olla. Ja sit nuo venavarren kumit et mitkä on alkuperästen mitat? kumejakin näyttää useata eri kokoa

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by >bemari< View Post
        elikkä oisin tilaamassa kansiremppaan hilut niin näyttäs olevan tiivisteitä 2 paksuutta 1.75mm ja 2.05mm joten kumpi lie tuossa m52b28 -95vm? ja sit kannenpultteja myös kahta mittaa 96mm ja 110mm mut noista varmaan tuo 110 taitaa olla. Ja sit nuo venavarren kumit et mitkä on alkuperästen mitat? kumejakin näyttää useata eri kokoa
        Ohuempi tiiviste lie alunperin, ja paksumpi jos kannesta on jouduttu plaanaamaan enemmän kuin 0,3mm?
        Alumiinilohkoon 110mm pitkät pultit.
        6mm varrelle vv kumit, mistä noita katot jos kerran eri vaihtoehtoja antaa? Noita voi katella esim. realoem:sta auton vinillä niin ei tarvitse arpoa.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • >bemari<
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 239
          • P-karjala

          Originally posted by JJT View Post
          Ohuempi tiiviste lie alunperin, ja paksumpi jos kannesta on jouduttu plaanaamaan enemmän kuin 0,3mm?
          Alumiinilohkoon 110mm pitkät pultit.
          6mm varrelle vv kumit, mistä noita katot jos kerran eri vaihtoehtoja antaa? Noita voi katella esim. realoem:sta auton vinillä niin ei tarvitse arpoa.
          Kiitosta. Topauto osista arvelin tilailla

          Comment

          • Hiittos
            Bimmer Rookie
            • May 2015
            • 34
            • Tampere

            Eihän viskotuulettimen kuuluisi pyöriä täysin vapaasti kun kone on sammuksissa ja kylmä? Eikös sen silloinkin pitäisi pistää vähän hanttiin?

            Comment

            • Att1Tude
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 152
              • Joensuu

              Originally posted by Hiittos View Post
              Eihän viskotuulettimen kuuluisi pyöriä täysin vapaasti kun kone on sammuksissa ja kylmä? Eikös sen silloinkin pitäisi pistää vähän hanttiin?
              Kyllä.
              ex.E30 316i'90
              ex.E36 320i'91
              Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

              Comment

              • Couja
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2012
                • 582
                • Valkeakoski

                Nonniin sigun 328 automaatti syö kampiakselinasentotunnistimia.. Ensin meni tarvikeanturi joka toimi vuoden, sitten ostin schmiedmannilta hellan tekeleen ja se toimi 1-2kk.. Oliko hellan anturi paskalaatuinen vai onko jollain ideaa mistä lähteä tutkimaan miksi syö niitä? Hellan anturin ajattelin lähettää takaisin schmiidille tutkittavaksi.

                -Aleksi
                Nykyinen:
                BMW e36 323i Touring :think

                Ex:
                BMW e36 328ia coupe
                BMW e36 320i sedan

                Originally posted by Miltzu
                Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

                Comment

                • Yazer
                  BTCF Member
                  • Nov 2011
                  • 28
                  • Uusikaupunki

                  Kävin tuossa lukemassa 328 vm. 1995:stä abs vikakoodit ja herjasi tuollaista:
                  -Pyörintänopeusanturi, etu oikea - katkos
                  -Magneettiventtiilin käyttöjännite - liian alhainen

                  Abs valo palaa siitä hetkestä lähtien, kun virrat laittaa päälle, eikä abs toimi lainkaan. Edestä vaihdettu molemmat anturit (vasemmalta 3kk, 5tkm takaperin). Oikealta koodin lukemisen jälkeen, tänään vasemmalta takaa ja valo palaa vieläkin. Abs pumpulta mitattu vastukset, näyttäisi olevan ok. Samoin kaikki anturit (1,1kOhm). Jarrupolkimen asentoanturilta en saanut mitään ulos boxin liittimestä, tiedä sitten oliko oikeat pinnit (16 &41). En kyllä löytänyt koko anturia jarrutehostajan juuresta, onko edes kaikissa malleissa?
                  Mistäs tuon magneettiventtiilin saisi mittailtua? :think
                  Last edited by Yazer; 10-09-2016, 20:38.

                  Comment

                  • -jm-
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2010
                    • 70
                    • Seinäjoki

                    Voihan...Oisko kellään hyviä ideoita tämmöseen mystiseen keissiin???????.. Auto on -92 M50B25. Tehnyt pitemmän aikaa jo semmosta että kylmänä ekalla starttauksella lähtenyt (usein pitkä startti) tai jos seissyt tarpeeksi tai jos pikasesti esim kaupassa käy niin lähtenyt ekalla mutta välillä kyllä silti vaatinut 2 pitkää starttia. Tämmöstä häröilyä ja nämä tosiaan vaihdellut melkosesti.. Sitten eilen lähti tosi huonosti käyntiin kun kaupoissa kävin vaati 4 starttia että käynnisty vasta. Olin tallille menossa öljyjä vaihtaan sitte ku hommat tehty niin normaali toisella lähti sitten sammutin auton ja sen jälkeen ei enää lähtenyt vaikka kuin koitti sahata. Ilosesti auto sahaa ja meinaa käynnistyä mutta ei. Koitettiin toisellakin kampi-anturilla mutta lähti käyntiin sen takia kun oli seissyt sen jonkin aikaa mutta ei lähtenyt sitten enää lämpimällä koneella käyntiin.. Bensaa tuntuu auto saavan. Ja eilen kaverin kans pähkäiltiin ja tutkittiin yömyöhään tallilla tätä asiaa Muutenkin tuohon on paljon osaa uusittu ja huollettu kun omistanut jo tuon vuosia.. Viimeisimmät bensansuodatin ja nokka-akselin anturi..

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11122
                      • Oulu

                      Originally posted by Yazer View Post
                      Kävin tuossa lukemassa 328 vm. 1995:stä abs vikakoodit ja herjasi tuollaista:
                      -Pyörintänopeusanturi, etu oikea - katkos
                      -Magneettiventtiilin käyttöjännite - liian alhainen

                      Abs valo palaa siitä hetkestä lähtien, kun virrat laittaa päälle, eikä abs toimi lainkaan. Edestä vaihdettu molemmat anturit (vasemmalta 3kk, 5tkm takaperin). Oikealta koodin lukemisen jälkeen, tänään vasemmalta takaa ja valo palaa vieläkin. Abs pumpulta mitattu vastukset, näyttäisi olevan ok. Samoin kaikki anturit (1,1kOhm). Jarrupolkimen asentoanturilta en saanut mitään ulos boxin liittimestä, tiedä sitten oliko oikeat pinnit (16 &41). En kyllä löytänyt koko anturia jarrutehostajan juuresta, onko edes kaikissa malleissa?
                      Mistäs tuon magneettiventtiilin saisi mittailtua? :think
                      Vaiha abs boksi.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • MikkoJII
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 1807
                        • Lapua

                        Originally posted by -jm- View Post
                        Voihan...Oisko kellään hyviä ideoita tämmöseen mystiseen keissiin???????.. Auto on -92 M50B25. Tehnyt pitemmän aikaa jo semmosta että kylmänä ekalla starttauksella lähtenyt (usein pitkä startti) tai jos seissyt tarpeeksi tai jos pikasesti esim kaupassa käy niin lähtenyt ekalla mutta välillä kyllä silti vaatinut 2 pitkää starttia. Tämmöstä häröilyä ja nämä tosiaan vaihdellut melkosesti.. Sitten eilen lähti tosi huonosti käyntiin kun kaupoissa kävin vaati 4 starttia että käynnisty vasta. Olin tallille menossa öljyjä vaihtaan sitte ku hommat tehty niin normaali toisella lähti sitten sammutin auton ja sen jälkeen ei enää lähtenyt vaikka kuin koitti sahata. Ilosesti auto sahaa ja meinaa käynnistyä mutta ei. Koitettiin toisellakin kampi-anturilla mutta lähti käyntiin sen takia kun oli seissyt sen jonkin aikaa mutta ei lähtenyt sitten enää lämpimällä koneella käyntiin.. Bensaa tuntuu auto saavan. Ja eilen kaverin kans pähkäiltiin ja tutkittiin yömyöhään tallilla tätä asiaa Muutenkin tuohon on paljon osaa uusittu ja huollettu kun omistanut jo tuon vuosia.. Viimeisimmät bensansuodatin ja nokka-akselin anturi..
                        Lisätään vielä, että:
                        - Bensapumppu hurisee ja pyörii -> Bensanpaineita ei vielä mitattu
                        - Polttoainesuodatin vaihdettu
                        - Koitettu toisella moottorinohjausboksilla -> Ei mitään vaikutusta
                        - Koitettu toisella ilmamäärämittarilla -> Ei mitään vaikutusta
                        - Uudet tulpat -> Ei mitään vaikutusta
                        - Imuvuotoja tarkisteltu -> Ei ole
                        - Kaasuläpän asentotunnistin mitattu -> Todettu toimivaksi

                        Tosiaan uusi nokka-akselin anturi vaihdettu ja koitettu käytetyllä kampiakselin anturilla ja näillä ei mitään vaikutusta asiaan. Auto ei vaan käynnisty lämpimänä, ideat alkaa olla aika vähissä.

                        Tällä hetkellä arpomislistalla seuraavat: Lisäilmaluisti, lämpöanturi? bensapumpun rele, päärele, suuttimet vuotaa, lambada anturi, virtalukon pohja? :think
                        Last edited by MikkoJII; 11-09-2016, 11:23.
                        E32 750i 11/89

                        Comment

                        • -jm-
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2010
                          • 70
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by MikkoJII View Post
                          Lisätään vielä, että:
                          - Bensapumppu hurisee ja pyörii -> Bensanpaineita ei vielä mitattu
                          - Polttoainesuodatin vaihdettu
                          - Koitettu toisella moottorinohjausboksilla -> Ei mitään vaikutusta
                          - Koitettu toisella ilmamäärämittarilla -> Ei mitään vaikutusta
                          - Uudet tulpat -> Ei mitään vaikutusta
                          - Imuvuotoja tarkisteltu -> Ei ole
                          - Kaasuläpän asentotunnistin mitattu -> Todettu toimivaksi

                          Tosiaan uusi nokka-akselin anturi vaihdettu ja koitettu käytetyllä kampiakselin anturilla ja näillä ei mitään vaikutusta asiaan. Auto ei vaan käynnisty lämpimänä, ideat alkaa olla aika vähissä.

                          Tällä hetkellä arpomislistalla seuraavat: Lisäilmaluisti, bensapumpun rele, päärele, suuttimet vuotaa, lambada anturi, virtalukon pohja? :think
                          Ja vielä bensanpaineensäädin? Sen verran vielä että kylmällä koneella vaikkapa töitten jäläkeen niin on jonku aikaa ihme jurnuttamista, tukkosen tuntosta, vähä jopa niinku nykis. Kestää tosiaan sen aikaa kun siniseltä lämpömittari noussut, sitten " normaaliksi" menee

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16460
                            • Asikkala

                            Originally posted by -jm- View Post
                            Ja vielä bensanpaineensäädin? Sen verran vielä että kylmällä koneella vaikkapa töitten jäläkeen niin on jonku aikaa ihme jurnuttamista, tukkosen tuntosta, vähä jopa niinku nykis. Kestää tosiaan sen aikaa kun siniseltä lämpömittari noussut, sitten " normaaliksi" menee
                            Täällä samaa tuon sinisen alueen ajan, joskus helpottaa jo aikaisemmin. Ei nykimistä mutta tosiaan kuin olisi ryyppy päällä. Muuten toimii ok. M42-koneisissa ollut samaa käytöstä, kukaan ei tietääkseni ole ratkaissut kummankaan koneen osalta näitä ongelmia (ominaisuuksia ?)

                            Comment

                            • Yazer
                              BTCF Member
                              • Nov 2011
                              • 28
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Vaiha abs boksi.
                              Alkoi toimimaan releen vaihdolla. Jostain syystä ei vaan toiminut, vaikka mittarilla vaikutti olevan ok.

                              Comment

                              • Miroreijo
                                BTCF Member
                                • Sep 2014
                                • 73
                                • Laitila

                                E36 täristää jarruttaessa yli 80 kmh vauhdissa pari sekuntia ja sitten loppuu, mistä mahtais johtua, juuri vaihdettu uudet levyt/palat, etusatulat ja liu'ut niihin. Alapallonivelet caihdettu myös alle vuosi sitten.

                                Ideoita että mistä johtuis tai miten selvittää mistä johtuu?
                                Last edited by Miroreijo; 12-09-2016, 08:42.
                                e36 325i coupe -92
                                E46 320d touring -04
                                E30 316 2d sedan -87
                                E83 X3 3.0D Alpinweiss -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎