Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >bemari<
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 239
    • P-karjala

    Taas paria paska vikaa arpomaan... eli
    1. Kontin sähkölukko välillä aukeaa itsestään ja välillä myöskin kun kytkee valot pois päältä?
    2. Puhallin toimii jotakuinkin kuun asennon mukaan, eli joinain päivinä ei pyöri ollenkaan ja joinain normaalisti
    3. Kaukosäätöinen keskuslukko ei laita napista lukkoon mutta aukaisee kyllä normaalisti?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11071
      • Oulu

      1 ja 3 johtuu aika varmasti rispaantuneista peräluukun johtosarjasta.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • >bemari<
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 239
        • P-karjala

        Originally posted by Pazi88 View Post
        1 ja 3 johtuu aika varmasti rispaantuneista peräluukun johtosarjasta.
        Oorait. Tuli näkyy väärälle puolelle piti mennä e46 mut kai nää aika samoja on

        Comment

        • BiltemaMotorWork
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2013
          • 460
          • Joensuu

          Originally posted by >bemari< View Post
          Taas paria paska vikaa arpomaan... eli
          2. Puhallin toimii jotakuinkin kuun asennon mukaan, eli joinain päivinä ei pyöri ollenkaan ja joinain normaalisti
          Puhaltimen hiilet lopussa. Tai, lähteekö puhaltamaan jos laittaa nopeudensäädön täysille? Jos kyllä, niin esivastus rikki.

          Comment

          • >bemari<
            Bimmer Fanatic
            • May 2011
            • 239
            • P-karjala

            Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
            Puhaltimen hiilet lopussa. Tai, lähteekö puhaltamaan jos laittaa nopeudensäädön täysille? Jos kyllä, niin esivastus rikki.
            Sillon kun pimeänä ei toimi millään nopeudella. Monella näyttänyt tuo etuvastus auttavan kun e46 kyseessä

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1817
              • N/A

              Originally posted by >bemari< View Post
              Sillon kun pimeänä ei toimi millään nopeudella. Monella näyttänyt tuo etuvastus auttavan kun e46 kyseessä
              Minulla on se käsitys, että puhaltimen maksimiasetuksella virransyöttö ohittaa etuvastuksen. Jos se sulla ei toimi edes max asennossa silloin kun vika on päällä, niin ongelma lienee muualla kuin etuvastuksessa.
              Nyt:
              BMW 530e (g30)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16339
                • Leppävirta

                Originally posted by >bemari< View Post
                Sillon kun pimeänä ei toimi millään nopeudella. Monella näyttänyt tuo etuvastus auttavan kun e46 kyseessä
                Originally posted by bmw323it View Post
                Minulla on se käsitys, että puhaltimen maksimiasetuksella virransyöttö ohittaa etuvastuksen. Jos se sulla ei toimi edes max asennossa silloin kun vika on päällä, niin ongelma lienee muualla kuin etuvastuksessa.
                Luulisin että voi olla etuvastuksessa ainakin E46 tapauksessa . Minulla aikoinaan E39 lämmityslaite mykistyi täysin kertalaakista ja korjaantui etuvastuksen vaihdolla.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Radar
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 120
                  • Schrick-Region

                  Ajotietokoneesta

                  Käykö ns. iso OBC 18-nappinen jos autossa on alunperin ollut 11-nappinen check controllilla?

                  Lisäkysymyksenä että mikäköhän vaivaa omaa OBC:tä kun se vie virtaa, muistaakseni sekunnin välein jonkin kokoinen virtapiikki, oisko ollut 1mA, kuitenkin sen verran että se talvella tyhjensi akun mutta kesällä auto toimi normaalisti? Autosähkäri vian löysi. Tässä siis vaihdon syy, 11-nappinen kelpaisi hyvin jos toimisi.

                  Liekkö mitenkään korjattavissa? Voisko mitenkään ohjaavassa releessä olla vika että käyttäisi välillä päällä vaikka päävirrat poissa?

                  Auto 1996 328i

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1817
                    • N/A

                    Originally posted by Radar View Post
                    Käykö ns. iso OBC 18-nappinen jos autossa on alunperin ollut 11-nappinen check controllilla?
                    Ei toimi ilman johdotuksia. Olisiko ollut niin, että joissain yksilöissä oli johdotukset valmiina, omassani ei ollut.

                    Lisäkysymyksenä että mikäköhän vaivaa omaa OBC:tä kun se vie virtaa, muistaakseni sekunnin välein jonkin kokoinen virtapiikki, oisko ollut 1mA, kuitenkin sen verran että se talvella tyhjensi akun mutta kesällä auto toimi normaalisti? Autosähkäri vian löysi.
                    1mA virtapiikki ei kyllä ehjää akkua tyhjennä. Olisiko se voinut olla 1A, sillä alkaisi olla merkitystä?

                    Mitä tarkoitat "tyhjensi akun talvella". Siis talviseisonnan aikana? Jos näin on niin, eipä tuosta kannattane stressata.

                    Tässä siis vaihdon syy, 11-nappinen kelpaisi hyvin jos toimisi.

                    Liekkö mitenkään korjattavissa? Voisko mitenkään ohjaavassa releessä olla vika että käyttäisi välillä päällä vaikka päävirrat poissa?

                    Auto 1996 328i
                    Ei siinä taida olla mitään ohjaavaa relettä.

                    Minulla saattaisi olla hyllyssä yksi 11-nappinen OBC, jos haluat kokeilla toisella laitteella. Tämä jäi ylimääräiseksi kun vaihdoin 18-nappiseen.

                    Mutta suoraan sanottuna ihmetyttää, jos OBC kykenee akun tyhjentämään mutta kai se on uskottava jos ammattilainen on näin todennut. Tuonhan voisit testata aika helposti, kun irroittaisit sen OBC:n muutamaksi päiväksi ja katsoisit vieläkö akku tyhjentyy.
                    Last edited by bmw323it; 20-03-2018, 07:54.
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • Radar
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 120
                      • Schrick-Region

                      Originally posted by bmw323it View Post

                      1mA virtapiikki ei kyllä ehjää akkua tyhjennä. Olisiko se voinut olla 1A, sillä alkaisi olla merkitystä?

                      Mitä tarkoitat "tyhjensi akun talvella". Siis talviseisonnan aikana? Jos näin on niin, eipä tuosta kannattane stressata.



                      Minulla saattaisi olla hyllyssä yksi 11-nappinen OBC, jos haluat kokeilla toisella laitteella. Tämä jäi ylimääräiseksi kun vaihdoin 18-nappiseen.

                      Mutta suoraan sanottuna ihmetyttää, jos OBC kykenee akun tyhjentämään mutta kai se on uskottava jos ammattilainen on näin todennut. Tuonhan voisit testata aika helposti, kun irroittaisit sen OBC:n muutamaksi päiväksi ja katsoisit vieläkö akku tyhjentyy.
                      Joo, saattoi olla hyvin olla 1A joka toinen sekunti tjsp, saattaisi löytyä kuitista.

                      Siinä mielessä tyhjensi akun talvella että autolla tulee paljon startteja ja lyhyitä ajoja, jolloin akku tyhjenee enemmän kuin lataantuu + lisäksi tietenki se OBC:n virran imurointi, ja sitten kun iskee kunnon pakkaset niin virtaa ei enää riitäkään käynnistykseen.

                      Kesällä tästä ei tullut ongelmaa ilmeisesti siksi koska akku latautuu ja antaa virtaa ulos paremmin lämpimässä ja starttaus on myös kevyempi.

                      Syksystä lähtien OBC ollut irti eikä nyt ole akku tyhjentynyt vaikka täällä on ollut ns kunnon talvi.

                      Voisitko laittaa vaikka YV:tä siitä 11-nappisesta?
                      Last edited by Radar; 20-03-2018, 16:37. Reason: ilmaisutaito

                      Comment

                      • [juhis]
                        Newbiemmer
                        • Apr 2009
                        • 27
                        • Kemi

                        Miten 325 tankinpään letkut menee ? Meno ja paluu putki auton alla tiedossa, mutta miten ne haaroitetaan/yhdistetään tankin päällä oleviin neljään letkulähtöön ?
                        Alkuperäisiä bensaputkia ei ole tallessa joten apuja uusien vetoon tarvisin.

                        Comment

                        • Elätti
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2009
                          • 157
                          • Great Kuopio Area

                          CCV M52B25:en, jossa M50 kansi

                          Tervehdys.

                          Aikani haisteltua öljyhuuruja päätin hankkia ajokkiin (323 compact) uuden CCV pöntön letkuineen. Joku edellisistä omistajista oli sen heittänyt pois ja jättänyt letkut avonaisiksi konehuoneeseen. Tämän probleeman pyrin siis poistamaan lisäämällä konehuoneeseen kuuluvan pöntön.

                          Kah, tuossa viikonloppuna aloin tutkailemaan imusarjaa ja kattelemaan miten tuo huohotinpöntön liitos imusarjasta on tukittu. Tulin siihen tulokseen, että eihän imusarjassa ole edes koko yhdettä tuolle pöntölle. Vimmatun googlaamisen jälkeen vahva arvaukseni on, että tuohon on vaihdettu M50 imusarja. Olenko oikeassa? Liitteestä näkyy tuo imusarja.

                          Eli nyt kaipaisin tietoa siitä, kuinka ja mihin kytkeä tuo imusarjaan menevä liitos? M50 ei ilmeisesti ole tuota pönttöä, vaan kannesta tuleva letku menee suoraan jonnekin, mutta minne? Onko M50 muuten tuota öljytikun juuresta lähtevää letkua? Yksi letku menee M52 huohotinpöntöstä alas öljytikulle.

                          Vaihtoehtoisia tapoja saattaa öljyhuurut konehuoneesta ilman CCV-pönttöä muualle kuin kabiiniin saa ehdottaa.
                          Attached Files

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by Elätti View Post
                            Tervehdys.

                            Aikani haisteltua öljyhuuruja päätin hankkia ajokkiin (323 compact) uuden CCV pöntön letkuineen. Joku edellisistä omistajista oli sen heittänyt pois ja jättänyt letkut avonaisiksi konehuoneeseen. Tämän probleeman pyrin siis poistamaan lisäämällä konehuoneeseen kuuluvan pöntön.

                            Kah, tuossa viikonloppuna aloin tutkailemaan imusarjaa ja kattelemaan miten tuo huohotinpöntön liitos imusarjasta on tukittu. Tulin siihen tulokseen, että eihän imusarjassa ole edes koko yhdettä tuolle pöntölle. Vimmatun googlaamisen jälkeen vahva arvaukseni on, että tuohon on vaihdettu M50 imusarja. Olenko oikeassa? Liitteestä näkyy tuo imusarja.

                            Eli nyt kaipaisin tietoa siitä, kuinka ja mihin kytkeä tuo imusarjaan menevä liitos? M50 ei ilmeisesti ole tuota pönttöä, vaan kannesta tuleva letku menee suoraan jonnekin, mutta minne? Onko M50 muuten tuota öljytikun juuresta lähtevää letkua? Yksi letku menee M52 huohotinpöntöstä alas öljytikulle.

                            Vaihtoehtoisia tapoja saattaa öljyhuurut konehuoneesta ilman CCV-pönttöä muualle kuin kabiiniin saa ehdottaa.
                            Kyllä sulla on M50 imusarja.
                            M50-malleissa ei tuollaista öljynerotinta ole. Vaan letkulla huohotus suoraan imusarjaan. M50 öljytikkuun ei mene mitään letkuja.

                            Siihen M50 imusarjaan voi lisätä kiinnityksen sille M52 öljynerottimelle.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • jj5
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1324
                              • pks

                              tyhjäkäyntiä

                              Potilas: E36 4d & m50tub25

                              Ongelma: tyhjäkäynti liian korkeilla kierroksilla


                              Tyhjäkäynti on tuossa auton käynnistyksen jälkeen n. 1000-1100rpm. Ehkä noin minuutin käynnin jälkeen kierrokset nousevat 1400rpm kohdille ja jäävät sinne. Ei näyttänyt vaikuttavan, vaikka kone lämpesi.

                              Potilas moottori on ollut useamman vuoden pois käytöstä.

                              Olisko hyviä ideoita mistä lähteä vikaa metsästämään? testeriä en vielä ehtinyt tuossa käyttää kiinni.
                              sigpic

                              Comment

                              • BiltemaMotorWork
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2013
                                • 460
                                • Joensuu

                                Originally posted by jj5 View Post
                                Potilas: E36 4d & m50tub25

                                Ongelma: tyhjäkäynti liian korkeilla kierroksilla


                                Tyhjäkäynti on tuossa auton käynnistyksen jälkeen n. 1000-1100rpm. Ehkä noin minuutin käynnin jälkeen kierrokset nousevat 1400rpm kohdille ja jäävät sinne. Ei näyttänyt vaikuttavan, vaikka kone lämpesi.

                                Potilas moottori on ollut useamman vuoden pois käytöstä.

                                Olisko hyviä ideoita mistä lähteä vikaa metsästämään? testeriä en vielä ehtinyt tuossa käyttää kiinni.
                                Ensimmäiseksi imuvuodot syyniin ja samalla käyttää tyhjäkäyntimoottorin irti, puhdistaa sen ja testaa kuuluuko heiluttaessa klonk ääntä, jos ei niin se on jumissa tai rikki.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎