Venttiilikopan tiivisteen vaihdon jälkeen starttaa heikosti...Pyörii niinku akku olisi heikko
Akku ja startti vaihdettu heinäkuussa viime vuonna alle 10tkm ajetut.
Löytyykö BMW E36 coupe nahkaiset takapenkut ja pahvit?
Kyllä niihin löytyy. Laita ostoilmoitus kauppatori osioon Ostetaan BMW osat ja tarvikkeet.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
cäbin katto vuotaa vasemman A-pilarin kohdalta. Onkos porukka minkälaisia korjauksia tehny? Eka täytyy putsata tiivistepinnat huolella mutta sen jälkee mitä siihen keksis? Pitäskö joku tosi ohut tiiviste nauha liimata siihen tän kesän ajaks ja talven aikana tilata uus tiiviste siihen. Ideoita :think4
cäbin katto vuotaa vasemman A-pilarin kohdalta. Onkos porukka minkälaisia korjauksia tehny? Eka täytyy putsata tiivistepinnat huolella mutta sen jälkee mitä siihen keksis? Pitäskö joku tosi ohut tiiviste nauha liimata siihen tän kesän ajaks ja talven aikana tilata uus tiiviste siihen. Ideoita :think4
Jos ne tiivisteet on puhtaat ja kunnossa ja katto oikein säädetty niin BMW liikkeestä saa a-pilareihin sinne tiivisteen alle sellaset lisätyynyt..kannattaa koittaa.
Täytyypä käydä tiedusteleee löytyskö esim laakkoselta tai vastaavasta. Sellasta viel et pitäs cäbii hankkii alustasarja ni onko noista ta technix / jom blueline coileista mihinkään kun ovat halvempia. Ainaki toi ta technix ois tosi edullinen mut tuleeko siitä ihan kivireki. Tarkotus ei ole vetää täysin tonttiin vaan et keulan fitment olis parempi kuin tehtaan m portti jousil ja nostaa perää hieman korkeammalle kuin keula.
Täytyypä käydä tiedusteleee löytyskö esim laakkoselta tai vastaavasta. Sellasta viel et pitäs cäbii hankkii alustasarja ni onko noista ta technix / jom blueline coileista mihinkään kun ovat halvempia. Ainaki toi ta technix ois tosi edullinen mut tuleeko siitä ihan kivireki. Tarkotus ei ole vetää täysin tonttiin vaan et keulan fitment olis parempi kuin tehtaan m portti jousil ja nostaa perää hieman korkeammalle kuin keula.
Avon kori ei ole jäykimmästä päästä, mistä syystä siihen on käsittääkseni siihen jo tehtaalla laitettu pehmeämmät jouset kuin muihin malleihin. Enpä laittaisi mitään halpis-kivirekialustaa.
Painiskelin saman asian kanssa viime vuonna ja päädyin laittamaan H&R:n Comfort jouset ja Bilsteinin B4 vakioiskarit. Keula laski 30mm ja perä pysyi entisellä korkeudellaan, mikä miellyttää omaa silmää. Eikä ole yhtään liian kova.
Samalla vaihdoin kaikki puslat & pallonivelet etupäähän sekä jarrulevyt ja -palat joka kulmaan, joten nyt on ajettavuus kohdallaan.
Suosittelen. Ei ollut jousien ja iskareiden osalta edes mielestäni kallis remontti; eBaysta sai osat noin puoleen hintaan suomalaisiin jälleenmyyjiin verrattuna.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Kellään tietoa mistä saisi suomesta tilattua e36 coupeen m3 peilit vilkuilla? Joskus muistan nähneeni jossain verkkokaupassa sellaiset, mutta nyt en löydä millään. Ja jos jollain sellaiset on niin voisin ostaa pois. Sivuvilkuthan ovat pakolliset tieliikenteessä?
Kellään tietoa mistä saisi suomesta tilattua e36 coupeen m3 peilit vilkuilla? Joskus muistan nähneeni jossain verkkokaupassa sellaiset, mutta nyt en löydä millään. Ja jos jollain sellaiset on niin voisin ostaa pois. Sivuvilkuthan ovat pakolliset tieliikenteessä?
Pakolliset kyllä, alkaen 1.1.-85 ensirekisteröidyssä autossa.
Kellään tietoa mistä saisi suomesta tilattua e36 coupeen m3 peilit vilkuilla? Joskus muistan nähneeni jossain verkkokaupassa sellaiset, mutta nyt en löydä millään. Ja jos jollain sellaiset on niin voisin ostaa pois. Sivuvilkuthan ovat pakolliset tieliikenteessä?
Vm. 95 318is:stä tuli dme:n toimintasavut ulos. Rikkinäinen puola hajotti.
Nyt on kokeiltu 11/92 318is dme:llä (jossa ei ole ews:ää) eikä lähde käyntiin. Kipinä ja bensa puuttuu.
Starttaa, bensapumppu pyörii startatessa, kampiakselin tunnistimeltakin jotain signaalia tulee. Suuttimet toimii kun inpalla aktivoi niitä. Dme rele toimii.
Livedata näyttää imuilman ja moottorin lämmöksi -30 astetta.
Akun jännitteeksi näyttää 0v.
Dme:t on siis eri numerolla, mitähän eroa noissa 92 ja 95 vuoden moottoreissa tai johtosarjoissa on?
Tyhjäkäynti on tuossa auton käynnistyksen jälkeen n. 1000-1100rpm. Ehkä noin minuutin käynnin jälkeen kierrokset nousevat 1400rpm kohdille ja jäävät sinne. Ei näyttänyt vaikuttavan, vaikka kone lämpesi.
Potilas moottori on ollut useamman vuoden pois käytöstä.
Olisko hyviä ideoita mistä lähteä vikaa metsästämään? testeriä en vielä ehtinyt tuossa käyttää kiinni.
Vastaan itselleni;
Eiköhän se ollut pääsyyllinen tuo tyhjäkäyntiventtiili.
Ensimmäinen löytynyt vika oli että kaasuläppä ei sulkeutunut ihan kiinni vaikka silmämääräisesti siltä näyttikin, tämän korjaamalla saatin tyhjäkäyntiä 100 - 200rpm alas.
Sitten imusarja irti kun testerin kanssa ei tullut tästä viisaammaksi -> tyhjäkäyntisäätimen läppä oli aivan jumissa ja pari alipaineletkua vähän heikossa kunnossa.
Mistä porukka on hommannut takaikkunan e36 cäbiin? Saako jostain suomesta kohtuu hintaan vai joutuuko tilaamaan saksasta? Ei oikein iske nuo laakkosen yms hinnat jotka pyörii n. 350e-500e välillä
-e28 520i sedan vm 83 --Bronzitbeige metallic- -e36 320 cabriolet vm 96 --Cosmosschwarz Metallic-
-EX:e36 316 sedan vm 96-- Schwarz II- -EX:e36 325 cupee vm 92 --Sterlingsilber Metallic- -EX:e36 316 vompatti vm 95 -- Alaskablau Metallic- -e39 520 sedan vm 01--Schwarz II-
Comment