Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16442
    • Asikkala

    #91
    Originally posted by ErikFinn View Post
    Oli edukas 328 kytkin saatavilla, siksi mielenkiinto. Mutta nyt kun mennään vauhtipyörä-asioihin, niin ainahan pienet viritykset kiinnostaa. Tuli heti mieleen eräskin youtube video jossa e36 otti kierroksia kuin sporttiprätkä ikään, en nyt muista kenen video mutta oli kyllä aika hyvän kuuloinen. Ja tämä pulkkahan on mulle puhtaasti harrastepeli.
    Ei tule yhtään voimaa lisää vaikka vauhtis olisi 5 mm paksu peltilevy.

    Comment

    • ErikFinn
      Bimmer Rookie
      • Nov 2019
      • 83
      • Finland

      #92
      Originally posted by jr66 View Post
      Ei tule yhtään voimaa lisää vaikka vauhtis olisi 5 mm paksu peltilevy.
      No voivoi. Isot pojat hiekkalaatikolla kyllä sano että ainaki 200 heppaa tulee välittömästi lisää.
      E36 325i Sedan
      Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16442
        • Asikkala

        #93
        Originally posted by ErikFinn View Post
        No voivoi. Isot pojat hiekkalaatikolla kyllä sano että ainaki 200 heppaa tulee välittömästi lisää.
        Ei tule, ne ei vaan tiedä sitä.

        Comment

        • Vicious_e36
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2015
          • 841
          • Hämeenlinna

          #94
          Mistä lähtis seuraavaks vikaa ettimään, kun laturi ei lataa:think vanha laturi hajos, vaihdoin uuden ja siinä oli jännitteensäädin rikki. Anto laturin takaata 8-19v eikä mikään lukema ollu oikein luettavissa. Nyt on taas uus laturi eikä lataa edelleenkään, mutta antaa laturin takaa mitattuna tasasen 19,88v.

          Moottorin maadotuskaapeli vaihdettu. Autona sigun e36
          e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

          ex:
          e36 328i ’95 Touring,
          e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
          e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
          e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
          e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
          e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
          e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
          e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
          e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16442
            • Asikkala

            #95
            Originally posted by DirtyDiesel View Post
            Mistä lähtis seuraavaks vikaa ettimään, kun laturi ei lataa:think vanha laturi hajos, vaihdoin uuden ja siinä oli jännitteensäädin rikki. Anto laturin takaata 8-19v eikä mikään lukema ollu oikein luettavissa. Nyt on taas uus laturi eikä lataa edelleenkään, mutta antaa laturin takaa mitattuna tasasen 19,88v.

            Moottorin maadotuskaapeli vaihdettu. Autona sigun e36
            Onko laturilta lähtevä virtajohto eli paksu punainen ehjä ja menee oikeaan paikkaan eli startin napaan ja siitä virranotto/-jakonapaan oikean puol. iskaritornin taakse ? Onko laturin maa kunnossa ?

            Comment

            • Vicious_e36
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2015
              • 841
              • Hämeenlinna

              #96
              Originally posted by jr66 View Post
              Onko laturilta lähtevä virtajohto eli paksu punainen ehjä ja menee oikeaan paikkaan eli startin napaan ja siitä virranotto/-jakonapaan oikean puol. iskaritornin taakse ? Onko laturin maa kunnossa ?
              Kiitos vinkeistä, pitää tutkia! Onko se laturin pienempi johto siis joku maadotus vai joku muu? Onko mitään muuta ideaa mistä lähtee tutkimaan vielä noiden lisäks esim. Sulakkeita tms.?
              e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

              ex:
              e36 328i ’95 Touring,
              e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
              e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
              e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
              e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
              e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
              e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
              e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
              e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16442
                • Asikkala

                #97
                Originally posted by DirtyDiesel View Post
                Kiitos vinkeistä, pitää tutkia! Onko se laturin pienempi johto siis joku maadotus vai joku muu? Onko mitään muuta ideaa mistä lähtee tutkimaan vielä noiden lisäks esim. Sulakkeita tms.?
                Pienempi on herätysvirta. Sininen pitäisi olla jos vain yksi pieni. Bemarin maapiuha on aina ruskea, laturi saa maan kiinnityksensä kautta toisin kuin vanhemmat mallit joissa on maajohto erikseen.

                Comment

                • Vicious_e36
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2015
                  • 841
                  • Hämeenlinna

                  #98
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Pienempi on herätysvirta. Sininen pitäisi olla jos vain yksi pieni. Bemarin maapiuha on aina ruskea, laturi saa maan kiinnityksensä kautta toisin kuin vanhemmat mallit joissa on maajohto erikseen.
                  Just aloin tutkimaan ja mittailemaan niin akku antaa nyt 12,5v ja saman lukeman antaa konehuoneessa toi jakoboxi iskaritolpan takana jokasesta piuhasta ja sen irrotin ja putsasin kaikki kosketuspinnat. Lukemat pysyy molemmissa samana auto sammuksissa ja käynnissä.
                  Laturin takaa isompi piuha antaa sen 19,8v ja pienempi sen 14,5v. Muita piuhoja siellä ei olekkaan.

                  Eli ilmeisesti käytän laturin vielä irti ja putsaan kiinnityspisteet?

                  E. Laturin pienempi piuha antaa sytytysvirroilla 0,85v jos sillä on mitään merkitystä
                  Last edited by Vicious_e36; 23-05-2020, 13:20.
                  e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                  ex:
                  e36 328i ’95 Touring,
                  e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                  e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                  e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                  e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                  e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                  e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                  e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                  e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16442
                    • Asikkala

                    #99
                    Originally posted by DirtyDiesel View Post
                    Just aloin tutkimaan ja mittailemaan niin akku antaa nyt 12,5v ja saman lukeman antaa konehuoneessa toi jakoboxi iskaritolpan takana jokasesta piuhasta ja sen irrotin ja putsasin kaikki kosketuspinnat. Lukemat pysyy molemmissa samana auto sammuksissa ja käynnissä.
                    Laturin takaa isompi piuha antaa sen 19,8v ja pienempi sen 14,5v. Muita piuhoja siellä ei olekkaan.

                    Eli ilmeisesti käytän laturin vielä irti ja putsaan kiinnityspisteet?

                    E. Laturin pienempi piuha antaa sytytysvirroilla 0,85v jos sillä on mitään merkitystä
                    12,5 V jakoboxilla käy kone tai ei ? Eli laturi ei ole yhteydessä tuohon jakoboxiin eikä siten akkuunkaan ? Käydessä kaikki em. kohdat pitäisi olla lähelle 14 V ellei jopa hieman yli. Tarkista laturin paksu johto mihin se menee vai mihinkään.

                    Comment

                    • Vicious_e36
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2015
                      • 841
                      • Hämeenlinna

                      Originally posted by jr66 View Post
                      12,5 V jakoboxilla käy kone tai ei ? Eli laturi ei ole yhteydessä tuohon jakoboxiin eikä siten akkuunkaan ? Käydessä kaikki em. kohdat pitäisi olla lähelle 14 V ellei jopa hieman yli. Tarkista laturin paksu johto mihin se menee vai mihinkään.
                      Juuri näin. Mihin sen siis pitäisi mennä? Ajattelin myös alkaa laturista seurailemaan johtoa ja kattoa missä se vika on. Onko noi laturin takaa tulevat voltit muuten oikeita lukemia? Toi 19v kuullostaa aika hurjalta.
                      e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                      ex:
                      e36 328i ’95 Touring,
                      e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                      e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                      e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                      e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                      e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                      e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                      e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                      e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16442
                        • Asikkala

                        Originally posted by DirtyDiesel View Post
                        Juuri näin. Mihin sen siis pitäisi mennä? Ajattelin myös alkaa laturista seurailemaan johtoa ja kattoa missä se vika on. Onko noi laturin takaa tulevat voltit muuten oikeita lukemia? Toi 19v kuullostaa aika hurjalta.
                        Sinne jakoboxiin suoraan tai tekee lenkin startin kautta, se on siis yhteydessä akkuun koko ajan kuten startin virtapiuhakin. Juu ei, 19 aivan liikaa koska se 14 on normaali mutta miksi laturilta mitataan 19 ja jakoboxilta 12,5 ? Laturin iso piuha ei ole yhteydessä jakoboxiin. Ettei vaan olisi joku viritellyt niitä piuhoja joskus :think

                        Comment

                        • Vicious_e36
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2015
                          • 841
                          • Hämeenlinna

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Sinne jakoboxiin suoraan tai tekee lenkin startin kautta, se on siis yhteydessä akkuun koko ajan kuten startin virtapiuhakin. Juu ei, 19 aivan liikaa koska se 14 on normaali mutta miksi laturilta mitataan 19 ja jakoboxilta 12,5 ? Laturin iso piuha ei ole yhteydessä jakoboxiin. Ettei vaan olisi joku viritellyt niitä piuhoja joskus :think
                          Oorait! Pitäisi olla ihan normaalisti:think vuoden toi auto on kuitenki mulla ollu. En sitten tiiä mitä sieltä on voinu hajota jos yhtäkkiä antaa 19v.. eikä sitä uskalla kyllä jakoboxiinkaan kytkeä jos kerta 19v syöttää niin siinähän kiehuu jo akkukin
                          e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                          ex:
                          e36 328i ’95 Touring,
                          e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                          e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                          e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                          e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                          e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                          e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                          e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                          e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by DirtyDiesel View Post
                            Oorait! Pitäisi olla ihan normaalisti:think vuoden toi auto on kuitenki mulla ollu. En sitten tiiä mitä sieltä on voinu hajota jos yhtäkkiä antaa 19v.. eikä sitä uskalla kyllä jakoboxiinkaan kytkeä jos kerta 19v syöttää niin siinähän kiehuu jo akkukin
                            Mitenkäs noiden jännitteensäädin pelaa? Karkaako jännite pilviin jos ei ole kytkettynä?

                            Sen paksumman johdon voisi mitata että johtaa oikein tuohon jakoboksiin saakka.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16442
                              • Asikkala

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Mitenkäs noiden jännitteensäädin pelaa? Karkaako jännite pilviin jos ei ole kytkettynä?

                              Sen paksumman johdon voisi mitata että johtaa oikein tuohon jakoboksiin saakka.
                              Kävi mielessä mutta en ole varma niin en neuvo mitään väärin.

                              Tämä, se yhteys sinne boksiin on varmistettava. Sen jälkeen käyntiin, ei se akku heti poksahda. Vielä jos mittarin saa näkymään kuskin paikalle niin näkee latausjännitteen heti.

                              Comment

                              • Vicious_e36
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2015
                                • 841
                                • Hämeenlinna

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Mitenkäs noiden jännitteensäädin pelaa? Karkaako jännite pilviin jos ei ole kytkettynä?

                                Sen paksumman johdon voisi mitata että johtaa oikein tuohon jakoboksiin saakka.
                                Mikä siis kytkettynä?

                                Pitää lähteä seuraamaan mihin se siitä laturilta menee ja mitata sieltä lukemat, mutta jakoboxille asti se 19v ei ainakaan tullut.
                                e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                                ex:
                                e36 328i ’95 Touring,
                                e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                                e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                                e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                                e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                                e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                                e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                                e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                                e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎