Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by Pazi88 View Post
    -95 ja -96 autoissa ainakin nähny nimenomaan tuota mallia. 1-vaiheisen bägin liitin ja johdot sekä sitten töötin johto ja maadotus. Vähän riippuu ratin mallista onko tuo maadotus tarpeen vai ei.
    Kyllä. Tuollainen on 9/94-> 4-puolaisessa normi ratissa, "salmiakkiratissa" ja M3 facelift ratissa. M3 4-puolaisessa ratissa ja M-sport ratissa on sitten se erimallinen vaikka auto olisi uudempikin kuin 9/94.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Rekotus
      Newbiemmer
      • Sep 2017
      • 13
      • Tampere

      Millainen homma on vaihtaa tuo abs hydrauliikka pumppu? Autona 316 - 96, ilman luistonestoa.

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1831
        • N/A

        Originally posted by Rekotus View Post
        Millainen homma on vaihtaa tuo abs hydrauliikka pumppu? Autona 316 - 96, ilman luistonestoa.
        Eipä siinä taida mitään erityistä olla. Huolellinen ilmaus lopuksi.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        BMW 320i (e30)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • hermunen
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 78
          • -

          Perän etummainen pultti

          Onko kellään mitään tomivaa ratkaisua tohon katkeilevaan perän etummaiseen pulttiin. Ei siellä mikään näytä kestävän. Vaikuttaako puslan materiaali siihen, jos vaihtaisi alumiinisen ettei joustaisi tippaakaan? Täytyy varmaan hitsata koko murikka apurunkoon kiinni jos ei muu auta..

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16474
            • Asikkala

            Originally posted by hermunen View Post
            Onko kellään mitään tomivaa ratkaisua tohon katkeilevaan perän etummaiseen pulttiin. Ei siellä mikään näytä kestävän. Vaikuttaako puslan materiaali siihen, jos vaihtaisi alumiinisen ettei joustaisi tippaakaan? Täytyy varmaan hitsata koko murikka apurunkoon kiinni jos ei muu auta..
            Mikä näitä katkoo kun minulla oli 188 lukkoperä 7 vuotta eikä mitään ongelmaa pultin kanssa. Alkuperäinen vm. -94 pultti.

            Comment

            • Odto
              Bimmer Rookie
              • Apr 2017
              • 114
              • Suomi

              Originally posted by jr66 View Post
              Mikä näitä katkoo kun minulla oli 188 lukkoperä 7 vuotta eikä mitään ongelmaa pultin kanssa. Alkuperäinen vm. -94 pultti.
              Voima. M14 pulttia tuohon pruukataan laittaa.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16474
                • Asikkala

                Originally posted by Odto View Post
                Voima. M14 pulttia tuohon pruukataan laittaa.
                Tai huono suunnittelu :think

                Comment

                • Vii83
                  BTCF Member
                  • Apr 2016
                  • 154
                  • Lohja

                  Originally posted by hermunen View Post
                  Onko kellään mitään tomivaa ratkaisua tohon katkeilevaan perän etummaiseen pulttiin. Ei siellä mikään näytä kestävän. Vaikuttaako puslan materiaali siihen, jos vaihtaisi alumiinisen ettei joustaisi tippaakaan? Täytyy varmaan hitsata koko murikka apurunkoon kiinni jos ei muu auta..
                  Mitä tarkoittaa ettei mikään kestä? Mitä vaihtoehtoja oot kokeillut? Normi 8.8 pultti venyy aika paljon ennen kun katkeaa kun taas esim. 10.9 tai 12.9 ei veny juuri mitää!
                  E61 535da -06
                  F11 520da m-sport -15
                  e36 325 sedan -91

                  ex e46 320d touring -02
                  ex e91 318d -09
                  ex e39 520ia
                  ex e36 318i m-look
                  ex e36 328ia touring
                  ex e39 523ia touring

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16364
                    • Leppävirta

                    Olikos se nyt niin että jos on takavalot autosta jossa ei ole ollut check controllia niin ne automaattisesti herjaa autossa jossa on check control? Tail light failurea se tarjoaa ja kaikki vaikuttaa olevan kunnossa ja toimii. Oliko että pinnejä ei ole liittimissä niin montaa vai mikä se juttu on?

                    Tuli tämä häiriö heti kun viimeksi vaihdoin valot (käytetyt OEM valot). Ja nyt alkaisi tympäistä tämäkin asia siinä määrin että asialle voisi tehdä jotain. Vai valot vaihtoon? Edellisillä saman näköisillä OEM valoilla ei ollut tätä ongelmaa siis.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Olikos se nyt niin että jos on takavalot autosta jossa ei ole ollut check controllia niin ne automaattisesti herjaa autossa jossa on check control? Tail light failurea se tarjoaa ja kaikki vaikuttaa olevan kunnossa ja toimii. Oliko että pinnejä ei ole liittimissä niin montaa vai mikä se juttu on?

                      Tuli tämä häiriö heti kun viimeksi vaihdoin valot (käytetyt OEM valot). Ja nyt alkaisi tympäistä tämäkin asia siinä määrin että asialle voisi tehdä jotain. Vai valot vaihtoon? Edellisillä saman näköisillä OEM valoilla ei ollut tätä ongelmaa siis.
                      Ei kai. Eikös tuo ajella ihan samoista johdoista läpi kuin mistä lampuille kulkee muutenkin sähköt.

                      Comment

                      • _ville
                        BTCF Member
                        • Sep 2013
                        • 246
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Olikos se nyt niin että jos on takavalot autosta jossa ei ole ollut check controllia niin ne automaattisesti herjaa autossa jossa on check control? Tail light failurea se tarjoaa ja kaikki vaikuttaa olevan kunnossa ja toimii. Oliko että pinnejä ei ole liittimissä niin montaa vai mikä se juttu on?

                        Tuli tämä häiriö heti kun viimeksi vaihdoin valot (käytetyt OEM valot). Ja nyt alkaisi tympäistä tämäkin asia siinä määrin että asialle voisi tehdä jotain. Vai valot vaihtoon? Edellisillä saman näköisillä OEM valoilla ei ollut tätä ongelmaa siis.
                        Itselläni ainakin herjasi vanhassa coupessa. Lamppujen liittimistä (siis lampun puolelta) puuttui cc pinni. Jossain netin syövereissä olen nähnyt ohjeen lamppujen muokkaamiseen. Helpoimmalla pääsee varmaan lamput vaihtamalla.

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by henryeedwardd View Post
                          kiitoksia, pitää kysellä häneltä ku on taas rahaa

                          sit ois sellasta kysymystä kun just sain mittailtua männänrengas välyksiä niin ylempien vanhojen välys oli .60 paikkeilla ja uusien .45, onko toi lohko väljä vaikka ei tunnu kulumaa yläreunassa?
                          alemmat oli taas vanhat .55 ja uudet .45
                          se ei selviä kun mittaamalla. Käytä lohko hoonauksessa ja samalla pyydät mittaamaan sen. Luultavasti ihan käyttökelpoinen jos ei pykälää tunnu ylhäällä.
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • poke
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 3107

                            mistäs osista olette rakennellu näihin eteen isompia ja tehokkaampia jarruja?
                            bolt on ratkaisu ensisijaisesti haussa.
                            Kulkineet/projektit:

                            530iA E39
                            635 CSi E24
                            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16474
                              • Asikkala

                              Originally posted by poke View Post
                              mistäs osista olette rakennellu näihin eteen isompia ja tehokkaampia jarruja?
                              bolt on ratkaisu ensisijaisesti haussa.
                              E46 330i/d, molemmat samoilla osilla ja bolt-on. Tätä on kyllä melkoisen paljon täällä käsitelty.

                              Comment

                              • Electroid
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 992
                                • Jyväskylä

                                Vetareista:


                                Oma ritsani 328 kaipailis kohta puoleen uutta vetaria tai niveltä. Ilmeisesti sitä ulompaa niveltä ei saa varaosana? Käytetyt vetarit on kanssa vähän arpapeliä...


                                Mites sitten nämä uudet tarvikevetarit? SKF:stä on vaan jääny mieleen ettei kestä :think
                                Entä joku muu järkevän hintainen ratkaisu?
                                Last edited by Electroid; 19-08-2020, 21:56.
                                - E36 328iA Touring 4/97 -
                                Myynissä:
                                - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎