Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rekotus
    Newbiemmer
    • Sep 2017
    • 13
    • Tampere

    Kävin lukemassa vikakoodit, kun tuo abs valo palaa. Koodit nollattiin ja valo jatkoi palamistaan. 400km lenkil jälkeen seuraava koodi oli tullut takaisin "abs ventil einlass hinten error 255". Oliko kyseessä nyt siis joku taka anturi, googletuksen kautta olin näin ymmärtävinäni.

    Https://imgur.com/a/kjEnsAy

    Editti sen verran, että autona 316 m43b16 - 96
    Last edited by Rekotus; 05-06-2020, 08:35.

    Comment

    • jarza.
      Bimmer Rookie
      • May 2014
      • 42
      • Turku

      Originally posted by Rekotus View Post
      Kävin lukemassa vikakoodit, kun tuo abs valo palaa. Koodit nollattiin ja valo jatkoi palamistaan. 400km lenkil jälkeen seuraava koodi oli tullut takaisin "abs ventil einlass hinten error 255". Oliko kyseessä nyt siis joku taka anturi, googletuksen kautta olin näin ymmärtävinäni.

      Https://imgur.com/a/kjEnsAy

      Editti sen verran, että autona 316 m43b16 - 96
      tuolllaisen löysin englanniksi kuin "33 Wheel Sensor / Inlet Valve Rear Left" eli joko piiri katki anturille johdoissa tai anturi rikki eli tarkistaisin liittimen kunnon yhdistääkö kunnolla ja onko johdot muuten ehjät. Inlet valve taasen ABS boksin sisällä joka voi olla kinkkisempi korjata. Ilmeisesti osaava voi korjata juottamalla katkenneen johtimen kuntoon.

      Tämä alla oleva taasen väittäisi vian olevan ABS yksikössä tai sen ohjaus releessä:

      33 Wheel sensor/Inlet valve rear left - Check connection between valve and master relay
      and that master relay and valve are functioning properly.

      Oiskohan INPA:n spesial test valikossa ollut mahdollista naksutella noita venttiileitä yksitellen muistaakseni
      Last edited by jarza.; 05-06-2020, 14:53.
      BMW E36 318i -97

      Comment

      • Rekotus
        Newbiemmer
        • Sep 2017
        • 13
        • Tampere

        Originally posted by jarza. View Post
        tuolllaisen löysin englanniksi kuin "33 Wheel Sensor / Inlet Valve Rear Left" eli joko piiri katki anturille johdoissa tai anturi rikki eli tarkistaisin liittimen kunnon yhdistääkö kunnolla ja onko johdot muuten ehjät. Inlet valve taasen ABS boksin sisällä joka voi olla kinkkisempi korjata. Ilmeisesti osaava voi korjata juottamalla katkenneen johtimen kuntoon.

        Tämä alla oleva taasen väittäisi vian olevan ABS yksikössä tai sen ohjaus releessä:

        33 Wheel sensor/Inlet valve rear left - Check connection between valve and master relay
        and that master relay and valve are functioning properly.

        Jees, pitääpä tuota anturia nyt sitten koittaa ensimmäiseksi ja katsoo poistuuko valo sillä.

        Comment

        • Electroid
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 986
          • Jyväskylä

          E46 hammastanko:


          Omaan tuli mokoma ameeriikan poikien ylistämä "zhp" keltakilpinen hammastanko joskus keväällä. Tutuis olevan tehostaja taipuvainen pitämään meteliä tämän kanssa... pariin kertaan vaihdettu öljyt ettei pitäisi olla kiinni siitä.



          Pitikö samalla muuttaa jotain muutakin? :think Muuten oli kyllä hyvä modaus...
          - E36 328iA Touring 4/97 -
          Myynissä:
          - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

          Comment

          • ErikFinn
            Bimmer Rookie
            • Nov 2019
            • 83
            • Finland

            Ei tuo osa ole tuttu mutta itse kokeilisin läpimitaltaan vähän isompaa korkeapaineletkua jos ei viisaat muuta keksi.
            E36 325i Sedan
            Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30

            Comment

            • Facelifted
              BTCF Member
              • Mar 2013
              • 87
              • Ilmajoki

              Omasta kolmekutosesta on muutama sylinteri väljä + mahdollinen kansivika (lämmöt nousee / jäähdytyksen letkut jo kovia myös puolilämpösenä).

              Vaihtokonetta on yritetty etsiä mutta tuntuu nuo m50b25tu:t olevan jossain muualla kuin myynnissä.

              m52b25 koneita olis jonkuverran tarjolla ja foorumin haun kautta ei oikeen kunnollista vastausta löytynyt, joten onko m52 "plug and play" m50 tilalle, vai tarviiko vaihtaa myös johtosarjaa/boksia/jotain muuta ?
              730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

              My only superpower is being invisible to womans.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Facelifted View Post
                Omasta kolmekutosesta on muutama sylinteri väljä + mahdollinen kansivika (lämmöt nousee / jäähdytyksen letkut jo kovia myös puolilämpösenä).

                Vaihtokonetta on yritetty etsiä mutta tuntuu nuo m50b25tu:t olevan jossain muualla kuin myynnissä.

                m52b25 koneita olis jonkuverran tarjolla ja foorumin haun kautta ei oikeen kunnollista vastausta löytynyt, joten onko m52 "plug and play" m50 tilalle, vai tarviiko vaihtaa myös johtosarjaa/boksia/jotain muuta ?
                Ainakin m50 antureilla pelaa aikalailla pnp.
                Kaiken oheiskamanhan saat vanhasta koneestasi.

                Comment

                • ErikFinn
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2019
                  • 83
                  • Finland

                  Touringin takajouset sedaniin?

                  Elikkäs onko kukaan kokeillut ja millaisia kokemuksia?
                  Itellä jos ei nyt aikomuksena niin mietinnässä toukan eibach setti sedaniin. Toukka taitaa olla joku 100kg painavampi niin oletettavasti takajouset jäykemmät. Etuset varmaankin liki samat kun oletettavasti suurin painonlisäys toukassa tulee perään.
                  Tulisko liika jäykkä perä? Mitään järkeä? :think
                  E36 325i Sedan
                  Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30

                  Comment

                  • Freak
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 2498

                    Originally posted by ErikFinn View Post
                    Elikkäs onko kukaan kokeillut ja millaisia kokemuksia?
                    Itellä jos ei nyt aikomuksena niin mietinnässä toukan eibach setti sedaniin. Toukka taitaa olla joku 100kg painavampi niin oletettavasti takajouset jäykemmät. Etuset varmaankin liki samat kun oletettavasti suurin painonlisäys toukassa tulee perään.
                    Tulisko liika jäykkä perä? Mitään järkeä? :think
                    Jäykkyys on subjektiivinen käsite, mielipide kysymys. Mulla on sedanissa takana 12kg/mm jouset, jotka ovat jäykkyydeltään vähintään tuplat normaaleihin madallusjousiin verrattuna eikä ne mun mielestä ole liian jäykät.

                    Järkevyys pitää sun itte päättää. Perän korkeus saattaa olla hieman korkeampi kuin "oikeilla" madallusjousilla, mutta tuskin kovin suurta eroa niillä tulee. Pitäähän sitä kuitenkin jollain jousilla ajaa ja niitä on loppujen lopuksi helppo ja halpa vaihdella.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • ilezki
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2013
                      • 43
                      • Vantaa

                      Kutoskone käy vajaalla

                      Mikähän mahtaisi kutoskoneessa olla vikana kun käy vajaalla? Tulpat vaihdettu ja tämän jälkeen toimi jonkin aikaa taas moitteitta. Tulppia vaihdettaessa kutospytyn tulppa oli hyvin öljyinen, mutta vaihdosta kuukauden jälkeen kun oireet palasivat uudestaan tämän tulpan vaihtaessa huomasin ettei tulppa ollut öljyinen, tämä jälkimmäinen tulpan vaihto ei auttanut ongelmaan.

                      En ole varma käykö vajaalla vai onko jostain muusta kiinni outo käynti, nykii kovasti ja tehot katoavat. Ongelmat alkavat usein koneen lämmetessä mutta välillä esim valoihin pysähtymisen jälkeen alkaakin toimia täysin normaalisti ja vedot ovat tallella.

                      Mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään? Löytääkö vikakoodeista mitään jos kävisi motomaatilla lukemassa?
                      e90 320i 2007

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6690
                        • .......

                        Originally posted by ilezki View Post
                        Mikähän mahtaisi kutoskoneessa olla vikana kun käy vajaalla? Tulpat vaihdettu ja tämän jälkeen toimi jonkin aikaa taas moitteitta. Tulppia vaihdettaessa kutospytyn tulppa oli hyvin öljyinen, mutta vaihdosta kuukauden jälkeen kun oireet palasivat uudestaan tämän tulpan vaihtaessa huomasin ettei tulppa ollut öljyinen, tämä jälkimmäinen tulpan vaihto ei auttanut ongelmaan.

                        En ole varma käykö vajaalla vai onko jostain muusta kiinni outo käynti, nykii kovasti ja tehot katoavat. Ongelmat alkavat usein koneen lämmetessä mutta välillä esim valoihin pysähtymisen jälkeen alkaakin toimia täysin normaalisti ja vedot ovat tallella.

                        Mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään? Löytääkö vikakoodeista mitään jos kävisi motomaatilla lukemassa?
                        Puolat?
                        Ei taida motomaatilla e36:sta paljon tietoa irrota...
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16296
                          • Asikkala

                          Originally posted by ilezki View Post
                          Mikähän mahtaisi kutoskoneessa olla vikana kun käy vajaalla? Tulpat vaihdettu ja tämän jälkeen toimi jonkin aikaa taas moitteitta. Tulppia vaihdettaessa kutospytyn tulppa oli hyvin öljyinen, mutta vaihdosta kuukauden jälkeen kun oireet palasivat uudestaan tämän tulpan vaihtaessa huomasin ettei tulppa ollut öljyinen, tämä jälkimmäinen tulpan vaihto ei auttanut ongelmaan.

                          En ole varma käykö vajaalla vai onko jostain muusta kiinni outo käynti, nykii kovasti ja tehot katoavat. Ongelmat alkavat usein koneen lämmetessä mutta välillä esim valoihin pysähtymisen jälkeen alkaakin toimia täysin normaalisti ja vedot ovat tallella.

                          Mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään? Löytääkö vikakoodeista mitään jos kävisi motomaatilla lukemassa?
                          Ota huonosti käydessä puolista liitin irti yksi kerrallaan, selviää missä pytyssä vika on jos on.

                          Comment

                          • Odto
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2017
                            • 112
                            • Suomi

                            Oletan että vastaus on "ei", mutta kysytään silti. Toimiiko E36:ssa tarvike abs-anturit?

                            Comment

                            • ErikFinn
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2019
                              • 83
                              • Finland

                              Eikös nämä ole ilmiselvät "Facelift" munuaiset sigun 10/1992 E36ssa? :think



                              (Etupuskuri irti ja pesemättä joskus viime syksynä)
                              E36 325i Sedan
                              Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30

                              Comment

                              • Freak
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 2498

                                Olisi abs-antureista kysymys. Onko e36:ssa ollut jostain vuosimallista lähtien käytössä abs-antureita, joissa olisi käytössä liittimien 1 ja 2 -pinnien sijaan pinnit 1 ja 3 tai 2 ja 3? Siis nimenomaan signaalikäytössä. Pinni numero 3 on keskellä ylhäällä oleva ja vierekkäin olevat ovat siis 1 ja 2. (HUOM! Kuvan liitin käännetty 90 asetta myötäpäivään.)

                                Takapyörän anturista siis kyse.
                                Last edited by Freak; 25-03-2021, 16:47.
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎