Originally posted by Will_E39
View Post
e36 ilmaus
Collapse
X
-
Originally posted by marko83 View PostItellä semmonen ongelma, että oon yrittäny ilmata tuota kotteroa tuolla pullo patentilla, joka ei ota onnistuakseen. Eli kuplia kyllä tulee, mutta nestettä ei mene koneeseen. Aikansa, ku ilmailee niin kuplien tuloki loppuu ja näyttäs, että ilmaus ois onnistunu, mutta ku ei nii ei. Eli missä vika?
Tuossa syksyllä vaihoin termarikotelon joka vuoti, ilmaus pullo patentilla, kaikki toimi hyvin muutaman kuukauden, jonka jälkeen lämmöt ei kovilla pakkasilla noussu kunnolla. Salavalikko näytti max. 87 astetta.
Epäilin termaria. Ajelin meneen, ku oli niin kylmä eikä viittiny alkaa korjaan. No pakkasilla alko sitte myös syyläri tippaseen vähän.
Pari viikkoa sitten vaihoin termarin ja syylärin, jonka jälkeen ilmaus ei oikeen ota onnistuakseen vaikka kuin yrittäs. Eli nostelee lämpöjä tuonne 100 asteeseen ja puskee nesteitä korkista pihalle.
Mitenhän tuon sais ilmattua, ku kokeiltu jo monta kertaa noilla hemin ohjeilla. Aikasemmin oon kyllä noilla ohjeilla saanu ilmattua.
keulaa vain ylemmäs
Leave a comment:
-
-
Itellä semmonen ongelma, että oon yrittäny ilmata tuota kotteroa tuolla pullo patentilla, joka ei ota onnistuakseen. Eli kuplia kyllä tulee, mutta nestettä ei mene koneeseen. Aikansa, ku ilmailee niin kuplien tuloki loppuu ja näyttäs, että ilmaus ois onnistunu, mutta ku ei nii ei. Eli missä vika?
Tuossa syksyllä vaihoin termarikotelon joka vuoti, ilmaus pullo patentilla, kaikki toimi hyvin muutaman kuukauden, jonka jälkeen lämmöt ei kovilla pakkasilla noussu kunnolla. Salavalikko näytti max. 87 astetta.
Epäilin termaria. Ajelin meneen, ku oli niin kylmä eikä viittiny alkaa korjaan. No pakkasilla alko sitte myös syyläri tippaseen vähän.
Pari viikkoa sitten vaihoin termarin ja syylärin, jonka jälkeen ilmaus ei oikeen ota onnistuakseen vaikka kuin yrittäs. Eli nostelee lämpöjä tuonne 100 asteeseen ja puskee nesteitä korkista pihalle.
Mitenhän tuon sais ilmattua, ku kokeiltu jo monta kertaa noilla hemin ohjeilla. Aikasemmin oon kyllä noilla ohjeilla saanu ilmattua.
Leave a comment:
-
-
Tuli tänään vaihdettua termostaatti kaverin kanssa omaan m40 mottiseen e36seen.
Aloittelin ilmauksen Hemin neuvoilla ja lopuksi vielä avasin ilmaruuvin josta tuli ilmaa ulos. Tuntui että homma onnistui koska lämmöt pysyy siinä puolivälissä ja sisälle puskee taas lämmintä ilmaa
Tein lenkin ja seurailin lämpöjä sekä ajoin lopuksi vielä jyrkkään mäkeen auton ja lypsin alavesiletkua ja ilmausruuvista ei tullut kuin nestettä enää.
Ennen oli 88 asteinen termari ja nyt 92 asteinen,liekö tuolla suurta merkitystä :think
Ihmettelen vain kun kone tuntuu pitävän lämmöt tosi pitkään.
Auto seisoi tuolla parkissa about 45 min ja pikku pakkastakin on vielä,niin lämmöt oli hädin tuskin tippunut yhtä viivaväliä alemmas.
Silti se ei ajossa nosta lämpöjä liian korkealle vaan pysyy jämptisti puolessa välissä ja antaa lämmintä ilmaa.
Ja lämpöanturissa taikka mittarissa tuskin vikaa koska ennen termarin vaihtoa näytti mittari reilusti alle puoltaväliä ja lämmöt seilas,ja ilmauksen alussa nousi lämmöt vähän yli puolen välin,ja nyt ilmattuna ja homma hoidettuna pysyy mittari siinä missä pitääkin.
Liekö tuo vika että jäähtyy parkissa hitaasti,ennen termarin vaihtoa ne valahti tosi nopeasti alas,mutta eihän tuo silloin kunnolla lämmennytkään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostTermari on siinä apparinpuoleisen letkun lähdössä, eli äkkiseltään tulee vaikutelma että ko. kone käyttää käänteistä kiertoa mutta onhan tietysti mahdollista että neste kiertää luonnollisesti ja termostaatti on pistetty ohjaamaan kylmän nesteen paluuta koneeseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostUseammin kyllä laitan ihan ilmausruuvi auki ne vedet sisälle, menee helpommin tietysti, mutta tarkoitus oli osoittaa että kyllä sinne litkut saa avaamattakin sitä.
Sama tilanne on jäähdytysjärjestelmässä, eli tuo syyyläriin integroidun paisarin vesikanava menee syylärin pohjalle ja järjestelmään ei vain mene vettä ellei ilmaa päästetä pois, sitä varten siitä syylärin päältä järjestelmän korkeimmasta kohdasta löytyy se ilmaruuvi. Aukaisemalla mokoma ja kaatamalla sen jälkeen nestettä niin pitkään kuin ilmaa tulee ulos järjestelmä on ilmattu eikä todellakaan mene tunteja aikaa eikä letkuja tarvitse lypsää.
Tokihan se ilmaus pitää tarkistaa ja päästää viimeiset ilmat pois, eli kun on käyttänyt järjestelmään vähän painetta raottaa ilmaruuvia, silloin kun ulos tulee pelkkää vettä on systeemi täysin ilmattu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJaa. Tähän asti jok'ikisestä autosta on tullut imaisemalla paisarinkorkista niin ilmat kuin nesteetkin ulos koik yhes koos. Eikä tunnu vaikuttavan lämppärin vesiventtiilin asentokaan. Sen jälkeen letkut on kasassa ja systeemissä jotain ehkä alle 0,1 kehää painetta. Täytön jälkeen ei ole tarvinnut yhtään lisäillä. Onko sulla päinvastaisia kokemuksia?
Ja melkoinen ilmausinsinööri joka vetää älyttömät alipaineet jäähdytysjärjestelmään, rakenteita ei ole tehty kestämään kovia alipaineita.....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostVähän hämää, eli sanot että vesi kiertää koneelta syylarille sitä apparinpuoleista letkua ja ilmausruuvin vierestä lähtevästä letkusta koneelle? Miten sitten ylemmäksi syylariin kiinnittyvä letku (sanotaan yleensä ylävesiletkuksi) on kuuma ja alemmaksi kiinnittyvä kylmä? Kun kone on käyntilämmöissään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Will_E39 View Postnaukkis onnistunut niin kätevästi ilmaamaan et nestekkin kiertää eripäin ku muilla
tota bilteman värkkiä tekis mieli ihan mielenkiinnosta kokeilla...
-kylmää konetta
-tuntia aikaa
-kavereita avuksi lypsämään letkuja
-teippaamista
-leikeltyä limupulloa
-lämpömittarin vahtaamista
Johan sen nimim. Velho totesi vuonna 2006 ekalla sivulla
Originally posted by Velho View PostMelko varmasti käyttävät BMW huollossa jäähdytysjärjestelmän alipaine täyttäjää sillä menee meinaan nesteet nätisti sisäänLast edited by petrolhead; 28-12-2010, 00:01.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostUseammin kyllä laitan ihan ilmausruuvi auki ne vedet sisälle, menee helpommin tietysti, mutta tarkoitus oli osoittaa että kyllä sinne litkut saa avaamattakin sitä.
Vähän hämää, eli sanot että vesi kiertää koneelta syylarille sitä apparinpuoleista letkua ja ilmausruuvin vierestä lähtevästä letkusta koneelle? Miten sitten ylemmäksi syylariin kiinnittyvä letku (sanotaan yleensä ylävesiletkuksi) on kuuma ja alemmaksi kiinnittyvä kylmä? Kun kone on käyntilämmöissään?
P.S. tuolla bilteman laitteella voi testata myös pitävyyden, senkun antaa olla alipaineet sisällä hetken ja katsoo onko vähentynyt lukema.
tota bilteman värkkiä tekis mieli ihan mielenkiinnosta kokeilla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostSyylärin korkin vieressä, siihen tulee alavesiletku kiinni, ylävesiletku eli termarilta tuleva letku menee syylärin toiselle puolelle noin puoleen väliin, aavistus suunniteltukin jäähdytysjärjestelmää eli koko syylärin jäähdytyspinta-ala on käytössä vasta termarin ollessa reilusti auki.
Vähän hämää, eli sanot että vesi kiertää koneelta syylarille sitä apparinpuoleista letkua ja ilmausruuvin vierestä lähtevästä letkusta koneelle? Miten sitten ylemmäksi syylariin kiinnittyvä letku (sanotaan yleensä ylävesiletkuksi) on kuuma ja alemmaksi kiinnittyvä kylmä? Kun kone on käyntilämmöissään?
P.S. tuolla bilteman laitteella voi testata myös pitävyyden, senkun antaa olla alipaineet sisällä hetken ja katsoo onko vähentynyt lukema.Last edited by Perlenbacher; 27-12-2010, 23:31.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View Posthttp://www.youtube.com/watch?v=t_4x65-BqDg
Biltemassa oli 65€. Laadusta en tiedä. No , se vuotaa tai ei
Mac tools teki noita ainakin joskus.
edit,löyty se sittenki ku otti silmät käteen...kellään tietoa tekeekö tollasella mitään?Last edited by Will_E39; 27-12-2010, 21:31.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View Posthttp://www.youtube.com/watch?v=t_4x65-BqDg
Biltemassa oli 65€. Laadusta en tiedä. No , se vuotaa tai ei
Mac tools teki noita ainakin joskus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nafta_lefa View Post
Biltemassa oli 65€. Laadusta en tiedä. No , se vuotaa tai ei
Mac tools teki noita ainakin joskus.
Leave a comment:
-
Leave a comment: