Originally posted by rizzo
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jotenkin omaan silmään näyttäisi että tuo vänkärinpuolen etunen ei olisi aivan keskellä etukaareen nähden? :think Siis tuon korkeuseron lisäksi. Tosin voihan ne jollain tapaa toisiinsa liittyäkkin.
-
Läheskään aina ei ajossa huomaa että jousi on poikki, varsinki jos on aivan kärjestä ja kuten yleensä onkin.Originally posted by rizzo View PostEi ole poikki, tai ainakaan huoltomies ei sanonut mitään kun tänään tarkasteli sen läpi. ja eikös katkemmut jousi tuntuisi ajossa? auto on todella vakaa ja hyvä ajaa, ei kilise eikä kolise mistään :think
Ja kieltämättä kyllä näyttää siltä kuten bemu500 sano vai tekeekö kuvakulma ja ratin suoruus tepposet..
Comment
-
Ei tartte kuvakulman ja ohjauksen paljo heittää niin näyttää heti että ei olisi rengas keskellä koteloa. Eli varmastikkin on ihan suorassa pyörä.
Ja eihän tossa nyt ole kuin muutamia vaihtoehtoja: 1.jouset, 2.iskarit 3.maahanmuuttaja jäänyt nalkkiin rajanylityksessä.Nyt:
MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
E38 725tdsA vm96, käyttis
E36 316i vm98, latolöytö
HD Spora 883/1200 vm91
EX:
E39 525tdsA
E36 320
MB w210 220d
MB w210 270cdi
MB w201 Avatgarde azzurro
MB w124 300d
+paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
Comment
-
Tarkistappa etutukivarsien taaimmaiset puslat, ts. casteriin vaikuttavat puslat..Suurella todennäköisyydellä tuolla "taaempana" olevalla pyörältä löytyy viallinen tai todella väljä.Originally posted by rizzo View PostEi ole poikki, tai ainakaan huoltomies ei sanonut mitään kun tänään tarkasteli sen läpi. ja eikös katkemmut jousi tuntuisi ajossa? auto on todella vakaa ja hyvä ajaa, ei kilise eikä kolise mistään :thinkSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Kiitos vastauksista, pitää tutkia tarkemmin. Jos jousi on poikki niin hyvä syy tilata kokonaan säädettävä alusta
EDIT: Kävin hyppimässä mittanauhan kanssa. Rengas on 100% keskellä, joten kuvakulma ja ratin asento hämää noissa kuvissa - eli unohtakaa se kokonaan ja keskittykää madallukseen
Mittasin vanteet keskiöstä kaareen ylös -> vänkärinpuoli ~32cm, kuskinpuoli ~32,5cm paskamitalla ja tärisevällä kädellä
Pitäisikö siis katsastaa nuo jouset ensimmäisenä? vai voiko iskari vuotaa tms? Olen käsi autojen kanssa - miten tuon katkenneen jousen huomaa jos se on esim yläpäästä murtunut?
Last edited by rizzo; 27-04-2010, 09:35.
Comment
-
Nosta autosta keula ylös ja renkaat irti ja tarkistat ne jouset,usein alhaalta pieni pätkä katkennut siitä. Iskunvaimentimen tehtävä on vain vaimentaa heilahdusta ,ei pidä kannatella auiton painoa vaan jousen,eli ei pitäisi olla iskarista kiinni..Originally posted by rizzo View PostKiitos vastauksista, pitää tutkia tarkemmin. Jos jousi on poikki niin hyvä syy tilata kokonaan säädettävä alusta
EDIT: Kävin hyppimässä mittanauhan kanssa. Rengas on 100% keskellä, joten kuvakulma ja ratin asento hämää noissa kuvissa - eli unohtakaa se kokonaan ja keskittykää madallukseen
Mittasin vanteet keskiöstä kaareen ylös -> vänkärinpuoli ~32cm, kuskinpuoli ~32,5cm paskamitalla ja tärisevällä kädellä
Pitäisikö siis katsastaa nuo jouset ensimmäisenä? vai voiko iskari vuotaa tms? Olen käsi autojen kanssa - miten tuon katkenneen jousen huomaa jos se on esim yläpäästä murtunut?e36 320 cabrio.
e36 328 coupe.
Comment
-
Voihan kettujen takatalvi.. Ei menny päästöj, en takia läpi, päästöt oli jotain luokkaa 1.2 ja sais olla 0.5
Missäs voi olla vika luultavammin (ei viittis kattia vaihtaa ensimmäisenä) Voiko esim tulpat ja ilmanputsari vaikuttaa noin paljon?
E, senverran viellä, että arvot on:
Joutokäynti
CO-pitoisuus 1.71 (sallittu 1.33)
HC-pitoisuus 389 (sallittu 100)
Lambdaa ei oo joutokäynnillä merktattukkaan
CO2-pitoisuus 12.84
O2-pitoisuus 1.78(sallittu 5)
yli 2000rpm
CO-pitoisuus 1.33(sallittu 0.3)
HC-pitoisuus 196 (sallitu 100)
Lambda-arvo 1.03(sallittu 0.97-1.03)
CO2-pitoisuus 13.13
O2-pitoisuus 1.68(sallittu 5%)
Comment
-
Itse selvisin tulppien vaihdolla. kannattaa otta päästölaput joltain pajalta, samalla coi siinä laittaa uutta osaaOriginally posted by Neula View PostVoihan kettujen takatalvi.. Ei menny päästöj, en takia läpi, päästöt oli jotain luokkaa 1.2 ja sais olla 0.5
Missäs voi olla vika luultavammin (ei viittis kattia vaihtaa ensimmäisenä) Voiko esim tulpat ja ilmanputsari vaikuttaa noin paljon?
Comment
-
Search toimii:Originally posted by Neula View PostVoihan kettujen takatalvi.. Ei menny päästöj, en takia läpi, päästöt oli jotain luokkaa 1.2 ja sais olla 0.5
Missäs voi olla vika luultavammin (ei viittis kattia vaihtaa ensimmäisenä) Voiko esim tulpat ja ilmanputsari vaikuttaa noin paljon?
e46 325ci cabrio m-sport2
Ex: e46 320da touring -04
e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
e39 528ia -96
e34 525i -92
e30 320i touring -88
e36 328i coupe -97
e36 325i -91
Comment
-
Joo tais olla niin ettei ollu tarpeeks pitkää jatkoa kun tota tein, ois periaattees ollu mahollinen yläkautta, mut jakoavain meni alakautta kyl sinne sillä taivutetulla päällä, täyty vaan muutama aste kerrallaan kääntää sitä ettei mikään hauskin homma ole, suosittelen jos pystyy yläkautta vaa.Originally posted by Maniver View PostSe on huomattavasti helpompi ottaa irti kuin oikeanpuoleinen. Konehuoneen puolelta ilmanputsarikotelo irti. Haitariletku irti. Sitten pitkällä jatkolla 22mm hylsy nivelen kanssa ja auki vaan. Itse vaihdoin omaan cäbiini vasemman tukivarren kokonaisuudessaan puoleen tuntiin lauantaina.
---------------------------------------------
BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"
Comment
-
Ihan näin yleisesti, että jos on e36 kanssa ongelmia päästöissä, ja konehuoneesta löytyy tollanen vipu kuin oheisessa kuvassa, niin sitä kun painaa, ja samalla mittaa päästöjä, niin kaikki arvot laskee erittäin paljon. Eräällä korjaamolla kun noita päästöjä mietittiin, eikä meinannut mennä läpi, niin painettiin toi "vipu" pohjaan ja mitattiin uusiks niin meni heittämällä läpi.Originally posted by Neula View PostVoihan kettujen takatalvi.. Ei menny päästöj, en takia läpi, päästöt oli jotain luokkaa 1.2 ja sais olla 0.5
Missäs voi olla vika luultavammin (ei viittis kattia vaihtaa ensimmäisenä) Voiko esim tulpat ja ilmanputsari vaikuttaa noin paljon?
E, senverran viellä, että arvot on:
Joutokäynti
CO-pitoisuus 1.71 (sallittu 1.33)
HC-pitoisuus 389 (sallittu 100)
Lambdaa ei oo joutokäynnillä merktattukkaan
CO2-pitoisuus 12.84
O2-pitoisuus 1.78(sallittu 5)
yli 2000rpm
CO-pitoisuus 1.33(sallittu 0.3)
HC-pitoisuus 196 (sallitu 100)
Lambda-arvo 1.03(sallittu 0.97-1.03)
CO2-pitoisuus 13.13
O2-pitoisuus 1.68(sallittu 5%)
Comment
-
Sitten kaikki ei oo ollu kunnossa, tuota nappulaa painamalla saa aikaseks vaan imuvuodon.Originally posted by Chailou View PostIhan näin yleisesti, että jos on e36 kanssa ongelmia päästöissä, ja konehuoneesta löytyy tollanen vipu kuin oheisessa kuvassa, niin sitä kun painaa, ja samalla mittaa päästöjä, niin kaikki arvot laskee erittäin paljon. Eräällä korjaamolla kun noita päästöjä mietittiin, eikä meinannut mennä läpi, niin painettiin toi "vipu" pohjaan ja mitattiin uusiks niin meni heittämällä läpi.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Tossa juurikin hetki sitten kun laittelin ilmanputsarinkoteloa paikalleen käväs mielessä että mikäs tehtävä tällä namiskalla on? En kyllä sen kummemmin tutkinu mihin se edes menee, käväs vaan siinä kasatessa mielessäOriginally posted by JJT View PostSitten kaikki ei oo ollu kunnossa, tuota nappulaa painamalla saa aikaseks vaan imuvuodon.
Comment
-
1994 vuoden 318Ti Compactiin pitäisi tehdä koneremppaa kesän aikana ja nyt olisi hakusessa mm. kk-laakerit, runkolaakerit, m-renkaat ja tiivistesarja.
RealOEM:in mukaan liki kaikki kävisi E30/E36 318i malleista, onko tästä varmaa tietoa kellään? Sopisko muka kannentiivistekin M40:stä M42:seen jne? Ainakin M50 koneista käy laakerit sekä männänrenkaat, mutta sarjoissa aina parille pytylle ylimäärästä hilpettä.
Myös ehdotuksia mistä lähtee tilaileen, mieluiten iso läjä yhdestä puljusta, eikä yksitellen ympäri maailmaa.
Comment
Comment