Originally posted by Rockford
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ^slayer^ View PostItsellä autossa takakaaret hiukan haperot, joten uusien tekeminen varmasti järkevin vaihtoehto. Mistä porukka on hommannut uudet kaaripalat jos niitä nyt saa ilman itse tekemällä? Lasikuidusta/muovista en mielellään alkaisi lokareita vääntämään. Jätän sen homman sen osaaville/tuning-miehille.
Toinen asia: Autossani on Sachs:n supertouring alustasarja. Jotkut haukkuneet alkuperäisen M-sport alustan tasoiseksi sarjaksi. Paljonko tuon sarjan kuuluisi tiputtaa autoa alemmas, jos yhtään? Itse en löytänyt speksejä e36:een.
Comment
-
-
Originally posted by ^slayer^ View PostKukaan vaihdattanut kaariaan?-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Onko sigun autossa, takapuskurin alla irroitettava palkki joka otetaan pois jos asennetaan autoon koukku? koitin realoemia katsella, mutta ei selkoa saanut.
Olen ottamassa koukkua pois autosta ja mietin että pitääkö tilalla olla palkki.
Koukkua en viitsi rälläköidä, jos mahdollisesti myöhemmin käytän, tai ellei joku halua ostaa?------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by Torppa View PostOnko sigun autossa, takapuskurin alla irroitettava palkki joka otetaan pois jos asennetaan autoon koukku? koitin realoemia katsella, mutta ei selkoa saanut.
Olen ottamassa koukkua pois autosta ja mietin että pitääkö tilalla olla palkki.
Koukkua en viitsi rälläköidä, jos mahdollisesti myöhemmin käytän, tai ellei joku halua ostaa?
Lisäksi tuosta samasta pisteestä lähti alaviistoon toiset tukiraudat. Näistä en ymmärtänyt mihin ovat pultattu.Auto tai moottoripyörä Virosta?
Comment
-
-
Originally posted by Piplis View Postonko vasemmanpuoleisen etualatukivarren keskimmäisen pallonivelen mutteri yhtä v*ttumaisesti sijoitettu kuin oikeanpuoleinen? Vai pääseekö tähän helpommin käsiksi esim. yläkautta?
Mistä löytää tietoa onko auto alkuperäinen m-sport? Autosta löysin m-sport vakaajat 26mm edestä ja takavakaaja, jotka tullut tohon 316i compactiin vaan paketin mukana. Onko jälkiasennus vai onko ihan tehtaalta? puskurit on iha normibasic puskurit. Tuli tossa pieni tenkapoo ku meinas asentaa 23,5mm puslat 26mm vakaajantankoon, jäi asentamatta tosin mukavin yllätys pitkään aikaan---------------------------------------------
BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"
Comment
-
-
Originally posted by Ämmyskä View PostKiitoksia kaikille vastauksista! Ei ajaessa tunnu oudolle, ei vetele eikä tunnu väljää taka-akselissa. Ainoastaan tuo kolahdus joka helvetin kuopan kohalla. Täytyypä ne iskarin tukilaakerit hommata uudet, onko hankalat vaihtaa?
1. Rengas irti
2. Iskarin alapää irti (tue napa, ja laita jotain sopivan korkusta vaikka iskarin alle nii ei tumahda suoraan maahan.
3. Peitematot poies takakontista, ja siltä puolelta kummasta vaihat.
4. Kumitulppa helvettiin siitä iskarin päästä ja 2 x 13/14mm mutteria auki.
5. Iskari talliin ja viilapenkkiin kiinni, pistä jotain iskarin putken ja viilapenkin väliin ettei jää ruhjeita
6. Pulttipyssyllä se ylin mutteri auki yläpäästä ja vaihdat kumin.
Kasaus toisinpäin. Muista ostaa paperitiiviste sinne iskarin ylätukilaakerille, ei oo välttämätön mutta enivei.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by Jussi.M View PostAivan yhtä vittumainen, jakoavain vaan käteen ja runkuttamaan :/
En kyllä oikeanpuoleista saanut _millään_ alakautta. Ainakaan normipituisella lenkkiavaimella ei mitään toivoa, kun osuu kallistuksenvakaajaan ainoasta mahdollisesta kohdasta. 5kpl nivelpäisiä jatkovarsia räikkään ja niillä sai yläkautta mutterin avattua*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
-
Originally posted by Piplis View Postonko vasemmanpuoleisen etualatukivarren keskimmäisen pallonivelen mutteri yhtä v*ttumaisesti sijoitettu kuin oikeanpuoleinen? Vai pääseekö tähän helpommin käsiksi esim. yläkautta?
Comment
-
-
Kaveri soitteli ja pyysi, että tekisin hänelle vähän perushuoltoa hänen -95 318 avoon. Itselläni ei pahemmin tietoa bemareista, joten ajattelin kysäistä täältä.
Eikös tuo kone ole M43?
Onkos noissa jotain tyyppivikoja, joita kannattaisi lähteä "etsimään"? Meinasin ihan perus nesteet, sytkäosat ja suotimet vaihtaa, mutta onkos jotain muuta tarkistettavaa?
Onkos tuossa muuten b-suodatin auton alla vai konehuoneessa? Entä onko jotain tiettyjä merkkejä/tyyppejä osista, joita ei kannata käyttää (esim öljyt, tulpat jne)?
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostHuomasin tällaisen jutun nyt kun laitoin kesärenkaat alle, en ainakaan muista että olisi vastaava ollut talvella tai viime kesänä :think Kuten kuvasta näkyy, toisella puolella jää kaaren väliin vähän liikaa Toisaalta ennen oli edessäkin leveämmät renkaat joten ne tulivat lähemmäs kaaria ja eroa oli ehkä vaikeampi huomata.
Onko tämä normaalia? Auto kävi tänään kytkinrempassa, mutta tuskimpa se nyt sielläkään noin on mennyt Asvaltti ei ole 100% tasainen, mutta rako on selvästi suurempi myös ihan tasaisella.
Iskarit on m-sport + jouset Eibach 50/30. Alatukivarren takimmaiset helat on menossa vaihtoon, voiko tämä vaikuttaa mitenkään? Kiitos etukäteen
Comment
-
Comment