Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemu500
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 2992
    • INvaLA

    Originally posted by rizzo View Post
    Ei ole poikki, tai ainakaan huoltomies ei sanonut mitään kun tänään tarkasteli sen läpi. ja eikös katkemmut jousi tuntuisi ajossa? auto on todella vakaa ja hyvä ajaa, ei kilise eikä kolise mistään :think
    Jotenkin omaan silmään näyttäisi että tuo vänkärinpuolen etunen ei olisi aivan keskellä etukaareen nähden? :think Siis tuon korkeuseron lisäksi. Tosin voihan ne jollain tapaa toisiinsa liittyäkkin.
    -Official member of BTCF-Sauna team-


    e91 325i -06

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Originally posted by rizzo View Post
      Ei ole poikki, tai ainakaan huoltomies ei sanonut mitään kun tänään tarkasteli sen läpi. ja eikös katkemmut jousi tuntuisi ajossa? auto on todella vakaa ja hyvä ajaa, ei kilise eikä kolise mistään :think
      Läheskään aina ei ajossa huomaa että jousi on poikki, varsinki jos on aivan kärjestä ja kuten yleensä onkin.

      Ja kieltämättä kyllä näyttää siltä kuten bemu500 sano vai tekeekö kuvakulma ja ratin suoruus tepposet..

      Comment

      • powder
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 105
        • Tuusula

        Ei tartte kuvakulman ja ohjauksen paljo heittää niin näyttää heti että ei olisi rengas keskellä koteloa. Eli varmastikkin on ihan suorassa pyörä.

        Ja eihän tossa nyt ole kuin muutamia vaihtoehtoja: 1.jouset, 2.iskarit 3.maahanmuuttaja jäänyt nalkkiin rajanylityksessä.
        Nyt:
        MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
        E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
        E38 725tdsA vm96, käyttis
        E36 316i vm98, latolöytö
        HD Spora 883/1200 vm91

        EX:
        E39 525tdsA
        E36 320
        MB w210 220d
        MB w210 270cdi
        MB w201 Avatgarde azzurro
        MB w124 300d
        +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          Originally posted by rizzo View Post
          Ei ole poikki, tai ainakaan huoltomies ei sanonut mitään kun tänään tarkasteli sen läpi. ja eikös katkemmut jousi tuntuisi ajossa? auto on todella vakaa ja hyvä ajaa, ei kilise eikä kolise mistään :think
          Tarkistappa etutukivarsien taaimmaiset puslat, ts. casteriin vaikuttavat puslat..Suurella todennäköisyydellä tuolla "taaempana" olevalla pyörältä löytyy viallinen tai todella väljä.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            Kiitos vastauksista, pitää tutkia tarkemmin. Jos jousi on poikki niin hyvä syy tilata kokonaan säädettävä alusta

            EDIT: Kävin hyppimässä mittanauhan kanssa. Rengas on 100% keskellä, joten kuvakulma ja ratin asento hämää noissa kuvissa - eli unohtakaa se kokonaan ja keskittykää madallukseen Mittasin vanteet keskiöstä kaareen ylös -> vänkärinpuoli ~32cm, kuskinpuoli ~32,5cm paskamitalla ja tärisevällä kädellä Pitäisikö siis katsastaa nuo jouset ensimmäisenä? vai voiko iskari vuotaa tms? Olen käsi autojen kanssa - miten tuon katkenneen jousen huomaa jos se on esim yläpäästä murtunut?
            Last edited by rizzo; 27-04-2010, 09:35.

            Comment

            • 328 e36
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 488
              • pori

              Originally posted by rizzo View Post
              Kiitos vastauksista, pitää tutkia tarkemmin. Jos jousi on poikki niin hyvä syy tilata kokonaan säädettävä alusta

              EDIT: Kävin hyppimässä mittanauhan kanssa. Rengas on 100% keskellä, joten kuvakulma ja ratin asento hämää noissa kuvissa - eli unohtakaa se kokonaan ja keskittykää madallukseen Mittasin vanteet keskiöstä kaareen ylös -> vänkärinpuoli ~32cm, kuskinpuoli ~32,5cm paskamitalla ja tärisevällä kädellä Pitäisikö siis katsastaa nuo jouset ensimmäisenä? vai voiko iskari vuotaa tms? Olen käsi autojen kanssa - miten tuon katkenneen jousen huomaa jos se on esim yläpäästä murtunut?
              Nosta autosta keula ylös ja renkaat irti ja tarkistat ne jouset,usein alhaalta pieni pätkä katkennut siitä. Iskunvaimentimen tehtävä on vain vaimentaa heilahdusta ,ei pidä kannatella auiton painoa vaan jousen,eli ei pitäisi olla iskarista kiinni..
              e36 320 cabrio.
              e36 328 coupe.

              Comment

              • Neula
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 78
                • Jokioinen

                Voihan kettujen takatalvi.. Ei menny päästöj, en takia läpi, päästöt oli jotain luokkaa 1.2 ja sais olla 0.5

                Missäs voi olla vika luultavammin (ei viittis kattia vaihtaa ensimmäisenä) Voiko esim tulpat ja ilmanputsari vaikuttaa noin paljon?

                E, senverran viellä, että arvot on:

                Joutokäynti
                CO-pitoisuus 1.71 (sallittu 1.33)
                HC-pitoisuus 389 (sallittu 100)
                Lambdaa ei oo joutokäynnillä merktattukkaan
                CO2-pitoisuus 12.84
                O2-pitoisuus 1.78(sallittu 5)

                yli 2000rpm

                CO-pitoisuus 1.33(sallittu 0.3)
                HC-pitoisuus 196 (sallitu 100)
                Lambda-arvo 1.03(sallittu 0.97-1.03)
                CO2-pitoisuus 13.13
                O2-pitoisuus 1.68(sallittu 5%)
                Last edited by Neula; 27-04-2010, 13:22. Reason: a

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

                  Originally posted by Neula View Post
                  Voihan kettujen takatalvi.. Ei menny päästöj, en takia läpi, päästöt oli jotain luokkaa 1.2 ja sais olla 0.5

                  Missäs voi olla vika luultavammin (ei viittis kattia vaihtaa ensimmäisenä) Voiko esim tulpat ja ilmanputsari vaikuttaa noin paljon?
                  Itse selvisin tulppien vaihdolla. kannattaa otta päästölaput joltain pajalta, samalla coi siinä laittaa uutta osaa

                  Comment

                  • quisma
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 385
                    • Toijala

                    Originally posted by Neula View Post
                    Voihan kettujen takatalvi.. Ei menny päästöj, en takia läpi, päästöt oli jotain luokkaa 1.2 ja sais olla 0.5

                    Missäs voi olla vika luultavammin (ei viittis kattia vaihtaa ensimmäisenä) Voiko esim tulpat ja ilmanputsari vaikuttaa noin paljon?
                    Search toimii:
                    e46 325ci cabrio m-sport2

                    Ex: e46 320da touring -04
                    e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
                    e39 528ia -96
                    e34 525i -92
                    e30 320i touring -88
                    e36 328i coupe -97
                    e36 325i -91

                    Comment

                    • Jussi.M
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 85

                      Originally posted by Maniver View Post
                      Se on huomattavasti helpompi ottaa irti kuin oikeanpuoleinen. Konehuoneen puolelta ilmanputsarikotelo irti. Haitariletku irti. Sitten pitkällä jatkolla 22mm hylsy nivelen kanssa ja auki vaan. Itse vaihdoin omaan cäbiini vasemman tukivarren kokonaisuudessaan puoleen tuntiin lauantaina.
                      Joo tais olla niin ettei ollu tarpeeks pitkää jatkoa kun tota tein, ois periaattees ollu mahollinen yläkautta, mut jakoavain meni alakautta kyl sinne sillä taivutetulla päällä, täyty vaan muutama aste kerrallaan kääntää sitä ettei mikään hauskin homma ole, suosittelen jos pystyy yläkautta vaa.
                      ---------------------------------------------
                      BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"

                      Comment

                      • Chailou
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 370
                        • Hki

                        Originally posted by Neula View Post
                        Voihan kettujen takatalvi.. Ei menny päästöj, en takia läpi, päästöt oli jotain luokkaa 1.2 ja sais olla 0.5

                        Missäs voi olla vika luultavammin (ei viittis kattia vaihtaa ensimmäisenä) Voiko esim tulpat ja ilmanputsari vaikuttaa noin paljon?

                        E, senverran viellä, että arvot on:

                        Joutokäynti
                        CO-pitoisuus 1.71 (sallittu 1.33)
                        HC-pitoisuus 389 (sallittu 100)
                        Lambdaa ei oo joutokäynnillä merktattukkaan
                        CO2-pitoisuus 12.84
                        O2-pitoisuus 1.78(sallittu 5)

                        yli 2000rpm

                        CO-pitoisuus 1.33(sallittu 0.3)
                        HC-pitoisuus 196 (sallitu 100)
                        Lambda-arvo 1.03(sallittu 0.97-1.03)
                        CO2-pitoisuus 13.13
                        O2-pitoisuus 1.68(sallittu 5%)
                        Ihan näin yleisesti, että jos on e36 kanssa ongelmia päästöissä, ja konehuoneesta löytyy tollanen vipu kuin oheisessa kuvassa, niin sitä kun painaa, ja samalla mittaa päästöjä, niin kaikki arvot laskee erittäin paljon. Eräällä korjaamolla kun noita päästöjä mietittiin, eikä meinannut mennä läpi, niin painettiin toi "vipu" pohjaan ja mitattiin uusiks niin meni heittämällä läpi.


                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by Chailou View Post
                          Ihan näin yleisesti, että jos on e36 kanssa ongelmia päästöissä, ja konehuoneesta löytyy tollanen vipu kuin oheisessa kuvassa, niin sitä kun painaa, ja samalla mittaa päästöjä, niin kaikki arvot laskee erittäin paljon. Eräällä korjaamolla kun noita päästöjä mietittiin, eikä meinannut mennä läpi, niin painettiin toi "vipu" pohjaan ja mitattiin uusiks niin meni heittämällä läpi.
                          Sitten kaikki ei oo ollu kunnossa, tuota nappulaa painamalla saa aikaseks vaan imuvuodon.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Bojala
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 33
                            • kalajoki

                            Mikähän mahtaa olla bemarisa vikana ku jää kierrokset leijumaan ajaessa. Ilmanpuhdistin vaihdettu ja imuletku tutkittu ettei ole reikiä.

                            Comment

                            • Bemu500
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 2992
                              • INvaLA

                              Originally posted by JJT View Post
                              Sitten kaikki ei oo ollu kunnossa, tuota nappulaa painamalla saa aikaseks vaan imuvuodon.
                              Tossa juurikin hetki sitten kun laittelin ilmanputsarinkoteloa paikalleen käväs mielessä että mikäs tehtävä tällä namiskalla on? En kyllä sen kummemmin tutkinu mihin se edes menee, käväs vaan siinä kasatessa mielessä
                              -Official member of BTCF-Sauna team-


                              e91 325i -06

                              Comment

                              • Miuge
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 630
                                • Tampere

                                1994 vuoden 318Ti Compactiin pitäisi tehdä koneremppaa kesän aikana ja nyt olisi hakusessa mm. kk-laakerit, runkolaakerit, m-renkaat ja tiivistesarja.
                                RealOEM:in mukaan liki kaikki kävisi E30/E36 318i malleista, onko tästä varmaa tietoa kellään? Sopisko muka kannentiivistekin M40:stä M42:seen jne? Ainakin M50 koneista käy laakerit sekä männänrenkaat, mutta sarjoissa aina parille pytylle ylimäärästä hilpettä.
                                Myös ehdotuksia mistä lähtee tilaileen, mieluiten iso läjä yhdestä puljusta, eikä yksitellen ympäri maailmaa.
                                Webshop - MRT Engineering
                                Facebook - MRT Engineering
                                Instagram - mrtengineering
                                YouTube - miugemrt

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎