Saa kuitenki modailtua kiinni vai jääkö reunoille liikaa tilaa?
Joku tais olla laittanu cabrioon sedanin penkit, mutta taitaa olla niin iso homma ettei kannata. Helpommalla pääset kun ostat ihan omat penkit. Siis josset ole ostanu jo vääriä
"My wheelbolts requiremore torque than your Hondamakes..."
Morjesta, tänään kun tuon 320 alle kurkkasin niin huomasin, että vaihteistosta valuu ihan vähän öljyä (tosi vähän siis tulee eikä edes jää läikkää auton alle tippa voi valua ehkä jos päivänseisoo) Mutta mistä tuo voi johtua? joku stefa menny? ja mitä sen korjaamiseen menee aikaa ja rahaa? vuotaa siis ihan vaihteiston lopusta eli kardaanin juuresta jostain tulee.
Ja mitä porukoilla on maksanu perän ja vaihteisto öljyjen vaihto liikkeessä, ei viitti ite vaihtaa kun ei ole kunnon pukkia.
Todennäkösesti lootan takastefa siellä vuotaa. Ei tuo nyt hirveä homma pitäisi olla vaihtaa. Kardaani irti, kardaanin laippa irti lootasta ja uus stefa paikoilleen.
Vaihteensiirtäjän stefa yhtä tod. näk. kuin kardaanin ellei jopa yleisempi. Löytyy siis kardaanin laipan yläp.
80km/h mittarissa (oikea nopeus silloin 84km/h) => kierrokset 2000rpm
100km/h mittarissa (oikea nopeus ~105km/h) => ~2300rpm
Hämääköhän ylikokoiset renkaat vai mikähän perä tuossa voisi olla, kun jostakin luin, että näissä automaateissa kierrokset tulisi olla satkussa ~1750rpm?
Laatikko tuntuisi lukitsevan jossain 90km/h paikkeilla (todellista nopeutta) ja muutenkin toimivan täysin normaalisti.
80km/h mittarissa (oikea nopeus silloin 84km/h) => kierrokset 2000rpm
100km/h mittarissa (oikea nopeus ~105km/h) => ~2300rpm
Hämääköhän ylikokoiset renkaat vai mikähän perä tuossa voisi olla, kun jostakin luin, että näissä automaateissa kierrokset tulisi olla satkussa ~1750rpm?
Laatikko tuntuisi lukitsevan jossain 90km/h paikkeilla (todellista nopeutta) ja muutenkin toimivan täysin normaalisti.
Normaalia vaiko ei?
Eikös euromallissa ole 3,15 ja nipponissa 3,73 perä..
Last edited by jannmann; 20-04-2010, 12:23.
Reason: typo
Miten on coupen kojelauta kiinni? Päistä 8mm pultit + tapit, keskikonsolin takaa pienehköt ruuvit + tuet irti. Millainen kiinnitys on etureunassa, siis tuulilasin alla? Koko kojelauta kyllä heiluu mutta tuntuu olevan kiinni sieltä lasin alta, Ruuveja, klipsuja vai mitä siellä on pitämässä?
EDIT.
Irtosi. Eli tuulilasille menevät ilmakanavan suulakkeet irti (sievästi kampeamalla) ja reunimmaiset ruuvit auki, sitten vetää suoraan taaksepäin niin irti on.
menee. vähän saa painia, kannattaa ottaa toinen kaveri vähän työntämään penkkiä, että menee nätimmin paikalle.
itse hommasin cupeen lepakot sedaniin.
joutuu vain turvavyön kiinnittämään eritavalla. pienellä poralla pari reikää siihen muoviin, josta turvavyön rauta tulee läpi (siinä on kyllä merkattu paikka joka tarvii leikata auki tai porata pari reikää vierekkäin ja loput vaikka puukolla kaivertaa)
mistä johtuu että c-pilarissa olevat ovivalot eivät sammu vaikka oven laittaa kiinni :think ja kokeilimme laittaa katkaisian väliin ja toimi mutta sitten kun laitoimme penkit paikalleen, niin valot jälleen pelkästään palavat :think
Arvon E36 spesialistit, pyytäisin kommenttia jousien merkityksestä. Auto on E36 ALPINA B3.
Olen selvitellyt autoni alustaa edellisen omistajan jäljiltä, ja vähän päivitellyt samalla sitä uudempaan kuntoon. Laitoin vaimentajiksi Bilsteinin Sprintit ostamatta kuitenkaan uusia jousia, koska olen auton korkeuteen ihan tyytyväinen. Ja auto on muutenkin korkeudeltaan ALPINAN speksien mukainen.
Osanumeron perusteella paljastui, että nyt alla olevat jouset ovat sellaiset, jotka ETK:n mukaan on tarkoitettu vm.1991-1993 välillä valmistettuihin 320i-325i M-Sport-malleihin. Noh, ko autohan on massaltaan jotakuinkin samaa maata. Kuitenkin jäi kaivelemaan kysymys, että muuttuisiko auto oleellisessti parempaan suuntaan, jos olisin laittanut Sprinttien seuraksi esim. uudet Eibachin tai Konin jouset? Mitä mieltä olette? Nyt alla olevat 325i-jouset on iältään vain viisi vuotiaat, jonka sain ed.omistajalta selville.
mistä johtuu että c-pilarissa olevat ovivalot eivät sammu vaikka oven laittaa kiinni :think ja kokeilimme laittaa katkaisian väliin ja toimi mutta sitten kun laitoimme penkit paikalleen, niin valot jälleen pelkästään palavat :think
pelkästään c-pilarin valot? sammuuko lukuvalot silti. jos ei niin voisi olla oven mikrokytkimessä? coupe vai sedan?
Comment