Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    Originally posted by Neula View Post
    Voihan kettujen takatalvi.. Ei menny päästöj, en takia läpi, päästöt oli jotain luokkaa 1.2 ja sais olla 0.5

    Missäs voi olla vika luultavammin (ei viittis kattia vaihtaa ensimmäisenä) Voiko esim tulpat ja ilmanputsari vaikuttaa noin paljon?

    E, senverran viellä, että arvot on:

    Joutokäynti
    CO-pitoisuus 1.71 (sallittu 1.33)
    HC-pitoisuus 389 (sallittu 100)
    Lambdaa ei oo joutokäynnillä merktattukkaan
    CO2-pitoisuus 12.84
    O2-pitoisuus 1.78(sallittu 5)

    yli 2000rpm

    CO-pitoisuus 1.33(sallittu 0.3)
    HC-pitoisuus 196 (sallitu 100)
    Lambda-arvo 1.03(sallittu 0.97-1.03)
    CO2-pitoisuus 13.13
    O2-pitoisuus 1.68(sallittu 5%)
    Vika saattaa olla viallinen lambda mutta ainakin pakoputki vuotaa hieman ja sekottaa mitattuja arvoja.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16371
      • Asikkala

      Originally posted by M.ICE View Post
      1994 vuoden 318Ti Compactiin pitäisi tehdä koneremppaa kesän aikana ja nyt olisi hakusessa mm. kk-laakerit, runkolaakerit, m-renkaat ja tiivistesarja.
      RealOEM:in mukaan liki kaikki kävisi E30/E36 318i malleista, onko tästä varmaa tietoa kellään? Sopisko muka kannentiivistekin M40:stä M42:seen jne? Ainakin M50 koneista käy laakerit sekä männänrenkaat, mutta sarjoissa aina parille pytylle ylimäärästä hilpettä.
      Myös ehdotuksia mistä lähtee tilaileen, mieluiten iso läjä yhdestä puljusta, eikä yksitellen ympäri maailmaa.
      Tuolla kerrotaan että sama pahvi vain m42-koneessa: http://bmwfans.info/parts/catalog/11121721546/ Osia esim. joko normi varaosakaupasta tai kl-varaosat.
      Jaahas, selkis. Olet katsonut vain usa-mallien kohdalta eli rasti myös ruutuun euro.

      Ja lisää: miksi koneremppa ? Rikki, väljä, huvin vuoksi, joku muu syy: mikä ?
      Last edited by jr66; 27-04-2010, 19:03.

      Comment

      • Miuge
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 629
        • Tampere

        Originally posted by jr66 View Post
        Tuolla kerrotaan että sama pahvi vain m42-koneessa: http://bmwfans.info/parts/catalog/11121721546/ Osia esim. joko normi varaosakaupasta tai kl-varaosat.
        Jaahas, selkis. Olet katsonut vain usa-mallien kohdalta eli rasti myös ruutuun euro.

        Ja lisää: miksi koneremppa ? Rikki, väljä, huvin vuoksi, joku muu syy: mikä ?
        Selkis, heittelin varaosanumerot tuohon etusivulle, eikä siinä kyselty euro/usa mallia, koitetaas muuttuuko hakutulokset.

        Koneremppa "suurehkon" kilometrilukeman takia ja samalla pientä piristystä mietitty.
        Webshop - MRT Engineering
        Facebook - MRT Engineering
        Instagram - mrtengineering
        YouTube - miugemrt

        Comment

        • Torppa
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 291
          • Vihti

          Tälläisiä typeriä kysymyksiä taas esitän.

          1: Onko mitään järkeä lähteä hakemaan lastua allekirjoittaneen autoon? Onko selvää voimanlisäystä havaittavissa järkevään hintaluokkaan? ja niin Boschin boksi löytyy, toimiiko vikakoodinluku moottorinohjauksesta normaalisti?

          2: Selvittikö joku tuolla aikaisemmin tässä ketjussa, että miksi manuaali-ilmastoinnilla varustetussa coupessa oleva vesiventtiili sisätilanlämmönsäätöä varten toimii vain vasemman puolen lämmönsäätö napista? EDIT: sen verran olen tutkinut asiaa, että kuskin puolen säädin ohjaa molempia säätimiä. Olisiko mahdollista että paneelista rikki säädin ja joku uuno viritellyt toimimaan kuskin säätimestä? Onnistuuko tämän hässäkän muuttamaan sellaiseksi jossa on se digitaalinen taulu (automaatti?)

          kiittäen
          Last edited by Torppa; 27-04-2010, 19:32.
          ------------------------------------------------
          Entiset:
          E61 535D M-sport 11/-05
          E61 535D M-sport 12/-04
          E46 330D Touring 11/-03
          E36 325i Coupe 8/-92
          E30 318i Coupe -89

          Comment

          • Jampsu87
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1335
            • Rovaniemi

            Originally posted by M.ICE View Post
            Selkis, heittelin varaosanumerot tuohon etusivulle, eikä siinä kyselty euro/usa mallia, koitetaas muuttuuko hakutulokset.

            Koneremppa "suurehkon" kilometrilukeman takia ja samalla pientä piristystä mietitty.
            Uteliaisuuttani: Paljonko on tuo suurehko kilometrilukema?
            E91 lci 330xd.

            Comment

            • Jussi.M
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 85



              Osat 7/8 eli mutteri siinä, erittäin tiukalle vai niin että pyörii?
              ---------------------------------------------
              BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16328
                • Leppävirta

                [QUOTE=Torppa;2001522]Tälläisiä typeriä kysymyksiä taas esitän.

                1: Onko mitään järkeä lähteä hakemaan lastua allekirjoittaneen autoon? Onko selvää voimanlisäystä havaittavissa järkevään hintaluokkaan? ja niin Boschin boksi löytyy, toimiiko vikakoodinluku moottorinohjauksesta normaalisti?

                [QUOTE]

                Sehän on ihan siitä kiinni millaista lastua olet ajatellut laittaa tai laitattaa. Karala ainakin on saanut yhteen -92 325 (varmalla tiedolla) tuntuvasti potkua. Muuta ei ole tehty kuin putkisto vaihdettu sen lastun lisäksi.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • arska86
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 309
                  • Helsinki

                  Mahtuuko 16" vanteet pyörimään M3 jarruilla?

                  Comment

                  • Hammu
                    Moderator
                    • Nov 2006
                    • 3971
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by arska86 View Post
                    Mahtuuko 16" vanteet pyörimään M3 jarruilla?
                    Jotkut isoille jarruille suunnitellut mahtuu, mut suositus on kyl 17"

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Sehän on ihan siitä kiinni millaista lastua olet ajatellut laittaa tai laitattaa. Karala ainakin on saanut yhteen -92 325 (varmalla tiedolla) tuntuvasti potkua. Muuta ei ole tehty kuin putkisto vaihdettu sen lastun lisäksi.
                      Käytännössä noihin saa täysin ehjään vakioon nähden n. 15-20hp lisää voimaa lastutuksella/moottorinohjauksen vaihdolla ja hyödyt on koko kierrosalueella. Harakiri-lastulla voi saada samat huippuarvot, mutta kokemusten perusteella keskialue jää tuntuvasti heikommaksi ja joillain on myös päästöongelmia. Käytännössä siis ecu vaihtoon tai suomessa räätälöity lastu on parhaat vaihtoehdot.

                      Jostain syystä noita harisen tehomittauksen kaltaisia tuloksia ei ole tullut saatua vielä mistään autosta, vaikka vakioiden tehot ovatkin olleet kovin samankaltaisia. En lähde arvailemaan miksi.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Torppa
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2008
                        • 291
                        • Vihti

                        Originally posted by Cell View Post
                        Käytännössä noihin saa täysin ehjään vakioon nähden n. 15-20hp lisää voimaa lastutuksella/moottorinohjauksen vaihdolla ja hyödyt on koko kierrosalueella. Harakiri-lastulla voi saada samat huippuarvot, mutta kokemusten perusteella keskialue jää tuntuvasti heikommaksi ja joillain on myös päästöongelmia. Käytännössä siis ecu vaihtoon tai suomessa räätälöity lastu on parhaat vaihtoehdot.
                        .
                        karalalla tuskin alle 100e tietämiin pääsee. Joten joku muu toimiva ratkaisu olisi parempi. Autosta löytyy hieman vapaammin virtaavaa putkistoa kera magnaflown katin. Aikanaan e30 ostin benzinon myymää lastua jota piti nollailla vähän väliä, syytä en tiedä
                        ------------------------------------------------
                        Entiset:
                        E61 535D M-sport 11/-05
                        E61 535D M-sport 12/-04
                        E46 330D Touring 11/-03
                        E36 325i Coupe 8/-92
                        E30 318i Coupe -89

                        Comment

                        • Bemu500
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 2992
                          • INvaLA

                          Originally posted by Bemu500 View Post
                          Kertokaapas joku viisaampi miten tuo e36:en tankki+bensapumppu+bensalinjat toimii tarkalleen? Meinaan vaan eilen kun olin töistä lähdössä niin huomattiin siinä että auto vuotaa bensaa alleen ja syyksi paljastui vänkärin puolella olevan paluulinjan liitin(muovinen tappi joka "katkennut" kannesta irti). Sitä oli jo ilmeisesti sakemanni koittanut jollain mäskillä korjata, mutta nyt sitten antautui sen verran reilusti että ajateltiin tehdä viereen uusi reikä ja sinne sitte putken pätkällä ohjata bensat. No toimihan se sellaiset 10km ilman ongelmia, mutta sitte alko sammuileen ja hyytymään vähän väliä niinkuin bensa loppuisi. Kotia pääsin kuitenkin, mutta kysymys kuuluukin: Miten tuossa toimii tuo tankin puoliskoista toiselle siirto?
                          Dodii eli vieläkään ei ole täysin selvillä miten tämän kuvan osa nro 3 toimii :think edit. ja selvennykseksi että tavallinen pumppu tuo ei ainakaan ole.

                          Ja vaihdoin jo sen pilalle liimaillun anturinrungon tilalle kokonaan uuden hässäkän ja vika sen kuin on ja pysyy. Tankkaamallahan tuo taas ainakin siirtyi, mutta mikähän kyseisessä episodissa voisi tuollaisen vian aiheuttaa? Ennen tuota ei minkäänlaista ongelmaa.... Testasin sitäkin että tankkasin ensin muutaman litran niin muutaman kilometrin pääsi ongelmitta ja sitte alko taas hyytyilemään. Tankin kun löin täyteen ei ongelmia.
                          -Official member of BTCF-Sauna team-


                          e91 325i -06

                          Comment

                          • esa`pentula
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2009
                            • 1390
                            • Tampere

                            Originally posted by Jussi.M View Post
                            http://www.realoem.com/bmw/showparts...20&hg=31&fg=10

                            Osat 7/8 eli mutteri siinä, erittäin tiukalle vai niin että pyörii?
                            ei ihan tiukalle, muttei löysällekkään. koiranluun pitää päästä vähän liikkumaan (käsin).

                            laita lukkomutteri niin ainaan ei pääse sitten irtoamaan.

                            Comment

                            • tonmppa
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 276
                              • nurmijärvi

                              Originally posted by Bemu500 View Post
                              Dodii eli vieläkään ei ole täysin selvillä miten tämän kuvan osa nro 3 toimii :think edit. ja selvennykseksi että tavallinen pumppu tuo ei ainakaan ole.

                              Ja vaihdoin jo sen pilalle liimaillun anturinrungon tilalle kokonaan uuden hässäkän ja vika sen kuin on ja pysyy. Tankkaamallahan tuo taas ainakin siirtyi, mutta mikähän kyseisessä episodissa voisi tuollaisen vian aiheuttaa? Ennen tuota ei minkäänlaista ongelmaa.... Testasin sitäkin että tankkasin ensin muutaman litran niin muutaman kilometrin pääsi ongelmitta ja sitte alko taas hyytyilemään. Tankin kun löin täyteen ei ongelmia.


                              jos se toimii tankki täynnä ja muuten ei , ni se viittais kyllä siihen että jostain liittimesta tai vastaavasta porsii ilmoja tai jotain :think minä mistään mitään tiedä mutta.........

                              Comment

                              • tonmppa
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 276
                                • nurmijärvi

                                onko kellään kokemuksia tämmöisesta sarjasta http://tuningstudio.fi/portal/tuotte...=742&section=c ?? hinta ei ainakaan ole paha ja takuu ym. pitäs alkaa vaihtaa joku säädettävä satsi alle ku nykysellä ei tee mitään

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎