Taas tarviis hieman apua pusla-asioissa...
Meinasin US-Parts:lta tilata eteen puslat, mutta kun avasin sen pdf:n missä listataan ne puslat kuvien kera, niin siellä on puslan nro 2 kohdassa lisähuomautus: please check roll bar size before ordering. Osaisiko joku sanoa suoraan että mikä niistä kolmesta vaihtoehdosta 328 coupeen käy?
Kiitos etukäteen.
Taas tarviis hieman apua pusla-asioissa...
Meinasin US-Parts:lta tilata eteen puslat, mutta kun avasin sen pdf:n missä listataan ne puslat kuvien kera, niin siellä on puslan nro 2 kohdassa lisähuomautus: please check roll bar size before ordering. Osaisiko joku sanoa suoraan että mikä niistä kolmesta vaihtoehdosta 328 coupeen käy?
Kiitos etukäteen.
siis tarkoitetaanko tuolla nyt niitä puslia mitkä tulee kallistuksenvakaajiin? vakaajan paksuudet on 24mm ja 25.5mm , ja sitähän ei osaa sanoa minkä kokonen vakaaja sulla siellä on muutako mittaamalla sen paksuuden. itellä oli 325 coupessa toi paksumpi malli.
ja sitten ne tukivarren puslat, niitäki on kahdenlaisia. Suorapusla vastaa
geometrialtaan alkuperäistä ja epäkesko M3 mallia, jolloin
Caster-kulmaa kasvatetaan hieman alkuperäiseen verrattuna.
ajotietokoneen asentaminen 92- 325. Onko minkälainen homma asentaa nyt on vaan se missä näkyy lämpötila ja check jutut nii kello ja päivämäärä onkohan siinä nyt 6 nappia??
pientä valo ongelmaa. elikkäs, pelkääjän puolen takavalojen parkit ei toimi, etuvalojen parkit ei toimi ja mittariston sekä kellon valot ei toimi. kaikki sulakkeet katottu, johtoja selailtu, akun kenkä käytetty irti, ei palaneita polttimoita, etu ja takavalojen liittimet irroitettu. ei vaikutusta.
Sulla on nesteet vähissä toden näköisesti jos ei kompura pyöri.
Käytin tänään ilmastoinnin täytössä ja samalla katsoivat että kestää paineita. Mittauksessa ei ilmennyt vuotoja ja kun nesteet sisässä kompurakin pyöri silloin kun napista painoi mutta ongelmaksi tuli että paineet olivat päin helvettiä eikä kylmää pyhaltanut.
Mistähän tuo johtunee? Ei asentajakaan osannut arvailla.
Kävin sitten tänään itsekin tuon ilmastoinnin täyttämässä. Tyhjähän se oli, letkuissa ei ollut pisarakaan ainetta. Alipainetestillä selvisi että vuotoja ei ole joten laitettiin 825gr ainetta putkiin.
Kompura lähtee päälle ja flekti alkaa pyörimään mutta kylmää ei tule. Eikä ne ilmastoinnin kompuralle menevät putketkaan tunnu lämpimiltä, hyvin pystyi pitämään kiinni.
INPA:lla ja BMW scannerilla tutkittiin diagnostiikkaa mutta eihän sieltä mitään löytynyt. Kuten aiemmin jo mainittu. E46 sitten ilmeisesti toinen juttu.
Auto 06/96 valmistettu 323 ja automaattisella kylmälaitteella. Mistä lähdetään seuraavaksi vikaa etsimään? Kierrokset hieman heilahtaa kun kytkee ilmastoinnin napista päälle ja joku venttiili? napsahtaa.
Sillä samalla huoltolaitteellako noi paineet voisi tarkistaa?
Nytten kun näistä ilmastoinneista on ollu puhetta, niin mistä tunnistaa onko autossa ilmastointi vai ei :think Omassa 320 on kylmälle ilmalle erikseen puhallus (silloin kun säätö on keskipuhalluksessa (siis ei tlasiin tai jalkoihin)
Ja auto on 4/95 otettu käyttöön..
Ja jos joku nyt sanoo "kato onko siellä kompura sille" niin missäpäin tää kompura on..
Nytten kun näistä ilmastoinneista on ollu puhetta, niin mistä tunnistaa onko autossa ilmastointi vai ei :think Omassa 320 on kylmälle ilmalle erikseen puhallus (silloin kun säätö on keskipuhalluksessa (siis ei tlasiin tai jalkoihin)
Ja auto on 4/95 otettu käyttöön..
Ja jos joku nyt sanoo "kato onko siellä kompura sille" niin missäpäin tää kompura on..
Onko nappia jossa lumihiutaleen kuva? Ja kompura jos on niin sen näet kun katsot onko yksi vai kaksi moniurahihnaa keulilla, kompuralle on oma hihna.
Kävin sitten tänään itsekin tuon ilmastoinnin täyttämässä. Tyhjähän se oli, letkuissa ei ollut pisarakaan ainetta. Alipainetestillä selvisi että vuotoja ei ole joten laitettiin 825gr ainetta putkiin.
Kompura lähtee päälle ja flekti alkaa pyörimään mutta kylmää ei tule. Eikä ne ilmastoinnin kompuralle menevät putketkaan tunnu lämpimiltä, hyvin pystyi pitämään kiinni.
INPA:lla ja BMW scannerilla tutkittiin diagnostiikkaa mutta eihän sieltä mitään löytynyt. Kuten aiemmin jo mainittu. E46 sitten ilmeisesti toinen juttu.
Auto 06/96 valmistettu 323 ja automaattisella kylmälaitteella. Mistä lähdetään seuraavaksi vikaa etsimään? Kierrokset hieman heilahtaa kun kytkee ilmastoinnin napista päälle ja joku venttiili? napsahtaa.
Sillä samalla huoltolaitteellako noi paineet voisi tarkistaa?
moro hemmot! tänään huomasin vaimon toukassa sellasen hienon ominaisuuden, että kun kauko-ohjaimesta iskee ovet lukkoon, niin sähkölasit nousee ylös automaagisesti noin 2s viiveellä! eli mitä hittoa, onko näissä kaikissa muka tällanen ominaisuus? tuli hurja ajatus, että tällanenhan olisi ihan loisto ominaisuus cäpissä (ainakaan itselläni tällaista ei ole)..
tähän liittyen hyvä kysymys, että pitäisikö cabrion tuosta napista, mistä kaikki ikkunat saa kerralla ylös/alas, niin kerran painamalla nostaa kaikki ylös? nyt joudun siis itse ainakin pitämään tuota nappia pohjassa.. kaikki lasit menee myös alas hienosti kerran jokaisen omaa nappia tökkäsemällä, jos joka lasin napista painaa erikseen, mutta ainoastaan kuskin lasi tulee ylös.. :think
mietin oiskohan mitään järkeä koittaa vaikka kauko-ohjauksen lukituksesta ryöstää piuha ja yrittää viritellä tuollaista vastaavaa ominaisuutta, vai miten tuo olisi järkevää toteuttaa? :think
vakaajan paksuudet on 24mm ja 25.5mm , ja sitähän ei osaa sanoa minkä kokonen vakaaja sulla siellä on muutako mittaamalla sen paksuuden. itellä oli 325 coupessa toi paksumpi malli.
Mitattiin omasta vakaajan paksuus kahdesti: 25,8mm ja 26mm. Ehkä siinä oli sen 0,3-0,5mm jotain karstaa sitte ja se on tuo 25,5mm se oikea mitta... mutta US-Parts:lla on ne puslat 23mm, 24mm ja 25mm. Tuon suurimman tilasin, kai se sitte sopii sinne...
semmosta kysyisin että onko noilla -93 m50b25 ja m52b28 -96 perillä keskenään mitään muuta eroavaisuuksia muuta kuin välitykset? eli voinko tuon 2,8 perän asentaa heittämällä omaan 2,5? tuossa koitin bmwfans sivustoa kattoa siellä 325 perän osanum. 33 10 1 428 377 välitys 3,15
ja 328 perän osanum. 33 10 1 428 375 välitys 3,07
itsellä perässä vähän korjattavaa ni ajattelin vaihtaa sen ja tuommonen 3,07 perä olisi tuossa hajottamolla kaupan, siksi kyselen :think
semmosta kysyisin että onko noilla -93 m50b25 ja m52b28 -96 perillä keskenään mitään muuta eroavaisuuksia muuta kuin välitykset? eli voinko tuon 2,8 perän asentaa heittämällä omaan 2,5? tuossa koitin bmwfans sivustoa kattoa siellä 325 perän osanum. 33 10 1 428 377 välitys 3,15
ja 328 perän osanum. 33 10 1 428 375 välitys 3,07
itsellä perässä vähän korjattavaa ni ajattelin vaihtaa sen ja tuommonen 3,07 perä olisi tuossa hajottamolla kaupan, siksi kyselen :think
Menee heittämällä, 328i man. välitys pitäis olla 2,93.
Comment