Originally posted by tommi--fi
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 kysymyksiä ja vastauksia
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Oisko tästä apua? Ei siin kauheesti voi sössiä, ellei väkisin ala särkemään paikkoja.Originally posted by Koobra View PostMites lastun vaihto onnistuu e36 325 vm 91? Pitäis paikallee laittaa.. Kuvalliset ohjeet olis jees, ja voitte myös kertoa että kuinka pahasti voi sössiä jos ei hirveästi autoista tiedä?e60 530iA -04 Olivine Grün
 e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
 e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
 e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
 e34 540iA -94 Arktissilber///ex
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Apukuskin puolella konetilan takakulmassa on kolme muovista klipsua mitkä avataan talttapäämeisselillä. Sen takana on suojakansi joka on kiinni muutamilla 10mm pulteilla muistaakseni. Sitten pääset käsiksi ohjainboksiin joka on kiinni "jotenkin" (itselläni ei ollut mitenkäänOriginally posted by Koobra View PostMites lastun vaihto onnistuu e36 325 vm 91? Pitäis paikallee laittaa.. Kuvalliset ohjeet olis jees, ja voitte myös kertoa että kuinka pahasti voi sössiä jos ei hirveästi autoista tiedä? ). Otat boksin irti ja nyppäät sen 10cm leveän liittimen irti boksin kyljestä. (itselläni oli tässävaiheessa myös akunnapa irti varmuuden vuoksi). Otat boksin kannen auki (taisi olla parilla torxilla kiinni). Sitten vaan etsit sen pienen sirun sieltä mikä on saman kokoinen kuin se uusi. Nyppäät sen vanhan pois ja laitat uuden tilalle ja palaat käänteisessä järjestyksessä taaksepäin. ). Otat boksin irti ja nyppäät sen 10cm leveän liittimen irti boksin kyljestä. (itselläni oli tässävaiheessa myös akunnapa irti varmuuden vuoksi). Otat boksin kannen auki (taisi olla parilla torxilla kiinni). Sitten vaan etsit sen pienen sirun sieltä mikä on saman kokoinen kuin se uusi. Nyppäät sen vanhan pois ja laitat uuden tilalle ja palaat käänteisessä järjestyksessä taaksepäin.
 
 HUOM. ennenkö kukaan alkaa vääntämään porua siitä miten joku kohta olisi pitänyt tehdä toisin tai jotain muuta, niin kirjoitin tämän täysin ulkomuistista miten olen itse työn puolivuotta sitten tehnyt. (En tosin chipannut moottoria, vaan mielenkiinnosta tutkailin paikkoja ja avasin Motronicin siinä sivussa ja katsoin vähän miten homma tapahtuu "jos sitä sitten joskus")
 
 edit. no sieltähän tuli puolet paremmat ja kuvalliset ohjeet. Hidas kirjoittaja???BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
 
 Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
 
 Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Imusarjoja tuntuu löytyvän lähtöön jos toiseenkin,olisko suosituksia?Originally posted by Cell View PostEcun ohjelmointi/vaihto
 Imusarjan vaihto
 
 Järjestys vapaa valintainen, mut ainoot kaks mitkä oikeesti kannattaa. Nokkia voi sitten vaihtaa jos toi ei riitä, mutta se on aika kallis projekti jos tekee asiallisilla osilla.
 
 edit: niin siis imusarjan vaihdon jälkeen tietty vasta ohjelmointi.
 
 edit2: no kerrotaan nyt sitten samantien. Nokat vaihtamalla rajumpiin vakio ecu heittää volttia ja auto on ihan paska käyttää, eikä tartte olla mitkään ratanokat. Vakiota on turha koittaa ohjelmoida niille rajummille, joten sitten vaihtoon ecu. Nokat ja ecu vaihtamalla tosta saa todella kovan vääntömoottorin, jonka tehot jää kuitenkin sinne 210-220hp tasolle. Imusarjan kun vaihtaa niin tulee taas tehoa lisää, mutta ei vielä tietoa putoaako vääntö ja jos niin paljonko.
 On halpoja ja kalliita,siinä sitten onkin hyvä pähkäillä mikä olis hyvä.
 Niinkuin jo mainitsin niin kokemusta ei ole liikaa kun ei ole ollut ennen tarvetta laitella palikkaa kiinni.Nyt Bmw e36 328 vm.-95
 ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl
 
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Imusarjoja löytyy ainakin Schrick, ALPINA, ja hinta-laatusuhteessa varmaan paras m50b25.Originally posted by powell View PostImusarjoja tuntuu löytyvän lähtöön jos toiseenkin,olisko suosituksia?
 On halpoja ja kalliita,siinä sitten onkin hyvä pähkäillä mikä olis hyvä.
 Niinkuin jo mainitsin niin kokemusta ei ole liikaa kun ei ole ollut ennen tarvetta laitella palikkaa kiinni.Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 On.Originally posted by Prayer View PostOnko paisuntasäiliö erillinen osa jäähdyttäjästä?
 http://www.realoem.com/bmw/showparts...89&hg=17&fg=05Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hirveästi kiitti!Originally posted by JJT View Post" My lifestyle determines my death style "
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei ole hyviä ja huonoja, on erilaisia. Itse esim. pidän suurestikin tuosta nappiksen autosta jossa on vakio M52B28 imusarja, se on ajettavuudeltaan jotain käsittämättömän hienoa vaikka huipputehot tottakai on pienemmät. M50B25 imari on halvin, enkä oikeastaan muuta lähtisi edes miettimään. Schrick lienee enemmän ala/keskialueen imusarja, mutta yläkierroksilla jää taas M50 jälkeen. Hintaeron perustelu on aika hankalaa, ostaa sillä rahalla ennemmin säädätyksen ja lopputulos on taatusti parempi. Alpinasta ei tietoa, mutta on niin harvinainen että sen puolesta sen saa unohtaa.Originally posted by powell View PostImusarjoja tuntuu löytyvän lähtöön jos toiseenkin,olisko suosituksia?
 On halpoja ja kalliita,siinä sitten onkin hyvä pähkäillä mikä olis hyvä.
 Niinkuin jo mainitsin niin kokemusta ei ole liikaa kun ei ole ollut ennen tarvetta laitella palikkaa kiinni.
 
 Minkä tahansa sitte otatkin, niin sitä säätöä ei voi liikaa painottaa. Tässä kohtaa mega tms. taas voi tulla kannattavaksi, kun säädön hinta putoaa viidesosaan. Tietty jos aikoo kerran vaihtaa palikat ja sen jälkeen säätää tekemättä enää muuta, voi käyttää myös vakiota. Kovin jyrkkien nokkien päälle se ei vaan välttämättä ymmärrä kun maf ei pysy enää kyydissä.325i -08
 i3 REx -17
 M5 -98 Imolarot
 535i -90 N/A project (maatumassa)
 
 Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Venakopan tiiviste vuotaa. Ei taida sormimomentti jaksaa pittää tulppia paikallaanOriginally posted by QUASIMODO View PostMikähän noissa tulpissa on kun silloin tällöin löystyy?
 Jotain jippoja?..ilmenee nakutuksena.
 
 Lisäksi tulppia kiristäessä huomasin että tulppien "reikä" ihan öljyssä..mikä vuotaa ja miksi? MB E220 CDI -10 MB E220 CDI -10
 Ex.VW T5.1 -11
 Ex. Ford Transit Custom -14
 Ex. VW Passat 2.0FSI -06
 Ex. VW Golf+ -06
 Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
 Ex. Honda CBR900RR -96
 Ex. E36 325i Coupé -94
 Ex. LADA 2105 1200S -89
 Ex. LADA 2107 1300S -87
 Ex. E36 320i -91
 Comment

 
							
						
Comment