Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    Originally posted by tommi--fi View Post
    Polttimoa en muista mutta käsiksi pääsee irroittamalla sen muovin siitä kontin takareunasta. On alapuolelta kahdella ruuvilla kiinni.
    Muuten hyvä mutta on neljällä ruuvilla kiinni.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • Tojopa
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 1592
      • Kuopio

      C5w



      Tuosta pientä vinkkiä..

      Comment

      • Koobra
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 40
        • Espoo

        Lastu

        Mites lastun vaihto onnistuu e36 325 vm 91? Pitäis paikallee laittaa.. Kuvalliset ohjeet olis jees, ja voitte myös kertoa että kuinka pahasti voi sössiä jos ei hirveästi autoista tiedä?
        E36 325i sedan '91
        ex. E34 520i '88

        Comment

        • eldrin
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 521
          • Espoo

          Originally posted by Koobra View Post
          Mites lastun vaihto onnistuu e36 325 vm 91? Pitäis paikallee laittaa.. Kuvalliset ohjeet olis jees, ja voitte myös kertoa että kuinka pahasti voi sössiä jos ei hirveästi autoista tiedä?
          Oisko tästä apua? Ei siin kauheesti voi sössiä, ellei väkisin ala särkemään paikkoja.
          e60 530iA -04 Olivine Grün
          e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
          e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
          e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
          e34 540iA -94 Arktissilber
          ///ex

          Comment

          • Mokoma
            BTCF Member
            • Jun 2009
            • 767
            • 013 - Koskenkorva

            Originally posted by Koobra View Post
            Mites lastun vaihto onnistuu e36 325 vm 91? Pitäis paikallee laittaa.. Kuvalliset ohjeet olis jees, ja voitte myös kertoa että kuinka pahasti voi sössiä jos ei hirveästi autoista tiedä?
            Apukuskin puolella konetilan takakulmassa on kolme muovista klipsua mitkä avataan talttapäämeisselillä. Sen takana on suojakansi joka on kiinni muutamilla 10mm pulteilla muistaakseni. Sitten pääset käsiksi ohjainboksiin joka on kiinni "jotenkin" (itselläni ei ollut mitenkään). Otat boksin irti ja nyppäät sen 10cm leveän liittimen irti boksin kyljestä. (itselläni oli tässävaiheessa myös akunnapa irti varmuuden vuoksi). Otat boksin kannen auki (taisi olla parilla torxilla kiinni). Sitten vaan etsit sen pienen sirun sieltä mikä on saman kokoinen kuin se uusi. Nyppäät sen vanhan pois ja laitat uuden tilalle ja palaat käänteisessä järjestyksessä taaksepäin.

            HUOM. ennenkö kukaan alkaa vääntämään porua siitä miten joku kohta olisi pitänyt tehdä toisin tai jotain muuta, niin kirjoitin tämän täysin ulkomuistista miten olen itse työn puolivuotta sitten tehnyt. (En tosin chipannut moottoria, vaan mielenkiinnosta tutkailin paikkoja ja avasin Motronicin siinä sivussa ja katsoin vähän miten homma tapahtuu "jos sitä sitten joskus")

            edit. no sieltähän tuli puolet paremmat ja kuvalliset ohjeet. Hidas kirjoittaja???
            BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

            Originally posted by kaol
            Ongelma: Kolmekutonen.

            Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

            Comment

            • Koobra
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 40
              • Espoo

              Jes

              Kiitos paljon molemmille. Eiköhän noilla ohjeilla homman saa hoidettua.
              E36 325i sedan '91
              ex. E34 520i '88

              Comment

              • powell
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 42
                • Savonranta

                Originally posted by Cell View Post
                Ecun ohjelmointi/vaihto
                Imusarjan vaihto

                Järjestys vapaa valintainen, mut ainoot kaks mitkä oikeesti kannattaa. Nokkia voi sitten vaihtaa jos toi ei riitä, mutta se on aika kallis projekti jos tekee asiallisilla osilla.

                edit: niin siis imusarjan vaihdon jälkeen tietty vasta ohjelmointi.

                edit2: no kerrotaan nyt sitten samantien. Nokat vaihtamalla rajumpiin vakio ecu heittää volttia ja auto on ihan paska käyttää, eikä tartte olla mitkään ratanokat. Vakiota on turha koittaa ohjelmoida niille rajummille, joten sitten vaihtoon ecu. Nokat ja ecu vaihtamalla tosta saa todella kovan vääntömoottorin, jonka tehot jää kuitenkin sinne 210-220hp tasolle. Imusarjan kun vaihtaa niin tulee taas tehoa lisää, mutta ei vielä tietoa putoaako vääntö ja jos niin paljonko.
                Imusarjoja tuntuu löytyvän lähtöön jos toiseenkin,olisko suosituksia?
                On halpoja ja kalliita,siinä sitten onkin hyvä pähkäillä mikä olis hyvä.
                Niinkuin jo mainitsin niin kokemusta ei ole liikaa kun ei ole ollut ennen tarvetta laitella palikkaa kiinni.
                Nyt Bmw e36 328 vm.-95
                ex: Bmw e30 325i vm.-89 2kpl

                Comment

                • VESURI
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 35
                  • finland

                  Originally posted by VESURI View Post
                  Käykö typ 168 (pikku-perä) suoraan typ 188 perän tilalle ?
                  Eli käykö vetarit , kardaani ?

                  Kyseessä on e36 325i , johon täytys laittaa pikkuperä
                  Tietääkö tästä kukaan ? :think

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6693
                    • .......

                    Originally posted by powell View Post
                    Imusarjoja tuntuu löytyvän lähtöön jos toiseenkin,olisko suosituksia?
                    On halpoja ja kalliita,siinä sitten onkin hyvä pähkäillä mikä olis hyvä.
                    Niinkuin jo mainitsin niin kokemusta ei ole liikaa kun ei ole ollut ennen tarvetta laitella palikkaa kiinni.
                    Imusarjoja löytyy ainakin Schrick, ALPINA, ja hinta-laatusuhteessa varmaan paras m50b25.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Prayer
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 53
                      • Suomi

                      Onko paisuntasäiliö erillinen osa jäähdyttäjästä?
                      " My lifestyle determines my death style "

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6693
                        • .......

                        Originally posted by Prayer View Post
                        Onko paisuntasäiliö erillinen osa jäähdyttäjästä?
                        On.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Prayer
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 53
                          • Suomi

                          Hirveästi kiitti!
                          " My lifestyle determines my death style "

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Originally posted by powell View Post
                            Imusarjoja tuntuu löytyvän lähtöön jos toiseenkin,olisko suosituksia?
                            On halpoja ja kalliita,siinä sitten onkin hyvä pähkäillä mikä olis hyvä.
                            Niinkuin jo mainitsin niin kokemusta ei ole liikaa kun ei ole ollut ennen tarvetta laitella palikkaa kiinni.
                            Ei ole hyviä ja huonoja, on erilaisia. Itse esim. pidän suurestikin tuosta nappiksen autosta jossa on vakio M52B28 imusarja, se on ajettavuudeltaan jotain käsittämättömän hienoa vaikka huipputehot tottakai on pienemmät. M50B25 imari on halvin, enkä oikeastaan muuta lähtisi edes miettimään. Schrick lienee enemmän ala/keskialueen imusarja, mutta yläkierroksilla jää taas M50 jälkeen. Hintaeron perustelu on aika hankalaa, ostaa sillä rahalla ennemmin säädätyksen ja lopputulos on taatusti parempi. Alpinasta ei tietoa, mutta on niin harvinainen että sen puolesta sen saa unohtaa.

                            Minkä tahansa sitte otatkin, niin sitä säätöä ei voi liikaa painottaa. Tässä kohtaa mega tms. taas voi tulla kannattavaksi, kun säädön hinta putoaa viidesosaan. Tietty jos aikoo kerran vaihtaa palikat ja sen jälkeen säätää tekemättä enää muuta, voi käyttää myös vakiota. Kovin jyrkkien nokkien päälle se ei vaan välttämättä ymmärrä kun maf ei pysy enää kyydissä.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • QUASIMODO
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2540
                              • Pirkkala

                              Mikähän noissa tulpissa on kun silloin tällöin löystyy?
                              Jotain jippoja?..ilmenee nakutuksena.

                              Lisäksi tulppia kiristäessä huomasin että tulppien "reikä" ihan öljyssä..mikä vuotaa ja miksi?
                              sigpic

                              Comment

                              • GARFFi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 5540
                                • Kankaanpää

                                Originally posted by QUASIMODO View Post
                                Mikähän noissa tulpissa on kun silloin tällöin löystyy?
                                Jotain jippoja?..ilmenee nakutuksena.

                                Lisäksi tulppia kiristäessä huomasin että tulppien "reikä" ihan öljyssä..mikä vuotaa ja miksi?
                                Venakopan tiiviste vuotaa. Ei taida sormimomentti jaksaa pittää tulppia paikallaan
                                MB E220 CDI -10
                                Ex.VW T5.1 -11
                                Ex. Ford Transit Custom -14
                                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                                Ex. VW Golf+ -06
                                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                                Ex. Honda CBR900RR -96
                                Ex. E36 325i Coupé -94
                                Ex. LADA 2105 1200S -89
                                Ex. LADA 2107 1300S -87
                                Ex. E36 320i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎