Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shifter
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 538
    • Keski-Suomi. Pihtipudas

    Originally posted by jr66 View Post
    Onko madallus tehty seisonnan aikana ja nyt 1. koeajo ? Pyöränkulmat ?
    Paljonko on painetta näissä parhaissa mahd. formulatyyliseen lämmitykseen sopivissa renkaissa...
    Madallus on ollut varmaa toista kuukautta eli kauan ennen ruostehommiin ryhtymistä eikä tän kolmeviikkosen aikana oo setuppiin koskettu ollenkaa, etupyörät on ollu irti ei muuta, pyöränkulmat tod.näk päi arsea, ei oo suunnattu meikän aikana, renkaissa painetta varmaankin 2,3 eessä ja 2,6 takana :think Ja siis tämä ilmeni vasta tänään ekan kerran, voi olla että ollu pitempäänkin, ei tuu renkaita lämmitettyä yleesä

    Jotenkin haiskahtas siltikin puslahommilta :think Mitää muuta ei ajollensa oo valittamista, lukuunottamatta tuota 'väljyyttä'
    G4 -00

    Entiset ajokit:
    e36 328i Coupé -95
    e36 316i Sedan -98

    Comment

    • esa`pentula
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1390
      • Tampere

      Originally posted by kmn View Post
      Morot, pitäis taakse vaihtaa alatukivarren uloimmat puslat.. Eli ainakin apparin puolelta tursuaa irti hyvinkin helposti, kun camber -pultin irroittaa, vai johtuneeko siitä, että on niin päreinä? Paskanahan se on juu, mutta ajan tässä takaa sitä, että onkos kuinka sadistinen homma alkaa uutta vääntämään paikalleen? Mitään ulosvetimiä jne tuohon ei taida tarvita?

      Tarkennukseksi vielä, niin kyseessä tästä osa nro. 3.
      itse tein yksinkertaisen ulosvetimen. pätkä jämptiä kierretankoa ja pari erikokoista putkea. toinen niin, että tulee puslan uloimman renkaan kohdalle ja toinen niin, että tulee tukivartta vasten. sen pituinen, että pienempi (puslan) putki mahtuu isomman (tukivarren) putken sisään jolloin pusla tipahtaa pois. sama homma hoitui päinvastoin samalla työkalulla.

      Comment

      • kmn
        Moderator
        • May 2009
        • 6020
        • Sipoo

        Originally posted by esa`pentula View Post
        itse tein yksinkertaisen ulosvetimen. pätkä jämptiä kierretankoa ja pari erikokoista putkea. toinen niin, että tulee puslan uloimman renkaan kohdalle ja toinen niin, että tulee tukivartta vasten. sen pituinen, että pienempi (puslan) putki mahtuu isomman (tukivarren) putken sisään jolloin pusla tipahtaa pois. sama homma hoitui päinvastoin samalla työkalulla.
        Öö, en kyllä tajua nyt lainkaan.. Ko. puslahan tulee pois tuolta/menee paikalleen ns. poikittain..? Itse sain ainakin vanhan survottua paikalleen suoraa päästä ihan käsipelillä.. :think Kyse on siis tuosta.

        EDIT: Äh sori sekoilen, eli tosiaan oikeassa olet. Eihän se riitä, että itse tukivarresta on pusla irti.. Tuolla samaisella työkalullahan saa sitten helposti vaihdettua ylemmänkin! Kiitos tästä!
        Last edited by kmn; 09-08-2010, 08:30.

        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
        --
        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

        Comment

        • Joutti
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 305
          • Ummeljoki

          Originally posted by Shifter View Post
          Tänää sain auton taas ajokuntoon ja lähin testilenkille ja paluumatkalla huomasinkin melko mielenkiintoisen jutun, tällaisella formuloille tyypillisellä renkaiden lämmitys ajolla, eli nopeasti käännellen puolelta toiselle, noin 40km/h ylöspäin, tuntuu kuin takapää seuraisi jotenkin viiveellä Takapää tulee kuin ajokoira. Eli jos nopeasti käännän vaikka vasemmalle, takapää miettii jonkun sekunnin murto-osan ennenkuin seuraa, sama oikealle. Ei vaella suoraan ajettaessa ja muutenkin kulkee kuin pitääkin.
          Itsellä tuohon autto jousien ja iskarien vaihto takapäästä.Tiedä sitten kummissa noista vika oli.:think Kaikki mahdolliset puslat vaihdettu Powerflexeihin jo aiemmin
          E36 M3 & E39 530d

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6602
            • Lappeenranta

            Originally posted by Shifter View Post
            Tänää sain auton taas ajokuntoon ja lähin testilenkille ja paluumatkalla huomasinkin melko mielenkiintoisen jutun, tällaisella formuloille tyypillisellä renkaiden lämmitys ajolla, eli nopeasti käännellen puolelta toiselle, noin 40km/h ylöspäin, tuntuu kuin takapää seuraisi jotenkin viiveellä Takapää tulee kuin ajokoira. Eli jos nopeasti käännän vaikka vasemmalle, takapää miettii jonkun sekunnin murto-osan ennenkuin seuraa, sama oikealle. Ei vaella suoraan ajettaessa ja muutenkin kulkee kuin pitääkin.

            Mielestäni tätä ei ole ennen ollut, voisikohan vaikuttaa jotenkin, että auto on maannut nostimella jotain kolme viikkoa putkeen :think madallus on melko maltillinen 310/315 (navasta kaareen) ja melko pintakova.

            Pyörät on vanhat talvirenkaat 205/55-16¨joista nastat nyvitty irti, ilmanpaineet pitäs olla kohillaan.
            Mikähä siellä nyt mättää, ei todellakaan mikään mukava homma, lähinnä pelottaa, että jos se perkele jää jommalle kummalle puolelle ajossa :think
            Renkaista johtuu.
            M550d

            Comment

            • future
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 166
              • keskellä korpea

              Nyt arvon ystävät jos viitsisitte kertoa mitkä renkaat tilata 8.5 ja 9.5 tuumasille vanteille. Ite ajattelin eteen tilata 215/40/17, taakse joko 235/40 tai 245/35. Kummat renkaat olisi paremmat taakse? Tänään toi posteljooni vanteet, niin nyt olisi hirvee himo saada renkaat tilattua vielä alle.

              Comment

              • tonmppa
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 276
                • nurmijärvi

                Originally posted by future View Post
                Nyt arvon ystävät jos viitsisitte kertoa mitkä renkaat tilata 8.5 ja 9.5 tuumasille vanteille. Ite ajattelin eteen tilata 215/40/17, taakse joko 235/40 tai 245/35. Kummat renkaat olisi paremmat taakse? Tänään toi posteljooni vanteet, niin nyt olisi hirvee himo saada renkaat tilattua vielä alle.
                et/offset luku ois vielä kiva tietää ja e36 rengas/vanne topicista varmaan löytyy sulle tähän heti vastaus mitkä sinne mahtuu, tuossa kuites tuommonen sivusto josta voi olla apua kans

                Comment

                • maukk1s
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2009
                  • 565
                  • Kangasala

                  Onko ns. normaalia, että 325iA, kun lyö pakin päälle niin hieman kolahtaa ja sama usein kun siirtää P-asennosta D-lle niin pieni kolahdus, muuten toimiii 270tkm ajettu laatikko "kuin uusi".
                  E60 530i -05


                  Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    Mites onnistuis helpoiten bensapaineensäätimen vaihto M52:ssa? On noita bentleytä jne selattu muttei niistä ota oikeen selvää, tarviiko erikoistyökaluja jne? Onnistuuko imusarja kiinni? Koitin katsella, ja näytti siltä ettei sitä ehkä tarvis irroittaa.

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      Originally posted by maukk1s View Post
                      Onko ns. normaalia, että 325iA, kun lyö pakin päälle niin hieman kolahtaa ja sama usein kun siirtää P-asennosta D-lle niin pieni kolahdus, muuten toimiii 270tkm ajettu laatikko "kuin uusi".
                      Taitaapi ääni lähteä kardaanin - perän - vetoakseleiden välyksistä eikä lootasta :think
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • maukk1s
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2009
                        • 565
                        • Kangasala

                        Originally posted by Jürgen_ View Post
                        Taitaapi ääni lähteä kardaanin - perän - vetoakseleiden välyksistä eikä lootasta :think
                        Hmm luultavasti, ajossa perä ei kuitenkaan äännä ollenkaan, olisikohan kardaanin rättinivel taikka joku tälläinen sitten siellä heikossa hapessa.
                        E60 530i -05


                        Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          Originally posted by maukk1s View Post
                          Hmm luultavasti, ajossa perä ei kuitenkaan äännä ollenkaan, olisikohan kardaanin rättinivel taikka joku tälläinen sitten siellä heikossa hapessa.
                          Ei se ääntäminen vaan noiden kaikkien yhteenlaskettu välys siellä yleensä lonksahtaa :think
                          Kokeilepas huviksesi niin että vaihde N-asentoon, seisontajarru päälle ja sitten kierrät kardaanin etupäästä edestakaisin niin huomaat että kardaani kiertyy reilun varttikierroksen vaikka pyörä ei pyöri lainkaan.
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • maukk1s
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2009
                            • 565
                            • Kangasala

                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Ei se ääntäminen vaan noiden kaikkien yhteenlaskettu välys siellä yleensä lonksahtaa :think
                            Kokeilepas huviksesi niin että vaihde N-asentoon, seisontajarru päälle ja sitten kierrät kardaanin etupäästä edestakaisin niin huomaat että kardaani kiertyy reilun varttikierroksen vaikka pyörä ei pyöri lainkaan.
                            Auto atm. Rockfordilla uuden puskurin maalauksessa yms. (matkalla viroon pilkottavaks oikeesti)
                            E60 530i -05


                            Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Pyörimisnopeustunnistin, sama kuin kampiakselinasentotunnistin? Antaa vikakoodia.

                              Comment

                              • Janzki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 4947
                                • Lohja

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Pyörimisnopeustunnistin, sama kuin kampiakselinasentotunnistin? Antaa vikakoodia.
                                Jonnii verran kiinni siitä, notta mistä purkista tullut..Abseista, laatikosta, jne

                                Jos koneesta niin pitäisi kyllä osata erotella mikä pyörintätunnistin, elikkä nokan vaiko kampuran.
                                Sähköposti.
                                IG: janzki_

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎