Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Ei saa tarpeeksi soppaa\käy laihalla. Is:ssä Dbilaksen läppärungot, Shrickin kopio imunokka, bmc CAI ja Dbilaksen lastu läppärungoille.

    2 ja 3 vaihteen veto raskaammalla kaasulla: http://s303.photobucket.com/albums/n...&current=2.mp4

    Ainakin tuolla m42clubin puolella näyttäisi olevan aika suosittu modi nostaa e30 m42:sta nuo bensanpaineet 3.5bar säädettävällä bensanpaineen säätimellä.

    Pisti vaan silmään että tuo 328 3.5bar säädin on melkoisen identtinen kuvan mukaan tuon 3.0bar säätimen kans.:think

    Tiedä sitten olisiko apua jos vaihtaisi astetta virtaavammat suuttimet ja nostaisi bensanpaineen tuonne 3.5bar ja varmaan tarpeen vaatiessa vielä penkissä säätö.

    En tiedä auttaako tuohon enään pelkkä säätäminen kun tuossa on jo tuo Dbilaksen lastu ja luulisi olevan säädöt jo melko tapissa, loppuukohan tuosta motronicista säätövarat kesken.
    Laittaisit vaan suosiolla Megasquirtin, niin ei tartteis mennä perse edellä puuhun. Jossain vaiheessa tulet jokatapauksessa siihen tulokseen, että säädettävä ruisku on ainoa järkevä vaihtoehto.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • Jampsu87
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1335
      • Rovaniemi

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Laita säädettävä painesäädin.

      Mistä säätövara loppuu? Jos sulla lastu, niin turha kai sitä uudelleen ohjelmoida. Mikset alunperin ohjelmoinut motronicin lastua sopivaksi?
      Noitten läppärunkojen mukana tuli lastu joka on nyt paikoillaan, mutta sehän on vain muuten täysin vakiolle autolle ja noille läppärungoille "säädetty". Autossa on lisäksi hiottu imunokka ja muuta hilppeitä.

      Penkissähän tuo pitäisi käydä säätämässä nyt kun on tuo laajakaista seosmittarikin paikoillaan, mutta pitäisiköhän ennen sitä tuolle bensapuolellekin tehdä jotain?
      E91 lci 330xd.

      Comment

      • tommi--fi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 1066
        • Riihimäki

        vedet katoaa

        Mistäs lähteä vikaa etsimään kun viimeiset pari kuukautta saanut viikottain lisätä jäähdytysnestettä. CC siitä on varoitellut ja viimeaikoina tullut itsekin vilkastua parin päivän välein. ja lisättyä vajaan paisarin verran viikossa.


        Tänään ilmasin Hemin ohjeilla kuten aiemmatkin autot. Alkuun taisi puolesta litrasta litraan upota nestettä ja sitten loppui. Kävin antamassa kabiinissa kierroksia ja kokeilemassa puhaltaako kuumaa. Ei muuten hirveesti puhaltanut, myöhemmin kyllä sitten. Takas jäähdyttimelle kun pääsi niin työnsi pullon pohjasta pari litraa nestettä pihalle. Ja tämän jälkeen oli paisari enää puolillaan.

        Tuon pienen kierrättämisen jälkeen oli myös pakoputki märkä, tippui nestettä. Kierroksia antaessa myös pöläyttelee valkoista savua.

        Öljypinta ei ole paria milliä enempää vajonnut edellisen öljynvaihdon (noin 8tkm) jälkeen.

        Alkuvuodesta on myös vesipumppu ja termostaatti uusittu, samalla meni termarin kotelo vaihtoon.

        Muuta ei itselle tule mieleen kuin se kansi/tiiviste.
        Kuka korjaa?

        Lisätään vielä kysymys tulpista. Miltähän ne mahtaa näyttää jos ovat jäähdytysnestettä nähneet?

        Auto -96 323
        Last edited by tommi--fi; 26-08-2010, 19:00.
        Auto tai moottoripyörä Virosta?

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          Originally posted by tommi--fi View Post
          Lisätään vielä kysymys tulpista. Miltähän ne mahtaa näyttää jos ovat jäähdytysnestettä nähneet?

          Auto -96 323
          Puhtailta
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • tommi--fi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 1066
            • Riihimäki

            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Puhtailta
            Vilkasin jo, täytyy ottaa oikein kuva kun noista itse osaa sanoa. Nokinen ei ollut ainakaan se yksi minkä vilkaisin.
            Öljyä oli kanssa tipat tulpanreiässä. Siitä selvinnee tiivisteenvaihdolla.
            Auto tai moottoripyörä Virosta?

            Comment

            • maukk1s
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2009
              • 565
              • Kangasala

              Muutama facepalmauksen aiheuttava kysymys

              1. Kannattaako huolestua, kun -92 coupe vie jäähdytysnestettä 0,5l/n. 10 000km? Tuskin?
              2. Öljyä auto vie myös n.1l/10tkm, melkein 280tkm ajettu, tämä ok?
              3. Joskus kickdownatessa (automaatti), tulee kabiiniin pistävä olisiko jäähdytysnesteen haju, voi toki johtua vaikka mistä, mutta hmmm... näin siis jo vuoden.
              4. Check control toimii muuten niinkuin pitääkin, mutta reichweite/range nappula jumittunut jotenkin, miten tätä kannattaa yrittää korjata?

              E60 530i -05


              Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3834
                • Nokia

                Originally posted by maukk1s View Post
                Muutama facepalmauksen aiheuttava kysymys

                1. Kannattaako huolestua, kun -92 coupe vie jäähdytysnestettä 0,5l/n. 10 000km? Tuskin?
                2. Öljyä auto vie myös n.1l/10tkm, melkein 280tkm ajettu, tämä ok?
                1. Ei kannata.
                2. On ok.
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 53*BMW

                Comment

                • Ämmyskä
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2010
                  • 191
                  • fin

                  Originally posted by maukk1s View Post
                  4. Check control toimii muuten niinkuin pitääkin, mutta reichweite/range nappula jumittunut jotenkin, miten tätä kannattaa yrittää korjata?

                  Pura tietokone, ja katkaise esim. kuulakärkikynän jousesta pieni pala ja liimaa se nappulan taakse, ni pitäs lähteä toimimaan.

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    Mitä eroa E36 coupen etupuskurissa verrattuna sedanin etupuskuriin,sopiiko ristiin?
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • tommi--fi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 1066
                      • Riihimäki

                      Originally posted by jani1632 View Post
                      Mitä eroa E36 coupen etupuskurissa verrattuna sedanin etupuskuriin,sopiiko ristiin?
                      Samanlaisia, myös Touringissa ja Compactissa

                      Last edited by tommi--fi; 26-08-2010, 22:57.
                      Auto tai moottoripyörä Virosta?

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        Originally posted by jani1632 View Post
                        Mitä eroa E36 coupen etupuskurissa verrattuna sedanin etupuskuriin,sopiiko ristiin?
                        Sopii.
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        • jani1632
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 2243
                          • Etelä-pohjanmaa

                          KIITOS herroille!
                          Tallin täytteet:
                          E70 3.0d -09
                          E34 540ia -94
                          E39 520d -00
                          E39 528i M-sport -00
                          E60 520i -04
                          E30 -86
                          E61 520da -09

                          Comment

                          • tommi--fi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 1066
                            • Riihimäki

                            Originally posted by tommi--fi View Post
                            Mistäs lähteä vikaa etsimään kun viimeiset pari kuukautta saanut viikottain lisätä jäähdytysnestettä. CC siitä on varoitellut ja viimeaikoina tullut itsekin vilkastua parin päivän välein. ja lisättyä vajaan paisarin verran viikossa.


                            Tänään ilmasin Hemin ohjeilla kuten aiemmatkin autot. Alkuun taisi puolesta litrasta litraan upota nestettä ja sitten loppui. Kävin antamassa kabiinissa kierroksia ja kokeilemassa puhaltaako kuumaa. Ei muuten hirveesti puhaltanut, myöhemmin kyllä sitten. Takas jäähdyttimelle kun pääsi niin työnsi pullon pohjasta pari litraa nestettä pihalle. Ja tämän jälkeen oli paisari enää puolillaan.

                            Tuon pienen kierrättämisen jälkeen oli myös pakoputki märkä, tippui nestettä. Kierroksia antaessa myös pöläyttelee valkoista savua.

                            Öljypinta ei ole paria milliä enempää vajonnut edellisen öljynvaihdon (noin 8tkm) jälkeen.

                            Alkuvuodesta on myös vesipumppu ja termostaatti uusittu, samalla meni termarin kotelo vaihtoon.

                            Muuta ei itselle tule mieleen kuin se kansi/tiiviste.
                            Kuka korjaa?

                            Lisätään vielä kysymys tulpista. Miltähän ne mahtaa näyttää jos ovat jäähdytysnestettä nähneet?

                            Auto -96 323
                            Lainaan itseäni ja jatkan.

                            Voiko tuon kannen halkemisen/pahvin palamisen todeta mittaamalla sylinteripaineet?

                            Toistaiseksi kuitenkin toimii ihan normaalisti. Lämmöt koko ajan normaalina ja maahan ei tiputa jäähdytysnestettä
                            Auto tai moottoripyörä Virosta?

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6020
                              • Sipoo

                              Originally posted by tommi--fi View Post
                              Tänään ilmasin Hemin ohjeilla kuten aiemmatkin autot. Alkuun taisi puolesta litrasta litraan upota nestettä ja sitten loppui. Kävin antamassa kabiinissa kierroksia ja kokeilemassa puhaltaako kuumaa. Ei muuten hirveesti puhaltanut, myöhemmin kyllä sitten. Takas jäähdyttimelle kun pääsi niin työnsi pullon pohjasta pari litraa nestettä pihalle. Ja tämän jälkeen oli paisari enää puolillaan.
                              Eikö onnistuneen ilmauksen määre ole tosiaan juuri se, että kabiiniin tosiaan tulee kuumaa ja nestettä sisään ei enää mene? Olihan sulla puhallin päällä puhaltamassa kuumaa tupaan, kun ilmailit? Jotenkin kuulostaa, että siellä nyt ei sitä soppaa ole tarpeeksi syystä tai toisesta..

                              Puristuspaineet voi mitata ja viedä johki ohivuotomittaukseen, jos alkaa ahistaa..

                              Tuota alleviivattua kohtaa en taas ymmärrä lainkaan..

                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              • ka00z
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1805
                                • Varsinais-Suomi

                                Originally posted by kmn View Post
                                Eikö onnistuneen ilmauksen määre ole tosiaan juuri se, että kabiiniin tosiaan tulee kuumaa ja nestettä sisään ei enää mene? Olihan sulla puhallin päällä puhaltamassa kuumaa tupaan, kun ilmailit? Jotenkin kuulostaa, että siellä nyt ei sitä soppaa ole tarpeeksi syystä tai toisesta..

                                Puristuspaineet voi mitata ja viedä johki ohivuotomittaukseen, jos alkaa ahistaa..

                                Tuota alleviivattua kohtaa en taas ymmärrä lainkaan..
                                Käsitän tuon niin, että kun mies palasi katsomaan paisaria, niin nestettä alko tulla reilusti yli äyräiden.
                                W124 voll, markalla pidemmälle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎