Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    Originally posted by manzneri View Post
    Te ketkä ootte pistäny tonne e36 pohjaan ne apurungon kiinnityspaikan vahvikepalat ja samalla vaihtanut powerflexin puslat niin onko ollut mitään ongelmia asennuksessa?

    Jostain foorumilta (mahtoko olla bimmerforum) luin että powerflexien kanssa pitää niitä toisia vahvikepaloja modata, että ei istuis suoraan...?

    Pitäis toi homma nyt tehdä tässä ja powerflexiä tarkotus laittaa. Mietin vaan sitä että teenkö ite ne vahvikepalat lattaraudasta vai tilaanko marmorilta varmasti 100% istuvat...Mutta jos se menee powerflexien kanssa muutenkin "tuunaamiseks" niin sama kai tehdä kokonaan ne palat sit...
    eikös ne sinne ihan hyvin mene. olen ymmärtänyt, että powerflexejen mukanatulevat prikat kannattaa vaihtaa paksumpiin, se on ainut modi jonka joutuu tekemään. mukanatulevat tuppaavat vääntymään.

    edit: marmorilta 80e kaikki vahivikelevyt.

    Comment

    • *makke*
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 884
      • Klaukkala

      Originally posted by esa`pentula View Post
      eikös ne sinne ihan hyvin mene. olen ymmärtänyt, että powerflexejen mukanatulevat prikat kannattaa vaihtaa paksumpiin, se on ainut modi jonka joutuu tekemään. mukanatulevat tuppaavat vääntymään.

      edit: marmorilta 80e kaikki vahivikelevyt.
      Noi vahvikelevyt saa kyllä tehtyä aika helposti ihan normilatasta, jos on rälläkkä ja porakone...

      Comment

      • jones69
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 510
        • Myrskylä

        Originally posted by jr66 View Post
        Sigun compacti ilmeisesti ? Pitäisi olla bolt on.
        Juurikin se...


        Originally posted by esa`pentula View Post
        käy, ei muuta eroa kuin vilkkujen koko.
        Eli siistimmät etuvilkut... Eli täytynee faceliftata lokasuojat vaihdon yhteydessä...
        E91 320d ///M-Sport "Voll"

        E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

        Comment

        • manzneri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 551
          • Kesälahti

          Originally posted by *makke* View Post
          Noi vahvikelevyt saa kyllä tehtyä aika helposti ihan normilatasta, jos on rälläkkä ja porakone...
          http://tommiengineering.valmiskauppa...rja-p-778.html

          Tuolta sais tommoset aika edukkaasti...mut mietin tota että kun noita ei oo muotoiltu mitenkään niin pitääkö noita nyt sitten ite väännellä että saa istumaan kunnolla korin muotoihin :think

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by manzneri View Post
            Te ketkä ootte pistäny tonne e36 pohjaan ne apurungon kiinnityspaikan vahvikepalat ja samalla vaihtanut powerflexin puslat niin onko ollut mitään ongelmia asennuksessa?

            Jostain foorumilta (mahtoko olla bimmerforum) luin että powerflexien kanssa pitää niitä toisia vahvikepaloja modata, että ei istuis suoraan...?

            Pitäis toi homma nyt tehdä tässä ja powerflexiä tarkotus laittaa. Mietin vaan sitä että teenkö ite ne vahvikepalat lattaraudasta vai tilaanko marmorilta varmasti 100% istuvat...Mutta jos se menee powerflexien kanssa muutenkin "tuunaamiseks" niin sama kai tehdä kokonaan ne palat sit...
            Ei muuta ongelmaa kuin ne powerflexien mukana tulleet prikat on niin onnettomat että taipuvat kupille muutaman tuhannen km ajon jälkeen.
            Sorvauttaa sinne puslan alapuolelle jämäkämmät, mulla on paikallaan 5mm paksuiset, joissa 2mm upotus mutteria varten.

            Apurungon vahvikkeet maksoi merkkiliikkeessä n.60€, ei paha kun saa kerralla täydellisesti istuvat.
            Eikä tarvii mitään muokata.

            e:hidas
            Last edited by JJT; 29-09-2010, 21:05.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • manzneri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 551
              • Kesälahti

              Originally posted by JJT View Post
              Ei muuta ongelmaa kuin ne powerflexien mukana tulleet prikat on niin onnettomat että taipuvat kupille muutaman tuhannen km ajon jälkeen.
              Sorvauttaa sinne puslan alapuolelle jämäkämmät, mulla on paikallaan 5mm paksuiset, joissa 2mm upotus mutteria varten.

              Apurungon vahvikkeet maksoi merkkiliikkeessä n.60€, ei paha kun saa kerralla täydellisesti istuvat.
              Eikä tarvii mitään muokata.

              e:hidas
              Joo täytyy sorvata tommoset sinne sitten. Ja varmaan säästää harmilta kun käy marmorilta hakeen ne vahvikepalat ni ei tarvii kikkailla...

              Kiitos vastauksista

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                Jep, noita prikkoja jos teetät/teet niin 4kpl menee niitä sitten.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • ripeee
                  Newbiemmer
                  • Sep 2010
                  • 5
                  • finland

                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Mikähän moottori siinä 325:ssä on :think
                  siis 325 kone sehän on 2.5 niii käykö tuo 323 kansi tuohon 2.5 litran koneeseen ? vai onko niillä muuta eroa kun tuo yks numero tuossa mallimerkinnässä ??

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16360
                    • Leppävirta

                    Originally posted by ripeee View Post
                    siis 325 kone sehän on 2.5 niii käykö tuo 323 kansi tuohon 2.5 litran koneeseen ? vai onko niillä muuta eroa kun tuo yks numero tuossa mallimerkinnässä ??
                    323 mallissa on M52 moottoriperheen kone kun taas 325 on M50
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Shifter
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2009
                      • 538
                      • Keski-Suomi. Pihtipudas

                      Originally posted by ripeee View Post
                      siis 325 kone sehän on 2.5 niii käykö tuo 323 kansi tuohon 2.5 litran koneeseen ? vai onko niillä muuta eroa kun tuo yks numero tuossa mallimerkinnässä ??
                      m50b25 vai m52b25 mihin kansi tulossa? Kantesi on jälkimmäisestä moottorista

                      e: hidas
                      G4 -00

                      Entiset ajokit:
                      e36 328i Coupé -95
                      e36 316i Sedan -98

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        Originally posted by manzneri View Post
                        Joo täytyy sorvata tommoset sinne sitten. Ja varmaan säästää harmilta kun käy marmorilta hakeen ne vahvikepalat ni ei tarvii kikkailla...

                        Kiitos vastauksista
                        Osanumeroa vahvikkeille?
                        Edit: kuvassa 10&11?
                        http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...r_floor_parts/
                        Last edited by suppari; 30-09-2010, 12:22.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • esa`pentula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1390
                          • Tampere

                          Originally posted by suppari View Post
                          Osanumeroa vahvikkeille?
                          Edit: kuvassa 10&11?
                          http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...r_floor_parts/
                          jep, 10 ja 11. molempia 2kpl.

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            Ja hitsaamalla kiinni?
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • manzneri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 551
                              • Kesälahti

                              Originally posted by suppari View Post
                              Ja hitsaamalla kiinni?
                              Hitsaamalla joo mutta myös liimaamalla on laitettu...joku täälä foorumillakin sen teki ja oli ihan hyvä projektikertomuskin tuota liimaamis-tavasta.

                              Hitsaamisessa ehkä se huono puoli että vetelee peltejä helposti ja sitten tossa on toi bensa-tankki aika hemmetin lähellä...en tiiä pitäiskö se sit irrottaa tai jotain suojaa kehitellä siihen siks aikaa. Ja itsehän en hitsaa vaan laitan kaverin asialle kun muuten se sauma on mitäsattuu-näköstä

                              Comment

                              • Hammu
                                Moderator
                                • Nov 2006
                                • 3971
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by manzneri View Post
                                Hitsaamalla joo mutta myös liimaamalla on laitettu...joku täälä foorumillakin sen teki ja oli ihan hyvä projektikertomuskin tuota liimaamis-tavasta.

                                Hitsaamisessa ehkä se huono puoli että vetelee peltejä helposti ja sitten tossa on toi bensa-tankki aika hemmetin lähellä...en tiiä pitäiskö se sit irrottaa tai jotain suojaa kehitellä siihen siks aikaa. Ja itsehän en hitsaa vaan laitan kaverin asialle kun muuten se sauma on mitäsattuu-näköstä
                                Aikanaan kun mun taksiin tehtiin toi vahvistus, niin otettiin tankki pois.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎