Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • danitshka
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 25
    • Vantaa

    Mutta mutta, liittyykö nämä asiat toisiinsa, vai johtuuko tuo perän kolahdus esim. täyskiihdytyksessä ja nostat kaasun pois jostain perän kiinnikkeistä/puslista ja tuo liikennevaloissa tapahtuva tumahdus perän väljyydestä perän rattaissa vai samoissa puslissa.

    Otan nyt ihan konkreettisen esimerkin: Lähden liikkeelle ykkösellä, vaihdan kakkoselle ja kiihdytän motarilla vaikka 80:iin, sitten niikun normaalissa henkilöautossa yleensä, nostan kaasun ensin kokonaan pois ja sitten kytkin pohjaan ja isompaa pykälää. Nostan kaasun pois ja kytkin ei ole vielä pohjassa kuuluu semmonen kolahdus takaa.

    Mutta, asia on eri jos painan kytkimen pohjaan kun kaasua on vielä vähän poljettuna, tällöin kolahdusta ei kuulu.

    Ompa taas vaikeasti selostettu, luulen ettei kukaan ymmärrä taas yhtään mitään mutta uskon että monet on paininut saman ongelman kanssa.

    Comment

    • manzneri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 551
      • Kesälahti

      Originally posted by Hammu View Post
      Joo ei kato mitään hätää, ton takia niitä revenneitä apurunkoja hitsaillaan.

      Ei sieltä pitäis mitään tumahduksia kuulua, vaan puslat kun on loppu ni kolisee sen takia.
      No, en tiiä sitten mutta toi on itellä ainakin kuulunu koko ajan...katotaan loppuuko se sitten kohta. Ja kun kyseessä on siis hyvinkin vaimea tumahdus ja nimenomaan tumahdus, ei kolahdus. Ns kun veto kytkeytyy päälle...Tai sitten tuolta on perä/kardaani akselilla jotain paskana myös.

      EDIT: ja tosiaan siis omassa tapauksessa pelkästään vapaalta ykköselle laitettaessa tuo tumahdus. Muita ääniä ei ollut ennen kun nyt ratapäivillä repes ihan kunnolla paikat ja nyt auto telakalla

      Comment

      • Hammu
        Moderator
        • Nov 2006
        • 3971
        • Nurmijärvi

        Noi voimansiirron kolinat voi tulla sit ihan hyvin kardaanin tukilaakeristakin, kannattaa tutkia sekin.

        Comment

        • Ämmyskä
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2010
          • 191
          • fin

          Originally posted by Hammu View Post
          Noi voimansiirron kolinat voi tulla sit ihan hyvin kardaanin tukilaakeristakin, kannattaa tutkia sekin.
          Ja rättinivel samalla.

          Comment

          • manzneri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 551
            • Kesälahti

            Jees, samallahan noi tulee tsekattua siinä sitten...

            Comment

            • Sandelin
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 47
              • Tuusula

              Originally posted by hatzi View Post
              ??? Ois iha kiva tietää et tutkskelenko huomenna iha oikeeta osaa ja liitintä ? Ens viikon keskiviikkoon mennes tarveis puhtaat päästöpaperit jostai saada.

              Kyllähän tuo moottorin lämpötila-anturi päästöihin vaikuttaa, vaihtoon vaan kun ei pahan hintainenkaan ole.
              35€ maksoi Autosalpassa kun jokin aika sitten hain omaani kyseisen osan. Ja sain muuten pussillisen Sinuhe:n ruisneppareita kaupan päälle..

              Comment

              • hatzi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 31
                • turku

                Originally posted by Sandelin View Post
                Kyllähän tuo moottorin lämpötila-anturi päästöihin vaikuttaa, vaihtoon vaan kun ei pahan hintainenkaan ole.
                35€ maksoi Autosalpassa kun jokin aika sitten hain omaani kyseisen osan. Ja sain muuten pussillisen Sinuhe:n ruisneppareita kaupan päälle..
                Jees otin anturin irti just ni oli kyl pinta lohkeillu. Huomenna marmorilt uutta osaa hakee ja toivotaa et vika korjaantuu .

                Comment

                • GeeTee
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 374
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by danitshka View Post
                  Mutta mutta, liittyykö nämä asiat toisiinsa, vai johtuuko tuo perän kolahdus esim. täyskiihdytyksessä ja nostat kaasun pois jostain perän kiinnikkeistä/puslista ja tuo liikennevaloissa tapahtuva tumahdus perän väljyydestä perän rattaissa vai samoissa puslissa.

                  Otan nyt ihan konkreettisen esimerkin: Lähden liikkeelle ykkösellä, vaihdan kakkoselle ja kiihdytän motarilla vaikka 80:iin, sitten niikun normaalissa henkilöautossa yleensä, nostan kaasun ensin kokonaan pois ja sitten kytkin pohjaan ja isompaa pykälää. Nostan kaasun pois ja kytkin ei ole vielä pohjassa kuuluu semmonen kolahdus takaa.

                  Mutta, asia on eri jos painan kytkimen pohjaan kun kaasua on vielä vähän poljettuna, tällöin kolahdusta ei kuulu.

                  Ompa taas vaikeasti selostettu, luulen ettei kukaan ymmärrä taas yhtään mitään mutta uskon että monet on paininut saman ongelman kanssa.
                  Mulla ruvennut tässä lähiaikoina tuo kolahtelu kanssa koventumaan, kolahdus kuuluu aina kun vaihtaa vaihdetta ja täräyttää kytkimen nopeasti ylös ja sitten jos veto alueella pumppaa ja löysää kaasua.
                  e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                  Comment

                  • hatzi
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 31
                    • turku

                    Itel johtus peräpään kolahtelu löystyneist perämokkulan kiinnityspulteist. Jostain syyst oli löystyneet alle 1k peränvaihdon jälkee. Olin varamaa sit jättäny pultit vähä löysäl

                    Comment

                    • danitshka
                      Newbiemmer
                      • Sep 2009
                      • 25
                      • Vantaa

                      Originally posted by GeeTee View Post
                      Mulla ruvennut tässä lähiaikoina tuo kolahtelu kanssa koventumaan, kolahdus kuuluu aina kun vaihtaa vaihdetta ja täräyttää kytkimen nopeasti ylös ja sitten jos veto alueella pumppaa ja löysää kaasua.
                      Ihan samaa tekee mulla, pitää tosiaan kattoo kardaanin ristinivel, laakerit ja samalla perän kiinnitys.

                      Kysymys perästä: Mitä kaikkea sieltä kannattaa uusia? Ajattelin, että kun talvi on tulossa, niin voisin tilata briteistä m3:n typ 210:n lukkoperän ja huoltaa samalla peräpään kilkkeet, niin voi talvella vähän hassutellakin.. Niin mitä kaikkea kannattaisi siihen sitten huoltaa? Kardaanin ristinivel, laakerit?, powerflex puslia? vinkkejä vinkkejä..

                      Onko toi typ 210 hyvä perä? Eikös se ole 25% kitkalukkoperä? Onko jotain muuta vinkkejä?

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16458
                        • Asikkala

                        Originally posted by danitshka View Post
                        Ihan samaa tekee mulla, pitää tosiaan kattoo kardaanin ristinivel, laakerit ja samalla perän kiinnitys.

                        Kysymys perästä: Mitä kaikkea sieltä kannattaa uusia? Ajattelin, että kun talvi on tulossa, niin voisin tilata briteistä m3:n typ 210:n lukkoperän ja huoltaa samalla peräpään kilkkeet, niin voi talvella vähän hassutellakin.. Niin mitä kaikkea kannattaisi siihen sitten huoltaa? Kardaanin ristinivel, laakerit?, powerflex puslia? vinkkejä vinkkejä..

                        Onko toi typ 210 hyvä perä? Eikös se ole 25% kitkalukkoperä? Onko jotain muuta vinkkejä?
                        M3 typ 210 ei sovi normi m3:n takakelkkaan, jäänyt takaraivoon tuollainen...

                        Comment

                        • RoadRacing
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 151
                          • Vammala / Kokemäki

                          Nyt kuvia E36 Coupesta joissa kaiuttimet ovissa! Mieluiten "ei-lasikuitu-asennuksia" jos sellaisia joku on kehitellyt.

                          Itsellä tällä hetkellä 15 palaa SilentCoatia ylimääräsenä, ehdotuksia vaimennukselle varapyöräkotelon jälkeen?
                          sigpic

                          Comment

                          • aaape
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 617
                            • Muaninka

                            liekköhän kukaan laittanut m57:aa e36:n pellin alle :think olisko se edes teoriassa mahollista saaha toimimaan/katsastettua??
                            e36 328i turbo (95)
                            vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                            e30 316 (m30)(87) projekti

                            EX.
                            e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by jr66 View Post
                              M3 typ 210 ei sovi normi m3:n takakelkkaan, jäänyt takaraivoon tuollainen...
                              Näin taitaa olla, että typ 210 perän 188:n tilalle haluava saa vaihtaa koko taka-akseliston.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • danitshka
                                Newbiemmer
                                • Sep 2009
                                • 25
                                • Vantaa

                                Eli minkälaista lukkoperää sitä kannattaisi lähteä sitten etsimään? Jollain jotain hyviä kokemuksia jostain tietystä tyypistä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎