Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sandelin
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 47
    • Tuusula

    Originally posted by danitshka View Post
    Ihan sellasta vaan nopeasti, että onko 325i:n kierrosluvut rajoitettu johonkin? Ihan kun olisin joskus muistanut lukeneeni, että normaalisti rajoitin on 6500 rpm tai jotain vastaavaa..?

    Itellä vessassa rajoitin tulee n. 7000-7200 rpm:n (ei viiti hirveesti niillä kierrosalueilla ajella..) kohdalla ni oisko mahdollista että joku vanha omistaja asentanu jonkunnäkösen lastun?

    Mun 325 kiertää melko tarkasti 6200rpm asti, kunnes rajoitin puuttuu peliin. Eikä siis ole asennettu lastua.

    Comment

    • ka00z
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1805
      • Varsinais-Suomi

      Originally posted by Haju69 View Post
      Öhh. Ihan tietämättömyyttäni utelen varmaan monille päivän selvää asiaa.

      Ei ole mitään tietoa noista orkkis tai muistakaan lukkoperistä.

      Eli millainen orkkismallinen lukollinen perä on malliltaan jos esim. E36 328:iin sellaista etsii? Ja käykö se muista malleista? Esim 325? Ymmärtääkseni tuossa autossa ei sellaista ole mutta sellaisenhan voisi vaikka hommata.

      Sitten kun noitakin "lukkoyksiköitä" on myynnissä niin jos sellaisesta kerrotte niin kertokaa tarkemmin asiasta ku ei tosiaan ole mitään käsitystä asiasta että miten ne sitten asentuu tai mitä tulee tehdä muutenkaan yms..
      Typ188 lukollinen perä pitäisi sopia. Tämä perä siis ainakin malleissa 323/325/328. 320 en muista oliko 168 vai 188, mutta iS:ssä on ainakin 168 vielä.

      Ebay.de auki ja katselemaan noita, pääpainolla varmaan sanat "differential" ja "sperre"
      W124 voll, markalla pidemmälle

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16361
        • Leppävirta

        Originally posted by ka00z View Post
        Typ188 lukollinen perä pitäisi sopia. Tämä perä siis ainakin malleissa 323/325/328. 320 en muista oliko 168 vai 188, mutta iS:ssä on ainakin 168 vielä.

        Ebay.de auki ja katselemaan noita, pääpainolla varmaan sanat "differential" ja "sperre"
        Tuleeko sitä etsiä siis 323,325,328 malleista olevaa perää? Kun aina aika ajoin näkee noita periä kaupattavan ja just jotain TYP188 tai yms. Onko saman mallisia(tyypiltään siis) muissa korimalleissa? Ja vai onko ne eri malleja eri korimalleissa vai jos on samoja niin onko muita eroja sopivuuksissa?

        Ihan pihalla näistä asioista.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          Originally posted by Jampsu87 View Post
          Mulla lukee tälläin: 960 Limited Steering Angle
          Mulla taas: 960 STEERING ANGLE LIMITATION
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Nisti
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 705
            • På Gränsen

            Pari kysymystä..

            -Löytyykö mistään e36 m-sport cabiin roiskeläppiä eteen ja taakse?

            -Onko 3/96 m52 koneessa kierrereikiä valmiina defan säteilylämmittimelle, vai ostaakko suosiolla huomattavasti kalliimpi calixin lämmitin?
            "MURPHY'S LAW"
            "Whatever can go wrong will go wrong,
            and at the worst possible time,
            in the worst possible way"

            Comment

            • DoZ
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 206
              • Suomussalmi

              e36 325i öljypohjan vaihto olisi sedaniin edessä. onko purettava hammastanko ja apurunko, ja tuettava moottori, vai onnistuuko helpommalla tavalla, ja kertokaapa koko öljypohjanvaihtoprojekti yksityiskohtaisesti.

              Comment

              • MikkoÄr
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 170
                • Nokia

                Originally posted by Nisti View Post

                -Onko 3/96 m52 koneessa kierrereikiä valmiina defan säteilylämmittimelle, vai ostaakko suosiolla huomattavasti kalliimpi calixin lämmitin?


                Tuosta selviää kohta, johon tulee Defan lämppäri kiinni, itse tutkimalla selviää onko siellä ne reiät valmiina.

                Originally posted by DoZ View Post
                e36 325i öljypohjan vaihto olisi sedaniin edessä. onko purettava hammastanko ja apurunko, ja tuettava moottori, vai onnistuuko helpommalla tavalla, ja kertokaapa koko öljypohjanvaihtoprojekti yksityiskohtaisesti.


                Bentleyn ohjeilla tuli tehtyä itse muutama vuosi sitten, eikä siinä mitään kovin erikoista ollut. Apurunkoa laskettiin sen verran alaspäin, mitä pulteissa oli varaa, moottori tuettiin ylhäältä. Ja öljypumpun ketjupyörä piti irroittaa. Melko simppeli homma, tilat tosin on melko vähissä.
                Last edited by MikkoÄr; 11-10-2010, 19:36.
                2ZR-FXE

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Tuleeko sitä etsiä siis 323,325,328 malleista olevaa perää? Kun aina aika ajoin näkee noita periä kaupattavan ja just jotain TYP188 tai yms. Onko saman mallisia(tyypiltään siis) muissa korimalleissa? Ja vai onko ne eri malleja eri korimalleissa vai jos on samoja niin onko muita eroja sopivuuksissa?

                  Ihan pihalla näistä asioista.
                  Pitää olla nimenomaan e36 typ 188.
                  Välitys on 325i perässä 3,15, eli vähän tiheämpi kuin 323i/328i perien 2,93.
                  Myös 3,0 M3 perä sopii jos vaihtaa vetarien ja kardaanin laipat. Tämänkin perän välitys on 3,15.

                  Esim. e30, e28,e34 ja e36 compact perät ei siis sovi e36:n.
                  Last edited by JJT; 11-10-2010, 19:56.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • esa`pentula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 1390
                    • Tampere

                    Originally posted by ka00z View Post
                    Typ188 lukollinen perä pitäisi sopia. Tämä perä siis ainakin malleissa 323/325/328. 320 en muista oliko 168 vai 188, mutta iS:ssä on ainakin 168 vielä.

                    Ebay.de auki ja katselemaan noita, pääpainolla varmaan sanat "differential" ja "sperre"
                    typ.188 lukkoperä kaikki 325 ja 328. 320 ja siitä alaspäin typ.168, jolloin vetarit eivät sovi enään laippoihin päikseen.

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      Originally posted by Soiled View Post
                      Itseäni kanssa kiinnostaa tämä homma. Vesivenat + pumppu on tulossa, mutta mistä tuolle pumpulle tulee ohjaus ja mihin väliin letkua se on vakiona sijoitettu? Vai onko se samanlainen kuin esim. E39:ssä, että venat + pumppu on samaa pakettia?
                      Se sijoitetaan yleensä venttiilille menevän letkun väliin "sarjaan". Eli pumppaa venttiilin läpi vettä kennolle. Ohjaus E36:ssa pitää tehdä todennäköisesti yksinkertaisella ohjaamoon sijoitetulla namiskalla, ilmastointipaneelissa ei ilmeisesti ole paikkaa sille saati mahdollisuutta ohjelmoida sitä. Osaavampi kaverihan nikkarois tuon aina päälle kun vesiventtiili on täysin auki, menee piirilevyhommiks...

                      Jatkuvasti pumppua ei voi käyttää sillä koska kun hyttiin tulee tarpeeksi kuuma, suljet vesiventtiilin lämpötilan säätöä vääntämällä, ja sitten pumppu tekee painetta itsensä ja venttiilin väliin seurauksena mm: sulakkeen palaminen, pumpun rikkoituminen tai jäähdytysnesteet maahan.

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Originally posted by Perlenbacher View Post
                        Se sijoitetaan yleensä venttiilille menevän letkun väliin "sarjaan". Eli pumppaa venttiilin läpi vettä kennolle. Ohjaus E36:ssa pitää tehdä todennäköisesti yksinkertaisella ohjaamoon sijoitetulla namiskalla, ilmastointipaneelissa ei ilmeisesti ole paikkaa sille saati mahdollisuutta ohjelmoida sitä. Osaavampi kaverihan nikkarois tuon aina päälle kun vesiventtiili on täysin auki, menee piirilevyhommiks...

                        Jatkuvasti pumppua ei voi käyttää sillä koska kun hyttiin tulee tarpeeksi kuuma, suljet vesiventtiilin lämpötilan säätöä vääntämällä, ja sitten pumppu tekee painetta itsensä ja venttiilin väliin seurauksena mm: sulakkeen palaminen, pumpun rikkoituminen tai jäähdytysnesteet maahan.
                        Voi käyttää jatkuvasti sellaista pumppua jossa on magneetti veto, eli moottorin akseli ei ole suoraan kiinni pumpun siivessä. Jossain pemarissa oli orkkis pumppukin tällainen.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Soiled
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3216
                          • Mystinen Kuopio

                          Originally posted by JJT View Post
                          Voi käyttää jatkuvasti sellaista pumppua jossa on magneetti veto, eli moottorin akseli ei ole suoraan kiinni pumpun siivessä. Jossain pemarissa oli orkkis pumppukin tällainen.
                          E39:ssä on ainakin vanhemmassa mallissa juurikin tuo magneettiveto.
                          Mystinen.Fi @ FB
                          IG @tarmohanninen
                          http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                          Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                          Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                          Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            Oho noniin, kuulostaa upealta keksinnöltä. Kiitos infosta!

                            Comment

                            • däädää
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2010
                              • 756
                              • Tornio

                              Mikähän taka-akselistossa vituillaan, tiukka käännös oikealle niin kuuluu rohinaa/kolinaa mutta tähän kun lisätään joku töyssy niin kuuluu melko voimakasta kolinaa :think ei vetelyä montuissa kumminkaan, auto käyttäytyy aivan normaalisti.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by däädää View Post
                                Mikähän taka-akselistossa vituillaan, tiukka käännös oikealle niin kuuluu rohinaa/kolinaa mutta tähän kun lisätään joku töyssy niin kuuluu melko voimakasta kolinaa :think ei vetelyä montuissa kumminkaan, auto käyttäytyy aivan normaalisti.
                                Todennäköisesti takatukivarren etupusla(t) on antautunut ja tukivarsi osuu koriin rankemmassa ajossa aiheuttaen kolinan.
                                Toinen mikä kannattaa kanssa tarkistaa on iskarin yläpäät.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎