Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5546
    • Kankaanpää

    Originally posted by olzux View Post
    ffuuck. Eilen ajelin talliin auton , pelitti hyvin. No sitten hitsasin pohjaan pienen paikan. Tänään öljyjen vaihdon jälkeen käyntiin pistämään niin ei lupaakkaan käynnistyä. Joku 5min starttailin ei mitään. Akun irrotin n.10min ajaksi . Sen jälkeen vähän jo välillä lupaili mutta silti sai starttailla kyllä ihan jonkin aikaa , lopulta sitten käynnistyi vaivalloisesti.

    Oliko syynä että unohdin irrottaa akun hitsauksen ajaksi, että meni johonki vikatilaan?? vai mikä helvetti , aina on lähtenyt käyntiin "Kuin palmun alta" pakkasillakin
    Käynnistit kylmällä koneella, ajoit max. 50m ja sammutit?
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • mizaa
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 71
      • Hyvinkää

      Motonetin anturilla ei tehnyt mtn täysin susi eikun takaisin motonettiin.

      Oman anturinsa kanssa vähän lupailee ja pörähtelee lyö putkeen.
      Last edited by mizaa; 26-10-2010, 15:59.
      Honda VTR1000 SP2 -03
      Honda S2K -00

      Comment

      • GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5546
        • Kankaanpää

        Originally posted by mizaa View Post
        Motonetin anturilla ei tehnyt mtn täysin susi eikun takaisin motonettiin.
        Melkein tipuin penkiltä ku yllätyin faktasta että motonetin anturilla ei tehny hevohvettua.
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. Ford Transit Custom -14
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

        Comment

        • JonttuPeke
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 1130
          • Juuka

          Originally posted by esa`pentula View Post

          ja kyllä, enkelin silmät tarvitsee liimata umpioon. käy parhaiten esim läpinäkyvällä silikooniliimalla
          Saako tuota mistä, kun kävin paikallisessa fixuksessa ja myyjä rupes tyrkyttämässä silikooni tiivistemassa?
          F06 640D "M6"
          E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            Originally posted by JonttuPeke View Post
            Saako tuota mistä, kun kävin paikallisessa fixuksessa ja myyjä rupes tyrkyttämässä silikooni tiivistemassa?
            Ihan vaikka paikallisesta halpakaupasta kirkasta silikonimassaa, kuitenkin kannattaa huomioida sen massan lämmönkesto, esim. Würth saniteettisilikonilla se on -60 - +200 °C joten kestää siellä umpion lasissa.
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Ringali
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 91
              • Oulu

              Kuuluisko alkuperäisissä takavaloissa olla sellanen 'paneeli' mihin polttimot asennetaan ja sitte tää paneeli laitetaan takavaloihin paikalleen, vai tuleeko polttimot pidikkeineen suoraan umpioon loksauttamalla.?

              joku tuning mies on aikoinaan tähä mun autoon komiat lexus valot asentanu, ja nyt kun hommasin depon umpiot tilalle niin eipä passannu polttimon kannat näihi uusiin, eli näissä lexus valoissa on ollut kolmet tämmöiset nappulat lampun kannassa, kun näissä depoissa on kahdet tatit.

              Ja tietty tää mun johtosarjakin on tämmöinen mallia kolmetattinen.

              Siis onko näissä depoissa ja lexus valoissa molemmissa tämmönen oma johtosarjansa joka poikkeaa alkuperäisestä, eli pitäiskö olla tämmönen paneeli ratkaisu, vai onko näissä lexuksissa ja depoissa keskenään vain erilaiset, eli selviänkö vain jos hommaan alkuperäiset johdot.

              Tais tulla vähä sekava teksti. Oon aina ollu huono äidinkielessä ja viestinnässä.

              Juu ja tää on cabrio jos on jottain merkitystä.
              F10 520d ja e36 328i turbo

              Comment

              • Jpää
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 1909
                • Ylitornio

                Originally posted by olzux View Post
                ffuuck. Eilen ajelin talliin auton , pelitti hyvin. No sitten hitsasin pohjaan pienen paikan. Tänään öljyjen vaihdon jälkeen käyntiin pistämään niin ei lupaakkaan käynnistyä. Joku 5min starttailin ei mitään. Akun irrotin n.10min ajaksi . Sen jälkeen vähän jo välillä lupaili mutta silti sai starttailla kyllä ihan jonkin aikaa , lopulta sitten käynnistyi vaivalloisesti.

                Oliko syynä että unohdin irrottaa akun hitsauksen ajaksi, että meni johonki vikatilaan?? vai mikä helvetti , aina on lähtenyt käyntiin "Kuin palmun alta" pakkasillakin
                ettei sulla ois nyt "liima venttiilit"...
                kun auto lähti käyntiin kävikö / alkoiko käymään kaikilla?

                et maininnut mikä auto on kyseessä mutta oletan että m50b25?
                VW Crafter
                e90 320d
                ex:
                f31 320xda
                e61 530da
                e38 740d
                e34 535 bt
                e39 540ia
                Pårkkana E36
                e46 320 d
                e34 525 tds


                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16360
                  • Leppävirta

                  Originally posted by Ringali View Post
                  Kuuluisko alkuperäisissä takavaloissa olla sellanen 'paneeli' mihin polttimot asennetaan ja sitte tää paneeli laitetaan takavaloihin paikalleen, vai tuleeko polttimot pidikkeineen suoraan umpioon loksauttamalla.?

                  joku tuning mies on aikoinaan tähä mun autoon komiat lexus valot asentanu, ja nyt kun hommasin depon umpiot tilalle niin eipä passannu polttimon kannat näihi uusiin, eli näissä lexus valoissa on ollut kolmet tämmöiset nappulat lampun kannassa, kun näissä depoissa on kahdet tatit.

                  Ja tietty tää mun johtosarjakin on tämmöinen mallia kolmetattinen.

                  Siis onko näissä depoissa ja lexus valoissa molemmissa tämmönen oma johtosarjansa joka poikkeaa alkuperäisestä, eli pitäiskö olla tämmönen paneeli ratkaisu, vai onko näissä lexuksissa ja depoissa keskenään vain erilaiset, eli selviänkö vain jos hommaan alkuperäiset johdot.

                  Tais tulla vähä sekava teksti. Oon aina ollu huono äidinkielessä ja viestinnässä.

                  Juu ja tää on cabrio jos on jottain merkitystä.
                  Alkup. valoissa suoraan "umpioon" pyöräyttäen kiinni.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Ringali
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 91
                    • Oulu

                    joo nyt selkiinty. umpion taakse tulee liitin, ja näitä liuskoja pitkin sitte virta kulkee, ja polttimot kiinni tämmösissä pidikkeissä.

                    mulla on joku hemmo päättäny heivata alkuperäsen johtosarjan, ja pistää näitten tojota lamppujen mukana tulleen johtosarjan, missä johdot tulee suoraan lampun pidikkeeseen ja pidike+lamppu sitte pyöräytetään paikalleen.
                    siis näissä lexus valoissa ei edes ole tätä liitintä umpiossa.

                    onkohan sedanissa, coupessa ja cabriosa sama tuo takavalojen johtosarja?
                    eikait tässä auta kun alkaa metsästämään.
                    F10 520d ja e36 328i turbo

                    Comment

                    • manzneri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 551
                      • Kesälahti

                      Noniin, nyt on vahvikepalat ja powerflexit saapuneet ja asennus olisi tarkoitus aloittaa perjantaina.

                      Täälä annettiin ohjeita että kannattaa niihin vahvikepalojen kohdalle tuleviin pf vaihtaa ne metalliset prikat paksumpiin missä olisi keskellä kuitenkin ohuempi alue (ilmeisesti pultin kannalle/mutterille?). Nyt olis tarkoitus ke-to akselilla sorvata semmoset ja varmistusta tarvis vielä vähän että minkälaiset nyt siis kannattaa tehdä? Suuntaa-antavia (tai tarkkoja) mittojakin saa kertoa...

                      Comment

                      • mizaa
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 71
                        • Hyvinkää

                        Hahaha pää sekoo, mutta se motonetin bensapumppukin kesti vain 2 tuntia vissiin sit, ei anna kunnon painetta, mahtavaa! Hyvin huomaa, kun pumpusta ruuvaa irti niin ei pidä linjapainetta yllä vaan on ihan kuivat letkut! FAKK! Pörähtelee pörähtelee. Ja alkper kampuran asentotunnistin mitattu ja kunnossa tuntuisi olevan navat 1 ja 2 välillä 500ohm. Eikun pumppukin takaisin mätänettiin... Thanks motonet for selling shit parts.

                        Seuraavaks tietty repee perä irti, kun ajotavat samat kuin dx corollalla ajoittain. :P
                        Last edited by mizaa; 26-10-2010, 19:23.
                        Honda VTR1000 SP2 -03
                        Honda S2K -00

                        Comment

                        • Shifter
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2009
                          • 538
                          • Keski-Suomi. Pihtipudas

                          Miksi meikän b28 on alkanut viheltämään? Siis kierrosten mukaan, tyhjäkäynnillä ei vislaa mutta noin 1500 ylöspäin johonkin 4000 viheltää. Kierrosten mukaan muuttuu ääni ja olen melko varma, että moottorin oikealta puolelta, eli pakopuolelta. Ääni sellainen ujellus/viheltävä/teepannumainen :think
                          G4 -00

                          Entiset ajokit:
                          e36 328i Coupé -95
                          e36 316i Sedan -98

                          Comment

                          • manzneri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 551
                            • Kesälahti

                            Originally posted by Shifter View Post
                            Miksi meikän b28 on alkanut viheltämään? Siis kierrosten mukaan, tyhjäkäynnillä ei vislaa mutta noin 1500 ylöspäin johonkin 4000 viheltää. Kierrosten mukaan muuttuu ääni ja olen melko varma, että moottorin oikealta puolelta, eli pakopuolelta. Ääni sellainen ujellus/viheltävä/teepannumainen :think
                            No voisko se olla sitten pakosarjassa reikä tai tiivisteessä? Sitä en tiiä että pitäiskö sen olla mielumminkin terävä ääni verrattuna viseltävään...Ja että kuuluisko se läpi koko kierrosalueen.

                            Entä vanos? :think

                            Comment

                            • Shifter
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2009
                              • 538
                              • Keski-Suomi. Pihtipudas

                              Originally posted by manzneri View Post
                              No voisko se olla sitten pakosarjassa reikä tai tiivisteessä? Sitä en tiiä että pitäiskö sen olla mielumminkin terävä ääni verrattuna viseltävään...Ja että kuuluisko se läpi koko kierrosalueen.

                              Entä vanos? :think
                              Iteki oon miettiny, että lähtiskö pakosarjan ja keskiputkien liitoksesta, kun käytin sitä kytkin rempan aikaa irti ja kasasin tietty vanhoilla hiluilla. Ei kait vanos vihellä/ujella, rallattelee vaan :think

                              edit, eipä tietty pakosarjoissa ne murtumatkaan näissä kovin harvinaisia ole, mutta eikös sen pitäisi nokeentua siitä ympäriltä sitten ja äänen muuttua iha merkittävästi... perkele näitä vikoja.
                              G4 -00

                              Entiset ajokit:
                              e36 328i Coupé -95
                              e36 316i Sedan -98

                              Comment

                              • Komulainen
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 113
                                • Pyhäntä

                                Originally posted by manzneri View Post
                                Noniin, nyt on vahvikepalat ja powerflexit saapuneet ja asennus olisi tarkoitus aloittaa perjantaina.

                                Täälä annettiin ohjeita että kannattaa niihin vahvikepalojen kohdalle tuleviin pf vaihtaa ne metalliset prikat paksumpiin missä olisi keskellä kuitenkin ohuempi alue (ilmeisesti pultin kannalle/mutterille?). Nyt olis tarkoitus ke-to akselilla sorvata semmoset ja varmistusta tarvis vielä vähän että minkälaiset nyt siis kannattaa tehdä? Suuntaa-antavia (tai tarkkoja) mittojakin saa kertoa...
                                Itellä oli viikonloppuna kyseinen homma. Oliha se vittumaista, meni oluttaki niin paljo.
                                Minä tein vaan paksummat versiot niistä prikoista, 5mm paksutkoha lie olleet. Ilman mitään upotuksia mutterille/pultille.
                                Mistä ostit vahvikepalat?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎