E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #3106
    Osa 1, mistä numerot kiinnikkeille? Pitäs saada tuohon ylälaitaan ne 3 muovikiinnikettä:think
    Eikös tuo osa kuitenkin ole se äänieriste moottoritilaan boksin kohdalle?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16606
      • Asikkala

      #3107
      Originally posted by JJT View Post
      Osa 1, mistä numerot kiinnikkeille? Pitäs saada tuohon ylälaitaan ne 3 muovikiinnikettä:think
      Eikös tuo osa kuitenkin ole se äänieriste moottoritilaan boksin kohdalle?
      Ei ole äänieriste vaan se muovisuoja boksin johtosarjalle ja tämähän on ruuveilla pellissä kiinni, nämä ruuvit roikkuu yleensä tuon muovin mukana kun rämmäleen irroittaa. Äänieriste tuossa #5, kiinnikkeet #6 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ulating_front/

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #3108
        Originally posted by jr66 View Post
        Ei ole äänieriste vaan se muovisuoja boksin johtosarjalle ja tämähän on ruuveilla pellissä kiinni, nämä ruuvit roikkuu yleensä tuon muovin mukana kun rämmäleen irroittaa. Äänieriste tuossa #5, kiinnikkeet #6 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ulating_front/
        Kiitosta vuan
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • sTomi
          Newbiemmer
          • Mar 2008
          • 17
          • Vaasa

          #3109
          Kuskin puolelle tuulilasille ja jaloille tulee pelkkää kuumaa ilmaa vaikka säätäis minkä lämpötilan (16-32'c). Vänkärin puolelle kyllä tulee ihan oikean lämpöistä ilmaa mitä on säätänytkin.
          Keskelle tulee kyllä kylmää joka reiästä kun säätää sen rullan vaan siniselle.

          Vesiventtiili kyllä napsahtelee lämpötilaa säädellessä ja oon koittanu kopistellakin sitä varooksi mutta ei vaikutusta.

          Onko vika kuitenkin vesiventtiilissä (jumissa/tukossa/paskana?) vai voiko olla jossain muuallakin? :think

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16454
            • Leppävirta

            #3110
            Originally posted by sTomi View Post
            Kuskin puolelle tuulilasille ja jaloille tulee pelkkää kuumaa ilmaa vaikka säätäis minkä lämpötilan (16-32'c). Vänkärin puolelle kyllä tulee ihan oikean lämpöistä ilmaa mitä on säätänytkin.
            Keskelle tulee kyllä kylmää joka reiästä kun säätää sen rullan vaan siniselle.

            Vesiventtiili kyllä napsahtelee lämpötilaa säädellessä ja oon koittanu kopistellakin sitä varooksi mutta ei vaikutusta.

            Onko vika kuitenkin vesiventtiilissä (jumissa/tukossa/paskana?) vai voiko olla jossain muuallakin? :think
            Vesiventtilistä itse lähtisin liikkeelle. Vaihtaa siis uuteen.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #3111
              Originally posted by sTomi View Post
              Kuskin puolelle tuulilasille ja jaloille tulee pelkkää kuumaa ilmaa vaikka säätäis minkä lämpötilan (16-32'c). Vänkärin puolelle kyllä tulee ihan oikean lämpöistä ilmaa mitä on säätänytkin.
              Keskelle tulee kyllä kylmää joka reiästä kun säätää sen rullan vaan siniselle.

              Vesiventtiili kyllä napsahtelee lämpötilaa säädellessä ja oon koittanu kopistellakin sitä varooksi mutta ei vaikutusta.

              Onko vika kuitenkin vesiventtiilissä (jumissa/tukossa/paskana?) vai voiko olla jossain muuallakin? :think
              Todennäköisesti vesiventtiilissä, kara jumittunut auki, kela palanut tms.
              Tai sitten ohjaus ei toimi mutta harvinaisempaa.
              Voit testata venttiilin, irrota liitin ja katso mihin napaan liittimessä tulee jatkuva +12v.
              Venttiilin vastaavaan napaan +12v ja maadoita kuskinpuolen venttiilin -napa. Jos venttiili naksahtaa ja ilma kylmenee niin ehjä on.
              Last edited by JJT; 17-03-2012, 18:48.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Spiddu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 3555
                • Nla

                #3112
                Termarit pitäisi uusia kumpaakin autoon, mutta 88*C vai 92*C?

                toukka 328i vain kesäkäytössä

                318is ympärivuotisessa ajossa
                BMW F30 330e 2017

                Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                Comment

                • IwannaM3
                  Newbiemmer
                  • Jan 2012
                  • 1
                  • pk-seutu

                  #3113
                  Oiskos jollakin tietoja e36 3.2 m3 huoltoväleistä ja mitä inspection 1 & 2 sisältävät?

                  3.2 on tupla vanos, jos semmoinen autoa vaivaa mitä mahdollinen korjaaminen maksaa? Menossa kattoo autoa joka omistajan mukaan moottori hiukan rallattaa, väittää et ois pelkkä ketkunkiristin vaihdettavana (n 100e osa). Lukenut tältä foorumilta et vanoksen korjaaminen maksaa 800-1200e, onko tämä todellisuutta?

                  Joutuu lähtee kattoo autoa ilman vikakoodilukijaa, kaikki mahdolliset vinkit kyseisen mallin moottorin ja vaihteiden testauksista tänne taikka yv/pmllä.
                  Lähinnä kaipaisin kokemuksia miten vanos ongelmainen moottori toimii ajossa.

                  Youtubesta kuunnellut vanoksen rallatusta
                  F10 525D aut. 2.0 -
                  F31 320D aut. -
                  Toyota Corolla HB 1.4 -04 -
                  Daihatsu Charade g20 0.8 -81 -
                  Volvo S40 1.8 -96 -
                  Fiat Punto 1.2 -02 -

                  Comment

                  • >NiKO<
                    Newbiemmer
                    • Nov 2011
                    • 22
                    • Joensuu

                    #3114
                    Mikä anturi tossa syylärin vasemman puolen yläreunassa (edestäpäin katsottuna) on? Kiinnostaisi vaa ku siihen liittimeen tulee kolme johtoa ja keskimmäinen on poikki. Muitelen että tuo vaikutti jotenkin ilmastoinnin flektin toimintaan? :think

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16606
                      • Asikkala

                      #3115
                      Originally posted by Spiddu View Post
                      Termarit pitäisi uusia kumpaakin autoon, mutta 88*C vai 92*C?

                      toukka 328i vain kesäkäytössä

                      318is ympärivuotisessa ajossa
                      Taisit jo vastata itsellesi...

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #3116
                        Originally posted by IwannaM3 View Post
                        Oiskos jollakin tietoja e36 3.2 m3 huoltoväleistä ja mitä inspection 1 & 2 sisältävät?

                        3.2 on tupla vanos, jos semmoinen autoa vaivaa mitä mahdollinen korjaaminen maksaa? Menossa kattoo autoa joka omistajan mukaan moottori hiukan rallattaa, väittää et ois pelkkä ketkunkiristin vaihdettavana (n 100e osa). Lukenut tältä foorumilta et vanoksen korjaaminen maksaa 800-1200e, onko tämä todellisuutta?

                        Joutuu lähtee kattoo autoa ilman vikakoodilukijaa, kaikki mahdolliset vinkit kyseisen mallin moottorin ja vaihteiden testauksista tänne taikka yv/pmllä.
                        Lähinnä kaipaisin kokemuksia miten vanos ongelmainen moottori toimii ajossa.

                        Youtubesta kuunnellut vanoksen rallatusta
                        Kyllähän noissa B32:ssa vanos tahtoo rallatella. Ei vaikuta muuten toimintaan. Muutenkaan nuo moottorit eivät ole yhtä hiljaisia kuin vaikka M52.
                        Todennäköisin vanosvika, joka lopettaa matkanteon, on solenoidien (useimmiten kai pako) kansien pulttien katkeaminen.
                        Ketjunkiristin kannattaa vaihtaa siinä 150tkm kohdalla, maksaa reilun satasen.

                        Öljyt olen vaihtanut viim. 10tkm välein. Huolto-ohjelmat löytynee hakua käyttämällä.
                        Last edited by JJT; 18-03-2012, 15:40.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #3117
                          Originally posted by >NiKO< View Post
                          Mikä anturi tossa syylärin vasemman puolen yläreunassa (edestäpäin katsottuna) on? Kiinnostaisi vaa ku siihen liittimeen tulee kolme johtoa ja keskimmäinen on poikki. Muitelen että tuo vaikutti jotenkin ilmastoinnin flektin toimintaan? :think
                          Ilmastoinnin flektin anturihan se.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • >NiKO<
                            Newbiemmer
                            • Nov 2011
                            • 22
                            • Joensuu

                            #3118
                            Originally posted by JJT View Post
                            Ilmastoinnin flektin anturihan se.
                            Mutta tämä ei vaikuta mitenkään muuten ilmastoinnin toimintaan/päälle kytkeytymiseen? Ei kompura taida pyörii tossa ei kyllä tietookaan onko liemiä sisällä. :think

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #3119
                              Originally posted by >NiKO< View Post
                              Mutta tämä ei vaikuta mitenkään muuten ilmastoinnin toimintaan/päälle kytkeytymiseen? Ei kompura taida pyörii tossa ei kyllä tietookaan onko liemiä sisällä. :think
                              Ei se muistaakseni vaikuta. Kannattaa nyt kuitenkin korjata se johto niin saa flektin toimimaan.
                              Onko siellä tarpeeks lämmintä, kompura ei lähde pyörimään jos ei ole väh. +3 astetta.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • >NiKO<
                                Newbiemmer
                                • Nov 2011
                                • 22
                                • Joensuu

                                #3120
                                Originally posted by JJT View Post
                                Ei se muistaakseni vaikuta. Kannattaa nyt kuitenkin korjata se johto niin saa flektin toimimaan.
                                Onko siellä tarpeeks lämmintä, kompura ei lähde pyörimään jos ei ole väh. +3 astetta.
                                En oo nyt kokeillu mutta auto ollut lämpimässä hallissa eikä silloinkaan lähtenyt pyörimään...

                                Comment

                                Working...
                                X