Osa 1, mistä numerot kiinnikkeille? Pitäs saada tuohon ylälaitaan ne 3 muovikiinnikettä:think
Eikös tuo osa kuitenkin ole se äänieriste moottoritilaan boksin kohdalle?
Osa 1, mistä numerot kiinnikkeille? Pitäs saada tuohon ylälaitaan ne 3 muovikiinnikettä:think
Eikös tuo osa kuitenkin ole se äänieriste moottoritilaan boksin kohdalle?
Ei ole äänieriste vaan se muovisuoja boksin johtosarjalle ja tämähän on ruuveilla pellissä kiinni, nämä ruuvit roikkuu yleensä tuon muovin mukana kun rämmäleen irroittaa. Äänieriste tuossa #5, kiinnikkeet #6 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ulating_front/
Ei ole äänieriste vaan se muovisuoja boksin johtosarjalle ja tämähän on ruuveilla pellissä kiinni, nämä ruuvit roikkuu yleensä tuon muovin mukana kun rämmäleen irroittaa. Äänieriste tuossa #5, kiinnikkeet #6 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ulating_front/
Kuskin puolelle tuulilasille ja jaloille tulee pelkkää kuumaa ilmaa vaikka säätäis minkä lämpötilan (16-32'c). Vänkärin puolelle kyllä tulee ihan oikean lämpöistä ilmaa mitä on säätänytkin.
Keskelle tulee kyllä kylmää joka reiästä kun säätää sen rullan vaan siniselle.
Vesiventtiili kyllä napsahtelee lämpötilaa säädellessä ja oon koittanu kopistellakin sitä varooksi mutta ei vaikutusta.
Onko vika kuitenkin vesiventtiilissä (jumissa/tukossa/paskana?) vai voiko olla jossain muuallakin? :think
Kuskin puolelle tuulilasille ja jaloille tulee pelkkää kuumaa ilmaa vaikka säätäis minkä lämpötilan (16-32'c). Vänkärin puolelle kyllä tulee ihan oikean lämpöistä ilmaa mitä on säätänytkin.
Keskelle tulee kyllä kylmää joka reiästä kun säätää sen rullan vaan siniselle.
Vesiventtiili kyllä napsahtelee lämpötilaa säädellessä ja oon koittanu kopistellakin sitä varooksi mutta ei vaikutusta.
Onko vika kuitenkin vesiventtiilissä (jumissa/tukossa/paskana?) vai voiko olla jossain muuallakin? :think
Vesiventtilistä itse lähtisin liikkeelle. Vaihtaa siis uuteen.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Kuskin puolelle tuulilasille ja jaloille tulee pelkkää kuumaa ilmaa vaikka säätäis minkä lämpötilan (16-32'c). Vänkärin puolelle kyllä tulee ihan oikean lämpöistä ilmaa mitä on säätänytkin.
Keskelle tulee kyllä kylmää joka reiästä kun säätää sen rullan vaan siniselle.
Vesiventtiili kyllä napsahtelee lämpötilaa säädellessä ja oon koittanu kopistellakin sitä varooksi mutta ei vaikutusta.
Onko vika kuitenkin vesiventtiilissä (jumissa/tukossa/paskana?) vai voiko olla jossain muuallakin? :think
Todennäköisesti vesiventtiilissä, kara jumittunut auki, kela palanut tms.
Tai sitten ohjaus ei toimi mutta harvinaisempaa.
Voit testata venttiilin, irrota liitin ja katso mihin napaan liittimessä tulee jatkuva +12v.
Venttiilin vastaavaan napaan +12v ja maadoita kuskinpuolen venttiilin -napa. Jos venttiili naksahtaa ja ilma kylmenee niin ehjä on.
Oiskos jollakin tietoja e36 3.2 m3 huoltoväleistä ja mitä inspection 1 & 2 sisältävät?
3.2 on tupla vanos, jos semmoinen autoa vaivaa mitä mahdollinen korjaaminen maksaa? Menossa kattoo autoa joka omistajan mukaan moottori hiukan rallattaa, väittää et ois pelkkä ketkunkiristin vaihdettavana (n 100e osa). Lukenut tältä foorumilta et vanoksen korjaaminen maksaa 800-1200e, onko tämä todellisuutta?
Joutuu lähtee kattoo autoa ilman vikakoodilukijaa, kaikki mahdolliset vinkit kyseisen mallin moottorin ja vaihteiden testauksista tänne taikka yv/pmllä.
Lähinnä kaipaisin kokemuksia miten vanos ongelmainen moottori toimii ajossa.
Mikä anturi tossa syylärin vasemman puolen yläreunassa (edestäpäin katsottuna) on? Kiinnostaisi vaa ku siihen liittimeen tulee kolme johtoa ja keskimmäinen on poikki. Muitelen että tuo vaikutti jotenkin ilmastoinnin flektin toimintaan? :think
Oiskos jollakin tietoja e36 3.2 m3 huoltoväleistä ja mitä inspection 1 & 2 sisältävät?
3.2 on tupla vanos, jos semmoinen autoa vaivaa mitä mahdollinen korjaaminen maksaa? Menossa kattoo autoa joka omistajan mukaan moottori hiukan rallattaa, väittää et ois pelkkä ketkunkiristin vaihdettavana (n 100e osa). Lukenut tältä foorumilta et vanoksen korjaaminen maksaa 800-1200e, onko tämä todellisuutta?
Joutuu lähtee kattoo autoa ilman vikakoodilukijaa, kaikki mahdolliset vinkit kyseisen mallin moottorin ja vaihteiden testauksista tänne taikka yv/pmllä.
Lähinnä kaipaisin kokemuksia miten vanos ongelmainen moottori toimii ajossa.
Youtubesta kuunnellut vanoksen rallatusta
Kyllähän noissa B32:ssa vanos tahtoo rallatella. Ei vaikuta muuten toimintaan. Muutenkaan nuo moottorit eivät ole yhtä hiljaisia kuin vaikka M52.
Todennäköisin vanosvika, joka lopettaa matkanteon, on solenoidien (useimmiten kai pako) kansien pulttien katkeaminen.
Ketjunkiristin kannattaa vaihtaa siinä 150tkm kohdalla, maksaa reilun satasen.
Öljyt olen vaihtanut viim. 10tkm välein. Huolto-ohjelmat löytynee hakua käyttämällä.
Mikä anturi tossa syylärin vasemman puolen yläreunassa (edestäpäin katsottuna) on? Kiinnostaisi vaa ku siihen liittimeen tulee kolme johtoa ja keskimmäinen on poikki. Muitelen että tuo vaikutti jotenkin ilmastoinnin flektin toimintaan? :think
Mutta tämä ei vaikuta mitenkään muuten ilmastoinnin toimintaan/päälle kytkeytymiseen? Ei kompura taida pyörii tossa ei kyllä tietookaan onko liemiä sisällä. :think
Mutta tämä ei vaikuta mitenkään muuten ilmastoinnin toimintaan/päälle kytkeytymiseen? Ei kompura taida pyörii tossa ei kyllä tietookaan onko liemiä sisällä. :think
Ei se muistaakseni vaikuta. Kannattaa nyt kuitenkin korjata se johto niin saa flektin toimimaan.
Onko siellä tarpeeks lämmintä, kompura ei lähde pyörimään jos ei ole väh. +3 astetta.
Ei se muistaakseni vaikuta. Kannattaa nyt kuitenkin korjata se johto niin saa flektin toimimaan.
Onko siellä tarpeeks lämmintä, kompura ei lähde pyörimään jos ei ole väh. +3 astetta.
En oo nyt kokeillu mutta auto ollut lämpimässä hallissa eikä silloinkaan lähtenyt pyörimään...
Comment