Sitten vielä sellaista asiaa. Lueskelin tuossa, että kyseiseen -91 vuoden autoon ostettaessa säädettävää alustaa, on myös ostettava ne yläpään laakerit sekä kallistuksen vakaajan "koiranluut"? Nämä kyseiset osat on oltava vuoden -92 autoon käyvät? Korjatkaa jos olen väärässä.
Ne kannattaa tarkistaa muutenki ne puolat noissa Pre-vanos koneissa. Interwebistä löytyy kuvia noista viallisista puolista. Niissä menee sellaset hiuksenhienot mikrohalkeamat ympäri puolaa. Yleensä noissa joutuu uusimaan kaikki 6kpl uudempiin puoliin (vuotava venttiilikopantiiviste + öljyä puolankoloissa + tarpeeksi kipinää = rikkinäiset puolat). Samalla kannattaa henkisesti varautua vaihtamaan se venakopan tiiviste, ei ole paha rasti. Ja jos niitä puolia ostaa, niin kannattaa ostaa uudemmat, muistaakseni M50 vanos koneen puolat menee tilalle myös pre-vanokseen ja ne kestävät. Ja sillä lastulla hajotat vaan moottorinohjausyksikkösi :F
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
Elikä tuohon mun e36 on joku joskus asennettu joku vaihdevälin lyhennin härveli ja ja tosiaan vaihde välit ovat kyllä lyhyet mutta poikittais välystä suhteellisen paljon esimerkiksi hiukan kovemmin peruuttaessa kolisee ja keppi heiluu edes takais ja esim keppi on aika paljon lyhyempi kuin alku peräinen mutta sen saa vedettyä ylös jolloin on normaali pituinen,mutta tällöin vaihteisto on kuin vanhan mamman..........eli välystä ihan älyttömästi... mikä tähän voisi olla ratkaisu mielessä kävi että vaihtaa alku peräiset kepin osat mutta ratkaiseeko tämä mtn saadaanko tällä ns väljyys hävitetty ja mitä kaikkia osia sinne tarvitsisi vaihtaa...
Edit: laatikko myös ääntää (ulisee) hieman moottori jarrutuksessa tämä siis todella vähäistä ja johtunee öljyistä? ja joskus moottorin ollessa ihan kylmä saattaa hieman rusahtaa vaihtaessa 3selta 2selle näillä tuskin merkitystä asiaan?
M52B28 kyseessä... nopeasti kun kaasua lipsauttaa, niin kuuluu suhahdus moottoritilasta. Kun auton sammuttaa, niin vähänajan kuluttua kuuluu pieni suhahdus myös imusarjan tienoilta. Autoon on vaihdettu M50B25 imusarja. Normaalia, vai imuvuoto?
"MURPHY'S LAW" "Whatever can go wrong will go wrong, and at the worst possible time, in the worst possible way"
Hellurei!
Kyseessä olisi tavattoman tehoton M50B20 ja teinikoupe.
Ajettu pari kertaa maapallon ympäri, vähän yli 300tkm.
Ongelmana kevyt nykiminen, olemattomien tehojen puuttuminen ja syö öljyä.
Suurin osa öljyn syönnistä johtuu kun vuotaa öljyä venakopan tiivisteiden välistä ja tulpan reijät täyttyvät päivässä. Mistään perus huolloista ei ole hajuakaan. Mitään tiivisteitä ei kaiketi vaihdettu ikinä.
Tästä sitten pitäisi leipoa jollain tavalla ajettava.
Ensimmäisenä menee tilaukseen uusi venakopantiivistesarja ja sitten saakin ehdottaa mitä vielä? Lähdetään näin aluksi ihan perus halvoilla tiivisteillä ja muilla osilla. Eli mitä siis kannattaisi vaihdella myös samalla jotta saisi koneen käyntiä paremmaksi?
Kiitos etukäteen vaivautuneille!
Entinen ratsu m50b25 koneella suhisi myös tuolla tavalla. Jokaisen letkun ja nippelin vaihdoin mikä voisi tuon aiheuttaa, mutta se oli ja pysyi. Kunnes lueskelin mm. täältä, että se olisi melkolailla normaalia :think Auto kuitenkin kävi ja kukkui normaalisti.
Ne kannattaa tarkistaa muutenki ne puolat noissa Pre-vanos koneissa. Interwebistä löytyy kuvia noista viallisista puolista. Niissä menee sellaset hiuksenhienot mikrohalkeamat ympäri puolaa. Yleensä noissa joutuu uusimaan kaikki 6kpl uudempiin puoliin (vuotava venttiilikopantiiviste + öljyä puolankoloissa + tarpeeksi kipinää = rikkinäiset puolat). Samalla kannattaa henkisesti varautua vaihtamaan se venakopan tiiviste, ei ole paha rasti. Ja jos niitä puolia ostaa, niin kannattaa ostaa uudemmat, muistaakseni M50 vanos koneen puolat menee tilalle myös pre-vanokseen ja ne kestävät. Ja sillä lastulla hajotat vaan moottorinohjausyksikkösi :F
Lastun on joku entinen omistaja laittanu eli ei o vanhaa :s
Mistä sais alkuperäsen ilmansuodatin kotelon sitäkään ei oo siel on joku vv suodin rävellys?
semmosen huomasin tossa että 5 pyttyyn ilmestyy kosteutta näyttäs vedeltä tai siis tulpanhattu on märkä. vai onko se sitte öljyä aika notkeeta vaaleen ruskeeta litkua. mutta kun ei tos kansi vikaa pitäs olla :o tasasee tulee lämmintä ja öljy määrä ei nouse ja jäähyneste ihan normaalin väristä eikä kupli tai tuu ylitte :s kummallista. mutta kun sen tulpan hatun putsailee nii toimii 5km kunnes taas alkaa eli venakoppa aineki vaihtoo mitähän muuta : D ei hyvin alkanu mun bemari ura 80km kerkisin ajaa kunnes alko tapahtua :s
M52B28 kyseessä... nopeasti kun kaasua lipsauttaa, niin kuuluu suhahdus moottoritilasta. Kun auton sammuttaa, niin vähänajan kuluttua kuuluu pieni suhahdus myös imusarjan tienoilta. Autoon on vaihdettu M50B25 imusarja. Normaalia, vai imuvuoto?
Taitaa olla ihan normaalit imuäänet jos kaasua painettaessa suhahtelee
Ja sammutettaessa suhahtelu on myös normaalia.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Hellurei!
Kyseessä olisi tavattoman tehoton M50B20 ja teinikoupe.
Ajettu pari kertaa maapallon ympäri, vähän yli 300tkm.
Ongelmana kevyt nykiminen, olemattomien tehojen puuttuminen ja syö öljyä.
Suurin osa öljyn syönnistä johtuu kun vuotaa öljyä venakopan tiivisteiden välistä ja tulpan reijät täyttyvät päivässä. Mistään perus huolloista ei ole hajuakaan. Mitään tiivisteitä ei kaiketi vaihdettu ikinä.
Tästä sitten pitäisi leipoa jollain tavalla ajettava.
Ensimmäisenä menee tilaukseen uusi venakopantiivistesarja ja sitten saakin ehdottaa mitä vielä? Lähdetään näin aluksi ihan perus halvoilla tiivisteillä ja muilla osilla. Eli mitä siis kannattaisi vaihdella myös samalla jotta saisi koneen käyntiä paremmaksi?
Kiitos etukäteen vaivautuneille!
Tiivistesarjan mukaan niitä pulttien ympärille tulevia tiivisteitä, ellei kuulu ko. sarjaan. Tulpat, ilmansuodatin, imupuolen letkut, tyhjäkäyntiventtiilin putsaus. Nuo nyt ovat melko halpoja ja yleisiä kohteita.
Ei joku halua ostaa aivan yliampuvia 18tuuman vanteita hyvillä kesärenkailla. albumissa kuva vanteista auton alla. ihan hienot mut kivaa ku ei voi ketää ottaa takapenkille ku raapii heti pienestäki töyssystä.
Eikä tota saa edes rekattua noille..... tai saa mut hirvee homma.
Mikähän mysteeriliitin tämä mahtaa olla? Näyttäisi olevan aika irrallaan. Mötikkä löytyi ilmastoinnillisesta kärrystä tuulettimen säätömodulin takaa pyörimästä.
Kaunista johtotyöstä päätellen, on tuohon joskus ollut kytkettynä jotain. Paksumman johdon pätkä näyttäisi ihan radion antennikaapelille.
EDIT: Vastaus löytyi: radion, sekä CD-boksin liittimet
Mikähän mysteeriliitin tämä mahtaa olla? Näyttäisi olevan aika irrallaan. Mötikkä löytyi ilmastoinnillisesta kärrystä tuulettimen säätömodulin takaa pyörimästä.
Kaunista johtotyöstä päätellen, on tuohon joskus ollut kytkettynä jotain. Paksumman johdon pätkä näyttäisi ihan radion antennikaapelille.
Soittimen töpseliltä näyttää.
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Tiivistesarjan mukaan niitä pulttien ympärille tulevia tiivisteitä, ellei kuulu ko. sarjaan. Tulpat, ilmansuodatin, imupuolen letkut, tyhjäkäyntiventtiilin putsaus. Nuo nyt ovat melko halpoja ja yleisiä kohteita.
Comment