Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tudmas
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 294
    • Tornio

    Originally posted by Wodan View Post
    Kiitos avusta! Pitää alkaa viikonloppuna tutkimaan. Paljonkohan kyseinen anturi maksaa?
    Niitä voi tutkiskella esim. Motonet, kl-varaosat ja schmiedmann
    Nyt: E61 530d, E46 330i cabrio.
    ex:e87 130i e46 330i, e36 320i, E38 730i, E36 323i, e39 530d

    Comment

    • Wodan
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 15
      • Suomi

      Sitten vielä sellaista asiaa. Lueskelin tuossa, että kyseiseen -91 vuoden autoon ostettaessa säädettävää alustaa, on myös ostettava ne yläpään laakerit sekä kallistuksen vakaajan "koiranluut"? Nämä kyseiset osat on oltava vuoden -92 autoon käyvät? Korjatkaa jos olen väärässä.

      Comment

      • Nifa
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 292
        • Kymenlaakso™

        Originally posted by Niqqe View Post
        Kiitos paljon asiallisesta vastauksesta.

        Täytyy varmaan kaverilta puolaa lainata.
        Ne kannattaa tarkistaa muutenki ne puolat noissa Pre-vanos koneissa. Interwebistä löytyy kuvia noista viallisista puolista. Niissä menee sellaset hiuksenhienot mikrohalkeamat ympäri puolaa. Yleensä noissa joutuu uusimaan kaikki 6kpl uudempiin puoliin (vuotava venttiilikopantiiviste + öljyä puolankoloissa + tarpeeksi kipinää = rikkinäiset puolat). Samalla kannattaa henkisesti varautua vaihtamaan se venakopan tiiviste, ei ole paha rasti. Ja jos niitä puolia ostaa, niin kannattaa ostaa uudemmat, muistaakseni M50 vanos koneen puolat menee tilalle myös pre-vanokseen ja ne kestävät. Ja sillä lastulla hajotat vaan moottorinohjausyksikkösi :F
        "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

        Comment

        • Nilkki
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 34
          • Naantali

          Elikä tuohon mun e36 on joku joskus asennettu joku vaihdevälin lyhennin härveli ja ja tosiaan vaihde välit ovat kyllä lyhyet mutta poikittais välystä suhteellisen paljon esimerkiksi hiukan kovemmin peruuttaessa kolisee ja keppi heiluu edes takais ja esim keppi on aika paljon lyhyempi kuin alku peräinen mutta sen saa vedettyä ylös jolloin on normaali pituinen,mutta tällöin vaihteisto on kuin vanhan mamman..........eli välystä ihan älyttömästi... mikä tähän voisi olla ratkaisu mielessä kävi että vaihtaa alku peräiset kepin osat mutta ratkaiseeko tämä mtn saadaanko tällä ns väljyys hävitetty ja mitä kaikkia osia sinne tarvitsisi vaihtaa...


          Edit: laatikko myös ääntää (ulisee) hieman moottori jarrutuksessa tämä siis todella vähäistä ja johtunee öljyistä? ja joskus moottorin ollessa ihan kylmä saattaa hieman rusahtaa vaihtaessa 3selta 2selle näillä tuskin merkitystä asiaan?
          Last edited by Nilkki; 17-10-2011, 12:39.

          -BMW e36 325i -91
          KURDITAXI

          Comment

          • Nisti
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 705
            • På Gränsen

            M52B28 kyseessä... nopeasti kun kaasua lipsauttaa, niin kuuluu suhahdus moottoritilasta. Kun auton sammuttaa, niin vähänajan kuluttua kuuluu pieni suhahdus myös imusarjan tienoilta. Autoon on vaihdettu M50B25 imusarja. Normaalia, vai imuvuoto?
            "MURPHY'S LAW"
            "Whatever can go wrong will go wrong,
            and at the worst possible time,
            in the worst possible way"

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7073
              • Forssa

              Hellurei!
              Kyseessä olisi tavattoman tehoton M50B20 ja teinikoupe.
              Ajettu pari kertaa maapallon ympäri, vähän yli 300tkm.
              Ongelmana kevyt nykiminen, olemattomien tehojen puuttuminen ja syö öljyä.
              Suurin osa öljyn syönnistä johtuu kun vuotaa öljyä venakopan tiivisteiden välistä ja tulpan reijät täyttyvät päivässä. Mistään perus huolloista ei ole hajuakaan. Mitään tiivisteitä ei kaiketi vaihdettu ikinä.
              Tästä sitten pitäisi leipoa jollain tavalla ajettava.
              Ensimmäisenä menee tilaukseen uusi venakopantiivistesarja ja sitten saakin ehdottaa mitä vielä? Lähdetään näin aluksi ihan perus halvoilla tiivisteillä ja muilla osilla. Eli mitä siis kannattaisi vaihdella myös samalla jotta saisi koneen käyntiä paremmaksi?
              Kiitos etukäteen vaivautuneille!
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • Joutti
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 305
                • Ummeljoki

                Entinen ratsu m50b25 koneella suhisi myös tuolla tavalla. Jokaisen letkun ja nippelin vaihdoin mikä voisi tuon aiheuttaa, mutta se oli ja pysyi. Kunnes lueskelin mm. täältä, että se olisi melkolailla normaalia :think Auto kuitenkin kävi ja kukkui normaalisti.
                E36 M3 & E39 530d

                Comment

                • Niqqe
                  Newbiemmer
                  • Oct 2011
                  • 10
                  • Suomi

                  Originally posted by Nifa View Post
                  Ne kannattaa tarkistaa muutenki ne puolat noissa Pre-vanos koneissa. Interwebistä löytyy kuvia noista viallisista puolista. Niissä menee sellaset hiuksenhienot mikrohalkeamat ympäri puolaa. Yleensä noissa joutuu uusimaan kaikki 6kpl uudempiin puoliin (vuotava venttiilikopantiiviste + öljyä puolankoloissa + tarpeeksi kipinää = rikkinäiset puolat). Samalla kannattaa henkisesti varautua vaihtamaan se venakopan tiiviste, ei ole paha rasti. Ja jos niitä puolia ostaa, niin kannattaa ostaa uudemmat, muistaakseni M50 vanos koneen puolat menee tilalle myös pre-vanokseen ja ne kestävät. Ja sillä lastulla hajotat vaan moottorinohjausyksikkösi :F
                  Lastun on joku entinen omistaja laittanu eli ei o vanhaa :s
                  Mistä sais alkuperäsen ilmansuodatin kotelon sitäkään ei oo siel on joku vv suodin rävellys?
                  semmosen huomasin tossa että 5 pyttyyn ilmestyy kosteutta näyttäs vedeltä tai siis tulpanhattu on märkä. vai onko se sitte öljyä aika notkeeta vaaleen ruskeeta litkua. mutta kun ei tos kansi vikaa pitäs olla :o tasasee tulee lämmintä ja öljy määrä ei nouse ja jäähyneste ihan normaalin väristä eikä kupli tai tuu ylitte :s kummallista. mutta kun sen tulpan hatun putsailee nii toimii 5km kunnes taas alkaa eli venakoppa aineki vaihtoo mitähän muuta : D ei hyvin alkanu mun bemari ura 80km kerkisin ajaa kunnes alko tapahtua :s

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11116
                    • Oulu

                    Originally posted by Nisti View Post
                    M52B28 kyseessä... nopeasti kun kaasua lipsauttaa, niin kuuluu suhahdus moottoritilasta. Kun auton sammuttaa, niin vähänajan kuluttua kuuluu pieni suhahdus myös imusarjan tienoilta. Autoon on vaihdettu M50B25 imusarja. Normaalia, vai imuvuoto?
                    Taitaa olla ihan normaalit imuäänet jos kaasua painettaessa suhahtelee

                    Ja sammutettaessa suhahtelu on myös normaalia.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Joutti
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 305
                      • Ummeljoki

                      Originally posted by |foder| View Post
                      Hellurei!
                      Kyseessä olisi tavattoman tehoton M50B20 ja teinikoupe.
                      Ajettu pari kertaa maapallon ympäri, vähän yli 300tkm.
                      Ongelmana kevyt nykiminen, olemattomien tehojen puuttuminen ja syö öljyä.
                      Suurin osa öljyn syönnistä johtuu kun vuotaa öljyä venakopan tiivisteiden välistä ja tulpan reijät täyttyvät päivässä. Mistään perus huolloista ei ole hajuakaan. Mitään tiivisteitä ei kaiketi vaihdettu ikinä.
                      Tästä sitten pitäisi leipoa jollain tavalla ajettava.
                      Ensimmäisenä menee tilaukseen uusi venakopantiivistesarja ja sitten saakin ehdottaa mitä vielä? Lähdetään näin aluksi ihan perus halvoilla tiivisteillä ja muilla osilla. Eli mitä siis kannattaisi vaihdella myös samalla jotta saisi koneen käyntiä paremmaksi?
                      Kiitos etukäteen vaivautuneille!
                      Tiivistesarjan mukaan niitä pulttien ympärille tulevia tiivisteitä, ellei kuulu ko. sarjaan. Tulpat, ilmansuodatin, imupuolen letkut, tyhjäkäyntiventtiilin putsaus. Nuo nyt ovat melko halpoja ja yleisiä kohteita.
                      E36 M3 & E39 530d

                      Comment

                      • Niqqe
                        Newbiemmer
                        • Oct 2011
                        • 10
                        • Suomi

                        Ei joku halua ostaa aivan yliampuvia 18tuuman vanteita hyvillä kesärenkailla. albumissa kuva vanteista auton alla. ihan hienot mut kivaa ku ei voi ketää ottaa takapenkille ku raapii heti pienestäki töyssystä.
                        Eikä tota saa edes rekattua noille..... tai saa mut hirvee homma.
                        Last edited by Niqqe; 17-10-2011, 18:33.

                        Comment

                        • Piplis
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 292
                          • Kerava

                          Mikähän mysteeriliitin tämä mahtaa olla? Näyttäisi olevan aika irrallaan. Mötikkä löytyi ilmastoinnillisesta kärrystä tuulettimen säätömodulin takaa pyörimästä.

                          Kaunista johtotyöstä päätellen, on tuohon joskus ollut kytkettynä jotain. Paksumman johdon pätkä näyttäisi ihan radion antennikaapelille.





                          EDIT: Vastaus löytyi: radion, sekä CD-boksin liittimet
                          Last edited by Piplis; 20-10-2011, 14:56.
                          *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                          Comment

                          • TFV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 3080
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Piplis View Post
                            Mikähän mysteeriliitin tämä mahtaa olla? Näyttäisi olevan aika irrallaan. Mötikkä löytyi ilmastoinnillisesta kärrystä tuulettimen säätömodulin takaa pyörimästä.

                            Kaunista johtotyöstä päätellen, on tuohon joskus ollut kytkettynä jotain. Paksumman johdon pätkä näyttäisi ihan radion antennikaapelille.



                            Soittimen töpseliltä näyttää.
                            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7073
                              • Forssa

                              Originally posted by Joutti View Post
                              Tiivistesarjan mukaan niitä pulttien ympärille tulevia tiivisteitä, ellei kuulu ko. sarjaan. Tulpat, ilmansuodatin, imupuolen letkut, tyhjäkäyntiventtiilin putsaus. Nuo nyt ovat melko halpoja ja yleisiä kohteita.
                              Ilmeisesti tuossa kuvassa osa nr. 9? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...er_head_cover/
                              Montako niitä tarvii? Auto ei tässä lähellä niin tarvii tietää kuinka iso säkki tilataan?
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by |foder| View Post
                                Ilmeisesti tuossa kuvassa osa nr. 9? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...er_head_cover/
                                Montako niitä tarvii? Auto ei tässä lähellä niin tarvii tietää kuinka iso säkki tilataan?
                                Osa 9, 15kpl pitäis mennä, joku vois vahvistaa vielä.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎