Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jontsu00
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2011
    • 241
    • Oulu

    Originally posted by aikamatkaaja View Post
    Olen ajatellut että vaihtaisin hyvin palvelleen mersuni nyt taas bemariin ja ajatuksena olis ollut e36 touring, mutta nyt olen pähkäillyt että ostanko bensan vai diisselin. Kulutuksella tai muilla bensa vs diesel kuluilla ei ole merkitystä tässä vaan se että kumpi on kestävempi ja mukavempi kone ajella..

    Vaihtoehtoina on siis seuraavat: 325tds, 325i ja 328i

    Mitä huonoja ja hyviä puolia näissä? Kuinka isot erot ripeydessä, väännössä, kestävyydessä jne.. diesel varmaan inan nuhempi, mutta saa varmaan kohtuu helpolla ja halvalla viritettyä?
    325tds ja 328i jos vertaillaan, niin tuossa diisselissä on väännöt alempana, ja ne ovat tasasemmat, eikä ole semmoista "tehopiikkiä". Väännöthän noissa on aikalailla samoissa lukemissa, mutta hevosia toki bensassa enemmän. Tuolla omalla kokeilin kulutusta nyt talvella vakkarilla n. 90km/h ja se oli noin 7l/100km. Kaverin automaatti sedan 325TDS menee matkalla johonkin 6-7l muistaakseni, eli tuskin hirveitä eroja kulutuksessa on. Diisselissä on se parempi puoli, että se vetää tasaisesti jo alakierroksilta, kun taas bensa herää vasta vähän myöhemmin,mutta sitten taas rajummin. Kummssakin on omat hyvät, ja huonot puolensa.


    Tuolta kun katsoo kiihtyvyydet, niin TDS 10.4s ja 328i 7.3s. Kummassakin on puolensa, että kannattaa vaikka käydä molempia ajamassa jos epäilyttää.
    Last edited by Jontsu00; 05-02-2012, 20:50.

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      En näe tuossa tds:ssä mitään järkeä vs 328i tai 323i. Ensinnäkään ku ne ei kuluta paljoa vähemmän, ovat laiskempia ja tuo M51 kone ei ole kyllä bemarilta mikään taidonnäyte, päinvastoin pikemmin. Ja jos tullaan 323i vs 328i vertailuun niin 328i ehdottomasti, tosin jos löytää edullisen hyväkuntoisen kolmekakskolmosen niin mikäettei, hyvä moottori se siinäkin on.

      Ps. myynnissä olis tommonen 328i

      Comment

      • aikamatkaaja
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 601
        • Pori

        Originally posted by jukkae View Post
        En näe tuossa tds:ssä mitään järkeä vs 328i tai 323i. Ensinnäkään ku ne ei kuluta paljoa vähemmän, ovat laiskempia ja tuo M51 kone ei ole kyllä bemarilta mikään taidonnäyte, päinvastoin pikemmin. Ja jos tullaan 323i vs 328i vertailuun niin 328i ehdottomasti, tosin jos löytää edullisen hyväkuntoisen kolmekakskolmosen niin mikäettei, hyvä moottori se siinäkin on.

        Ps. myynnissä olis tommonen 328i
        Onko tuossa M51:ssä jotain kipuja. Millai ne kestää ja onko paljonkin huonompi kun tuo M50? Pistäs vaikka sähköpostiin [email protected] vähän lisätietoa ja kuvia autostas!

        Niin ja nyt kun katsonut nii kyllä vähän toi rahallinen menokin voisi hyvä olla pieni, lähinnä jos tds niin varmaan 2paikkaiseksi joutuis laittamaan..
        e61 525i -05 & e23 732i -84

        Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16418
          • Asikkala

          Originally posted by aikamatkaaja View Post
          Onko tuossa M51:ssä jotain kipuja. Millai ne kestää ja onko paljonkin huonompi kun tuo M50? Pistäs vaikka sähköpostiin [email protected] vähän lisätietoa ja kuvia autostas!

          Niin ja nyt kun katsonut nii kyllä vähän toi rahallinen menokin voisi hyvä olla pieni, lähinnä jos tds niin varmaan 2paikkaiseksi joutuis laittamaan..
          Ostaa tds ja laittaa 2 -paikkaiseksi, miksi ? Tulee paku ja verot pienemmät ? Ei siinä, kyllä ostaa saa mutta minun valinta olis tuo 328i.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            Originally posted by Haju69 View Post
            vai 1,2W kuitenkin.
            No sen kantaan ei saa tungettua edes väkisin 3 t. 5 w polttimoa.

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Originally posted by aikamatkaaja View Post
              Olen ajatellut että vaihtaisin hyvin palvelleen mersuni nyt taas bemariin ja ajatuksena olis ollut e36 touring, mutta nyt olen pähkäillyt että ostanko bensan vai diisselin. Kulutuksella tai muilla bensa vs diesel kuluilla ei ole merkitystä tässä vaan se että kumpi on kestävempi ja mukavempi kone ajella..

              Vaihtoehtoina on siis seuraavat: 325tds, 325i ja 328i

              Mitä huonoja ja hyviä puolia näissä? Kuinka isot erot ripeydessä, väännössä, kestävyydessä jne.. diesel varmaan inan nuhempi, mutta saa varmaan kohtuu helpolla ja halvalla viritettyä?
              Täältä ääni myöskin tolle 328i farkulle.
              Molemmat farkkuina omistaneena, niin 325tds ja 328i välillä valinta ei todellakaan ole vaikea. Ehdottomasti 328i.
              325tds ei todellakaan ole edes kovin taloudellinen, eli kilsoja pitää tulla melko runsaasti että sen suhteen kannattaa. Mitä tulee moottorien luenteisiin, päihittää 328i ton dieselin käytännössä joka osa-alueella. Vääntää käytännössä paremmin ja vetoalue myös laakeampi.(vanos pitää toki olla kunnossa)
              Aprilia RSV4

              Comment

              • ka00z
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1805
                • Varsinais-Suomi

                Palatakseni e36 lämpöongelmaan viikonloppuinen ropaustuokio tuotti tulosta.

                Eli kennossa / järjestelmässä oli hieman ilmaa + kopisteltiin vesiventtiilia = e36 puhaltaa taas kuumaa ja sisällä tarkenee. Myös raikkarit kannattaa vaihtaa, näin jälkiviisaana
                W124 voll, markalla pidemmälle

                Comment

                • Henkka21
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 159
                  • Mikkeli

                  Originally posted by Henkka21 View Post
                  Mikä tämä on ja minne tämä kuuluu? Jäi koneen kasauksessa tavallaan "yli" eikä oikein keksitty mitään fiksua paikkaa tälle...

                  Edelleen hakusessa paikka tuolle! Ei meinaa mennä päästöistä läpi, tyhjäkäynti seilaa ja hermot menee

                  Jos kenellekään on pienintäkään aavistusta niin tänne kiitos!!

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Originally posted by Henkka21 View Post
                    Edelleen hakusessa paikka tuolle! Ei meinaa mennä päästöistä läpi, tyhjäkäynti seilaa ja hermot menee

                    Jos kenellekään on pienintäkään aavistusta niin tänne kiitos!!
                    Eikös tuo ole jotain saksalaisen laittamia saastevehkeitä:think Revi pois. Ilmoja varmaan vetää jostain jos tyhjäkäynti heittelee.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • joelp
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 77
                      • Kempele

                      Originally posted by jr66 View Post
                      No sen kantaan ei saa tungettua edes väkisin 3 t. 5 w polttimoa.
                      Jahas... Joku on sitte menny muokkaileen sitä kantaa kun 5w poltin hujahti sinne ku itestään.

                      Tuosta termarista vielä, että taitaa olla mulla 80asteinen termari ja pitäs vaihtaa se, nii laittaakko suosiolla samanlainen vai 88/92asteista?

                      Comment

                      • HerraHuu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2012
                        • 355
                        • Keski-Suomi

                        Paskanmöivät

                        Apuja kaivataan! Ongelmia auton kanssa taas. Aamulla töihin mennessä nosti lämmöt hitaasti punaista kohti mutta ei punaiselle asti. Töistä päästessäni lisäsin nestettä kun sitä ei siellä oikein ollut. Auto rupesi kuitenkin keittämään heti kun n.5km takana. Jäähdytin+vesipumppu vaihdettu vähän aikaa sitten. Lämmintä ilmaa ei ole puhaltanut viikkoon ollenkaan, korkeintaa lehmänhönkäyksiä järkyttävän korkeilla kierroksilla. Alaletku minun omistuksen aikana aina kylmä. Paisarissa ei mönjiä tai muita. Onko se nyt kannentiiviste mikä on mennyt vai mistä vikaa etsitään? Termostaatti? Öljyä en missään seassa ole kuitenkaan huomannut. (ainakaan pimeässä) Toivotaan ettei suurempia ole tullut koneeseen kun ajoin kone kuumana jonkun matkaa hermot menettäessäni. Toiveikkaana uskon vieläkin että BMW on hyvä auto kunhan kunnossa mutta kyllä minua kustiin silmään ja kovasti kun tähän vaihdoin.


                        -e30 2d m10b18

                        EX -e53 X5 3.0D
                        EX -e39 523i Sedan
                        EX -e36 325i Coupe
                        EX -e46 323i Sedan
                        EX -e36 320i Touring

                        Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11078
                          • Oulu

                          Originally posted by HerraHuu View Post
                          Jäähdytin+vesipumppu vaihdettu vähän aikaa sitten.
                          Mites ilmaus? Niinkun on jo monen monta kertaa tullu ilmi, niin nää on todella kriittisiä sen suhteen. Ei tartte iso ilmakupla jäädä kiertoon mikä sit myöhemmin aiheuttaa ongelmia kun pääsee siirtymään väärään paikkaan. Jos ei ole tuttu, niin hemin ohje kannattaa lukea ajatuksen kanssa, sillä oikotietä onneen ei tässätapauksessa ole.

                          Sit jos ilmaus on varmasti tehty oikein ja jälkikäteen on pitäny lisätä nestettä, niin siellä on oltava jossain reikä mistä nestettä pääsee pihalle ja ilmaa järjestelmään. Tällekkin ensiapu on ilmaus ja sit etsimään vuotokohtaa. Todennäkösiä vuotokohtia on ainakin m52:ssa syylärin lisäksi termostaattikotelo, vesipumppu, lämppärinkennon vesiputken o-renkaat suodatinjalan vieressä ja pakosarjan alla se proppu mihin säteilylämmitin (calix ja oem) pultataan. Varsinkin tuo viimesin on paha, koska siitä ilma pääsee just väärään paikkaan kierrossa.
                          Last edited by Pazi88; 06-02-2012, 19:16.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Sene
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 925
                            • Enschede, The Netherlands

                            Originally posted by HerraHuu View Post
                            Apuja kaivataan! Ongelmia auton kanssa taas. Aamulla töihin mennessä nosti lämmöt hitaasti punaista kohti mutta ei punaiselle asti. Töistä päästessäni lisäsin nestettä kun sitä ei siellä oikein ollut. Auto rupesi kuitenkin keittämään heti kun n.5km takana. Jäähdytin+vesipumppu vaihdettu vähän aikaa sitten. Lämmintä ilmaa ei ole puhaltanut viikkoon ollenkaan, korkeintaa lehmänhönkäyksiä järkyttävän korkeilla kierroksilla. Alaletku minun omistuksen aikana aina kylmä. Paisarissa ei mönjiä tai muita. Onko se nyt kannentiiviste mikä on mennyt vai mistä vikaa etsitään? Termostaatti? Öljyä en missään seassa ole kuitenkaan huomannut. (ainakaan pimeässä) Toivotaan ettei suurempia ole tullut koneeseen kun ajoin kone kuumana jonkun matkaa hermot menettäessäni. Toiveikkaana uskon vieläkin että BMW on hyvä auto kunhan kunnossa mutta kyllä minua kustiin silmään ja kovasti kun tähän vaihdoin.

                            Tuliko sitä ilmattua noiden kamojen vaihdon jälkeen? Kuulostais siltä että ei.
                            Last edited by Sene; 06-02-2012, 19:11. Reason: olin hidas
                            F11 LCI 535xi


                            Ex.

                            E36 320i sedan
                            E36 LCI 328i coupe
                            E61 LCI 530xi

                            Comment

                            • HerraHuu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2012
                              • 355
                              • Keski-Suomi

                              Originally posted by Sene View Post
                              Tuliko sitä ilmattua noiden kamojen vaihdon jälkeen? Kuulostais siltä että ei.
                              Sitä en valitettavasti tiedä kun auto ei omistuksessa paria viikkoa kauempaa ollut ja osat vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Tuo ilmaus oli ohjelmassa itselläni jo senkin takia kun ei sitä lämmintä ilmaa hyttiin saanut mutta tullut vaan ajettu palellen kun töihin on pakko päästä. Aloitanpa siitä nyt ja palaan asiaan kun tiedän enemmän. Kiitoksia näistä.


                              -e30 2d m10b18

                              EX -e53 X5 3.0D
                              EX -e39 523i Sedan
                              EX -e36 325i Coupe
                              EX -e46 323i Sedan
                              EX -e36 320i Touring

                              Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                              Comment

                              • suzuka
                                Bimmer Rookie
                                • May 2010
                                • 56
                                • Oulu

                                Puhaltimen etuvastus mennyt, realoemi tarjoaa siemensin tai behrin vastusta, kumpikohan tuonne menee? Kyseessä m40 -91

                                E39 530d -02 Touring M-Sport
                                E39 528ia -99 Touring
                                E36 318Tds -97 Touring
                                E36 316i -91 Sedan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎