Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Pikkuhiljaa autoa hankkimassa ja on tullut katseltua Bemarilta lähinnä E36:tta (pääasiassa Coupe/Cabrio) ja E46:tta (pääasiassa Coupe/Sedan).
    Tulipa haeskeltua Nettiautosta myös M3:a muiden hieman heikkotehoisempien 6-syl. pelien lisäksi ja näytti tästä "lähistöltä" löytyvän kuvien perusteella ihan hienokuntoinen vehje (vaikkakin kuvia vain kaksi).



    Mitäs jengi on tuosta mieltä? Mitä huoltoa edessä ja mitä pitäisi olla noihin kilometreihin mennessä tehtynä? M3:n tyyppiviat ovat?
    Tuli hieman udeltua jo tuosta, ja selvisi, että ainakin täällä Suomenmaalla ollut vain kesäajossa ja 2010 Saksasta uitettu. Lisäksi sain ko. yksilön viat - palanut polttimo, ainoastaan satunnaisesti toimiva töötti sekä umpeutunut leima.
    Ainoana miinuksena pitäisin huoltokirjan hukkumista 20 vuoden aikana johonkin - mitenkä paha homma?

    Näyttää poikkeavan OEM-kunnosta lähinnä etu- ja takavaloineen, jotka olisi kyllä tarkoitus vaihtaa sitten alkuperäisiin, mikäli tuon erehtyy ostamaan.
    Tod.näk. alustasarjakin vaihdeltu, vai onko M3:n orkkisalustalla noinkin tontissa?

    Mitä pitäisitte tuolle kelpohinnaksi uudella leimalla?
    Last edited by Guest; 25-05-2012, 14:34.

    Comment

    • mixoo
      BTCF Member
      • Mar 2012
      • 579
      • Tuusula

      tietääkös viisammat että meneekö 325:en imusarja heittämällä kiinni 323:een bemmiin? :think kuullut vähän huhua että tismalleen sama kone molemmissa tosin 325 mallissa vain parempi/avarampi imusarja kuin 323:ssa ja tehoeroa vakiona kuitenkin +20hv... että aika helpolla saisi enemmän irti, jos vaan imusarjan vaihtaisi..?

      Nyt:
      - E91 330D M-Sport
      - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

      Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16341
        • Leppävirta

        Originally posted by vallu View Post
        Pikkuhiljaa autoa hankkimassa ja on tullut katseltua Bemarilta lähinnä E36:tta (pääasiassa Coupe/Cabrio) ja E46:tta (pääasiassa Coupe/Sedan).
        Tulipa haeskeltua Nettiautosta myös M3:a muiden hieman heikkotehoisempien 6-syl. pelien lisäksi ja näytti tästä "lähistöltä" löytyvän kuvien perusteella ihan hienokuntoinen vehje (vaikkakin kuvia vain kaksi).



        Mitäs jengi on tuosta mieltä? Mitä huoltoa edessä ja mitä pitäisi olla noihin kilometreihin mennessä tehtynä? M3:n tyyppiviat ovat?
        Tuli hieman udeltua jo tuosta, ja selvisi, että ainakin täällä Suomenmaalla ollut vain kesäajossa ja 2010 Saksasta uitettu. Lisäksi sain ko. yksilön viat - palanut polttimo, ainoastaan satunnaisesti toimiva töötti sekä umpeutunut leima.
        Ainoana miinuksena pitäisin huoltokirjan hukkumista 20 vuoden aikana johonkin - mitenkä paha homma?

        Näyttää poikkeavan OEM-kunnosta lähinnä etu- ja takavaloineen, jotka olisi kyllä tarkoitus vaihtaa sitten alkuperäisiin, mikäli tuon erehtyy ostamaan.
        Tod.näk. alustasarjakin vaihdeltu, vai onko M3:n orkkisalustalla noinkin tontissa?

        Mitä pitäisitte tuolle kelpohinnaksi uudella leimalla?
        Etupuskurikin vaihtunut johonkin muuhun kuin alkuperäiseen. Takapuskurin diffuusori ja listat maalattu punaiseksi sekä nuo tuning valot antaa jotenkin ainakin itselle sen käsityksen että jonkunlaisen tuunaajan käsissä auto on ollut. No nuohan on pikkujuttuja mutta itseä kyllä kovasti häiritseviä tekijöitä. Ei kai tuo mahottoman hintainen M3 ole jos muuten järissään.

        Originally posted by mixoo View Post
        tietääkös viisammat että meneekö 325:en imusarja heittämällä kiinni 323:een bemmiin? :think kuullut vähän huhua että tismalleen sama kone molemmissa tosin 325 mallissa vain parempi/avarampi imusarja kuin 323:ssa ja tehoeroa vakiona kuitenkin +20hv... että aika helpolla saisi enemmän irti, jos vaan imusarjan vaihtaisi..?
        Ei mene suoraan. Tuossa lue tuo ilmoitus niin ehkä selvenee asia hieman. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=150563
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by mixoo View Post
          tietääkös viisammat että meneekö 325:en imusarja heittämällä kiinni 323:een bemmiin? :think kuullut vähän huhua että tismalleen sama kone molemmissa tosin 325 mallissa vain parempi/avarampi imusarja kuin 323:ssa ja tehoeroa vakiona kuitenkin +20hv... että aika helpolla saisi enemmän irti, jos vaan imusarjan vaihtaisi..?
          Moottoreissa on muitakin eroja kuin imusarja.
          Ei mene ihan bolt-on, haulla löytyy tietoa, lähinnä m52b28 moottoreihin noita on laiteltu.
          Voihan sillä yläkierroksille saada jotain lisää b25:kin.

          E: Haju ehtikin ensin.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • dumppi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 4351
            • sotkamo

            Originally posted by mixoo View Post
            tietääkös viisammat että meneekö 325:en imusarja heittämällä kiinni 323:een bemmiin? :think kuullut vähän huhua että tismalleen sama kone molemmissa tosin 325 mallissa vain parempi/avarampi imusarja kuin 323:ssa ja tehoeroa vakiona kuitenkin +20hv... että aika helpolla saisi enemmän irti, jos vaan imusarjan vaihtaisi..?
            ei niissä niitä tehoeroja oikeasti mitään kahtakymmentä yleensä ole.. järjestäänhän noista 323:sta ja 523:sta on penkkailtu ~180+hp omastanikin penkitettiin viime kesänä 189 ja jäpöset ja peltisarjat vaan oon vaihtanu avarampiin mallia kiina..
            samalla penkkipäivällä myös yhen foorumilaisen 325:sta penkitettiin vielä vähemmän ku tuosta mun autosta en nyt vaan muista mitä se anto:think

            itsekin oon tosin tuota imusarjamodia miettinyt mut en tiedä sitten ku kuitenkin väännöissä häviää:think
            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
            e36 325i coupé R.I.P
            e30 316 2d
            e36 318is coupé
            e36 323i 4d ac schnitzer replica


            Käyttis: e39 523i 4d
            Originally posted by rizzo
            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
            |Sotkamo Connection|

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by dumppi View Post
              ei niissä niitä tehoeroja oikeasti mitään kahtakymmentä yleensä ole.. järjestäänhän noista 323:sta ja 523:sta on penkkailtu ~180+hp omastanikin penkitettiin viime kesänä 189 ja jäpöset ja peltisarjat vaan oon vaihtanu avarampiin mallia kiina..
              samalla penkkipäivällä myös yhen foorumilaisen 325:sta penkitettiin vielä vähemmän ku tuosta mun autosta en nyt vaan muista mitä se anto:think

              itsekin oon tosin tuota imusarjamodia miettinyt mut en tiedä sitten ku kuitenkin väännöissä häviää:think
              Sama, 185hp/246Nm oli mullakin ihan vakiosta M52B25 moottorista. Takavaimennin ei ollut alkuperäinen mut sillä nyt ei ole merkitystä.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • mixoo
                BTCF Member
                • Mar 2012
                • 579
                • Tuusula

                Originally posted by dumppi View Post
                ei niissä niitä tehoeroja oikeasti mitään kahtakymmentä yleensä ole.. järjestäänhän noista 323:sta ja 523:sta on penkkailtu ~180+hp omastanikin penkitettiin viime kesänä 189 ja jäpöset ja peltisarjat vaan oon vaihtanu avarampiin mallia kiina..
                samalla penkkipäivällä myös yhen foorumilaisen 325:sta penkitettiin vielä vähemmän ku tuosta mun autosta en nyt vaan muista mitä se anto:think

                itsekin oon tosin tuota imusarjamodia miettinyt mut en tiedä sitten ku kuitenkin väännöissä häviää:think
                joo tosiaan kun mietin että omassa M52B25 koneessa on papereitten mukaan se 170 hv ja noissa M50B25 koneissa taas se 192 hv autowikin mukaan. että olisiko siinä sitten mitään hyötyä vaihtaa imusarjaa :think kaipa sitä voisi kokeilla mutta jos pitää modailla linkin mukaan mitä Haju69 laittoi eli http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=150563 niin kai pitää ammattilaiselle viedä jollei onnistu helposti itsekkin...

                Nyt:
                - E91 330D M-Sport
                - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by mixoo View Post
                  joo tosiaan kun mietin että omassa M52B25 koneessa on papereitten mukaan se 170 hv ja noissa M50B25 koneissa taas se 192 hv autowikin mukaan. että olisiko siinä sitten mitään hyötyä vaihtaa imusarjaa :think kaipa sitä voisi kokeilla mutta jos pitää modailla linkin mukaan mitä Haju69 laittoi eli http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=150563 niin kai pitää ammattilaiselle viedä jollei onnistu helposti itsekkin...
                  No se on eria asia mitä papereissa ja autowikissä lukee. Eroa ei oikeasti juuri ole.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16341
                    • Leppävirta

                    Originally posted by mixoo View Post
                    joo tosiaan kun mietin että omassa M52B25 koneessa on papereitten mukaan se 170 hv ja noissa M50B25 koneissa taas se 192 hv autowikin mukaan. että olisiko siinä sitten mitään hyötyä vaihtaa imusarjaa :think kaipa sitä voisi kokeilla mutta jos pitää modailla linkin mukaan mitä Haju69 laittoi eli http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=150563 niin kai pitää ammattilaiselle viedä jollei onnistu helposti itsekkin...
                    Kannattaa kysästä nimimerkiltä Gonzalez että onnistusko millon modaus jos ei sitten ole tällä hetkellä valmiiksi modattuja varastossa. Itse hommasin aikoinaan just Gonzalezilta valmiin setin ja itse kaverin kanssa se vaihdettiin. Mukana tulee kyllä kattavat vaihto ohjeet ja myös minulla on se ohje tallessa.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • dumppi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 4351
                      • sotkamo

                      Originally posted by mixoo View Post
                      joo tosiaan kun mietin että omassa M52B25 koneessa on papereitten mukaan se 170 hv ja noissa M50B25 koneissa taas se 192 hv autowikin mukaan. että olisiko siinä sitten mitään hyötyä vaihtaa imusarjaa :think kaipa sitä voisi kokeilla mutta jos pitää modailla linkin mukaan mitä Haju69 laittoi eli http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=150563 niin kai pitää ammattilaiselle viedä jollei onnistu helposti itsekkin...
                      voihan se olla että saat tehoa vähän enemmän tuolla mutta varaudu yllätyksiin ja varsinkin siihen että väännöt häviää alhaalta..

                      jos nyt kuitenkin päätät tuon tehdä niin ilmottelehan sitten tuloksia ja käytä nyt penkissä ennen tuota modia

                      pitänee itsellä vielä tänä kesänä pyrkiä penkittämään tuo uudella putkistolla jossa ei ole katteja eikä välivaimentimia:think
                      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                      e36 325i coupé R.I.P
                      e30 316 2d
                      e36 318is coupé
                      e36 323i 4d ac schnitzer replica


                      Käyttis: e39 523i 4d
                      Originally posted by rizzo
                      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                      |Sotkamo Connection|

                      Comment

                      • LEPARDI
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 48
                        • E61

                        Originally posted by LEPARDI View Post
                        Mitenkäs 320:sen takajarruletkut saa irti kun mutterit ovat jotain ihme tuumakokoja?
                        Originally posted by JJT View Post
                        Kyllä ne ihan millikokoja on (ollut). Lämmittämällä lähtee viimestään.
                        Originally posted by LEPARDI View Post
                        Niihin putkien muttereihin ei mene 10 ja 11 pyörii ympäri. Letkun yläpäähän menee 16 mutta pyörii ympäri myöskin, letkun alapää sentään on tarkalleen 14. Kait se hitsaushommiks menee
                        Originally posted by toNmbbA View Post
                        Teräsharjalla harjaat puhtaaksi niin pitäisi mennä 10mm.

                        bmwfans.info ilmoittaa kanssa et M10/M10
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Niin, kierre, avainväli on se 11 mm.
                        Noniin oikealta puolelta lähti letku irti ku lämmitti pari kertaa kuumailmapuhaltimella ja käytti avaamiseen jotain venäläistä 11mm avainta joka ei pyörähtänyt niin helposti ja putkitonkeja letkun päässä. Vasemmanpuolimmainen ei lähtenyt näillä konsteilla joten jouduin viilaamaan mutterin 10 milliseksi ja sitte napsahti heti auki. Kyseessähän oli nämä "etummaiset" takaletkut auton edestä katsoen. Eiköhän niillä mennä taas jokunen vuosi.

                        Sitte olis vielä kysymys että minkälainen kiinnitys noissa "lätkäkiekko" kumityynyissä tunkin nostokohdissa on?

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by LEPARDI View Post
                          Sitte olis vielä kysymys että minkälainen kiinnitys noissa "lätkäkiekko" kumityynyissä tunkin nostokohdissa on?
                          Hakaset jotka takertuu siihen reikään.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • joelp
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 77
                            • Kempele

                            Onko normaalia että ylävesiletku on rutussa/lytyssä ajon jälkeen?

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16418
                              • Asikkala

                              Originally posted by joelp View Post
                              Onko normaalia että ylävesiletku on rutussa/lytyssä ajon jälkeen?
                              Ei ole.

                              Comment

                              • toNmbbA
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2009
                                • 2329
                                • Espoo

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Niin, kierre, avainväli on se 11 mm.
                                Unohdin muokata tuohon tuon avaimen koon.
                                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎