Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tole
    BTCF Member
    • Mar 2012
    • 2204
    • Esbå

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Toimii tai sitten teboil diamond 5W-40. Ostaa sitä kumpi sattuu olemaan halvempaa.
    Joo mietinkin tuota castrollia. Viimeks laitoin mobilia :O
    E36 325 cabrio

    Exät: E36 328i,E36 328i E36 328ia E36 316 E30 316 e30 318 e36 320

    Comment

    • salamine
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 109
      • Finland

      siis

      Minkälaiset on 320 sedanin takasumuvalojen polttimoiden umpiot/kiinikkeet? Onko ne samanlaiset ku muutkin "umpiot/kiinikkeet" vai onko niille joku oma? Itellä tyhjillään ne ja pitäs jostain hommata, muttaku tietäs millaset niihin kuuluu?

      Comment

      • addee
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 130
        • Mikkeli

        Originally posted by salamine View Post
        Minkälaiset on 320 sedanin takasumuvalojen polttimoiden umpiot/kiinikkeet? Onko ne samanlaiset ku muutkin "umpiot/kiinikkeet" vai onko niille joku oma? Itellä tyhjillään ne ja pitäs jostain hommata, muttaku tietäs millaset niihin kuuluu?
        Oisko tästä apuja?
        Neloskoneen arkinen rahina

        Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
        +4 kulkuneuvoa

        Comment

        • Benzi87
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 1106
          • Oulu

          Eli ois sellanen ongelma että joku öljynlauhdutin vuotaa.
          Lauhdutin on siis syylärin ja ilmastoinnin kennon välissä.
          Onko kyseessä siis ohjaustehostimen kenno vai mikä?
          En ole varma että vuotaako ite kenno vai putkien liitokset.
          Pitäisi siis viikonlopun aikana ruveta purkaan kyseistä kenno ja nyt kiinnostaisikin siis että minkälaiset tiivisteet siellä on?
          Meneekö kyseinen kenno yleensä rikki vai vuotaako vain tiivisteet?
          Tekee siis yön aikana pienen läikän auton alle ja öljystä ei saa selvää onko ohjaustehostimen öljyä vai moottoriöljyä kun on sen verran (tummaa).
          Epäilen että ei ole moottoriöljyä kun olen juuri vaihtanut koneeseen uudet öljyt jolloin öljyn pitäisi luonnollisesti olla puhdasta.

          EDIT: Kyseessä on siis 320iA vm.1994 eli onko automaattivaihteistolle erikseen lauhdutin? Jos on niin voisko kyseessä olla juuri laatikon lauhdutin?
          Last edited by Benzi87; 30-11-2012, 12:06.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16460
            • Asikkala

            Originally posted by Benzi87 View Post
            Eli ois sellanen ongelma että joku öljynlauhdutin vuotaa.
            Lauhdutin on siis syylärin ja ilmastoinnin kennon välissä.
            Onko kyseessä siis ohjaustehostimen kenno vai mikä?
            En ole varma että vuotaako ite kenno vai putkien liitokset.
            Pitäisi siis viikonlopun aikana ruveta purkaan kyseistä kenno ja nyt kiinnostaisikin siis että minkälaiset tiivisteet siellä on?
            Meneekö kyseinen kenno yleensä rikki vai vuotaako vain tiivisteet?
            Tekee siis yön aikana pienen läikän auton alle ja öljystä ei saa selvää onko ohjaustehostimen öljyä vai moottoriöljyä kun on sen verran (tummaa).
            Epäilen että ei ole moottoriöljyä kun olen juuri vaihtanut koneeseen uudet öljyt jolloin öljyn pitäisi luonnollisesti olla puhdasta.
            Mikä kone ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/

            Comment

            • Benzi87
              BTCF Member
              • Feb 2011
              • 1106
              • Oulu

              Originally posted by jr66 View Post
              M50:nen

              Comment

              • veteraaniseppo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2008
                • 1283
                • Hla-Sjk.

                No niin. Talven ekat pakkaset, ruhtinaalliset -8 varmaan ja oma E36 M50B25 käy heti kiukuttelemaan.
                Kesällä vaihdettu uusi syyläri, jossa mukana kiinni uusi paisari ja samalla uusin ylä ja alavesiletkut ja sen ohuemman letkun joka lähtee rintapellille päin syylärin/paisarin alapuolelta.
                Ongelma: vuotaa nestettä paisarin alatiivisteen välistä niin, että nestettä roiskuu moniurahihnalle ja hihna käy vinkumaan erittäin häiritsevästi.

                Vesipumppu ja termari vaihdettu. Mites se vesiventtiili kun siitäkin välillä jotain puhetta. Kiertääkö neste siellä asti? Voiko ko.venttiili mennä tukkoon yms ja järjestelmään tulee liian kova paine ja joku paikka alkaa vuotamaan, tässä tapauksessa sitten tuo alatiiviste. Neuvoja? Kokemuksia?
                Alkaa hieman nyppimään kun koko viime talvi meni lämpö ongelmien kanssa tapellessa.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11122
                  • Oulu

                  Tarvike syyläri?

                  Voihan se vesiventtiili tukkoon mennä, mut sen kyllä huomaa helposti = lämpöä ei riitä edes pitämään tuulilasia sulana. Painetta se ei silti järjestelmään kerrä. Mikäs syylärin korkki siellä on? Uutta orkkista vaihtamaan ensimmäiseksi sinne jos on tarvike/alkuperäinen.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • veteraaniseppo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2008
                    • 1283
                    • Hla-Sjk.

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Tarvike syyläri?

                    Voihan se vesiventtiili tukkoon mennä, mut sen kyllä huomaa helposti = lämpöä ei riitä edes pitämään tuulilasia sulana. Painetta se ei silti järjestelmään kerrä. Mikäs syylärin korkki siellä on? Uutta orkkista vaihtamaan ensimmäiseksi sinne jos on tarvike/alkuperäinen.
                    En osaa sanoa yhtään kun vaihdatin sillon viime talvena siihen uuden kun vanha oli mennyt halki. Ja nyt kesällä sain uuden takuuseen kun sekin alkoi vuotamaan ja taas hihna vinkui! Tuulilasi ja muutkin lasit kyllä pysyvät sulana ja syylärinkorkin on ostanut myös kesällä ihan merkkiliikkeestä ja otin sen joka päästää aikaisemmin paineita pihalle yms version.

                    "Hieman" alkaa taas ahistamaan, paisari tyhjänä, nestettä vuotaa, lämpöä ei puhalla sisälle ja hieman jo tuossa lämpöviisarikin notkahti keskivaiheen yli. Alkaa olla jo ihan vitsi tämä mun auto ja sen lämpöongelmat.
                    Maanantaina korjaamolle kyselemään mikä markkinasyyläri sinne laitettu.

                    Comment

                    • veteraaniseppo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2008
                      • 1283
                      • Hla-Sjk.

                      Ai että. Mikäs sen parempaa kuin olla auton kanssa painimassa kello 02.00. No vaikka mikä, mutta taisinpa selvittää viankin (ellei nyt löydy muutakin joka nestettä hukkaa).
                      Termostaatin se muovinen kotelo johon ylä ja alavesiletkut kiinnitetään niin on halki sieltä alhaalta. Onneks löyty sellanen hammaslääkärin tapanen pikkupeili jota pysty kääntelee ja vääntelee niin näki sinne minne ei kyllä olisi muuten nähnyt mitenkään.

                      Comment

                      • Kylli-Täti
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 499
                        • Tampere

                        Parikin kysymystä, eli:

                        1) Saako -93 318is:ään letkulämmitintä? Ja jos saa, niin mistä? Googlella en löytäny yhtään tällasen omistavaa tahoa. Defan sivut ei auta yhtään. Motonetistäkään ei mitään löydy. Jos ei saa mitään suoraan sopivaa, voin kyllä hieman DIY-modata "melkein" sopivaa jos homma on suht simppeli.

                        2) Ajelen tossa liikenneympyrään ja kun olin vaihtamassa vaihdetta pienemmälle, sammu motti. Hivutin auton sivuun ja koitin startata. Ei käyny tyhjäkäyntiä -> sammu. Pari kertaa kun kaasua polkas niin kävi nihkeesti tyhjäkäynnillä. Ajelin pari kilsaa kotipihaan ja koitin tyhjäkäyntiä uudestaan. Sekunnin aina kävi normaalisti ja sit droppas kierrokset sekunniksnoin pariin sataan. Tota jatku koko ajan, eli sekunti normaalisti, sekunti melkeen kuollen, sekunti normaalisti, sekunti just ja just puhisten. Moottori oli täysin lämmin. Avasin konepellin ja katoin silmällä letkut ja et ICV oli reilassa. Pelti alas ja kone käyntiin, toimi moitteetta. Tän jälkeen parin tunnin päästä kylmäkäynnistys ja ajelin koneen lämpimäks eikä mitään oireita! Onko tässä nyt jotain lopun alkua, vai jatkelenko ihan normaaliin malliin ilman huolia?

                        Jos nyt ees toiseen sais vastauksen niin ois ihan jees

                        Comment

                        • Jylyppy
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 487
                          • kuusamo

                          1. Saahan niihin. Sopivalla letkulähdöllä olevan vaan hommaa. Se että kannattaa sitä laittaa on taas eri asia. Voi tulla mielenkiintosia ongelmia.
                          Honda accord 2.4 -08
                          Suzuki gsx-r 1000 -03

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16460
                            • Asikkala

                            1. Saa (näköjään kun jylppy kertoo) mutta miksi ei lohkolämmitintä ?

                            Comment

                            • toNmbbA
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2009
                              • 2329
                              • Espoo

                              Originally posted by veteraaniseppo View Post
                              Ai että. Mikäs sen parempaa kuin olla auton kanssa painimassa kello 02.00. No vaikka mikä, mutta taisinpa selvittää viankin (ellei nyt löydy muutakin joka nestettä hukkaa).
                              Termostaatin se muovinen kotelo johon ylä ja alavesiletkut kiinnitetään niin on halki sieltä alhaalta. Onneks löyty sellanen hammaslääkärin tapanen pikkupeili jota pysty kääntelee ja vääntelee niin näki sinne minne ei kyllä olisi muuten nähnyt mitenkään.
                              Osta suosiolla metallinen termarin koppa niin ei tule enää harmaita hiuksia sen asian suhteen.
                              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                              Comment

                              • vtyyli
                                Newbiemmer
                                • May 2012
                                • 26
                                • .

                                kuuluuko laturin hinarullassa olla pieni välys? liikkuu n. 1mm kun käsin heiluttelee. välillä hihna vinkuu v´ttumaisesti ja tyhjäkäynnillä vikisee hiljalleen koko ajan.. onko millanen homma vaihtaa tarviiko hihnaa irrottaa ja millanen kiristin systeemi näissä on, ei oo tullu tarkemmin tutkittua m50b25.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎