Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eli ois sellanen ongelma että joku öljynlauhdutin vuotaa.
Lauhdutin on siis syylärin ja ilmastoinnin kennon välissä.
Onko kyseessä siis ohjaustehostimen kenno vai mikä?
En ole varma että vuotaako ite kenno vai putkien liitokset.
Pitäisi siis viikonlopun aikana ruveta purkaan kyseistä kenno ja nyt kiinnostaisikin siis että minkälaiset tiivisteet siellä on?
Meneekö kyseinen kenno yleensä rikki vai vuotaako vain tiivisteet?
Tekee siis yön aikana pienen läikän auton alle ja öljystä ei saa selvää onko ohjaustehostimen öljyä vai moottoriöljyä kun on sen verran (tummaa).
Epäilen että ei ole moottoriöljyä kun olen juuri vaihtanut koneeseen uudet öljyt jolloin öljyn pitäisi luonnollisesti olla puhdasta.
EDIT: Kyseessä on siis 320iA vm.1994 eli onko automaattivaihteistolle erikseen lauhdutin? Jos on niin voisko kyseessä olla juuri laatikon lauhdutin?Last edited by Benzi87; 30-11-2012, 12:06.
Comment
-
-
Originally posted by Benzi87 View PostEli ois sellanen ongelma että joku öljynlauhdutin vuotaa.
Lauhdutin on siis syylärin ja ilmastoinnin kennon välissä.
Onko kyseessä siis ohjaustehostimen kenno vai mikä?
En ole varma että vuotaako ite kenno vai putkien liitokset.
Pitäisi siis viikonlopun aikana ruveta purkaan kyseistä kenno ja nyt kiinnostaisikin siis että minkälaiset tiivisteet siellä on?
Meneekö kyseinen kenno yleensä rikki vai vuotaako vain tiivisteet?
Tekee siis yön aikana pienen läikän auton alle ja öljystä ei saa selvää onko ohjaustehostimen öljyä vai moottoriöljyä kun on sen verran (tummaa).
Epäilen että ei ole moottoriöljyä kun olen juuri vaihtanut koneeseen uudet öljyt jolloin öljyn pitäisi luonnollisesti olla puhdasta.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMikä kone ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/
Comment
-
-
No niin. Talven ekat pakkaset, ruhtinaalliset -8 varmaan ja oma E36 M50B25 käy heti kiukuttelemaan.
Kesällä vaihdettu uusi syyläri, jossa mukana kiinni uusi paisari ja samalla uusin ylä ja alavesiletkut ja sen ohuemman letkun joka lähtee rintapellille päin syylärin/paisarin alapuolelta.
Ongelma: vuotaa nestettä paisarin alatiivisteen välistä niin, että nestettä roiskuu moniurahihnalle ja hihna käy vinkumaan erittäin häiritsevästi.
Vesipumppu ja termari vaihdettu. Mites se vesiventtiili kun siitäkin välillä jotain puhetta. Kiertääkö neste siellä asti? Voiko ko.venttiili mennä tukkoon yms ja järjestelmään tulee liian kova paine ja joku paikka alkaa vuotamaan, tässä tapauksessa sitten tuo alatiiviste. Neuvoja? Kokemuksia?
Alkaa hieman nyppimään kun koko viime talvi meni lämpö ongelmien kanssa tapellessa.
Comment
-
-
Tarvike syyläri?
Voihan se vesiventtiili tukkoon mennä, mut sen kyllä huomaa helposti = lämpöä ei riitä edes pitämään tuulilasia sulana. Painetta se ei silti järjestelmään kerrä. Mikäs syylärin korkki siellä on? Uutta orkkista vaihtamaan ensimmäiseksi sinne jos on tarvike/alkuperäinen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTarvike syyläri?
Voihan se vesiventtiili tukkoon mennä, mut sen kyllä huomaa helposti = lämpöä ei riitä edes pitämään tuulilasia sulana. Painetta se ei silti järjestelmään kerrä. Mikäs syylärin korkki siellä on? Uutta orkkista vaihtamaan ensimmäiseksi sinne jos on tarvike/alkuperäinen.
"Hieman" alkaa taas ahistamaan, paisari tyhjänä, nestettä vuotaa, lämpöä ei puhalla sisälle ja hieman jo tuossa lämpöviisarikin notkahti keskivaiheen yli. Alkaa olla jo ihan vitsi tämä mun auto ja sen lämpöongelmat.
Maanantaina korjaamolle kyselemään mikä markkinasyyläri sinne laitettu.
Comment
-
-
Ai että. Mikäs sen parempaa kuin olla auton kanssa painimassa kello 02.00. No vaikka mikä, mutta taisinpa selvittää viankin (ellei nyt löydy muutakin joka nestettä hukkaa).
Termostaatin se muovinen kotelo johon ylä ja alavesiletkut kiinnitetään niin on halki sieltä alhaalta. Onneks löyty sellanen hammaslääkärin tapanen pikkupeili jota pysty kääntelee ja vääntelee niin näki sinne minne ei kyllä olisi muuten nähnyt mitenkään.
Comment
-
-
Parikin kysymystä, eli:
1) Saako -93 318is:ään letkulämmitintä? Ja jos saa, niin mistä? Googlella en löytäny yhtään tällasen omistavaa tahoa. Defan sivut ei auta yhtään. Motonetistäkään ei mitään löydy. Jos ei saa mitään suoraan sopivaa, voin kyllä hieman DIY-modata "melkein" sopivaa jos homma on suht simppeli.
2) Ajelen tossa liikenneympyrään ja kun olin vaihtamassa vaihdetta pienemmälle, sammu motti. Hivutin auton sivuun ja koitin startata. Ei käyny tyhjäkäyntiä -> sammu. Pari kertaa kun kaasua polkas niin kävi nihkeesti tyhjäkäynnillä. Ajelin pari kilsaa kotipihaan ja koitin tyhjäkäyntiä uudestaan. Sekunnin aina kävi normaalisti ja sit droppas kierrokset sekunniksnoin pariin sataan. Tota jatku koko ajan, eli sekunti normaalisti, sekunti melkeen kuollen, sekunti normaalisti, sekunti just ja just puhisten. Moottori oli täysin lämmin. Avasin konepellin ja katoin silmällä letkut ja et ICV oli reilassa. Pelti alas ja kone käyntiin, toimi moitteetta. Tän jälkeen parin tunnin päästä kylmäkäynnistys ja ajelin koneen lämpimäks eikä mitään oireita! Onko tässä nyt jotain lopun alkua, vai jatkelenko ihan normaaliin malliin ilman huolia?
Jos nyt ees toiseen sais vastauksen niin ois ihan jees
Comment
-
-
Originally posted by veteraaniseppo View PostAi että. Mikäs sen parempaa kuin olla auton kanssa painimassa kello 02.00. No vaikka mikä, mutta taisinpa selvittää viankin (ellei nyt löydy muutakin joka nestettä hukkaa).
Termostaatin se muovinen kotelo johon ylä ja alavesiletkut kiinnitetään niin on halki sieltä alhaalta. Onneks löyty sellanen hammaslääkärin tapanen pikkupeili jota pysty kääntelee ja vääntelee niin näki sinne minne ei kyllä olisi muuten nähnyt mitenkään.Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
kuuluuko laturin hinarullassa olla pieni välys? liikkuu n. 1mm kun käsin heiluttelee. välillä hihna vinkuu v´ttumaisesti ja tyhjäkäynnillä vikisee hiljalleen koko ajan.. onko millanen homma vaihtaa tarviiko hihnaa irrottaa ja millanen kiristin systeemi näissä on, ei oo tullu tarkemmin tutkittua m50b25.
Comment
-
Comment