Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16328
    • Leppävirta

    Originally posted by Marttyyri View Post
    Taisin joskus kysyä mutten vastausta saanut, e36 coupe. 325 m52b25 koneella (kai)

    Kaikki mittariston viisarit kuolee välillä kesken ajon, laskee alas eikä millään nouse. Voi välillä olla pari päivää näin ja sitten yhtäkkiä käynnistäessä taas herää henkiin, missä vika?

    Ei taida olla mikään e36 perusvika? Jonkinlainen kosketushäiriö mittaristossa vai koneen päässä antureissa vai häh?

    Kiitos ja anteeks! -Martti

    Ja Hyvää joulua ja Uuttavuotta!
    Jos 325 niin mitä ilmeisemmin M50 pata. 323 on sitten M52B25.

    No mutta, aika monesti tuon kuullut E36:ssa että mittaristo "kuolee" hetkeksi ja taas herää henkiin. Yhdessä entisessä 316:ssa oli sama häiriö. Eipä tullut koskaan selvitettyä mistä se johtuu, oli autokin vähän semmonen että ei niin väliks. Kaipa siihen kuitenkin joku ratkaisu on. Muistan kuulleeni kuitenkin että vika on mittaristossa jossain päin ilmeisemmin eikä muualla. Tai sitten muistan väärin. Eikö ollutkin paljon apua.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Roisto
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 2536
      • Kajaani

      -97 vm M52B20 luettiin koodeja ku ei mee päästöistä läpi, CO kierroksilla ei rajoissa. Anto IMM:stä ja jostain tankinhuohotinventtiilistä (?) koodit, varmaan sen takia ku niistä on piuhoja käytetty irti.

      Käynti notkahtaa kyllä ku repii IMM:n piuhan irti. M52 ei oo mulle tuttu ni onko imusarjan päällä jotain lambdan piuhoja? Omistaja sano että ne on lambdoille. Niitä kuitenkin käytettiin irti ni tapahtunu mitään, pitäskö? Tyhjäkäyntikin on omaan makuun aika alhainen, about 600...

      Mistä lähteä ettimään ratkasua?
      2001 E39 525iA
      1992 E34 "540i/5"

      Comment

      • Marttyyri
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 108
        • Finland, Lohja

        Originally posted by Haju69 View Post
        Jos 325 niin mitä ilmeisemmin M50 pata. 323 on sitten M52B25.

        No mutta, aika monesti tuon kuullut E36:ssa että mittaristo "kuolee" hetkeksi ja taas herää henkiin. Yhdessä entisessä 316:ssa oli sama häiriö. Eipä tullut koskaan selvitettyä mistä se johtuu, oli autokin vähän semmonen että ei niin väliks. Kaipa siihen kuitenkin joku ratkaisu on. Muistan kuulleeni kuitenkin että vika on mittaristossa jossain päin ilmeisemmin eikä muualla. Tai sitten muistan väärin. Eikö ollutkin paljon apua.
        No ei helvetti Olihan tästä paljon apua, munki mielestä se saattaa kuolla tai sitten ei, vika on aivan varmasti mittaristossa. Tai sitten jossain muualla, kai. Kuskissakin voi olla vikaa, tai apukuskissa. Takapenkkiläisissä tuskin

        Nomutta ainakin opin että on M50 pata Ja kun on vanoksellinen ni eikö se sillon ole tarkalleen M50LU?
        EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
        EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
        EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
        NYT e39 535i V8 mörkömoottori
        NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

        Originally posted by Alpina E34
        Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
        Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Marttyyri View Post
          No ei helvetti Olihan tästä paljon apua, munki mielestä se saattaa kuolla tai sitten ei, vika on aivan varmasti mittaristossa. Tai sitten jossain muualla, kai. Kuskissakin voi olla vikaa, tai apukuskissa. Takapenkkiläisissä tuskin

          Nomutta ainakin opin että on M50 pata Ja kun on vanoksellinen ni eikö se sillon ole tarkalleen M50LU?
          LU niinku lussu?
          ihan TU...niinku tussu.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Marttyyri
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 108
            • Finland, Lohja

            Originally posted by Supa View Post
            LU niinku lussu?
            ihan TU...niinku tussu.
            Tussu, ei lussu. Tussu, ei lussu. Selvä! Pitää muistaa. Olipas nolo virhe.
            EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
            EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
            EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
            NYT e39 535i V8 mörkömoottori
            NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

            Originally posted by Alpina E34
            Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
            Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

            Comment

            • TseiTsei
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 115
              • Varkaus

              Originally posted by TseiTsei View Post
              Eipä mennyt vesipumpun vaihto kuin elokuvissa. Aamusella kävin hakemassa merkkiliikkeeltä uuden pumpun(KS), termarin ja sen kotelon. Eikun osat irti ja uutta vesipumppua kiinni niin päätyakseli klappaa joka suuntaan johon hihnapyörä tulee kiinni. Ilmeisesti ei kovin terveellistä.

              180tkm ajettu vakio muovipumppu oli vielä pirun naftissa kunnossa. Mutta eipä tuota kehdannut takaisin laittaa. Aamulla täytyy lähteä vaihtamaan toista pumppua, jos sattuisi parempi yksilö..
              Tähän viitaten vielä, että onko tuo Kolbenschmidt aivan orggis valmistaja noissa vesipumpuissa?

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6693
                • .......

                Originally posted by Roisto View Post
                -97 vm M52B20 luettiin koodeja ku ei mee päästöistä läpi, CO kierroksilla ei rajoissa. Anto IMM:stä ja jostain tankinhuohotinventtiilistä (?) koodit, varmaan sen takia ku niistä on piuhoja käytetty irti.

                Käynti notkahtaa kyllä ku repii IMM:n piuhan irti. M52 ei oo mulle tuttu ni onko imusarjan päällä jotain lambdan piuhoja? Omistaja sano että ne on lambdoille. Niitä kuitenkin käytettiin irti ni tapahtunu mitään, pitäskö? Tyhjäkäyntikin on omaan makuun aika alhainen, about 600...

                Mistä lähteä ettimään ratkasua?
                Koodit noista on tullu juurikin liittimien irrotuksen takia.
                Lambdojen piuhat menee siinä bensatukin sivussa, suojamuovin alla.

                Oliko ennen mittausta ajettu kunnolla lämpimäksi?
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • salamine
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 109
                  • Finland

                  voihan torstai

                  Elikkä siis aattelimpa vähä kysellä kun omasta autosta syylärin ylävesiletku otti ja repes, suihkautti nesteet pitkin konehuonetta ja tajusin sen ajossa vasta kun alko kylmää puhaltamaan, lämmöt oli 3/4 eli reilusti yli puolenvälin (normaali lämmön), heti kun tajusin sen sammutin auton ja tutkin mikä vikana. no se letku justiinsa. Mutta kysymys kuuluu että voiko tuommonen vielä vahignoittaa konetta? Esim ettei ole kannentiiviste korkannut?

                  Perhana..

                  Ilmaushommia edessä..

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6693
                    • .......

                    Tuskinpa on mitään mennyt rikki.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Roisto
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 2536
                      • Kajaani

                      Originally posted by JJT View Post
                      Koodit noista on tullu juurikin liittimien irrotuksen takia.
                      Lambdojen piuhat menee siinä bensatukin sivussa, suojamuovin alla.

                      Oliko ennen mittausta ajettu kunnolla lämpimäksi?
                      Kyllähän tuo sano ajaneensa 70km 3-vaihteella maantienopeuksia

                      Joo unohtu vielä sanoa että vuosi sitte vaihdettu tarvikelambda. Voisko olla että se on korkannu mutta ei anna vikakoodia? Ei kuitenkaan kehtais ihan summassa ruveta osia vaihtelemaan, siinä savotassa tulee vaan tuskanhiki...
                      2001 E39 525iA
                      1992 E34 "540i/5"

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16371
                        • Asikkala

                        Originally posted by Roisto View Post
                        vuosi sitte vaihdettu tarvikelambda
                        :think

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16371
                          • Asikkala

                          Originally posted by salamine View Post
                          Elikkä siis aattelimpa vähä kysellä kun omasta autosta syylärin ylävesiletku otti ja repes, suihkautti nesteet pitkin konehuonetta ja tajusin sen ajossa vasta kun alko kylmää puhaltamaan, lämmöt oli 3/4 eli reilusti yli puolenvälin (normaali lämmön), heti kun tajusin sen sammutin auton ja tutkin mikä vikana. no se letku justiinsa. Mutta kysymys kuuluu että voiko tuommonen vielä vahignoittaa konetta? Esim ettei ole kannentiiviste korkannut?

                          Perhana..

                          Ilmaushommia edessä..
                          Mikä kone ?

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2536
                            • Kajaani

                            Originally posted by jr66 View Post
                            :think
                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • salamine
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 109
                              • Finland

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Mikä kone ?
                              Ainiin. siis M52B20 auto vm94

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16371
                                • Asikkala

                                Originally posted by salamine View Post
                                Ainiin. siis M52B20 auto vm94
                                M52 ? Eli alumiinilohkoinen, -94 autossa niin ei tehtaan jäljiltä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎