Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by BmwPunisher View Post
    Mittaristo ongelmaa.. mikä ero noissa mittaristoissa on?

    varaosanumero 62108379811 sopivuus :
    E36 318i Convertible, USA
    E36 318i Sedan, USA
    E36 318is Coupe, USA
    E36 320i Sedan, USA
    E36 323i Coupe, USA
    E36 323i Convertible, USA
    E36 325i Convertible, USA
    E36 325i Sedan, USA
    E36 325is Coupe, USA
    E36 328i Coupe, USA
    E36 328i Convertible, USA
    E36 328i Sedan, USA
    E36 318is Sedan, Europe
    E36 318is Coupe, Europe
    E36 320i Convertible, Europe
    E36 320i Touring, Europe
    E36 320i Sedan, Europe
    E36 320i Coupe, Europe
    E36 323i Sedan, Europe
    E36 323i Coupe, Europe
    E36 323i Convertible, Europe
    E36 323i Touring, Europe
    E36 325i Sedan, Europe
    E36 325i Coupe, Europe
    E36 325i Convertible, Europe
    E36 328i Coupe, Europe
    E36 328i Touring, Europe
    E36 328i Convertible, Europe
    E36 328i Sedan, Europe

    varaosanumero 62108379821 sopivuus :
    E36 316i Touring, Europe
    E36 316i Coupe, Europe
    E36 318i Convertible, Europe
    E36 318i Touring, Europe
    E36 318i Sedan, Europe

    yllä olevat tiedot realoem sivuilta kopioitua..
    ainakin kierrosluku tieto on persiillään jos sylinteri luku ei täsmää
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • JaniR
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 1077
      • Rauma

      Originally posted by BmwPunisher View Post
      Mittaristo ongelmaa.. mikä ero noissa mittaristoissa on?

      varaosanumero 62108379811 sopivuus :
      E36 318i Convertible, USA
      E36 318i Sedan, USA
      E36 318is Coupe, USA
      E36 320i Sedan, USA
      E36 323i Coupe, USA
      E36 323i Convertible, USA
      E36 325i Convertible, USA
      E36 325i Sedan, USA
      E36 325is Coupe, USA
      E36 328i Coupe, USA
      E36 328i Convertible, USA
      E36 328i Sedan, USA
      E36 318is Sedan, Europe
      E36 318is Coupe, Europe
      E36 320i Convertible, Europe
      E36 320i Touring, Europe
      E36 320i Sedan, Europe
      E36 320i Coupe, Europe
      E36 323i Sedan, Europe
      E36 323i Coupe, Europe
      E36 323i Convertible, Europe
      E36 323i Touring, Europe
      E36 325i Sedan, Europe
      E36 325i Coupe, Europe
      E36 325i Convertible, Europe
      E36 328i Coupe, Europe
      E36 328i Touring, Europe
      E36 328i Convertible, Europe
      E36 328i Sedan, Europe

      varaosanumero 62108379821 sopivuus :
      E36 316i Touring, Europe
      E36 316i Coupe, Europe
      E36 318i Convertible, Europe
      E36 318i Touring, Europe
      E36 318i Sedan, Europe

      yllä olevat tiedot realoem sivuilta kopioitua..
      ...9811 http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=b...at=0&_from=R40

      ...9821 http://carbonus.ru/detail/yok-2750513/

      Polttoaine, nopeus ja kulusuts asteikko. Punaraja.
      -Turku Connection- & MummyTownCruiser

      Comment

      • BmwPunisher
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 7629
        • Lemu

        Originally posted by Tonton View Post
        ainakin kierrosluku tieto on persiillään jos sylinteri luku ei täsmää
        Miksi 318is ja esim 328i tarjoaa sitten samaa mittaristoa?
        E70 X5 30d

        Comment

        • JonttuPeke
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 1127
          • Juuka

          Onko normaalia että tulpista oli posliinin alaosa tummunu?

          Pitikö tuohon paisuntasäiliöön olla 1,4barin vai 2barin korkki kun näköjään on korkista o-renkaat jotenkin revenneet :think
          F06 640D "M6"
          E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            Originally posted by JonttuPeke View Post
            Onko normaalia että tulpista oli posliinin alaosa tummunu?
            Riippuu tapauksesta, mutta yleensä mustat viirut tulpanvarressa tarkoittaa sitä, että on joskus lyönyt läpi. Yhdessä Volvon turbokoneessa oli näin käyny ja sen kyllä huomasi.

            Mutta jos se on ympäriinsä tummunu, niin todennäköisesti ovat vain pirun vanhat tulpat.

            Comment

            • Couja
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2012
              • 582
              • Valkeakoski

              Millainen homma on vaihtaa etujouset? Eli tarviiko koko iskari repiä irti vai saako sen esim. yläpää irti ja vanhajousi pois ja uusi tilalle tyylillä?
              Nykyinen:
              BMW e36 323i Touring :think

              Ex:
              BMW e36 328ia coupe
              BMW e36 320i sedan

              Originally posted by Miltzu
              Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

              Comment

              • karppov
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 65
                • Valkeakoski

                Otetaan iskari irti ylä- ja alapäästä.
                -puristetaan jousen puristimilla kasaan.
                -irroitetaan mutteri iskarin varresta
                -puretaan iskari "osiin"
                -löysätään jousen puristimet
                Ja kasataan päinvastaisessa järjestyksessä.
                Kun itte tekee, niin saa sellaista kun sattuu tuleen.

                Comment

                • däädää
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2010
                  • 756
                  • Tornio

                  Pitäs saada seuraavaksi lasit toimimaan tuossa.. Moottori pyörittää sitä rullaa mutta sen rullan ja itse lasinmekanismin väliset hitsaukset irronneet joten liike ei mee mekanismille asti, onko tuohon mitään korjauskeinoa vai suoraan uudet mekanismit?

                  Comment

                  • Couja
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2012
                    • 582
                    • Valkeakoski

                    Originally posted by däädää View Post
                    Pitäs saada seuraavaksi lasit toimimaan tuossa.. Moottori pyörittää sitä rullaa mutta sen rullan ja itse lasinmekanismin väliset hitsaukset irronneet joten liike ei mee mekanismille asti, onko tuohon mitään korjauskeinoa vai suoraan uudet mekanismit?
                    Joko vedät sinne kunnon paska sähellys patentit esim väliaikaseks ja ostat sitte joskus ehjän tai sitten ettit nyt jostain uudet/käytetyt ja saat toimivat ikkunat taas pitkäks aikaa
                    Nykyinen:
                    BMW e36 323i Touring :think

                    Ex:
                    BMW e36 328ia coupe
                    BMW e36 320i sedan

                    Originally posted by Miltzu
                    Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

                    Comment

                    • däädää
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2010
                      • 756
                      • Tornio

                      Originally posted by Couja View Post
                      Joko vedät sinne kunnon paska sähellys patentit esim väliaikaseks ja ostat sitte joskus ehjän tai sitten ettit nyt jostain uudet/käytetyt ja saat toimivat ikkunat taas pitkäks aikaa
                      Näin vähän itekkin päättelin että kovin pitkäaikasta korjausta sinne ei varmaan saa.. Entinen omistaja räkiny kuskin mekanismin mistä sattuu kiinni ja sitten hajonnu ohjainrulla

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16328
                        • Leppävirta

                        Originally posted by däädää View Post
                        Pitäs saada seuraavaksi lasit toimimaan tuossa.. Moottori pyörittää sitä rullaa mutta sen rullan ja itse lasinmekanismin väliset hitsaukset irronneet joten liike ei mee mekanismille asti, onko tuohon mitään korjauskeinoa vai suoraan uudet mekanismit?
                        ei kyllä ole kovin kallis rasti. Soittoa KL-varaosille. Molempiin veljen auton etuoviin vaihdettu uudet ja eeipä se vaikea homma ole edes.. Joku merkillinen korjausvimma noihin näkyy olevan muotia. Räitään migillä miten sattuu.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Babitzin
                          BTCF Member
                          • Jul 2009
                          • 463
                          • Kuopio

                          Vaihdoin jarruvalokytkimen, nyt palaa jarruvalot kokoajan. Vähän kun nostaa jarrupoljinta, että kuuluu naps, niin sammuu valot. Tilasin ebaysta tarvikekytkimen, liekkö pitää orkkis tilata tilalle. Tai sitten annan lekaa sille mikä pitää sitä kytkintä paikallaan, jotta taipuu enemmän polkimeen päin.. Ideoita? :think
                          F20 118i M-sport
                          E63 M6
                          Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                          Comment

                          • nieminennn
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 44
                            • Porvoo

                            Niin onkos se niin jos auto toimii paremmin kun otan liittimen irti ilmamassamittarista nii se mittari on rikki ?
                            Kun liitin on kiinni moottorin ääni on epätasaisempaa, kylmänä kun käynnistää ei pysy ilman kaasua käynnissä, ja nykii ajaessa ja tuntuu tehottomalta.
                            Jos liitin on irti nii kone toimii muute normaalisti mutta kun kiihdytän nii siinä 4000rpm kohalla auto alkaa nykii ja jos pidän kaasua niin vauhti vaan pienenee. Olen puhdistanut ne mittarin mut ei auttanut, eli se on rikki vai ?

                            Comment

                            • JaniR
                              BTCF Member
                              • Sep 2006
                              • 1077
                              • Rauma

                              Originally posted by Babitzin View Post
                              Vaihdoin jarruvalokytkimen, nyt palaa jarruvalot kokoajan. Vähän kun nostaa jarrupoljinta, että kuuluu naps, niin sammuu valot. Tilasin ebaysta tarvikekytkimen, liekkö pitää orkkis tilata tilalle. Tai sitten annan lekaa sille mikä pitää sitä kytkintä paikallaan, jotta taipuu enemmän polkimeen päin.. Ideoita? :think
                              Orkkis osan varren pituutta saa ainakin säädettyä, niissä on hammastus varressa joka pitäis kevyellä voimalla liikkua.
                              Cruisen asennuksen yhteydessä mitä nyt päällisin puolin vertaili niin samanlaisilta näyttivät kytkimen ja jarrun katkaisijat. Toiminta periaatteet kuitenkin ovat osilla vastakkaiset polkimia painettaessa. 0/1 päinvastaiset

                              Edit: Osan asennus käsittääkseni on ajateltu niin että varren säätö vedetään täyteen pituuteen paikalleen laiton yhteydessä ja kun poljin vapautetaan normaali asentoon niin varren hammastus antaa periksi/varsi painuu kasaan ja näin etäisyys säätyy automaattisesti sopivaksi.
                              Last edited by JaniR; 26-02-2013, 23:04.
                              -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                              Comment

                              • toNmbbA
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2009
                                • 2325
                                • Espoo

                                Originally posted by JaniR View Post
                                Edit: Osan asennus käsittääkseni on ajateltu niin että varren säätö vedetään täyteen pituuteen paikalleen laiton yhteydessä ja kun poljin vapautetaan normaali asentoon niin varren hammastus antaa periksi/varsi painuu kasaan ja näin etäisyys säätyy automaattisesti sopivaksi.
                                Juurikin näin. Itse vaihdoin kyseisen osan viikko sitten.
                                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎