Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarsse
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1520
    • Kymenlaakso

    minkä väriset virta johdot menee töötille? ja onko se konehuoneessa oleva akunpaikan lähettyvillä oleva torvi hälyttimen tms? siis neloskoneisissa missä on akku konehuoneessa

    ja vasemman etuvalon alla oleva normaali torvi.



    pystyykö hammastankoa korjaamaan,tulee nesteet pihalle repsikan puolelta suojakumin sisään,viikon kestää kun rupee tehostin vinkuu.
    Last edited by Jarsse; 19-05-2013, 14:35.
    E91 325xi vm07
    E60 530xd vm06 stage X

    Comment

    • Harakiri1
      Newbiemmer
      • May 2013
      • 8
      • Suomi

      Haulla ei löydy täysin samanlaista vikaa keneltäkään...

      Ongelma on se, että M40-moottori käy kolmella pytyllä, kun sen ajon jälkeen käynnistää uudestaan. Esimerkiksi kun ajan 5 kilometrin matkan kauppaan, teen ostokset, ja käynnistän taas moottorin, niin 3. sylinteri on pimeänä.

      Eikä tuo ongelma poistu ennen seuraavaa aamua/ennenkuin moottori on satavarmasti kylmä (>3h edellisestä ajokerrasta). No, nämä viathan on kyllä tulleetkin vasta nyt kun ilma on lämmennyt.

      Vika on joko sytytyksessä tai bensansyötössä.

      - Olen kokeillut eri sylintereiden sytytystulppia päikseen - sama vika.

      - Olen katsonut, että kolmospytylle tulee kipinä. En tosin tiedä kuinka tasaista kipinää tulee, tuossahan pitäisi olla ESItronic tms. että diagrammia näkyviin.

      - Myös eri tulpanjohdolla jne. on kokeiltu.


      Mitä seuraavaksi? Ruuvimeisseli kolmospytyn suuttimen kylkeen ja korvakuulolla tekemään diagnoosia? Vai hakemaan hajottamolta sytytyspuolaa ja toivomaan, että vika olisi siinä?

      Jokuhan tuolla lämpenee, jonka jälkeen on helvetti irti. Sitten kun se taas jäähtyy niin all's good. Tuo vähän ihmetyttää, miksi tuo vika ei ilmaannu kesken ajon, vaan aina uudelleenkäynnistäessä?

      Comment

      • VilleH.
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 560
        • Oulu

        Originally posted by TseiTsei View Post
        Mitäköhän meni rikki takaluukulla kun ei enään aukea. Ovet kun lukossa niin avausnappi menee kyllä pohjaan, mutta kun ovet auki niin ei mene kokonaan pohjaan vaan tuntuu niinkuin joku ottaisi vastaan..

        Saakos tuota takaluukkua sisäpuolelta auki? Ei ole vielä pystynyt tutkimaan kunnolla, ennenkuin tyhjentää takakontin rojut kabiinin puolelta..
        Sieltä lukosta on todennäköiesti menny jousi poikki, saa kun ottaa pois sen kontin verhoilun joka on kiinni niillä muovitinneillä.
        Bmw E21 320

        Comment

        • VilleH.
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 560
          • Oulu

          On varmasti jo kysyty mutta en löytänyt searchilla. Startti meni rikki niin kumman kautta se on helpompi irrotta ylä- vai alakautta. Onko imusarjan irroitus minkälainen homma?
          Tosiaan auto on m50b25
          Last edited by VilleH.; 19-05-2013, 16:58.
          Bmw E21 320

          Comment

          • Jarsse
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1520
            • Kymenlaakso

            Originally posted by Harakiri1 View Post
            Haulla ei löydy täysin samanlaista vikaa keneltäkään...

            Ongelma on se, että M40-moottori käy kolmella pytyllä, kun sen ajon jälkeen käynnistää uudestaan. Esimerkiksi kun ajan 5 kilometrin matkan kauppaan, teen ostokset, ja käynnistän taas moottorin, niin 3. sylinteri on pimeänä.

            Eikä tuo ongelma poistu ennen seuraavaa aamua/ennenkuin moottori on satavarmasti kylmä (>3h edellisestä ajokerrasta). No, nämä viathan on kyllä tulleetkin vasta nyt kun ilma on lämmennyt.

            Vika on joko sytytyksessä tai bensansyötössä.

            - Olen kokeillut eri sylintereiden sytytystulppia päikseen - sama vika.

            - Olen katsonut, että kolmospytylle tulee kipinä. En tosin tiedä kuinka tasaista kipinää tulee, tuossahan pitäisi olla ESItronic tms. että diagrammia näkyviin.

            - Myös eri tulpanjohdolla jne. on kokeiltu.


            Mitä seuraavaksi? Ruuvimeisseli kolmospytyn suuttimen kylkeen ja korvakuulolla tekemään diagnoosia? Vai hakemaan hajottamolta sytytyspuolaa ja toivomaan, että vika olisi siinä?

            Jokuhan tuolla lämpenee, jonka jälkeen on helvetti irti. Sitten kun se taas jäähtyy niin all's good. Tuo vähän ihmetyttää, miksi tuo vika ei ilmaannu kesken ajon, vaan aina uudelleenkäynnistäessä?

            virranjakajan kannesta varmaan nastat loppu.
            E91 325xi vm07
            E60 530xd vm06 stage X

            Comment

            • LordHamwich
              BTCF Member
              • Feb 2011
              • 436
              • Kuopio-Kuhmo

              Originally posted by tommi--fi View Post
              pikaisella googlettelulla vaikuttaa leikkaa hitsaa hommalta.
              Tämä oli myös oma muistikuva.

              Sedanissahan on peltiä selkänojan takana.
              No perrrr... Ei mene enää parkkipaikkaremonttina.
              1997 E39 523i Cosmosschwartz
              sigpic

              Gone with the wind:
              1994 VW Passat 2.0
              1995 E36 323i

              Comment

              • Funki
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 375
                • Kouvola

                mikäköhän vois olla ku tohon sigun coupeen vaihon kuskin ovenkahvan ja helpottaakseni hommaa irrotin ikkunan takaosasta että sai nostettua tieltä pois.
                Nyt kun laitoin takasin pakettiin niin ikkuna ei enään menekään yhtä tiiviisti kiinni ja jää hieman alemmas kuin repsikan puoleinen ikkuna.

                kaikki pultit ja mutterit laitettu samoihin kohtiihin kuin irrottaessa
                e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
                ex.
                e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
                e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
                e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
                e30 316 -88 (schwarz)

                Comment

                • Poko
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2011
                  • 32
                  • Uurainen

                  Noniin nyt tuli semmonen ongelma että moniurahihnan kiristin rulla oli menny paskaks ja oli kooli vaa jälellä. Se osa mitä kun vääntää alaspäin nii hihna löystyy. Koitin sitte avata sitä mutta oli jämähtäny kiinni ja ei lähteny millää kunnes kuulu naps ja osa mihin rulla tulee kiinni murtu jostain..

                  Eli miten tuo osa mihin rulla tulee on helpoin vaihtaa ja paljon se noin kustantaa? Mistä se olis voinu antaa periks, nyt siel nii pimeetä ettei enää edes näe. Huomenna aamulla täytyy kattoo mistä se ois murtunu mutta jos osan vaihtoon jotain vinkkejä sais miten tapahtuu?

                  Eli osanumero 4 ja näköjään 8 oli rikki myös.. http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=11&fg=18 . onkos noissa mitää ihmeellistä asennuksessa vai Onnistuuko paikallaan vaihto vai pitääkö purkaa edestä pois jotain?



                  Oisko jossain kuvaa miten toi hihna kiertää tuolla?
                  Last edited by Poko; 20-05-2013, 11:31.

                  Comment

                  • JonttuPeke
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 1130
                    • Juuka

                    Mikähän tohon nyt tuli kun ei keskuslukko toimi, sähköikkunat ei toimi, kattoluukku ei toimi? Joku sininen rele sinne jää napsumaan.
                    F06 640D "M6"
                    E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by JonttuPeke View Post
                      Mikähän tohon nyt tuli kun ei keskuslukko toimi, sähköikkunat ei toimi, kattoluukku ei toimi? Joku sininen rele sinne jää napsumaan.
                      Comfort rele. Laita uusi tai korjaa vanha.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • JonttuPeke
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 1130
                        • Juuka

                        Originally posted by JJT View Post
                        Comfort rele. Laita uusi tai korjaa vanha.
                        Katoin sen jo, ja oli ehjä :think
                        F06 640D "M6"
                        E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                        Comment

                        • Bemarituristi
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 238
                          • Helsinki

                          Moi!

                          Löytyyköhän mistään Suomen BMW:n alkuperäistä E36 korimallin hinnastoa sekä lisävaruste hinnastoa?

                          Olisi mielenkiintoista tietää missä hinnoissa tollanen 1995 E36 328i on pyörinyt

                          Comment

                          • baijeri88
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 958
                            • Mikkeli

                            etsi jostakin vanhoja TM:iä
                            E36 Cab Atlantisblau
                            E92 325i


                            eX:
                            E39 525i, E36 325i
                            E34 Sedan Alpinweiss II
                            , 316 -87 & 316i -90

                            Comment

                            • JonttuPeke
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 1130
                              • Juuka

                              Eikös faq alueella ollu?

                              Nyt toimii sähköikkunat ja kattoluukku, mutta vain kun apukuskinovi on auki, mutta keskuslukossa ei oo mitään eloa. Pitäskö koittaa uuella boxilla vai onko muualla vika?

                              Edit: Polttaa numero:7 sulaketta
                              Last edited by JonttuPeke; 21-05-2013, 09:09.
                              F06 640D "M6"
                              E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                              Comment

                              • Juuso Karimo96
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2013
                                • 292
                                • Salo

                                Onko jollain kokemusta sähkökattoluukun asennusta veivi kattoluukun tilalle? Kuinkas helppo homma, että onnistuuko hyvin ''alottelijalta'' ?
                                Riittääkö pelkän kattoluukun moottorin vaihto? tai mikä lie

                                Sori paska kirjotusasu
                                Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

                                EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

                                EX: Bmw 325i sedan 1992

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎