Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jondezi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 75
    • Mikkeli

    Originally posted by conna View Post
    Miten pitkiä matkoja ajelet autolla kerrallaan?

    Lämpeneekö kone aina kunnolla kuumaksi?
    Lämpenee. Noin5km työmatkoja+vklp pyörimiset
    Edit. Häviää sittenkin jäähdytinnestettä ilmeisesti. Mitään tehtävissä ilman kalliita remontteja? Tai miten saa varman tiedon että kansipahvi menossa?

    Kun auto on käynnissä kaikki on normaalia, jos avaa jäähyttimen korkin niin sihausta ei kuulu ja nestettä alkaa tulvia yli. Kun sammuttaa niin pinta laskee alas normaaliin tasoon.
    Otettiin vielä päästöt jos joku osaisi tulkita niistä, onko kansipahvi palanut.
    Attached Files
    Last edited by Jondezi; 19-09-2013, 11:46.
    BMW 318i e36, m40b18
    BMW 318i e30, m40b18
    BMW 320i e36, m50b25
    BMW 520i e34, m20b20
    BMW 316i e30, m50b25Turbo
    BMW 316i e30, m40b16
    BMW 540i e39, m62b44
    BMW 530D e61, m57d30Tu


    Comment

    • Bemarituristi
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 238
      • Helsinki

      Ei mitään enään, vesipumpun siivet olivat rikkoutuneet, joten siitä johtui ettei ilmaantunut, ja vain ylävesiletku kuumeni.
      Last edited by Bemarituristi; 19-09-2013, 15:13.

      Comment

      • JonttuPeke
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 1130
        • Juuka

        Miten olette irrottaneet fiskon ilman sitä erikoistyökalua?
        F06 640D "M6"
        E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

        Comment

        • Jylyppy
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 487
          • kuusamo

          Lekalla kolautat kiintoavaimeen.
          Honda accord 2.4 -08
          Suzuki gsx-r 1000 -03

          Comment

          • keukeu87
            Newbiemmer
            • Sep 2013
            • 1
            • Yka

            Auto on e36 316, vm. -92. Moottorina M40B16 ja mittarissa reilu 230tkm.

            Ongelmana on pellin alta kuuluva nakutus kun kylmänä lähtee liikenteeseen. Kylmäkäynnistettäessä tyhjäkäynti on täysin normaali ja tasainen eikä nakutusta kuulu. Liikkeelle lähdettäessä alkaa turhan outo nakutus kierrosten mukaan, joka hiljenee vasta lämpöjen noustessa melkein puoleen väliin. Nakutus kuulostaa paljon voimakkaammalta kuin esim. edellisessä 1.4 vag-koneessa joka kuulosti harmittomalta vanhalle autolle. Autoon on vaihdettu öljyt ja jakopää 1000km sitten.

            Oudon tekee asiasta ettei tyhjäkäynnillä ole mitään ongelmia ja kaikki pelaa niin kuin pitää. Vaihtoehtoja ongelmalle on hydraulisista venttiilinnostimista öljyn väärään viskositeettiin.

            Ajattelin kysellä onko samanmoisia ongelmia ollut muilla ennen kuin käyttää jollaki asiantuntevalla henkilöllä näyttämässä oravannahkoja vastaan.

            Comment

            • Jokkede
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2010
              • 278
              • Siilinjärvi

              Sain kurkittua auton alle sen verran, että sain selvyyden siihen että perä on tuo typ168. Mitenköhän tulee kestämään 328:ssa? Onko kokemuksia?
              Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
              e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
              e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
              300 exc -05


              Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa

              EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7069
                • Forssa

                Originally posted by JonttuPeke View Post
                Miten olette irrottaneet fiskon ilman sitä erikoistyökalua?
                Toisinaan voi olla hitsaantunut kiinni vesipumpun päähän.

                Itse otin vesipumppuineen viskon irti. Pöydällä sitten pullautettiin pumpusta siivet irti ja hiottiin akseliin kunnon viillot. Putkipihdeillä kunnolla kiinni ja toinen väänsi viskoa auki. Jopa tuolla tavalla meinasi loppua voima kesken ja työkalut alkoi antautumaan. Lopulta se noilla konsteilla lähti.
                Onneksi oli tarkoituskin vaihtaa vesipumppu.

                Muistathan vääränkätiset kierteet viskossa.
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • Catiska
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2013
                  • 53
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Jokkede View Post
                  Sain kurkittua auton alle sen verran, että sain selvyyden siihen että perä on tuo typ168. Mitenköhän tulee kestämään 328:ssa? Onko kokemuksia?
                  Mahdotonta tuota on sanoa, riippuu paljolti kuinka sitä kuritat ja missä kunnossa se on tällä hetkellä.
                  E36 328i Coupé Individual Brokatrot Metallic

                  Comment

                  • JNIJNI
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1485

                    is:n kardaanihuollosta:

                    mitä kuvan osia tuonne kannattaa/pitää vaihtaa, kun auton alle ryömii vaihtamaan kannatinlaakerin (osien 12 ja 1 lisäksi)

                    G21 LCI 330e xDrive 2022
                    E93 M3

                    Comment

                    • biimerrrrville
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 297
                      • Suomi

                      Originally posted by Jokkede View Post
                      Sain kurkittua auton alle sen verran, että sain selvyyden siihen että perä on tuo typ168. Mitenköhän tulee kestämään 328:ssa? Onko kokemuksia?
                      omassa käytössä oli itellä vuojen ja kesti kenkimiset, auton entinen omistaja samalla perällä myös autoa kaltoin kohdellut. pois vaihdoin välityksen takia joten ei koskaan hajonnut. lukoton 3,45

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16446
                        • Asikkala

                        Originally posted by JNIJNI View Post
                        is:n kardaanihuollosta:

                        mitä kuvan osia tuonne kannattaa/pitää vaihtaa, kun auton alle ryömii vaihtamaan kannatinlaakerin (osien 12 ja 1 lisäksi)

                        http://realoem.com/bmw/showparts.do?...05&hg=26&fg=10
                        Ehkä 2 ja 9.

                        Comment

                        • Rumilus
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 366
                          • Tuusula

                          Onkos jollain joku konsti mittariston pimeiden alueiden korjaamiseen? Mittariston puolessavälissä on tummempi läiskä, kaikki polttimot kuitenkin samantehoisia ja toimivia.
                          Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                          Comment

                          • tommi--fi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 1066
                            • Riihimäki

                            Originally posted by Rumilus View Post
                            Onkos jollain joku konsti mittariston pimeiden alueiden korjaamiseen? Mittariston puolessavälissä on tummempi läiskä, kaikki polttimot kuitenkin samantehoisia ja toimivia.
                            jos alkuun vaihtaa kaikki uusiin ja samanlaisiin. Voihan Niissä pientä sävyeroa olla.
                            Auto tai moottoripyörä Virosta?

                            Comment

                            • Bemarituristi
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2010
                              • 238
                              • Helsinki

                              Mulla koneena M52B28, ja noin 200tkm mittarissa, josta meni nytten vesipumpun siivet.

                              Missä vaiheessa on odottettavaa että vanos alkaa ääntämään? Mitä muita isompia juttuja tyypillisesti 200tkm kohdilla menee?

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16446
                                • Asikkala

                                .....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎