Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pirkkaporkkana
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 8
    • Joensuu

    elikkäs e36 rupesi täristämään kardaania? niin vimmatusti ilman mitään varotuksia,heti kun laittaa kakkosvaihteen pesään ja vauhti nousee yli 40km/h niin tärisee vaihdelaatikon päästä niin paljon että hampaat tippuu suusta-
    Liekkö vika tukilaakerissa,rättinivelessä vai missä?:think

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11047
      • Oulu

      Ei oo kristallipalloa. Konttaa sinne auton alle kattomaan.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • KrideAD
        Newbiemmer
        • Jan 2014
        • 12
        • Helsinki



        Onks konepellin vaihtaminen hankalaa? Mitä työkaluja siin kannattais perus ruuvareiden lisäks olla?

        Comment

        • HerraHuu
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2012
          • 355
          • Keski-Suomi

          Originally posted by KrideAD View Post
          Onks konepellin vaihtaminen hankalaa? Mitä työkaluja siin kannattais perus ruuvareiden lisäks olla?
          Taitaa olla 2 pulttia / puoli ja kaasujousi myös irti. Räikkä varmaan kätevä peli pulttien aukaisuun mutta paras apu toinen kaveri joka auttaa pitämään/nostamaan konepeltiä pois paikaltaan ja laittamaan uutta tilalle.. Uusi pelti kiinni ja varovasti kiinnilaitto ensimmäisellä kerralla jos ei olekkaan ihan kohdallaan.. Ei paljon tarvitse vinossa olla jotta näkyy pellin toisessa päässä heitto jo..


          -e30 2d m10b18

          EX -e53 X5 3.0D
          EX -e39 523i Sedan
          EX -e36 325i Coupe
          EX -e46 323i Sedan
          EX -e36 320i Touring

          Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

          Comment

          • MRX
            Bimmer Rookie
            • Jan 2014
            • 108
            • -

            Semmosta olis et radio ei pelaa kun parkissa joissaki paikoissa.eli singaalia ei löydä. Mitenkähä ton antenni vahvistimen voi testata onko se viallinen? mittaanko siitä vaa kulkeeko siihe virta? Ei kehtais uuttakaa ostaa iha summassa jos se ei ookkaa vikapeli..

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3159
              • 47200

              Jäähdytinneste

              Tekniikka m50b25(30) vanokseton vm-92.
              Ongelmana on että jäähdytinneste häviää hiljalleen ja sen kanssa olen taistellut jo pidemmän aikaa. Viikko sitten vaihdoin paisariin uudet o-renkaat ja moottorissa on muutenkin syksyllä vaihdettu KAIKKI tiivisteet ja kansi plaanattu. Syyläri uusittu muistaakseni 2v sitten. Jostain paisarin nurkilta tuo falskaa nestettä pihalle muttei pysty paikallistamaan kun se vuotaa sitä jostain sieltä syylärin/paisarin välistä ja näkyy paisarin alareunassa märkänä. Ja vuotaa ainoastaan kuumalla koneella eikä tule lisää ilmaa vaikka antaa kaasua eli kansi ei ole halki. Ilmasin jotain 30min tuota pullomenetelmällä kunnes ei tullut enää kuplia vaikka kuinka pumppas alavesiletkua kaksinkäsin.
              Paisari näytti silmämääräisesti olevan ehjä niinkuin syylärin päätykin ja putsasin nuo kaikki vielä rätillä ja paineilmalla kun oli auki. Alkaa kohta usko loppumaan jo kun ei saa millään pitämään vesiä sisällä. Koitin ennen tiivisteiden vaihtoakin jo pistää liimat sinne o-renkaiden kaveriksi mutta ei vaan silti pidä! Paikallaan 2bar korkki niin mietin että auttaisko asiaa 1.4barin korkki tai sitten vieläkin matalampi jos löytyy, vai onko avain onneen kokonaan uusi syyläri+paisari. Keveemmällä voi sitten purkaa enemmänkin kun ei ole nyt tallia useammaksi päiväksi tarjolla.

              Comment

              • Jampsu87
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1335
                • Rovaniemi

                Originally posted by pazq View Post
                Tekniikka m50b25(30) vanokseton vm-92.
                Ongelmana on että jäähdytinneste häviää hiljalleen ja sen kanssa olen taistellut jo pidemmän aikaa. Viikko sitten vaihdoin paisariin uudet o-renkaat ja moottorissa on muutenkin syksyllä vaihdettu KAIKKI tiivisteet ja kansi plaanattu. Syyläri uusittu muistaakseni 2v sitten. Jostain paisarin nurkilta tuo falskaa nestettä pihalle muttei pysty paikallistamaan kun se vuotaa sitä jostain sieltä syylärin/paisarin välistä ja näkyy paisarin alareunassa märkänä. Ja vuotaa ainoastaan kuumalla koneella eikä tule lisää ilmaa vaikka antaa kaasua eli kansi ei ole halki. Ilmasin jotain 30min tuota pullomenetelmällä kunnes ei tullut enää kuplia vaikka kuinka pumppas alavesiletkua kaksinkäsin.
                Paisari näytti silmämääräisesti olevan ehjä niinkuin syylärin päätykin ja putsasin nuo kaikki vielä rätillä ja paineilmalla kun oli auki. Alkaa kohta usko loppumaan jo kun ei saa millään pitämään vesiä sisällä. Koitin ennen tiivisteiden vaihtoakin jo pistää liimat sinne o-renkaiden kaveriksi mutta ei vaan silti pidä! Paikallaan 2bar korkki niin mietin että auttaisko asiaa 1.4barin korkki tai sitten vieläkin matalampi jos löytyy, vai onko avain onneen kokonaan uusi syyläri+paisari. Keveemmällä voi sitten purkaa enemmänkin kun ei ole nyt tallia useammaksi päiväksi tarjolla.
                Justiin vaihdoin itelle m42:seen uuden paisarin ja tiivisteet kun oli märkänä siitä paisarin ja syylärin liitoksesta.

                Mutta äkkiseltään vaikutti että ei pitä tuo liitos vieläkään Pitää vielä tarkkailla tuota koska saattoihan se tieten olla että nestettä pääsi valumaan ilmaruuvista ja nesteen täytön aikaiset ohikaadot valui sopivasti paisarin kylkeä sinne väliin ja se sitten näyttäisi nyt vuodolta.

                Olipa hankala saada tuo paisuntasäiliö paikoilleen. Voitelin tiivisteet fairyllä mutta oli silti aivan helkatin tiukka saada se säiliö uppoamaan. Piti hakea emäntä pitämään syyläriä vastaan ja ite jouduin koko painolla olemaan säiliön päällä että se alkoi uppoamaan.
                E91 lci 330xd.

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3159
                  • 47200

                  Jaa jaa. Irti saaminen oli itsellä se työläin osuus kun oli ne liimat siellä välissä Takas meni senkun vaan rykäs alaspäin, ja se siinä vähän pelottikin kun tuntui uppoavan turhankin helposti omaan koloonsa Näinköhän on syylärin pääty antautunut ja venähtänyt. Muuten on kuin uusi tuo syyläri

                  Comment

                  • KrideAD
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 12
                    • Helsinki

                    Originally posted by HerraHuu View Post
                    Taitaa olla 2 pulttia / puoli ja kaasujousi myös irti. Räikkä varmaan kätevä peli pulttien aukaisuun mutta paras apu toinen kaveri joka auttaa pitämään/nostamaan konepeltiä pois paikaltaan ja laittamaan uutta tilalle.. Uusi pelti kiinni ja varovasti kiinnilaitto ensimmäisellä kerralla jos ei olekkaan ihan kohdallaan.. Ei paljon tarvitse vinossa olla jotta näkyy pellin toisessa päässä heitto jo..
                    Okei kiitos!

                    Comment

                    • Timse
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2011
                      • 119
                      • Savo

                      Originally posted by Kape30 View Post
                      Kannattaa ensin tarkistaa että klipsujen kiinnityskohdissa on vielä peltiä jäljellä. Kilipsuja saa varmastikkin ostaa bmw liikkeestä.
                      Lannattaa klipsut ostaa schmiedmanniltä. Ite kävin paikalliselta AD:ltä hakemassa niin tais olla 1,85€/kpl ja schmiedmannila jotain 7 snt...

                      Comment

                      • Jampsu87
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1335
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by pazq View Post
                        Jaa jaa. Irti saaminen oli itsellä se työläin osuus kun oli ne liimat siellä välissä Takas meni senkun vaan rykäs alaspäin, ja se siinä vähän pelottikin kun tuntui uppoavan turhankin helposti omaan koloonsa Näinköhän on syylärin pääty antautunut ja venähtänyt. Muuten on kuin uusi tuo syyläri
                        Onko siellä alhaalla muuten aluperin 2 tiivistettä kun siinähän on 2 tiiviste-uraa. Vanhassa behrin säiliössä mikä oli paikoillaan ei ollut kuin 1 tiiviste ja tuossa kl:n tarvike versiossa oli 2 tiivistettä:think
                        E91 lci 330xd.

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3159
                          • 47200

                          Originally posted by Jampsu87 View Post
                          Onko siellä alhaalla muuten aluperin 2 tiivistettä kun siinähän on 2 tiiviste-uraa. Vanhassa behrin säiliössä mikä oli paikoillaan ei ollut kuin 1 tiiviste ja tuossa kl:n tarvike versiossa oli 2 tiivistettä:think
                          jaa a. mulla oli 2 alhaalla ja yksi ylhäällä. Ostin uudet alkuperäiset niin tuli 2kpl pieniä ja 1kpl iso ensimmäisellä kerralla.

                          Comment

                          • 4llu-
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 1057
                            • Esbo

                            Apua kaivataan! M52B28 on parissa päivässä hävittänyt paisarin tyhjäksi jäähdytinnesteestä, päältäpäin vuotoa ei näkynyt missään, mutta kun kädellä sohin paisarin alle tuli sormet aivan märiksi jäähdytinnesteestä, kännykällä sain napattua erittäin suttuisen kuvan vuotokohdasta. (klikkaamalla isommaksi)



                            Osaisiko joku kertoa mikä osa kyseessä ja mitä uutta tarvitaan että saa vuodon kuriin, itse veikkasin että olisi paisarin tasoanturi kun näyttää joku sähköjohto tuosta lähtevän, jos on tuo niin meneekö vaihtoon koko anturi vai riittääkö joku tiivisteen vaihto tms?

                            Ja vaihdon jälkeen joutuuko vaihtamaan kokonaan uudet nesteet ja ilmaamaan vai meneekö vaan lisäämällä?
                            Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                            Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                            Suzuki GSX-R 1000 -07

                            Ex. M140i -17
                            Ex. 430D -14
                            Ex. F20 M135i -15

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              Originally posted by 4llu- View Post
                              Apua kaivataan! M52B28 on parissa päivässä hävittänyt paisarin tyhjäksi jäähdytinnesteestä, päältäpäin vuotoa ei näkynyt missään, mutta kun kädellä sohin paisarin alle tuli sormet aivan märiksi jäähdytinnesteestä, kännykällä sain napattua erittäin suttuisen kuvan vuotokohdasta. (klikkaamalla isommaksi)



                              Osaisiko joku kertoa mikä osa kyseessä ja mitä uutta tarvitaan että saa vuodon kuriin, itse veikkasin että olisi paisarin tasoanturi kun näyttää joku sähköjohto tuosta lähtevän, jos on tuo niin meneekö vaihtoon koko anturi vai riittääkö joku tiivisteen vaihto tms?

                              Ja vaihdon jälkeen joutuuko vaihtamaan kokonaan uudet nesteet ja ilmaamaan vai meneekö vaan lisäämällä?

                              Pinnankorkeus vahti eli juuri niinku epäilit. Paisari ainut mikä tulee tyhjäksi eikä tarvi nesteitä kokonaan tuon takia vaihtaa. Uus tiiviste vaan niin sillä hyvä.

                              Edit. Sillä varauksella toki että on tiiviste joka vuotaa eikä ite anturi.
                              Last edited by Kissvesala; 02-02-2014, 21:22.
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • MarQu
                                Moderator
                                • Mar 2006
                                • 5513
                                • Vaasa

                                Kokeile kiristää varovasti tuota tasoanturin mutteria saattaa jo sekin auttaa.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎