Originally posted by Hevonen
View Post
E36 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Noissa kiina / taiwan umpioissa on vikaa siinä pyöreässä liittimessä. Avaa se liitin ja laita uudestaan kiinni valojen palaessa niin pitäisi toimia / välähtää. Yleisin hoitokeino tuohon on johtojen uusintaa umpion sisältä.
Nykyisin: VW Crafter '20
+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
-
Oukkidoukki, johtoja vaan koitin törkkiä mut en tajunnu et sitä kappaletta pitää heilutella mihin johdot menee. Koitan tätä, tänksOriginally posted by toNmbbA View PostNoissa kiina / taiwan umpioissa on vikaa siinä pyöreässä liittimessä. Avaa se liitin ja laita uudestaan kiinni valojen palaessa niin pitäisi toimia / välähtää. Yleisin hoitokeino tuohon on johtojen uusintaa umpion sisältä.
Comment
-
Osat 7-12 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...bilizer_front/ Mutta, taitaa olla myös vakaaja eri eli tuo taaksepäin oleva osa on eri mittainen kuin vanhemmassa, joskus ollut tämä tieto/väite esillä.Originally posted by BiltemaMotorWork View PostMihin kallistuksenvakaaja tulee sitten kiinni? Koiranluun kauttako alatukivarteen? Miten pitkän koiranluun täytyy olla? Vanha ei yllä ainakaan. Tarviiko muuta tehdä?
Comment
-
Vakaaja on eri, vanhempi tulee taaemmas, mutta ei se uudempikaan sen parempi ole, jää liian eteen johtuen vakaajn kiinnityksestä. Vanhemmassa on rungossa oleva vakaajan kiinnitys n. 4 senttiä edempänä kuin uudemmassa. Tästä on ollut juttua ulkomaalaisilla foorumeilla. Itse totesin tämän ostettuani uudemman mallin vakaajan ja asentaessa koiraluut jää vinoon.Originally posted by jr66 View PostOsat 7-12 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...bilizer_front/ Mutta, taitaa olla myös vakaaja eri eli tuo taaksepäin oleva osa on eri mittainen kuin vanhemmassa, joskus ollut tämä tieto/väite esillä.
Comment
-
Autona -97 328i automaatti-ilmastoinnilla.
Auto toimii välillä moitteettomasti. Ilmastoinnin näytössä palaa valot ja auto toimii muutenkin oikein.
Satunnaisesti, ihan varoittamatta saattaa ilmastoinnin paneelista sammua valot, ja samalla tyhjäkäynti nytkähtää ja alkaa seilaamaan, ajossa kierroksilla vaihde/veto päällä huomaa että pätkäsee kerran, ja vaihteenvaihdoissa jää kierrokset kellumaan. Tätä ei esiinny koskaan silloin, kun ilmastoinnin paneelin valot palaa.
Siili uusittu, imusarja irroitettu ja tarkastettu alipaineletkut, ei vuotoja. Tyhjäkäyntiventtiili putsattu ja tuntuis pelaavan..
Mitään vinkkejä mistä lähtisi vikaa hakemaan? :thinkM62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
E36 PANDEM - M50B28+HX40
+muut vartin hommat
Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39
Comment
-
mihinkäs nuo osat 7-12 kiinnitetään? Alatukivarteenko? Ja jos siihen Nii mihin kohtaan?Originally posted by jr66 View PostOsat 7-12 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...bilizer_front/ Mutta, taitaa olla myös vakaaja eri eli tuo taaksepäin oleva osa on eri mittainen kuin vanhemmassa, joskus ollut tämä tieto/väite esillä.
Comment
-
Tuossa osa C: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...rm_value_line/Originally posted by BiltemaMotorWork View Postmihinkäs nuo osat 7-12 kiinnitetään? Alatukivarteenko? Ja jos siihen Nii mihin kohtaan?Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
e36 vm-97 sähkökaaviolle olisi tarvetta ja tieto mitä kaikkea tietoa liikkuu kuskin puolen isoissa pistokkeissa (2kpl isoja). Tärkein se pistoke missä on vain 7 pinniä..
Samalla tarvitsi sähkökaavion e36 m50b25 koneen johtosarjasta.e36 Fijigrün 328i
e46 Stalhgrau 325ci
Comment
-
En osaa näitä lukee, mutta oisko tässä? http://www28.zippyshare.com/v/25164926/file.htmlOriginally posted by Ardi00 View Poste36 vm-97 sähkökaaviolle olisi tarvetta ja tieto mitä kaikkea tietoa liikkuu kuskin puolen isoissa pistokkeissa (2kpl isoja). Tärkein se pistoke missä on vain 7 pinniä..
Samalla tarvitsi sähkökaavion e36 m50b25 koneen johtosarjasta.
Alfamerin kirjasta uppasin koko sähköluvun.
Comment
-
Katsomattakin voisin sanoa että alfamerin kaavioista ei oo mitään hyötyäOriginally posted by Hevonen View PostEn osaa näitä lukee, mutta oisko tässä? http://www28.zippyshare.com/v/25164926/file.html
Alfamerin kirjasta uppasin koko sähköluvun.
Katsoppas ardi e36 faq osiosta ETM. Muistaakseni siinä on kattavat sähkökaaviot eri moottoreille ja vuosimalleille. Ja jos ei oo, niin mulla koneelta löytyy ainakin semmonen pdf.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Ja siitäkö sitten koiranluu -> kallistuksenvakaaja? Ja mikä on se oikea kallistuksenvakaaja?Originally posted by |foder| View PostTuossa osa C: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...rm_value_line/
Comment
-
Viitataan taas FAQ:hun: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=66977Originally posted by QUASIMODO View PostOsaisiko joku vääntää rautalangasta miten E36 etupään camberit ja aurauskulmat säädetään?
..ja miten takaa säädetään aurauskulmat?
Toki kuvalinkit on näköjään jo vanhentuneita.
Etu camber säädetään siis vaihtamalla olkavarren ylempi pultti ohuempaan, niin sitä olkavartta saa kallistettua ja camberia muutettua. Auraus säätyy raidetangoista.
Takana auraus säätyy liikuttamalla pitkittäisen tukavarren kiinnikkeitä korissa (osa 17). Ja camber säätyy alemman poikittaisen alatukivarren päässä olevasta epäkeskopultista. (osa 10)
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Mulla on kaksi paisarin korkkia, 1,4bar ja 2,0bar.
Heilutellessa käsissä, kuuluu toisen korkin sisältä vaimea napsutus, kuin jokin muovinen osa liikkuisi sisällä. Toisesta ei kuulu.
Voiko tästä päätellä että toinen paskana ja toinen ei?
Vai tä?
Jos jotain väliä niin 2,0bar (tästä kuuluu nasutus heilutellessa) on orkkis ja 1,4bar on gatesin tekele.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Originally posted by Ardi00 View Poste36 vm-97 sähkökaaviolle olisi tarvetta ja tieto mitä kaikkea tietoa liikkuu kuskin puolen isoissa pistokkeissa (2kpl isoja). Tärkein se pistoke missä on vain 7 pinniä..
Samalla tarvitsi sähkökaavion e36 m50b25 koneen johtosarjasta.Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
Onko tässä jotain yhtä ja ainutta juttua mistä vois olla kiinni vai kuinka etenen? :think Mieluusti tekisin mahd paljon ite jos jotain oppiskin, eli korjaamo on viimenen vaihtoehto
Comment