Oisko joku asentanut e46 328i polttoainelämmitintä (webasto, eberi)? Ois tarkotus väsäillä semmonen autoon ennen talvea niin oisko vinkkejä/ohjeita ja mikä lämmitin?
Omaan 320d laitellut. Webaston 5kw niin riittää lämpöä, jos auto ac niin hanskalokeron takana sulakkeelle puhallinkytkentä. Johdosta ei muistikuvaa ja manuaalisella ilmastoinnilla varmaankin puhallinmoottorille kytkentä. Takapenkki irtoaa nykäsemällä ja luukun alla natsa, jonka poikkasemalla saa polttoaineet tankista. Toivottavasti edes jotain jeesas
Mistähän mahtais johtua että vetää auton lasit huuruun näillä kesäkeleillä samantien ku laittaa käyntiin :think ongelma kyllä häviää hetikö laittaa viilennyksen päälle se nappula josa hiutaleen kuva muuten vetää kyllä aivan tukkoon, muttako kelit viilenee ja talvi aikaan muutenki niin ei mitään ongelmaa.
Ilmastointi kun ollut päällä sammutettaessa, jää kenno märäksi ja seuraavan kerran kun lähtee tuo ilmiö on väistämätön. Ilmastoinnin kanssa jää vähän kuin koukkuun kosteammilla keleillä kun sitä ei tahdo voida sammuttaa ilman välitöntä huurtumista.
Tuon voi vältää jos muistaa sammuttaa ilmastoinnin muutama kilometri ennen perille tuloa, näin kenno kuivahtaa mutta päästää useimmiten tiskirätin hajun ilmoille ennen kuivumista. > kennon desinfiointi.
Vastaavanlaisia ääniä päästellyt oma 320i jo tovin aikaa...
Raklattaa varsinkin 2000-3000rpm välillä, läpi kierrosalueen mutta selvimmin tuolloin. Kaasua kun polkaisee niin kuuluu ensin "RrlaK" myös.
Oletin kauan että ääni johtuu vanoksesta mutta eipä johtunut ainakaan pelkästään siitä, vanosremppa tehty alkukesästä jo ja ääni vaan pahenee... Tiivisteet ja laakerien helat vaihdettu siis vanosmäntiin.
Jakoketjuhan tuota ääntä vissiin päästelee niin onkohan siellä sitten joku kiristin tai laahain menossa/mennyt vai..? :think
Mitä tuohon pitäisi/kannattaisi uusia että tulee kerralla hyvä..?
Onnistuuko DIY vai onko viisaampi viiä liikkeeseen..?
Kustannusarviota..?
Voiko aiheuttaa jotain vakavampaa jos vaan ajelee raklatuksen saattelemana..?
Vastaavanlaisia ääniä päästellyt oma 320i jo tovin aikaa...
Raklattaa varsinkin 2000-3000rpm välillä, läpi kierrosalueen mutta selvimmin tuolloin. Kaasua kun polkaisee niin kuuluu ensin "RrlaK" myös.
Oletin kauan että ääni johtuu vanoksesta mutta eipä johtunut ainakaan pelkästään siitä, vanosremppa tehty alkukesästä jo ja ääni vaan pahenee... Tiivisteet ja laakerien helat vaihdettu siis vanosmäntiin.
Jakoketjuhan tuota ääntä vissiin päästelee niin onkohan siellä sitten joku kiristin tai laahain menossa/mennyt vai..? :think
Mitä tuohon pitäisi/kannattaisi uusia että tulee kerralla hyvä..?
Onnistuuko DIY vai onko viisaampi viiä liikkeeseen..?
Kustannusarviota..?
Voiko aiheuttaa jotain vakavampaa jos vaan ajelee raklatuksen saattelemana..?
Disa venttiiliä ookko katellu?
E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
DISA:n alkukesästä käytin kädessä myös. Läpän akseli oli paikoillaan, hieman väljä kylläkin. Mutta niin vähän etten tehnyt mitään, läppä kumminkin pysyi jämysti asennossa eikä pyörinyt holtittomasti. Voiko tuo nyt sitten kumminkin johtua siitä..?
Semmoisen olen kyllä huomannut että se taitaa avautua liian aikasin, vaikuttaisi avautuvan n. 1800rpm... Jostain taisin lukea joskus että pitäisi avautua vasta 4000rpm, onko näin..?
(EDIT: sen läpän avautumisenhan tietää siis kun katselee disan päältä kaasua poljettaessa, näkyy reiästä kun tappi liikkuu..)
DISA:n alkukesästä käytin kädessä myös. Läpän akseli oli paikoillaan, hieman väljä kylläkin. Mutta niin vähän etten tehnyt mitään, läppä kumminkin pysyi jämysti asennossa eikä pyörinyt holtittomasti. Voiko tuo nyt sitten kumminkin johtua siitä..?
Semmoisen olen kyllä huomannut että se taitaa avautua liian aikasin, vaikuttaisi avautuvan n. 1800rpm... Jostain taisin lukea joskus että pitäisi avautua vasta 4000rpm, onko näin..?
(EDIT: sen läpän avautumisenhan tietää siis kun katselee disan päältä kaasua poljettaessa, näkyy reiästä kun tappi liikkuu..)
Ei sielä muistaakseni pitäisi olla välyksiä ku just ne tekee sitte sitä kalkatusta. Suosittelen vaihtamaan.
Ja kierroksia en tarkalleen muista koska pitääs aueta mutta muistikuva olis kans että jossain tuola 3500-4000.
E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
Ahdot kun saavuttaa maksimin 1,2barkohan se nyt oli mutta kumminkin niin rupeaa viheltämään, tai melkein sihisee paremminkin. Ei kuulosta siis normaalilta turbon vislaukselta eikä siltä että pakosarjakaan vuotais. Ääni kuuluu siis todella selvästi varsinkin ikkuna auki, alle 1,0 barin ei päästele mitään ääniä. Vaikea ettiä vuotoa kun paikallaan tuota ääntä ei saa esille. Mistäs nämä yleensä rupeaa falskaamaan? Egr tulpattu jos se nyt mitään tähän vaikuttaa...
Ja että tuleeko imu vai painepuolelta tuommonen ääni...
Minusta se rallatus on vain niin iso että ei voi kuulua disasta pelkästään...
Eikä se kuulu sieltä päinkään mielestäni, vaan jakopään tienoilta.. :think
Ihan niinkuin tuossa pidemmässä videossa jossa konepelti auki kierrättää konetta...
Minusta se rallatus on vain niin iso että ei voi kuulua disasta pelkästään...
Eikä se kuulu sieltä päinkään mielestäni, vaan jakopään tienoilta.. :think
Ihan niinkuin tuossa pidemmässä videossa jossa konepelti auki kierrättää konetta...
Ei taida tuo korjaussarja käydä. Ainaki nuo disa-venttiilit on eri osanumeroilla m52 ja m54 mutta tiedä sitte.
Voithan kokeella putsailla sen vanoksen solenoidin ellet oo jo teheny. Ja eipähän siinä taida olla sitte enää paljoa muuta vaihtoehtoa ku se jakopää joka sielä mekkalaa pitää.
E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
Mistä heräte otettu? Voi vaikuttaa asiaan. Itse jouduin ottamaan omassa sigun autossa harman/kardon vahvistimelle tulevalle herätteestä, takavaloilta ei toiminut auto käynnissä.
Otitko siis itsekkin ton ''rca:n'' tuolta vakio subilta? vai mistä?:think
Comment