Kannattaa tehdä samalla jotain muutakin, kuten vaihtaa pakosarja tms. mikä on selvästi ahdistava. Ja luonnollisesti tällöin dynossa säätää auto. Jos jotain mullistavaa haluat niin se on remmiahdin luparuljansseineen ja haasteineen tai sitten vaihto tehokkaampaan autoon. Pelkkä lastuttaminen on hintaansa nähden aika hyödytön, ja kallistahan vaparin virittäminen aina on..
Kyllä on tiedossa ainakin tuo ettei ahtaminen tuu ainakaa tässä autossa vaihtoehdoksi sen hinnan vuoksi ja onhan toi lastutuskin kallista vaikkei siihe laitettaskaa sitä pakosarjaa kylkiäisiks. Vois tietysti käyttää sen penkki rundin silti näkee mitä jälellä on ja ostoo se e30 ja alottaa ahtoprokkis
e46 330ci cabriolet -02
ongema on kun auton bensamittari laskee alle 1/4 eikä edes valo vielä pala niin auto sammuu. eli ei saa kaikkia bensoja tankista.
bensapumppu uusittu eli vika ei ole siinä..
ja miten tuo järjestelmä edes käytännössä toimii, eli mikä pumppu pumppaa tankin vasemmalta puolelta bensan tankin oikealle puolelle itse bensapumpulle?
tankin sisällä menee jokin letku vasemmalta oikealle mutta kaikki näyttäs olevan oikealla paikalla. bensamittarikaan ei ole rikki koska tankissa on oikea määrä bensaa verrattuna mittariin koko ajan..
Ongelmana on järkyttävä kitinä/sirinä, joka kuuluu muutaman minuutin ajan käynnistyksen jälkeen. Ääni on saman tyylinen kuin luistava apulaitehihna, mutta en usko äänen tulevan hihnasta. Hihna on vaihdettu pari vuotta sitten samoin kuin hihnankiristin kitinän takia ja hihna on ollut täysin hiljainen siitä lähtien. Ääni oli kuitenkin silloin hieman erilainen ja se alkoi vasta koneen lämmettyä. Nyt taas ääni katoaa täysin koneen lämmettyä.
Voisiko kyseessä olla viimeisiään vetelevät laturin laakerit? Äänen tarkkaa lähdettä on vaikea paikallistaa, mutta laturin suunnilta se voimakkaimmin kuuluu. Kitinän kesto/voimakkuus on myös pikkuhiljaa kasvanut tässä lähiaikoina.
vuotaa öljyä tuosta venttiilikopan päälle tulevan letkun liitoksesta kuten kuvasta näkyy. letkuakin näköjään joskus korjailtu jollain sinisellä teipillä.
Millanen homma vaihtaa ja mitä uutta pitäisi ostaa? vai vienkö osaamattomana amatöörinä suoraan liikkeeseen? Joskus ois kuitenki ihan kiva oppia näitä itekkin korjaamaan kun aina jotain vikaa ilmenee
e46 330ci cabriolet -02
ongema on kun auton bensamittari laskee alle 1/4 eikä edes valo vielä pala niin auto sammuu. eli ei saa kaikkia bensoja tankista.
bensapumppu uusittu eli vika ei ole siinä..
ja miten tuo järjestelmä edes käytännössä toimii, eli mikä pumppu pumppaa tankin vasemmalta puolelta bensan tankin oikealle puolelle itse bensapumpulle?
tankin sisällä menee jokin letku vasemmalta oikealle mutta kaikki näyttäs olevan oikealla paikalla. bensamittarikaan ei ole rikki koska tankissa on oikea määrä bensaa verrattuna mittariin koko ajan..
jatketaas pikkusen vielä. eli avasin polttoainesäiliön molemmat luukut ja bensapumpun alta paljastu tällänen näkymä:
Ongelmana on järkyttävä kitinä/sirinä, joka kuuluu muutaman minuutin ajan käynnistyksen jälkeen. Ääni on saman tyylinen kuin luistava apulaitehihna, mutta en usko äänen tulevan hihnasta. Hihna on vaihdettu pari vuotta sitten samoin kuin hihnankiristin kitinän takia ja hihna on ollut täysin hiljainen siitä lähtien. Ääni oli kuitenkin silloin hieman erilainen ja se alkoi vasta koneen lämmettyä. Nyt taas ääni katoaa täysin koneen lämmettyä.
Voisiko kyseessä olla viimeisiään vetelevät laturin laakerit? Äänen tarkkaa lähdettä on vaikea paikallistaa, mutta laturin suunnilta se voimakkaimmin kuuluu. Kitinän kesto/voimakkuus on myös pikkuhiljaa kasvanut tässä lähiaikoina.
Autona e46 320i
kokeeleppa laittaa vaikkapa vähä hhs2000 rulliin ja katto hiljeneekö. Yksitellen ku rasvailet niin löydät kitisevän rullan jos ääni tulee niistä. Toinen on että otat remmin pois paikoiltaan ja kokeelet pyöritellä rullia.
E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
Onkos kellää tullut vastaan sellasta onkelmaa että laturin valo vilkahtaa/syttyy hetkeksi ja auto alkaa nykimään ja tehot katoaa? Vika ei tosiaan kestä ku pienen hetken ja sen jälkeen saattaa toimia viikkoja. Jos laturin jännitteen säädin vetelee viimesiä niin voiko se aiheuttaa tuota nykimistä? Vikakoodit luettu mutta sieläpä ei ollu mitää kerrottavaa. Mottina N42b18 ja ajettu 170tkm
Löytyikö tähän ratkaisua?
Itsellä tehnyt pari kertaa tuon saman tempun, sama kone ja ajettu 160tkm, lataa ihan normaalisti.
Öljyvalo palaa välillä hetken keltaisena auton käynnistäessä ja paikoillaan rattia kääntäessä vilkkuu välillä punaisena. Ideoita mistä voisi johtua? Kosketushäikkää tai anturivika? Öljyjä on mittatikun mukaan sopivasti.
Öljyvalo palaa välillä hetken keltaisena auton käynnistäessä ja paikoillaan rattia kääntäessä vilkkuu välillä punaisena. Ideoita mistä voisi johtua? Kosketushäikkää tai anturivika? Öljyjä on mittatikun mukaan sopivasti.
öljyn tasoanturi finaalissa. Itsellä oli sama vika ja poistui kun vaihtoi anturin.
BMW e91 320d -08 ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
öljyn tasoanturi finaalissa. Itsellä oli sama vika ja poistui kun vaihtoi anturin.
Öljyntasoanturi ei kyllä punaista valoa käsitykseni mukaan sytyttele. Punainen valo viittaa paineiden laskuun ja keltainen merkkivalo taas symboloi tason laskusta.
Tasoanturi sijaitsee öljypohjassa ja laita sitten suoraan originaalituote tilalle, niin toimii jatkossakin.
kokeeleppa laittaa vaikkapa vähä hhs2000 rulliin ja katto hiljeneekö. Yksitellen ku rasvailet niin löydät kitisevän rullan jos ääni tulee niistä. Toinen on että otat remmin pois paikoiltaan ja kokeelet pyöritellä rullia.
Tuumasta toimeen ja apulaitehihna pois paikoiltaan. Minkään apulaitteen tai kiristimen rullan pyörittely ei saa aikaiseksi samanlaista ääntä kuin kuuluu auton käydessä. Laturista kuuluu kuitenkin hiljainen tasainen napsutus, kun sitä käsin pyörittelee. Kertooko tuo ääni laturin laakeriviasta vai onko hiljainen napsutus normaalia laturissa?
Öljyntasoanturi ei kyllä punaista valoa käsitykseni mukaan sytyttele. Punainen valo viittaa paineiden laskuun ja keltainen merkkivalo taas symboloi tason laskusta.
Tasoanturi sijaitsee öljypohjassa ja laita sitten suoraan originaalituote tilalle, niin toimii jatkossakin.
Pitää seuraavassa öljynvaihdossa vaihtaa samalla tuo anturi. Onko kenelläkään ideaa mistä tuo punaisen valon vilahtelu voisi johtua? Ilmeni siis lootan ollessa r:llä rattia kääntäessä. Punaisen öljykannun kuvaa vain vilahti nopeasti mittaristossa muutaman kerran, alle 1s vilahduksia. Ratti paikoillaan ei vilkkunut. Ei ole aiemmin tullut eikä myöskään tuon ekan kerran jälkeen ole uusiutunut.
Öljyntasoanturi ei kyllä punaista valoa käsitykseni mukaan sytyttele. Punainen valo viittaa paineiden laskuun ja keltainen merkkivalo taas symboloi tason laskusta.
Tasoanturi sijaitsee öljypohjassa ja laita sitten suoraan originaalituote tilalle, niin toimii jatkossakin.
Pitää seuraavassa öljynvaihdossa vaihtaa samalla tuo anturi. Onko kenelläkään ideaa mistä tuo punaisen valon vilahtelu voisi johtua? Ilmeni siis lootan ollessa r:llä rattia kääntäessä. Punaisen öljykannun kuvaa vain vilahti nopeasti mittaristossa muutaman kerran, alle 1s vilahduksia. Ratti paikoillaan ei vilkkunut. Ei ole aiemmin tullut eikä myöskään tuon ekan kerran jälkeen ole uusiutunut.
Niin kuin McBeast totesi ettei se kyllä tasoanturi välttämättä ole.
Nopealla vilkaisulla e46fanaticsissa oli myös mutuilua olisiko öljynpaine anturi/liitin syyllinen tuohon punaisen öljyn vilkahteluun..
#12 kuvassa
Just vaihdoin tasoanturin kun paloi keltaisena öljyvalo.. OEM osaa vaan vaikka maksaakin n. 180e
Comment