Rupesi tuo oma 330d ns nykimään. Se tuntuu selviten kun moottori on kylmä ja ajaa tasakaasulla varsinkin sen tuntee kun ajaa 2 vaihteella hiljaisessa vauhidssa tuntuu myös 1 ja 3. Käytännössä se siis silleen kummallisesti heijjaa.. hankala selittää
siis tuntuu niinkuin se puutuisi aina pariksi sekunttia, sitten taas toimisi normaalisti ja tuota montakertaa peräkkäin. Välillä voimakkaammin. Kiihdyttäessä ei huomaa eroa. Kunhan moottori lämpenee normaaliin se katoaa. Mistäs rueta tutkimaan, vikakoodit on luettu ja siellä ei ollut mitään.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Minullakin tuo oli ensimmäinen 'korjaus'. Mutta tosiaan ongelma korjaantui lopulta ajan kanssa. Vieläkun tietäisi miksi. No, onneksi ei tullut korjaamolle vietyäOriginally posted by BBBS View PostJoo, mä pysäytin kans sen moottorin käsin siihen ajoasentoon, mutta nyt peilissä parin sentin välys kun heiluttaa eteen ja taakse.
Comment
-
Tuota tuota.. Mitenkähän paljon RL ja LL versioiden (moottorin)johtosarjoissa on eroja (316i 1.9 ja 318i 1.9)?
Osaiskohan joku kertoa miten BMWfans:sta saa selville käytetäänkö samaa osaa sekä RL ja LL mallissa? Näyttäisi että kaikki osat olisivat samalla osa nro:lla siitä huolimatta kummalla puolella ohjaus on.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
98 eli ei saa luettua OBD:sta. Halpislukija sai kyllä yhteyden autoon, mutta ei siis vikakoodeja sieltä kautta antanut.Originally posted by TseiPii View PostMitäs vuosimallia tuo sun pirssi oli?
Käväisin tuolla M-Motorsilla ja auto tuli kuntoon alta aika yksikön. Antoi viaksi "akku irroitettu" eikä nollaus ensin onnistunut. Kävi ilmi, että olen ajellut 10tkm autolla, jonka pluskenkä on ollut akussa ihan vaan painettuna ilman mitään kiristystä. Ja tämä oli ensimmäinen ja ainoa vika minkä tuo aiheutti. Oli pultti poikki kengästä. Uusi pultti, akku kiinni, nollaus ja se oli siinä.
Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Joo ihan sillä vaan aattelin ku yks tuttu oli yrittäny kans bägin valoa nollailla OBD2 pistokkeen kautte mutta ei ollu saanu nollailtua ku se pitää nollailla sieltä konehuoneen pyöreen pistokkeen kautte. Vuosimallia muista mikä oli mutta kuiteski molemmat pistokkeet löyty.Originally posted by Tenox View Post98 eli ei saa luettua OBD:sta. Halpislukija sai kyllä yhteyden autoon, mutta ei siis vikakoodeja sieltä kautta antanut.
Käväisin tuolla M-Motorsilla ja auto tuli kuntoon alta aika yksikön. Antoi viaksi "akku irroitettu" eikä nollaus ensin onnistunut. Kävi ilmi, että olen ajellut 10tkm autolla, jonka pluskenkä on ollut akussa ihan vaan painettuna ilman mitään kiristystä. Ja tämä oli ensimmäinen ja ainoa vika minkä tuo aiheutti. Oli pultti poikki kengästä. Uusi pultti, akku kiinni, nollaus ja se oli siinä.
Ja itellä kans joskus akun kans saanu syttyyn bägin valon ja inpaa vaan kehiin, muuten ei valo sammunu.
Hyvä ku vika paikallistettu
E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
320d puutuu
eilen lomareissulta palatessa huomasin että auto kovemmissa kiihdytyksissä puutuu, eikä oikein saa nostettua kierroksia yli 3000 kiekan. välillä sitten kiihtyy ihan normaalisti... mistähän sitä pitäs lähteä vikaa ettihmään..bmw e65 730d vm - 05
ex:audi a6 2.7tdi vm-06
ex: BMW 320d vm-05
ex: seat cordoba vm-00
ex: mb 2.6 sportline vm-91
ex: e36 318tds vm-97
ex: e36 318is vm 93
Comment
-
Vikakoodit lukuun.Originally posted by junga View Posteilen lomareissulta palatessa huomasin että auto kovemmissa kiihdytyksissä puutuu, eikä oikein saa nostettua kierroksia yli 3000 kiekan. välillä sitten kiihtyy ihan normaalisti... mistähän sitä pitäs lähteä vikaa ettihmään..G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
Kellään tähän ideoita?Originally posted by Soininen View PostRupesi tuo oma 330d ns nykimään. Se tuntuu selviten kun moottori on kylmä ja ajaa tasakaasulla varsinkin sen tuntee kun ajaa 2 vaihteella hiljaisessa vauhidssa tuntuu myös 1 ja 3. Käytännössä se siis silleen kummallisesti heijjaa.. hankala selittää
siis tuntuu niinkuin se puutuisi aina pariksi sekunttia, sitten taas toimisi normaalisti ja tuota montakertaa peräkkäin. Välillä voimakkaammin. Kiihdyttäessä ei huomaa eroa. Kunhan moottori lämpenee normaaliin se katoaa. Mistäs rueta tutkimaan, vikakoodit on luettu ja siellä ei ollut mitään.
Joku anturi?E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
Ei löytyny searchil eikä googlestakaa et minkälainen homma on vaihtaa e46 328i:hin etu pyöränlaakeri. e39 oli kyl ohjeita mut varmaa eroa nois?
Joten olisko vinkkei ja pitääkö olla jotai erikoistyökalui?Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
Missä vuosimallissa vaihtu se pyöreä vikakoodinlukupistoke obd malliin?
Tuossa minun e46 vm-01 prefaceliftistä en löytänyt enää tuota pyöreää pistoketta konehuoneesta.
Onko se jossakin sitten piilossa vai?
Eikö näissä prefacelif malleissa pitäs olla vielä se pyöreä?F11 523i
Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d
Comment
-
-01 eteenpäin ei välttämättä ole enää konehuoneessa pistoketta, tosin joistain saattaa se vielä löytyäOriginally posted by Tupelex View PostMissä vuosimallissa vaihtu se pyöreä vikakoodinlukupistoke obd malliin?
Tuossa minun e46 vm-01 prefaceliftistä en löytänyt enää tuota pyöreää pistoketta konehuoneesta.
Onko se jossakin sitten piilossa vai?
Eikö näissä prefacelif malleissa pitäs olla vielä se pyöreä?Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
OK. Mutta eikö facelift tullut vm-01>Originally posted by Slazha View Post-01 eteenpäin ei välttämättä ole enää konehuoneessa pistoketta, tosin joistain saattaa se vielä löytyä
Kun tuo minun on rekkarin mukaan vm-01 ja edellistä mallia niin tuota ihmettelen jos tästäkin jo jätetty pois?
Kai tuosta sisäpuolen obd:stä saa kaikki koodit ulos ja voi lukea livedataa?
Missä se pyöreäpistoke pitäis sijaita tuolla konehuoneessa, en kyllä sitä löytänyt kun etsin.F11 523i
Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d
Comment
-
Heittäkääs villejä arvauksia, että mikä hajosi?
Auto edelleen tuo 328ia vm. 98. Töihin menossa, yhdessä risteyksessä polkaisin hiukka enemmän että ehdin sopivaan väliin. Jostain kuului raksahdus tmv. ääni aika selvästi, mutta autossa ei mitään erikoista.
Firman pihassa sitten teki lätäkköä alleen ja mausta päätellen syylärin nesteet heitti asvaltille. Tossa kun rasahti, niin samalla ylitin tien keskiviivan, eli auto keinahti jonkin verran samalla kun kiihdytin. Joku vesipuolen juttu siellä siis antautui, mutta mikä mahtoi olla? Pellin alle katselemalla ei selvinnyt mitään, eli varmaan jotain alaosastosta.
10tkm ongelmitta ja nyt sitten pesun ja vahauksen jälkeen auto kiittää lahoamalla oikein urakalla!
Edit: Onko näissä sellainen mahdollista, että olis toi propelli haukannut kiinni syylärin takapuolelle? Kuulemma voi sen tehdä jos moottorin tukikumit alkaa olemaan lopussa. En kyl tie et tässä olis niin, mut on se tietty mahdollista.Last edited by Tenox; 11-07-2014, 05:41.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Livedataa seuraamalla voisi ehkä arpoa. Olikos siinä yhden foorumilaisen tekemässä dataloggeriohjelmassa mahdollisuustta kierrosluvun lokitukseen?Originally posted by Soininen View PostKellään tähän ideoita?
Joku anturi?
Ajattelin josko kampuran asentoanturi ottais välillä kontaktihäikkää tjsp, voisiko olla siitä kiinni.
Comment
Comment