Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J-Beat
    Aluevastaava
    • Jun 2005
    • 3059
    • Jyväskylä

    E46 Coupessa oven tiivisteen päällä kulkeva verhousnauha. Kiertää tiivisteen päällä koko oviaukon. On kääntöpuoleltaan kumia, päältä plyyshinen tjs.

    Roikkuu ja repsottaa, olen liimannut tuon kolmella eri kontaktiliimalla nyt kertaalleen, eikä pysy millään. Ensin Biltema, kesti 3 pv. Sitten Bisonin liima, kesti 1,5kk, viimeisimpänä Pattexin liimalla ja kesti 4 kuukautta. Millä hiivatilla ton laittas silleen että pysyy? Pitäs olla jotain suht heti kiinni ottavaa koska tuota ei saa pidettyä koko matkalta paikallaan kovin pitkään liimatessa.
    Myydään:
    Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

    K-S Connection
    Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

    Comment

    • junga
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 145

      Originally posted by junga View Post
      eilen lomareissulta palatessa huomasin että auto kovemmissa kiihdytyksissä puutuu, eikä oikein saa nostettua kierroksia yli 3000 kiekan. välillä sitten kiihtyy ihan normaalisti... mistähän sitä pitäs lähteä vikaa ettihmään..
      vikakoodit tuli airmass presure ja airmass controller jos en ihan väärin muista.. kuitenkin 2 koodia oli airmassista.. olisko vika ilmamäärämittarissa vai voiko johtua vika 2 vuotta sitten vaihdetusta ilmansuodattimesta?? :think
      bmw e65 730d vm - 05

      ex:audi a6 2.7tdi vm-06
      ex: BMW 320d vm-05
      ex: seat cordoba vm-00
      ex: mb 2.6 sportline vm-91
      ex: e36 318tds vm-97
      ex: e36 318is vm 93

      Comment

      • Järppä
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1108
        • Stadi, ladon takana.

        Originally posted by J-Beat View Post
        E46 Coupessa oven tiivisteen päällä kulkeva verhousnauha. Kiertää tiivisteen päällä koko oviaukon. On kääntöpuoleltaan kumia, päältä plyyshinen tjs.

        Roikkuu ja repsottaa, olen liimannut tuon kolmella eri kontaktiliimalla nyt kertaalleen, eikä pysy millään. Ensin Biltema, kesti 3 pv. Sitten Bisonin liima, kesti 1,5kk, viimeisimpänä Pattexin liimalla ja kesti 4 kuukautta. Millä hiivatilla ton laittas silleen että pysyy? Pitäs olla jotain suht heti kiinni ottavaa koska tuota ei saa pidettyä koko matkalta paikallaan kovin pitkään liimatessa.
        Totesin ihan saman ettei kontaktiliima pidä niin liimasin liimatiivistemassalla.
        Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
        Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
        Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
        If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
        Top Gear review

        Comment

        • H3nxu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2011
          • 777
          • Kerava

          Originally posted by J-Beat View Post
          E46 Coupessa oven tiivisteen päällä kulkeva verhousnauha. Kiertää tiivisteen päällä koko oviaukon. On kääntöpuoleltaan kumia, päältä plyyshinen tjs.

          Roikkuu ja repsottaa, olen liimannut tuon kolmella eri kontaktiliimalla nyt kertaalleen, eikä pysy millään. Ensin Biltema, kesti 3 pv. Sitten Bisonin liima, kesti 1,5kk, viimeisimpänä Pattexin liimalla ja kesti 4 kuukautta. Millä hiivatilla ton laittas silleen että pysyy? Pitäs olla jotain suht heti kiinni ottavaa koska tuota ei saa pidettyä koko matkalta paikallaan kovin pitkään liimatessa.
          Kontaktiliimahan ei kestä lämpöä..

          Poista vanha liima kerros huolella ja jotain liimaa mikä on elastista ja kestää hyvin lämmönvaihtelua..

          Tossa DIY:

          Comment

          • Rider
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 211
            • Tampere

            Mitenkäs nuo turvavyön stopparit saa pysymään kun tuossa toisessa puolessa on vain reikä ja toisessa pelkkä tappi, että pitääkö jotenkin sulattaa sitä tappia että saa pysymään?

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              Originally posted by Rider View Post
              Mitenkäs nuo turvavyön stopparit saa pysymään kun tuossa toisessa puolessa on vain reikä ja toisessa pelkkä tappi, että pitääkö jotenkin sulattaa sitä tappia että saa pysymään?
              Joo, esim kolvin kärjella tökkää siihen. Toki jos saa lämmitettyä jonkun sopivan tapin jolla siitä saa siistin näköisen niin aina parempi..eri asia kuka noita katsoo mutta jos itselle tekisin tulis varmaan hifisteltyä tommoinenkin
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Soininen
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 1295
                • Kajaani

                Originally posted by MNi View Post
                Livedataa seuraamalla voisi ehkä arpoa. Olikos siinä yhden foorumilaisen tekemässä dataloggeriohjelmassa mahdollisuustta kierrosluvun lokitukseen?

                Ajattelin josko kampuran asentoanturi ottais välillä kontaktihäikkää tjsp, voisiko olla siitä kiinni.
                Täytyypä livedata käydä läpi, voisi sen jälkeen jos ei tuota tulosta niin käydä kaikki liittimet yms läpi ja puhdistaa. Halvinta ensiapua
                E28 "525i" M52 -84
                F11 520d xDrive -16

                Comment

                • teemu.k
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 489
                  • raahe

                  e46 328

                  Paljon on e46 328i vetopyörästön tarkka öljyntilavuus? ei sattunut silmään netin ihmeellisestä mailmasta.:think
                  Kiitokset jo etukäteen!

                  Comment

                  • Hatch
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 81
                    • Finlandia

                    Pitäis m52tub28 ajoneuvoon vaihtaa nokka-akselin asentotunnistin.

                    Löytyisi ylimääräinen alkuperäinen vm. 98 anturi, joka siis on toimiva.

                    Kysymys kuuluu, että vaikka tuollainen vanha anturi olisi periaatteessä täysin toimiva (ei vikakoodia ja kaikki näyttää toimivan) niin olisiko tuollaisen vanhan anturin uusimisesta saavutettavissa esim. suorituskykyhyötyä. Eli signaalin laatu parempi uudessa anturissa tms.?

                    Comment

                    • Hatch
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2011
                      • 81
                      • Finlandia

                      .....
                      Last edited by Hatch; 12-07-2014, 17:02.

                      Comment

                      • Slazha
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 2284
                        • Joensuu/Syvyys

                        Originally posted by Hatch View Post
                        Pitäis m52tub28 ajoneuvoon vaihtaa nokka-akselin asentotunnistin.

                        Löytyisi ylimääräinen alkuperäinen vm. 98 anturi, joka siis on toimiva.

                        Kysymys kuuluu, että vaikka tuollainen vanha anturi olisi periaatteessä täysin toimiva (ei vikakoodia ja kaikki näyttää toimivan) niin olisiko tuollaisen vanhan anturin uusimisesta saavutettavissa esim. suorituskykyhyötyä. Eli signaalin laatu parempi uudessa anturissa tms.?
                        Tuossa moottorissa saattaa nokka-akselin asentotunnistin olla rikki vaikka siitä ei vikakoodia tulisikaan, jos anturi on rikki ei toimi vanos eikä sekventaali ruiskutus = polttoainetta menee enempi
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        E36 318is class II, e30 turpo

                        Comment

                        • Hatch
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 81
                          • Finlandia

                          Originally posted by Slazha View Post
                          Tuossa moottorissa saattaa nokka-akselin asentotunnistin olla rikki vaikka siitä ei vikakoodia tulisikaan, jos anturi on rikki ei toimi vanos eikä sekventaali ruiskutus = polttoainetta menee enempi
                          No tosiaan vanos toimii ajossa ihan normaalisti. Ja todennäköisesti varmaan sitten sekventiaali ruiskutuskin kun kerran anturi toimii. Joten tässä tapauksessa ei ilmeisesti ole odotettavissa mitään hyötyä anturin vaihtamisesta.

                          Comment

                          • Juuso Karimo96
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2013
                            • 292
                            • Salo

                            ensimmäinen öljynvaihto mun omistuksessani lähenee, Mitä öljyä suosittelette 330d 184hv malliin koneeseen?:think
                            Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

                            EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

                            EX: Bmw 325i sedan 1992

                            Comment

                            • elliV
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 41
                              • Ylöjärvi

                              kertokaapas viisaammaat mitä tarkoittaa varustelistassa tuo seuraava?

                              S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Omission of outer-skin preservation

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                Originally posted by Tenox View Post
                                Edit: Onko näissä sellainen mahdollista, että olis toi propelli haukannut kiinni syylärin takapuolelle? Kuulemma voi sen tehdä jos moottorin tukikumit alkaa olemaan lopussa. En kyl tie et tässä olis niin, mut on se tietty mahdollista.
                                Näin on ilmeisesti käynyt. Propellista lapa poikki ja syyläri kaputt.
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎