Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    Originally posted by RQQP3 View Post
    Elikkäkös seolis uuden turbiinin paikka?
    Palaakos se vaihteiston häiriövalo vai oliko koodi tullut vain kerran? Toimiiko laatikko muuten moitteettomasti?

    Edit: olitkin jo kirjoittanut että toimii normaalisti. Ei aiheuta toimenpiteitä ennen kuin a) häiriövalo syttyy b) Laatikon toiminta ei ole enää normaalia
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • RQQP3
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 51
      • Suomi

      Ei pala valo enkä muutenkaan olisi huomannut muutakun testeriltä.

      Jees
      Last edited by RQQP3; 14-10-2014, 21:03. Reason: Jees :D

      Comment

      • Tyramies
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 271
        • Helsinki

        Originally posted by Slazha View Post
        Palaakos se vaihteiston häiriövalo vai oliko koodi tullut vain kerran? Toimiiko laatikko muuten moitteettomasti?

        Edit: olitkin jo kirjoittanut että toimii normaalisti. Ei aiheuta toimenpiteitä ennen kuin a) häiriövalo syttyy b) Laatikon toiminta ei ole enää normaalia
        Totta, pahoitteluni kun saunaoluessa höperöin. Uskoisin että jos muuten ei vaikuta ajoon niin kovaa ajoa vaan, kunnes rupeaa tökkimään vaihteita jne
        -Kevin, i wanna double...
        -Harry! ...
        -I need a double, right now!
        "thank you son."

        Comment

        • RQQP3
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 51
          • Suomi

          Näin mää aattelin joo tehdä kun tuo turbiini ei ihan halvin oo :/
          Mitenkäs voiko se turbiini mennessään rikki niin rikkoa laatikosta jotain muuta?

          Comment

          • Tyramies
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 271
            • Helsinki

            Originally posted by RQQP3 View Post
            Näin mää aattelin joo tehdä kun tuo turbiini ei ihan halvin oo :/
            Mitenkäs voiko se turbiini mennessään rikki niin rikkoa laatikosta jotain muuta?
            Sillonku noin käy niin se on jokatapauksessa laatikko otettava irti ja korjaus / uuden vaihto on samanhintasta. Rohkeesti vaan ajoa, huomaat kyllä kun se on menossa rikki.
            -Kevin, i wanna double...
            -Harry! ...
            -I need a double, right now!
            "thank you son."

            Comment

            • Malagutisti
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 211
              • Kurikka/Tre

              Ei käy ilmi onko kyseessä diesel vai bensakoneinen, mutta dieseleiden momentinmuuntimien lukoista irtoaa kitkapinnat ja romu lähtee kiertoon -> laatikko hajoaa. Jos hajonnut momentinmuunnin korjataan välittömästi oireiden ilmettyä niin ei ole syytä laatikolle tehdä ihmeempiä kuin vaihtaa öljyt+suodatin (mikäli muuten on siis toiminut normaalisti).
              Kannattaa lukaista vikakoodit myöhemmin uudelleen, saattaahan tuo johtua solenoidiviastakin tms.
              BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
              BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
              E46 320d purettua palikkaa tarjolla

              Comment

              • RQQP3
                Bimmer Rookie
                • Jan 2014
                • 51
                • Suomi

                Kyseessä on bensakoneinen ja viellä toistaiseksi ei ole siis mitään erikoista toiminnassa.
                Niin mitäs tuo solenoidi vika meinaa?

                Comment

                • Nikke-
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2014
                  • 101
                  • Toholampi

                  Minkäslainen homma on vaihtaa etujouset, onko jotai mitä olis hyvä tietää näin enskertalaisena? :think sen verran lukenu jo aiheesta ettei kuitenkaa paharasti pitäs olla jos vaan omistaa jousipuristimen
                  e46 330d Sedan ///M-Sport II -02 Topasblau Metallic
                  ex e36 325i Coupe -93

                  Comment

                  • ockelbo4500
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 926
                    • Sotkamo--Oulu

                    Onko näissä 5- vaihteisissa 320d vaihteistoissa jokin tyyppivika. Omassa siis sellainen, että kakkonen ja kolmonen kytkeytyy tökkien. Varsinkin kylmänä kakkonen ja kolmonen menee alussa huonosti päälle. Ei rutise, mutta keppi ei vain kohtuullisella voimalla liiku vaihteen paikalle.
                    Tämä ongelma on ollut autossa minulla ollessa aina. Vakioöljyillä ilmenee noin -5 ja kylmemmissä oloissa ja tosi paha jossain -15 kylmemmässä. Nyt testimielessä laatikossa eri öljyt ( hieman paksummat). No toimi kesällä noilla suht. ok, mutta nyt menee jo nollakelissä tosi kankeeksi.
                    Ihmeellisintä asiassa on se, että nelonen ja vitonen pelaa aina ok ja kakkonen ja kolmonenkin hieman lämmettyään ihan ok. Mitään rutinoita ei tosiaan kuulu, joten voiko olla synkrovikakaan.

                    Sitten tuli mieleen, että mitäs tuo cdv venttiili aiheuttaa ? Kannattaako se poistaa
                    Autooni on myös vaihdettu yksmassa konversio, mutta sama ongelma oli mielestäni aiemmin myös kaksoismassalla.
                    BMW E84 X1 18dXdrive -14

                    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                    Ex, E46 320 d Touring -01
                    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                    Comment

                    • inno.o
                      BTCF Member
                      • Apr 2014
                      • 293
                      • Salo

                      Semmosta kyselen, kun hehkut menee vaihtoon, samalla imusarjan läpät veke, mikäli semmoset löytyy. Mutta kannattaako tuo egr tulpata nyt samalla ja jättääkö se jotain vikakoodia jos sen tulppaa?

                      320d -02

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6938
                        • N/A

                        Originally posted by Nikke- View Post
                        Minkäslainen homma on vaihtaa etujouset, onko jotai mitä olis hyvä tietää näin enskertalaisena? :think sen verran lukenu jo aiheesta ettei kuitenkaa paharasti pitäs olla jos vaan omistaa jousipuristimen
                        Hommaat kunnon puristimet ja kunnollisen tuplavasara pulttipyssyn käyttöön niin ei siinä pitäs mitään ihmeitä olla. Youtubessa on hyviä diy ohjevideoita kun haet vaikka e46 front shock replacement.

                        Comment

                        • Nikke-
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2014
                          • 101
                          • Toholampi

                          Originally posted by inno.o View Post
                          Semmosta kyselen, kun hehkut menee vaihtoon, samalla imusarjan läpät veke, mikäli semmoset löytyy. Mutta kannattaako tuo egr tulpata nyt samalla ja jättääkö se jotain vikakoodia jos sen tulppaa?

                          320d -02
                          Sen verran muistelisin että m57 koneesta ainaki voi huoletta tulpata, mutta taas m57n uudemmasta mallista pitää myös ohjelmallisesti poistaa. Muuten syttyy moottorinvikavalo luulis että sama pätee m47 ja m47n kohalla :think viisaampi voi korjata jos muistan nyt ihan väärin
                          e46 330d Sedan ///M-Sport II -02 Topasblau Metallic
                          ex e36 325i Coupe -93

                          Comment

                          • stts
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 70
                            • Finland

                            Originally posted by inno.o View Post
                            Semmosta kyselen, kun hehkut menee vaihtoon, samalla imusarjan läpät veke, mikäli semmoset löytyy. Mutta kannattaako tuo egr tulpata nyt samalla ja jättääkö se jotain vikakoodia jos sen tulppaa?

                            320d -02
                            Onko sinulla joku näkemys miksi EGR kannattaa tulpata/eliminoida, noin yleisellä tasolla?

                            Näin mututuntumalla jonkun tehonlisäys-ohjelmiston yhteydessä saattaa olla tarpeellinen toimenpide, mutta miksi vakiossa pitäisi tulpata? Nähdäkseni E46 320d ei todellakaan pahimmasta päästä jos puhutaan EGR:n aikaansaamista imukanavien ahdistuksista.

                            Nimim.
                            Vakio mittarissa 350tkm EGR käytössä
                            -03 E46 320d Touring

                            Comment

                            • Meizzel1
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2009
                              • 247
                              • JKL

                              Vähän triviaalimpi kysymys väliin. Muistaako/tietääkö/tietäkö mistä löytyy tieto. Millaisella halkaisijalla olevaa letkua tulee bensansuodattimen ja polttoainelinjan väliin bensamallissa nelikutosessa? sellaiset 5cm pätkät
                              Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
                              E91 320i Alpinweiss III

                              EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
                              E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
                              E36 320i Taxi Schwarz joku?
                              E36 318i Touring Hellrot

                              Comment

                              • inno.o
                                BTCF Member
                                • Apr 2014
                                • 293
                                • Salo

                                Originally posted by stts View Post
                                Onko sinulla joku näkemys miksi EGR kannattaa tulpata/eliminoida, noin yleisellä tasolla?

                                Näin mututuntumalla jonkun tehonlisäys-ohjelmiston yhteydessä saattaa olla tarpeellinen toimenpide, mutta miksi vakiossa pitäisi tulpata? Nähdäkseni E46 320d ei todellakaan pahimmasta päästä jos puhutaan EGR:n aikaansaamista imukanavien ahdistuksista.

                                Nimim.
                                Vakio mittarissa 350tkm EGR käytössä
                                Ei, siis mulla ei mitään käsitystä, mutta kun olen internetin ihmeellisessä maailmassa seikkaillut tutkien imusarjan läppien poistoa, niin lähes kaikki ovat myös EGR:n tulpanneet saman operaation aikana. Siksi tätä myös itse pohdin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎