Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
    Onko ajovalon alla oikeastaan muuta vuotavaa pesurin osaa kuin teleskooppi? Kun vuotaa vasemman etuvalon alta pesunesteet pihalle, että uusi vaan suosiolla tilaukseen, vaiko täytyykö lähtee irrottelemaan ajovaloa yms. että pääsen tarkistamaan:think
    Jos vasemman etuvalon alta vuotaa, liki varmasti teleskooppi. Etuvilkut ja ajovalot pitää irroittaa vaihtoa varten. Ajovalo neljällä ruuvilla kiinni, ei ole paha rasti. Varovaisesti vaan liittimen avaamisen kanssa ettei lukituskynnet hajoa.

    Ota pesurin peitelevy hyvin varovaisesti irti, vanha muovi tuppaa napsahtamaan älyttömän helposti irti. Tai varaa jo valmiiksi kokonaan uudet (ja maalatut) peitelevyt kun ne kumminkin hajoaa käsiin.

    Itse vaihdoin ensin vasemman ja kuukautta myöhemmin oikean puoleisen teleskoopin. Kummatkin peitelevyt napsahtivat särki vaikka kuinka varovaisesti yritti nitkuttaa pois. Jos saat suuttimet irroitettua teleskoopista, ei peitelevyä tarvitse ottaa irti. Omassa autossa lievää suurempi väkivalta ei riittänyt suuttimen irroitukseen teleskoopista, ehkä en vaan osannut.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      Originally posted by HC91 View Post
      Sopivatkos nuo 316Ci/318Ci "munuaisläpät" (51 71 8 227 517, 51 71 8 227 518) myös muihin coupe-malleihin? Ilmanohjain (2) kun on kaikissa samalla varaosanumerolla :think
      Coupeista en tiedä, mutta sedaneissa ainakin itsellä -04 E46:ssa vastaavat läpät (51718199699,51718199700) eivät sopineet M-sport II (S716A=Yes) mallin ilmanohjaimeen. Tuossa 316Ci/318Ci:ssäkin näyttäisi olevan kaksi ilmanohjainta, normaali ja -M- -versio.

      Comment

      • nevari
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 256
        • jyväskylä

        Originally posted by Rider View Post
        Itsellä on kanssa tuolla vaijerikaasulla tai ainakin sinne läpäkke tuli vaijeri, kun sitä ohimennen vilkaisin huohottimen vaihdon yhteydessä ja omasta autosta löytyy sekä rattinapit, että vakkari.

        Yotubesta ainakin löytyy ohjeita, mutta on hieman uudempaan autoon. https://www.youtube.com/watch?v=ufYPcGdatrk
        Toinen ohje: http://www.kneb.net/bmw/E46/Multifun...20retrofit.pdf
        Ja vielä yksi: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=544160

        Viisaammat sitten kertokoon päteekö nuo samat ohjeet tuohon uudempaan rattiin ja salmiakkirattiin?
        Tähän minäkin kaipailisin tietoa! Mf ratti ostettuna muuten kulahtaneen perus 3 puolaruorin tilalle.. eli saako cruisen pelittämään vaijerikaasullisessa? Kaasuläppäänhän menee melkoinen johtonippu ainakin omassa autossa.. olisi mahtavaa jos joku tietäisi!

        Comment

        • _odin
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 184
          • Rovaniemi

          Morjens! Mistäs suomenpuolelta kannattaa ostaa uus turbo potilaana olis e46 330 diesel, kun vanha meni sököksi. Kaannattaako sekkaantua noihin kunnostettuihin?
          Last edited by _odin; 14-12-2014, 11:43.
          Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

          Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

          Comment

          • Juuso Karimo96
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 292
            • Salo

            Onko tää nyt ihan bolt on setti? Että täytyykö jotain koiranluita tms. ostaa erikseen?



            Monet on sanonut, että osta kunnon setti, mutta kyllä Ta-Technixistä on kuullu aika hyvää, eikä ois paha investointi vaikka huonoksi osottautuiski:think
            Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

            EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

            EX: Bmw 325i sedan 1992

            Comment

            • Hasaba
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 194
              • Äänekoski

              Lyhyemmät koiranluut vaatii.. Ebayssa vissiin valmiita settejä missä tulee nekin mukana.
              E39 525ia M-sport -01
              e21 315 -83 (Prokkis)

              Audi a4 1.8t avant -05(EX)
              e91 320d -06 Barrique rot (EX)
              e21 316 -79 (Prokkis) (EX)
              e46 320d M-sport Touring -03 (EX)
              e36 318i -96 Toukka(EX)
              e46 316i -99(EX)
              e39 520i -97(EX)
              e36 316i -98(EX)

              !Autotrailerin vuokrausta!

              Comment

              • Juuso Karimo96
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 292
                • Salo

                No, mikäs tässä sit on kun ton mukaan ei sovi e46 330d touringiin?

                Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

                EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

                EX: Bmw 325i sedan 1992

                Comment

                • Waltssu
                  Newbiemmer
                  • Oct 2014
                  • 10
                  • Jyväskylä

                  Onko autossa hiilet menossa vai mistä johtuu että laturin valo on ruennut vilkkumaan satunnaisesti ajossa, tyhjäkäynnillä valo ei pala, mutta kun lähtee liikkeelle niin erityisesti 40 alueella valo vilkkuu aika railakkaasti ja palaa n. 2 sek kerrallaan. Laturi on uusittu muistaakseni noin 25tkm sitten, joten en usko että se on jo nyt menossa rikki.. Akku on käynyt kaksi kertaa tyhjänä tupakansytyttimen takia, voisko tällä olla osuutta asiaan?

                  EDIT: Auto on siis 320d touring -00
                  Last edited by Waltssu; 14-12-2014, 14:11.

                  Comment

                  • Hasaba
                    BTCF Member
                    • Jun 2009
                    • 194
                    • Äänekoski

                    Originally posted by Juuso Karimo96 View Post
                    No, mikäs tässä sit on kun ton mukaan ei sovi e46 330d touringiin?

                    http://www.ebay.com/itm/TA-TECHNIX-P...item41879c4241
                    http://m.ebay.com/itm/281448038977?cmd=VIDESC kyllä tuolla minun ymmärtääkseni touring lukee aika selvästi. Kantavuuksistahan noissa yleensä on kyse, jos ei johonkin autoon ei käy.
                    E39 525ia M-sport -01
                    e21 315 -83 (Prokkis)

                    Audi a4 1.8t avant -05(EX)
                    e91 320d -06 Barrique rot (EX)
                    e21 316 -79 (Prokkis) (EX)
                    e46 320d M-sport Touring -03 (EX)
                    e36 318i -96 Toukka(EX)
                    e46 316i -99(EX)
                    e39 520i -97(EX)
                    e36 316i -98(EX)

                    !Autotrailerin vuokrausta!

                    Comment

                    • Juuso Karimo96
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 292
                      • Salo

                      Eipä siellä kyllä lue, että sopis 330d:hen, mutta siis todellisuudessa käy?:think
                      Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

                      EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

                      EX: Bmw 325i sedan 1992

                      Comment

                      • Hasaba
                        BTCF Member
                        • Jun 2009
                        • 194
                        • Äänekoski

                        Minun mielestä kyllä mutta en takeita anna siitä, kato vaikka suomalaisesta verkkokaupasta tuommonen satsi ja vertaa samaa sarjaa saksan ebayssa. Eli siis tatechnixillä oli tuo mallinimike joku EVO ja numeroita perään.
                        E39 525ia M-sport -01
                        e21 315 -83 (Prokkis)

                        Audi a4 1.8t avant -05(EX)
                        e91 320d -06 Barrique rot (EX)
                        e21 316 -79 (Prokkis) (EX)
                        e46 320d M-sport Touring -03 (EX)
                        e36 318i -96 Toukka(EX)
                        e46 316i -99(EX)
                        e39 520i -97(EX)
                        e36 316i -98(EX)

                        !Autotrailerin vuokrausta!

                        Comment

                        • Ozzy #69#
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1641
                          • Pirkanmaa

                          Mitenkäs näissä E46 M54b25 nuo termarinkotelot kestävät? Nimittäin nyt näyttää siltä että omassa 175tkm ajetussa on jotain pientä vikaa siellä suunnalla. Kun ajaa auton kuumaksi termarin takapuolelta alkaa nousemaan käry ja vaikuttaisi tihkuttavan sieltä, mutta hyvin vähän kun hankala paikantaa. Kuitenkin kaikki sen alapuolella oleva vaikuttaisi että on saanut hieman nestettä päälleen jonkin aikaa. Vuoto ei ole iso, kun nesteitä ei juurikaan katoa, mutta vilkuttelee kuitenkin mittaristossa nyt välillä tuota jäähdytysnesteen pinnan valoa.

                          Voiko vika olla misään muualla kun tuossa termarissa?
                          Ajattelin tilata uuden vesipumpun, termarin ja hihnat.
                          G20 330e M-Sport sunset orange

                          Comment

                          • heavyman
                            Newbiemmer
                            • Dec 2014
                            • 1
                            • Suomi

                            Tuli tällainen mielenkiintoinen ongelma vastaan. Oma 1.9 automaatti tekee sellaista kun iskee D- asennon päälle, niin saattaa voimakkaasti kierrokset laskea n.500 paikkeille hetkellisesti ja sen jälkeen lähtee jarru pohjassa paikallaan, veto päällä rynkyttämään 700-500 välillä kierroksia ravistaen autoa/moottoria alakierroksilla. Tätä tapahtuu aina satunnaisesti. Osaisko joku viisaampi kertoa mistä kannattaisi lähteä purkamaan tilannetta?:think En tiedä onko tämä ominaisuus vai vika...

                            Tähän mennessä on sytytystulpat, bensa pumppu, polttoaine suodatin, ilmanputsari, huohotinventtiili, nokka akselin anturi, turbiini laatikkoon vaihdettu. Vikakoodeja ei anna mitään. Ilmavuodot tarkistettu.

                            Myös auto kuluttaa ihmeen paljon matka-ajossa yli 10L keskikulutus, että olisko lambda tai ilmamäärämittari huonossa hapessa. 196tkm mittarissa vasta.

                            Onko kellään ollut vastaavaa kokemusta?

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6935
                              • N/A

                              Originally posted by Ozzy #69# View Post
                              Mitenkäs näissä E46 M54b25 nuo termarinkotelot kestävät? Nimittäin nyt näyttää siltä että omassa 175tkm ajetussa on jotain pientä vikaa siellä suunnalla. Kun ajaa auton kuumaksi termarin takapuolelta alkaa nousemaan käry ja vaikuttaisi tihkuttavan sieltä, mutta hyvin vähän kun hankala paikantaa. Kuitenkin kaikki sen alapuolella oleva vaikuttaisi että on saanut hieman nestettä päälleen jonkin aikaa. Vuoto ei ole iso, kun nesteitä ei juurikaan katoa, mutta vilkuttelee kuitenkin mittaristossa nyt välillä tuota jäähdytysnesteen pinnan valoa.

                              Voiko vika olla misään muualla kun tuossa termarissa?
                              Ajattelin tilata uuden vesipumpun, termarin ja hihnat.
                              Minulla aikanaan muistaakseni samassa moottorissa tihkui termarikopan anturin juuresta nestettä ja vaihdoin tuon kopan. Maksoi n. 80€ marmorilta ja samalla vesipumpun kanssa aika helppo vaihtaa. Vesipumpuksi suosittelen metallisiipistä kolbenschmidtin pumppua (kl-varaosat). Kun vaihdat hihnoja, tutki samalla niitten rullien ja kiristimen kunto.

                              Comment

                              • Smack
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 320
                                • Oulu

                                Originally posted by _odin View Post
                                Morjens! Mistäs suomenpuolelta kannattaa ostaa uus turbo potilaana olis e46 330 diesel, kun vanha meni sököksi. Kaannattaako sekkaantua noihin kunnostettuihin?
                                Jos turbo on muuttuvasiipinen niin niitähän ei varsinaisesti sai kunnostaa vaikka jotku sitäkin tekee - eli ainakaan semmosta ei kannattane ostaa. Sanosin että suomesta turboa ei kannata ostaa mistään. Omaan entiseen 320d sai uuden turbon saksasta 800e, suomesta turboliikkeestä just samanlainen ois ollut 1400e. Merkkiliikkeestä en ees kehannu kysyä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎